SEO Webshop üzemeltetés

Tényleg csak a szövegeken múlik a keresőoptimalizálás?

5 perc olvasási idő

Vállalkozóként te is úgy érezheted, hogy a keresőoptimalizálás (röviden SEO – Search Engine Optimization) egy olyan területe az online marketingnek, amit sosem lehet teljesen kiismerni. 

Egyre többször hallom vállalkozóktól, hogy a SEO részükről abszolút megoldott, nem is értik, mi mit tudnánk még nekik segíteni, hiszen “ők szoktak blogokat írni sok kulcsszóval”. Tényleg csak ezeken a szövegeken múlik a keresőoptimalizálás? A válaszom röviden: NEM, dehogyis! Hosszabban pedig ebben a cikkben ki is fejtem neked az igazságot.

A Google-titok, amire annyira vágyunk

A Google iránymutatást ad ugyan nekünk a rangsorolási szempontjairól, de sajnos nem árulja el az összes “titkát” ennek az izgalmas folyamatnak.

Ugyanakkor mégis egyértelművé teszi, hogy mik azok a technikai és tartalmi szempontok, amiknek meg kell felelnie a webshopodnak ahhoz, hogy a számodra legfontosabb kulcsszavakra előre kerüljön a Google találati listájában – ezzel megelőzve a legfontosabb konkurenseid. Ezek az információk adják a webáruházad keresőoptimalizálási (SEO) tevékenységének az alapját.

A rangsorolás titka ugyan időről időre változik kicsit, felcserélődhet a fontossági sorrend és akár új dolgokkal is kiegészülhet. A 2023-as legfontosabb SEO trendjeiről korábban már írtunk, a legfontosabb szempontokat azonban itt is összefoglalom neked:

Technikailag legyen rendben a webáruházad!

A hatékony keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen, hogy SEO szempontból maximálisan stabil és profi lábakon álljon a webáruházad. Nem véletlen, hogy a közös munkát minden esetben egy átfogó SEO elemzéssel kezdjük, ami a gyakorlatban egy komoly, több hetes kutatást jelent. Ilyenkor fizetős SEO szoftverekkel és persze csapatunk szakértelmével vizsgáljuk át a teljes webáruházad, aminek az eredménye egy akár 30-40 oldalas dokumentum, valamint jó pár konkrét táblázat a hibás linkekkel, oldalakkal, képekkel és információkkal.

Megnézzük, hogy a Google számára mi látható (indexelt) a webáruházadból, ad-e  nekünk bármilyen hibát, hiányosságot vagy javítandó feladatot.

Ilyenkor tehát nem csak a szöveges tartalmaid vizsgáljuk meg, hanem többek között a meta információkat, linkeket, átirányításokat, az ún. open graph protokollt, a szülő-gyermek viszonyokat, duplikációkat és mindenféle elsőre bonyolultnak tűnő technikai SEO szempontot, amit természetesen el is magyarázunk neked, így nem érzed azt, hogy “neked mindez kínai”.

A következő lépés az, hogy mindezt ki is javítsuk együtt, közösen. Ha kíváncsi vagy, hogyan zajlik nálunk egy átfogó SEO audit, akkor ezen az oldalon minden fontos információt megtalálsz.

Mi a helyzet akkor a szövegekkel?

Természetesen a minőségi tartalmakról sem kell megfeledkezni, amikor SEO szempontból szeretnéd erősíteni a webáruházad. Mitől értékes a webshopodban lévő tartalom? Egyrészről nagyon fontos, hogy “ne csak a Google-nek írd”, hanem a vásárlóidnak! Adj meg a szövegeidben (termékleírás, aloldal szövegek, információk, blogok) minden olyan információt amire szükségük van ahhoz, hogy megbízzanak benned és vásároljanak!

Hány kulcsszót használj a szövegeidben?

A legtöbb szöveg ellenőrző SEO eszköz 0,5% és 3% közé teszi az optimális kulcsszósűrűséget (= a kulcsszavak hány százalékát teszik ki a teljes szövegnek), de a legtöbben már akár 2,5% felett jeleznek, hogy ezt túl soknak ítélheti a Google. Ezt érdemes tehát figyelembe venned, amikor SEO szöveget írsz.

Hívd segítségül a Mesterséges Intelligenciát!

Biztosan te is hallottál már a mesterséges intelligencia alapú szövegíró eszközökről (pl. chatGPT) és arról is, hogy korábban a Google kijelentette, hogy az ilyen eszközökkel készített szövegeket nem támogatja. Pár hete (2023 elején) azonban megjelent egy nyilatkozat, amiben már elfogadottnak tekinti az ilyen eszközök által készített szövegeket – ugyanolyan értékesnek ítéli őket, mint az emberi kéz által írt verziókat. 

Nekünk mégis az a személyes véleményünk, hogy ha szöveget írsz, akkor használd bátran ezeket az eszközöket, mégis minden esetben dolgozd át kicsit, alakítsd a webshopod nyelvezetére, szólítsd meg a vásárlóid benne és ellenőrizd a kapott információkat. Ezek az eszközök ugyanis szövegírást segítő eszközök, ők “sohasem fognak helyetted gondolkozni”.

2023-ban a Shoprenter webáruházakba is elhelyeztük a ChatGPT alapú szövegírás lehetőségét, így még gyorsabban és hatékonyabban tudod egyedivé varázsolni a termékleírásaid. Ha még nem próbáltad volna ezidáig, akkor most mindenképp érdemes megtenned!

Ezt úgy tudod megtenni, hogy rákattintasz egy terméked adatlapjára, generáltatsz egy automatikus termékleírást a ChatGPT-vel, majd szakértői szemmel végig olvasod, kiegészíted ha szükségét érzed, és rákattintasz a gombra, hogy felhasználod. Ilyen egyszerű manapság termékleírást írni a Shoprenterben.

Struktúra, kategóriák, belső linkek

Gondolj úgy a webáruházadra, mint egy olyan komplex információ halmazra, ami sohasem nyeri el a végleges formáját. Nem csak az a fontos, hogy mindig aktualizálod és új tartalmakkal látod el, de arra is figyelj, hogy a felhasználók (leendő vásárlóid) hogyan mozognak rajta az egyik helyről a másikra. Hogyan érik el a számukra legfontosabb információkat, mielőtt vásárolnának.

Éppen emiatt (és persze a Google szempontjai miatt is) nagyon fontos, hogy segíts nekik:

  • A termék kategóriák kialakítása legyen minél egyszerűbb, logikus felépítésű, könnyen kezelhető!
  • Mutasd meg a termékek oldalain, még milyen termékek(kiegészítő és hasonló termékek) érdekelhetik őket.
  • Linkeld be, milyen blog cikkek szólnak a termékről, kik ajánlják korábbi vásárlóid közül, milyen használati utasítás jár hozzájuk és mik a leggyakoribb kérdések!

Ezeket mind-mind belső linkek elhelyezésével tudod a leghatékonyabban elérni.

Építs minőségi külső linkeket!

Ha már a belső linkekről beszéltem, akkor mindenképp fontos kiemelnem ebben a cikkben is a külső linkek fontosságát. Mik azok a külső linkek? Röviden olyan linkek, amik egy másik webáruházból, honlapról, Social Media oldalról a te oldaladra mutatnak.

E-A-T : szakértelem, hitelesség és megbízhatóság

A Google szemében 2023-ban az egyik és talán legfontosabb szempont a szakértelem, hitelesség és megbízhatóság kérdése. Nem is csoda, hiszen kizárólag olyan oldalakat szeretne ajánlani a felhasználók keresésére, amik biztonságosak és tényleg valós, értékes segítséget adnak. Erre a Google az E-A-T (Expertise-Authoritativness-Trustworthiness) rövidítést használja, ami magyarul szakértelmet, hitelességet és megbízhatóságot jelent.

Mindezt szakmaibb, relevánsabb információk átadásával, a szerző megjelölésével, esetleg hivatalosabb források jelölésével tudod biztosítani a szövegeidben.

Fontos az oldalélmény, de nem minden

Eddig a csapból is az folyt, mennyire fontos a keresőoptimalizálásban (SEO) az ún. oldal élmény, az SSL tanusítvány megléte, a mobilra optimalizáltság (reszponzivitás) és a betöltési sebesség. Természetesen 2023-ban is nagyon fontos szempontok ezek, ugyanakkor a Google már nem az elsődleges kritériumok között említi őket. A jövőben inkább több fontos dolog összességeként, mint “hasznos vagy nem hasznos oldal” tekint majd ezekre a szempontokra.

Mi a tanulság mindebből?

A keresőoptimalizálás komplex és hosszú távú folyamat, amit ma már egy sikeres webáruház tulajdonos sem tud elkerülni. Viszont hidd el, minden perce megéri!

Szívből remélem, hogy ha idáig eljutottál az olvasásban, akkor már sokkal tisztábban látod, mennyi mindentől függ még a keresőoptimalizálás a szöveges tartalmak mellett. 

A Shoprenter SEO csapataként azért dolgozunk, hogy nap mint nap segítsünk a vállalkozóknak a Google és persze a vásárlóik szemében is még értékesebbé tenni a webáruházukat. Tedd meg te is az első lépést most és keress bennünket bizalommal!

A szerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter SEO csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi organikus látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hogyan forradalmasítja a fenntartható logisztikát a FOXPOST?

A kérdésre összetett a válasz, de nézzük meg most a logisztika, azon belül is ...Elolvasom

Close