Az e-kereskedelem nem egyszerű feladat, akár most kezdtünk bele az online értékesítésbe, akár már régóta van webáruházunk és csak növelni szeretnénk az eddig elért eredményeinket. Termékbeszerzés, készletgazdálkodás, marketing, ügyfélszolgálat, kereső- és konverzióoptimalizálás, számlázás, csak hogy néhány területet említsünk.
Ráadásul az online világban a vásárlói elvárások is folyamatosan változnak, így nem lenne túlzás azt állítani, hogy sikert elérni az e-kereskedelemben már-már művészet.
De a “világ legjobb művészei mind tolvajok”. Persze, nem a szó hagyományos értelmében.
Inkább olyan értelemben, hogy másoktól merítünk ihletet, azaz átvesszük az ötletüket és megismételjük a már jól bevált módszert.
Austin Kleon Lopj úgy, mint egy művész című könyve jobbnál jobb ötleteket és inspiráló tanácsokat ad, amelyek megtanítanak bennünket arra, hogyan találjuk meg a legjobbakat, másoljuk a taktikáikat és tegyük sajátunkká.
Ha pedig gondot okozna megtalálni a legjobbakat, Tim Ferriss Tools of Titans című könyve tele van velük.
Az e-kereskedelmi sikertörténetek, a legjobb praktikák, és a szakértői tippek segítenek a különböző méretű vállalkozásoknak optimalizálni a stratégájukat, és így tanulhatunk azoktól, akik már régóta benne vannak az üzleti életben.
Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük ezeket.
A webáruházak életének minden aspektusát lefedő cikkek sokaságát osztjuk meg most veled. Találni fogsz “hogyan” típusú cikkeket, sikertörténeteket, leírásokat. Egy szóval csupa olyan anyagot, amelyek segítségével időt és pénzt spórolhatsz, és elkerülheted a hibákat.
Hogyan kezdjünk online értékesítésbe (sikeresen)
Egy induló online vállalkozás tulajdonosaként nem kevés munkával és első lépéssel kell szembe néznünk, mielőtt elkezdene webáruházunk bevételt termelni.
Ebben a részben olyan cikkeket gyűjtöttünk össze, amelyek segítenek felkészíteni minket a hosszú távú sikeres online értékesítésre.
Ha még részletesebben szeretnél induló webáruházaknak szóló hasznos tippekről hallani, akkor csatlakozz ingyenes „Hogyan Indítsunk Webáruházat” című webináriumunkhoz.
Egy sikeres webáruház alapjai
- Webáruház készítés lépései (árak, feltételek lépésről-lépésre)
- Útmutató: Csomagküldő internetes kiskereskedelem (4791)
- Webshop indítás saját termék nélkül
- 50 ingyenes eszköz webáruházad fellendítésére
- Számlázó és ERP rendszerek webáruházakhoz – Mi alapján válasszuk ki a legjobbat?
- A jó termékfotó titka
- E-kereskedelem a gyakorlatban
- Beállítási útmutató induló webáruházaknak – Így kezdjük el boltunk beállítását
- 15 pontos ellenőrző lista kezdő webáruház tulajdonosoknak
- Hogyan tartsuk karban webáruházunkat?
- 12+1 SEO beállítás, amit ne felejtsünk el elvégezni
- 18+ alkalmazás, amelyek néhány kattintással továbbfejlesztik webáruházadat
- Bővítsd webshopod termékkínálatát dropshippinggel
- [SEO Alapok] Amit a linképítésről tudnod kell
- 20 tipp, hogy felpezsdítsd több éves webáruházadat
- Hosszú vagy rövid szöveget írjak? – SEO tartalomgyártás
- 12+1 Shoprenter funkció, amit nem használsz, pedig kellene
A webáruház megtervezése
- A világklasszis webáruház design 8 szabálya
- 25 tipp, hogy termékoldalai több bevételt hozzanak
- 10 perces gyorstalpaló egy hatékonyabb webáruházért
- 21 tipp a hatékony főoldalért
- 4 konverziógyilkos hiba, amit nem szabad elkövetnünk
- Legyen az Te webáruházadban is élmény a vásárlás!
- 9 tipp a webáruház pénztár folyamatának javítására
- Webshop ötletek – Mivel érdemes kereskedni 2021-ben?
- Útmutató a tökéletes termékleíráshoz
- Marketing terv: Felépítése, részei és eszközei
Fizetési megoldások
Szállítási megoldások
- Szállítási módok Magyarországon
- Csomagolás az e-kereskedelemben – Útmutató webáruház tulajdonosok számára
- Hogyan csökkenthető az át nem vett csomagok száma webáruházunkban? – Tippek és trükkök
Vásárlói adatok védelme, jogi tudnivalók
- Mi az SSL tanúsítvány és miért fontos egy webáruháznak?
- A webshopok és a GDPR – Jogi útmutató
- Webáruház Jogi Csomag
- Amit a 14 napos elállási jogról tudni érdemes
- Változások a jótállási jogszabályban
- Jogi teendők webáruház indítás során
Vevőszerzés és megtartás
Miután sikeresen létrehoztuk webáruházunkat, ideje látogatókat gyűjteni és vásárlókká konvertálni őket. Itt megtalálsz mindent, amire szükséged lehet a webáruházad megismertetéséhez, valamint arról is olvashatsz, hogyan tarthatod meg a nehezen megszerzett vásárlókat.
Látogatók szerzése
- Hogyan szerezd meg az első 100 vevőt a webáruházadba?
- A keresőoptimalizálásról kezdőknek
- Kulcsszókutatás lépésről lépésre
- Influencer marketing a gyakorlatban
- Webáruház Marketing Útmutató
- Webshop SEO Újratöltve
- SEO trendek 2021 – Így optimalizáld webáruházadat
- Instagram tippek webshopoknak – Letölthető útmutatóval
- Hogyan hozd ki a maximumot Shoprenteres webáruházad funkcióiból?
Vásárlók szerzése
- Remarketing tippek webáruházak részére
- 10 konverziónövelő tipp Shoprenteres ügyfelektől
- Útmutató az intelligens popupok használatához
- Így szerezhet több vásárlót egy szakértői blog segítségével
- Egyedi landoló oldalak és használatuk
- A konverzióoptimalizálás alapjai webáruház tulajdonosok számára
- Alkalmazások és integrációk a Shoprenterben
- Webshop üzemeltetési tippek és tanácsok kezdőknek
- Webshop üzemeltetési tippek és tanácsok haladóknak
- 27 tipp az első vásárlók megszerzéséhez
Vásárlók megtartása marketing segítségével
- Hogyan kínáljunk kuponokat veszteség nélkül?
- [EMAIL MARKETING] Hogyan növeljük meg az emailekből származó bevételeinket?
- 100 Ft-ért odébb áll? 10 tipp a hűséges vásárlókért!
- A tranzakciós e-mailek, avagy az ügyfélaktivitás bástyái
- 5 e-mail marketing tipp, amikkel növelheti a vásárlói elégedettséget
- 6+1 tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez
- E-mail marketing a Shoprenterben
- 3 marketing eszköz a kosárelhagyás csökkentésére
- E-mail marketing és marketing automatizálás
A siker mérése
- Google Analytics beállítás lépésről lépésre
- 10 alapvető mutató, amit minden webáruház tulajdonosnak követnie kellene a Google Analytics-ben
- 10 profitnövelő mutatószám, amit kötelező ismerni egy sikeres webáruházhoz
- Mi az a továbbfejlesztett e-kereskedelem, és milyen adatokat tudhatunk meg belőle?
- Adatelemzés gyorstalpaló – Így kezdjünk bele egy webáruház elemzésébe
- Hogyan mérjük vásárlóink elégedettségét? 10 konkrét eszköz és tipp a garantált sikerhez!
Értékesítsünk mindenhol
A diverzifikáció a siker titka. Ma már a webáruházak egy jelentős része többféle bevételi csatornával rendelkezik. Teszik mindezt azért, mert tudják, hogy napjaink vásárlóinak nincs preferált platformjuk. Teljesen mindegy nekik, hogy az eMAG-on vagy a webáruházunkban veszik meg a kívánt terméket. Elsősorban a kényelmet részesítik előnyben.
Emiatt, ha nem értékesítünk több csatornán keresztül, sok vásárlót veszíthetünk, akiket azok a versenytársaink szereznek meg, akik több értékesítési csatornát használnak.
Ezekből a cikkekből megtudhatod, hogyan bővítheted a bevételi portfóliódat és növelheted meg értékesítést.
Értékesítsünk az eMAG-on
A Facebookon
- Hogyan növeljük webáruházunk forgalmát Facebook dinamikus termékhirdetésekkel?
- Hogyan maradjunk hatékonyak a Facebookon organikusan és fizetett módon?
- Facebook Bolt beállítása webáruházaknak
- Add el termékeid a neten! Webshop, piactér vagy Facebook Bolt? Segítünk dönteni!
A Pinteresten
Értékesítés Google Ads segítségével
A Shoprenter egyedülálló feltételekkel és technológiával támogat forgalmad, releváns vásárlóid számának növelésében. Google CSS Premium Partnerként egy olyan szolgáltatást fejlesztettünk, amellyel levesszük a Google Ads terhét a válladról. A Google Ads by Shoprenter egyik legnagyobb előnye, hogy akár 20%-kal több embert érhetsz el, mintha magad, vagy más külsős cégen keresztül hirdetnél.
Ha mégis egyedül menedzselnéd webáruházad Google hirdetéseit, az alábbi cikkek hasznosak lehetnek számodra:
- Hogyan költsön el egy webshop 100.000 Ft-ot AdWords-re?
- Hogyan hirdessünk sikeresen Google Ads-ben webshopot?
- Hogyan növeljük Shoprenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google Ads-ben?
- Hogyan kerüld el a leggyakoribb Google Ads baklövéseket?
- Google Shopping hirdetések beállítása
E-kereskedelmi sikertörténetek, példák, esettanulmányok
A legjobb tippek mindig azoktól a cégektől jönnek, akik nagy sikereket és kudarcokat egyaránt megjártak. Tanuljunk a következő cikkekből és a benne szereplő webáruházaktól:
- Tapasztalatok sablon váltással kapcsolatban – ProfiGazda.hu
- Hogyan ért el a Reflexshop 142%-os bevételnövekedést?
- Hogyan szerzett az Extreme Digital több mint 65.000 feliratkozót 41 nap alatt?
- Hogyan növelte meg 26,94%-kal a konverziós rátáját az Értéksziget.hu webáruház?
- Hogyan ért el a HillVital webáruház közel 500%-os bevételnövekedést az organikus forgalomból?
- Így került a találati listák élére az Aranyshop.hu webáruház
- 66.000 rendelés a keresőkből, mindössze 3 év alatt
- 1644%-os bevételnövekedés organikus forgalomból
- 100 sikeres webáruház, amelyektől tanulhatunk
- Hogyan növelte 17-szeresére bevételeit a Lyamar.hu webáruház a SEO segítségével
- Gépészcentrum.hu – Több ezer megrendelés a SEO segítségével
- Cápák között a Kisbabamnak.hu – Interjú a nyertes webáruház tulajdonossal
- Így növelte a BikeLife.hu 226%-kal az organikus látogatók számát 1 év alatt a SEO-val!
- 345.000 organikus látogató a SEO segítségével a FestékAréna.hu webáruházban
- Miért éri meg hosszútávon gondolkodni a SEO-ban? – Esettanulmány a felujitaswebaruhaz.hu-ról
Az e-kereskedelem kiváló terepe egy új vállalkozás indításának, ezért, ha még nincs webáruházad, eljött az ideje, hogy kipróbáld magadat ebben. Ha pedig már van online üzleted, mindig törekedned kell a bevétel folyamatos növelésére.
A fenti cikkek pedig remek útmutatóul szolgálnak ehhez. Nos, mire vársz még?