Aki ott volt február 29-én az Ecommerce Expo-n és meghallgatta Rab Máté (CEO, Shoprenter) előadását, az elsők között értesülhetett idei újdonságainkról. Ekkor rántottuk le a leplet a legújabb, Budapest névre keresztelt design témáról is.
Hatalmas az örömünk, mert az előadást követően, az egész nap folyamán nagy érdeklődéssel látogattak el a résztvevők a Shoprenter standhoz, hogy még többet tudjanak meg a sokat ígérő fejlesztésről.
Ha Te lemaradtál az új rendszertéma híréről, ebben a cikkben megtudhatsz róla minden fontos részletet.
Új alapokon új lehetőségek
A Budapest téma nem csak egy újabb sablonos megjelenést takar! Gyökeresen más, mint az összes korábbi design téma, ugyanis teljesen új alapokon került kialakításra, mint a korábbiak. A Budapest egy új generációs megoldás, melyet több szempontból is optimalizáltunk, hogy növelni tudjuk a hatékonyságát.
A legfontosabb célunk az volt, hogy ügyfeleinknek olyan újdonságokat és előnyöket tudjunk adni, amelyekkel még eredményesebb webáruházat üzemeltethetnek és feladhatják a leckét a konkureseknek 2024-re.
Az Expo napján a legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy mivel tud többet a Budapest téma a korábbi témáktól? Ha röviden kellene összefoglalni:
- Az új téma jelentősen jobb oldal betöltési sebességgel (page speed) rendelkezik, mint a régebbi témák, ennek köszönhetően kivételes teljesítménnyel bír.
- Olyan intelligens funkciókkal és dinamikus modulokkal lett felruházva, amelyekkel még könnyebben és egyszerűbben testre szabható a webáruház megjelenése.
- Kialakításánál kiemelt szerepet kapott a bevételnövelés, ezért tovább bővítettük a konverziónövelő funkciók körét.
Hogy ezek az újdonságok milyen előnyöket hordoznak magukban, azt a következő pontokban részletesen is kifejtjük.
Kivételes teljesítmény
A Google által végzett kutatások (Google PageSpeed Insights) kimutatták, hogy az oldalak lassú betöltése jelentősen csökkenti a konverziós arányokat. Ellenben egy gyors webáruház professzionális benyomást kelt, és pozitív módon befolyásolja a márkaképet, mindemellett növelheti a konverziós arányokat is.
A Budapest téma oldalbetöltési sebessége (page speed) jelentősen jobb, mint a korábbi témáké, így felhasználói élmény szempontjából is előnyösebb választás.
Hogy a Budapest téma minek köszönheti kivételes teljesítményét, lentebb bővebben eláruljuk, előbb jöjjenek azok az újdonságok, melyekre a legtöbben felkapták a fejüket.
Stílusvarázsló és intelligens testreszabási lehetőségek
A Budapest téma rugalmas testreszabási lehetőségeket kínál a webáruház adminisztrátorainak, hogy könnyebben megvalósíthassák elképzeléseiket.
A téma testreszabása soha nem volt még ilyen egyszerű! Adj meg egy fő színt vagy háttérszínt és a betűk színe automatikusan igazodik hozzá a megfelelő kontrasztokkal.
Mindemellett egy rakás dinamikus modul közül választhatunk, melyekkel vonzóbbá és interaktívabbá tehetjük webáruházunkat. Fedezd fel a vadonatúj GYIK modult, a videós modult és a további hasonló, egyszerűen szerkeszthető lehetőséget.
Kuponkód-másolás
A kuponkód-másolás megkönnyítése ösztönözheti a vásárlókat arra, hogy véglegesítsék a vásárlást, mivel kevesebb akadály áll a kedvezmény igénybevétele és a fizetés között.
Marketing szempontból pedig növelhetik a promóciós akciók hatékonyságát, mivel a vásárlók nagyobb valószínűséggel használják fel őket azáltal, hogy egy gombnyomással vágólapra másolhatják.
Kiemelt akciós termékkártya
A kiemelt akciós termékkártya felhívja a vásárlók figyelmét a különleges ajánlatokra. A kiemeléssel segíthetünk a vásárlóknak gyorsan megtalálni a legjobb ajánlatokat és döntéseket hozni anélkül, hogy az összes terméket át kellene nézniük.
Akció mértékének megjelenítése százalékban
Az akció mértékének megjelenítése százalékban szintén egy hatékony marketingeszköz. Amikor a vásárlók látják az akció mértéket százalékban kifejezve, azonnal érzékelik a megtakarítás nagyságát. Mivel a vásárlók gyakran összehasonlítják a különböző webáruházak árait és azok ajánlatait, egy jól látható százalékos kedvezmény megkülönböztethet minket a versenytársaktól, így vonzóbbá teheti a termékünket azok számára, akik a legjobb ajánlat után vadásznak.
A százalékos érték több helyen is megjelenik a webáruházban, többek között a termékoldalon, a rögzített kosárba rakás gomb sávban a termékoldalon, általános ajánló moduloknál (pl.: legújabb termékek, legnépszerűbb termékek) a termék csempén.
A Budapest témában található főoldali banner esetén miniatűr képként helyeztük el a további bannerek előnézeti képét, így a látogató előre tudhatja, milyen további bannerek várhatók. Ugyanitt egyértelművé válik az is, hogy mikor fog a banner átváltani a következő elemre.
Ez az új megoldás, amellett, hogy növeli az oldal dinamikáját, megkönnyíti a tájékozódást és a navigációt a látogató számára, a főoldali banner modulban elhelyezett ajánlatok és üzenetek között.
További konverziónövelő funkciók
Természetesen a Budapest témában megtalálhatók azok a konverziónövelő funkciók is, amelyeket már az előző témákban elkészítettünk:
- Rögzített kosárba rakás gomb a termékoldalon
- Mikrointerakciók széles köre (Pulzáló kosár, animált hover állapotok, lenyíló mini-kosár, kifinomult áttűnési effektek, stb.)
- Kategória piktogramok, melyek segítik a tájékozódást
További kosárértéket vagy vásárlói hűséget növelő funkciók
A fentieken kívül ne feledkezz meg a Shoprenter rendszerébe épített eszközökről sem, amelyekkel még tovább növelheted a kosárértéket vagy a vásárlói hűséget. A teljesség igénye nélkül:
- Kosár upsell modul
- Termékoldali ajánló modulok
- Általános ajánló modulok (mint pl.: Nap terméke és Top termékek modul)
- Különleges ajánlatok modul
- Csomagajánlat készítő modul
- Kuponok
- Hűségpont és Affiliate rendszerek
- Kívánságlista
- Ajándék a vásárláshoz
Gyorsaságra építve
Újragondoltuk az oldal betöltési folyamatát, mellyel egy gyorsabb vásárlói felületet sikerült alkotnunk. Ez a felhasználói élmény és az oldal SEO szempontjából is előnyös.
- Felbontottuk a CSS és JavaScript fájlokat kisebb egységekre és külön fájlokba rendeztük őket. Ez által lehetőségünk adódott arra, hogy csak az adott oldalhoz szükségesek kerülnek betöltésre.
- Frissítettük a jQuery verziót, amelynek köszönhetően a webáruház rendszer gyorsabb és biztonságosabb lett, továbbá javult a kompatibilitása is a különböző eszközökkel és böngészőkkel.
- Mindemellett a Bootstrap keretrendszerből is csak azokat a komponenseket töltjük be, amelyek valóban szükségesek, az újraírt HTML és CSS kódnak köszönhetően pedig még tovább optimalizáltuk az oldal sebességét.
Ezekkel a változtatásokkal jelentősen csökkentettük az oldal méretét, így biztosítva a gyorsabb betöltést és a felhasználói élmény maximalizálását.
A változtatások pozitív hatással vannak a webáruház SEO (keresőoptimalizálás) teljesítményére is, hiszen az oldalbetöltési sebesség (page speed) kulcsfontosságú tényező a keresőmotorok rangsorolási algoritmusában.
Egyéb funkciók
A fenti újdonságokon kívül minden olyan elem elérhető az új témában is, amit a 2023-ban kiadott Madrid témában megszerettünk:
- Kategória menü piktogramok: Minden főkategóriához rendelhető egy piktogram, ami megjelenik a kategória menüben.
- 100% reszponzivitás: Az okostelefonokon legalább olyan látványos és jól használható, mint egy laptopon vagy asztali monitoron.
- Nagy termékkatalógusokra optimalizálva: Elrendezésének köszönhetően ideális az átlagostól több termékkategóriával rendelkező webáruházak számára is.
- Nagy képekre optimalizált blog: Írj minőségi tartalmakat, mi biztosítjuk a stílusos megjelenést. A hírek modult és a blog aloldalt úgy terveztük meg, hogy a figyelemfelkeltő képeké legyen a főszerep.
- Széles böngésző támogatás: Tökéletes megjelenés minden népszerű böngészőben, legyen az Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Apple Safari vagy Opera.
- Testreszabható modulok minden oldalon: Készíts egyedi, dinamikus modulokat bármelyik oldalon – a Te igényeid szerint.
- Google font: A nagyszerű tipográfiáért a Playfair Display és a Poppins betűtípusok felelnek, amely kiválóan mutatnak a felhasználói felületeken.
- Rögzített navigáció: A fejléc az oldal tetejére ragad görgetésnél, ezzel elősegítve hogy a legfontosabb elemek mindig, minden oldalon elérhetők legyenek.
- Ingyenes téma frissítések: A témát rendszeresen frissítjük, így biztosítva, hogy a webáruházad mindig naprakész legyen.
- Style guide: A stílus útmutatóban megtalálod a legfontosabb arculati elemeket, melyeket később felhasználhatsz landoló és egyéb oldalakon.
A testreszabhatóságnak soha nincs vége
Annak ellenére, hogy egy bérelhető webáruház rendszer design témájáról beszélünk, azoknak sem kell lemondaniuk egyedi igényeikről, akik ettől még magasabb szintre szeretnék emelni webáruházunk felhasználói élményét.
A mai nagy versenyben teljesen természetes, hogy minden webáruház tulajdonos szeretne kitörni a sablonosságból azáltal, hogy egyedivé próbálja tenni a webshopját. A jó hírünk az, hogy a Budapest téma esetén sem kell megállnunk a téma alapfunkcióinál. Továbbra is lehetőség van fokozni a felhasználói élményt plusz fejlesztésekkel.
Csapatunk olyan egyedi megoldásokkal tudja kiegészíteni a webáruházad, mint:
- Egyedi lenyíló menü
- Egyedi szöveges oldalak
- Egyedi fejléc és lábléc
- Egyedi grafikai elemek (bannerek, kategória képek)
- Dedikált landoló oldalak
- Egyedi e-mail sablonok a vásárlói kommunikációhoz
Amennyiben szeretnéd tovább optimalizálni Shoprenter webáruházad felhasználói élményét, jelezd igényeidet a webshop kinézet módosítás szolgáltatásunk oldalán.
Váltsd le meglévő designodat Budapest témára
Szeretnéd 2024-ben új szintre emelni a webáruházad felhasználói élményét és olyan innovációkat alkalmazni, amelyeket hazánkban még csak a piacvezető webshopokban láttál? Akkor a Budapest téma Neked szól!
Ha kedvet kaptál, vágj bele és próbáld ki a legújabb témát a Sandbox segítségével, amelyben a telepítés teljes menete biztonságosan menedzselhető. Az általános útmutatót a design váltáshoz ide kattintva olvashatod el.
A szakszerű téma váltásban kérheted csapatunk segítségét is: Téma váltás szolgáltatásunkkal biztos lehetsz afelől, hogy az új témára való átállás zökkenőmentes legyen és minden fontos beállítás megfelelően működjön. Spórolj időt és energiát webáruházad megújításával, vedd fel a kapcsolatot csapatunkkal már most!
A Budapest témára való átállás szakértőink segítségével akár 1 nap (8 munkaóra) alatt is megvalósítható, ugyanakkor a nagy érdeklődésre való tekintettel már csak májustól tudunk időpontot biztosítani!
Kezd el a felkészülést már most – akár az ünnepi szezonra is – a Budapest témával! Jelezd nekünk igényedet, ha szeretnéd biztosítani webáruházad mielőbbi megújulását.