Tartalommarketing Trendek

Pinterest marketing webshopos vállalkozóként

4 perc olvasási idő Pinterest marketing

Minden, amit tudnod kell az induláshoz!

A Pinterest kreatív tartalmi platform, amely lehetőséget nyújt a vállalkozásodnak, hogy egy pozitív környezetben szólj az érdeklődőidhez. Ez pedig azért jó, mert könnyebben tudod kiépíteni velük szemben a bizalmat a márkád iránt.

Ez a blogcikk most abban segít Neked, hogy átlásd webshopos vállalkozóként, hogy miként tudod elkezdeni kiépíteni azt a vevőszerző csatornát, amit a Pinterest táplál.

(Ha még nem vagy biztos benne, hogy neked való a Pinterest, töltsd ki Magyarország első Pinterest Üzleti Potenciál Felmérését ide kattintva.)

1. Célok és stratégia meghatározása

A Pinterest használatakor először is ki kell dolgozni egy marketing tervet (ne ijedj meg, nem kell napokig agyalj rajta!), amely meghatározza a célokat és azokat az erőforrásokat, amelyekkel elérhetjük azokat a kitűzött eredményeket. A Pinterest-stratégia létrehozása négy különböző típuson alapulhat, amelyek közé tartozik a

  • brand felismerhetőségének növelése (márkaépítés),
  • a forgalom növelése a webhelyre,
  • az eladások, a bevétel növelése
  • és a bizalomépítés.

Gyakorlati tipp:

Ahhoz, hogy ezt meg tudd valósítani, nem kell mást tenned, csak fogj egy jegyzetfüzetet (online vagy offline), és kezdd el felírni bele a következő időszak (6-12 hónap) céljait, amit el szeretnél érni a vállalkozásodban.

Például, ha készülsz egy nagy karácsonyi kampányra, akkor azt most, az év elején érdemes megtervezni. Ebbe remekül tudod beilleszteni a Pinterestet, mert lesz elég időd akár organikusan (fizetett hirdetések nélkül) felépíteni a Pinterest-jelenlétedet a kampányidőszakra, amikor már a hirdetéseket is bevonhatod a bevétel maximalizálására.

Pinterest profil

2. Pinterest-profil létrehozása és beállítások

Az első dolog, amit meg kell tenned, ha elindítod vállalkozásod üzleti Pinterest-profilját, az a profil beállításainak meghatározása és beállítása. Az elnevezéstől kezdve a profilképekig számos aspektus van, amelyek egyaránt lényegesek a vállalkozás profiljának megalkotásához.

A Pinterest-profil azonosító részletei, mint például a céges elérhetőségek és a megfelelő név használata fontos, hogy a céged arculata passzoljon az egyéb social oldalaidhoz. Így a felhasználók könnyebben tudnak a céges vagy a személyes márkádhoz kötődni.

Buda Áron PintGuru

Gyakorlati tipp:

Határozd meg a vállalkozásod arculatát. Színek, logók, betűtípus. Nem baj, ha kezdő vagy, akkor is legyen egy iránytű, ami alapján elindulsz. Ha ez megvan, akkor egységesítsd az arculatot az online és offline platformokon, ahol kommunikálsz a vásárlóiddal. Így könnyebben észre fognak venni a Pinteresten is.

3. Tartalom tervezése és gyártása

A Pinterest egy olyan platform, ahol a vizuális tartalom fontos szerepet játszik. Ezért olyan tartalmat kell készíteni, amely megfelel a vállalkozásunk témájának, célcsoportunknak és céljainknak.

A tartalomterv abban is segít, hogy egy gyengébb napon, amikor semmihez sincs kedved és elment az összes kreativitásod, hozzá tudsz nyúlni, hogy miről is kellene kommunikálnod a követőiddel.

Az olyan jellegű vizuális tartalom, mint például infografika, illusztrációk és képek, nagyszerű módja annak, hogy elnyerd a nézők figyelmét, és magad felé vonzd őket.

Pinterest tartalom

Gyakorlati tipp:

Ismét fogd a jegyzetfüzetedet, és írd fel azokat a legfontosabb kifejezéseket, témákat, trendeket, amikkel a munkád során, a saját vállalkozásodban találkozol. Csoportosítsd, rendszerezd őket. Keress rájuk a Pinteresten, akár angolul is, ezzel szerezve új inspirációt. Ha ez megvan, utána tudni fogod, milyen tartalmakat érdemes létrehoznod a vásárlóid számára.

4. Táblák és címkék használata

A Pinterest táblák, amelyek egy konkrét témához kapcsolódnak, használata nagyszerű módja annak, hogy segítsük a Pinterest-felhasználókat a megtalált témák kategorizálásában és könnyű keresésében. Ezenkívül a címkék használata a SEO (keresőoptimalizálás) hatékonyságának és a Pinterest belső keresés hatékonyságának növelésében segíthetnek. A táblák és címkék beállítása az egyik legfontosabb marketing tevékenység, amelyet a Pinteresten végzünk.

Gyakorlati tipp:

Nyúlj vissza a tartalomtervedhez, és az alapján kezd el tematizálni a Pinterest-profilodat. Tölts ki minden lehetséges leírást, és készíts vonzó kreatívokat.

Ha konzisztens és kitartó vagy, ez megtérülhet hosszú távon, mert a Pinterest-jelenléted felépítése nem egy sprint, inkább maratoni futás hosszúságú sztori.

5. Eredmények mérése és optimalizálása

Az utolsó fontos lépés a Pinterest-marketing során az eredmények mérése és optimalizálása. Addig nem érdemes komoly erőfeszítést beletenned a jelenléted felépítésébe, amíg ez nincs meg, hisz nem látod a befektetett munka hasznát.

Az eredmények optimalizálása érdekében végezd el magad, vagy kérj szakértői segítséget a Pinterest-analitika összekötésében.

Ez a Te decemberi bevételed is lehetne a Pinterest segítségével.

Gyakorlati tipp:

Amennyiben bennünket keresel meg, nálunk rendelkezésre áll a kódsor a Shoprenter-webshopod összekötéséhez a Pinteresttel, így hosszú kódolási idő helyett 1 nap alatt megvalósítható.

Összefoglalva:

Ha úgy véled, a célközönséged jelen van a Pinteresten, akkor el kell kezdened Pinterest-marketingezni a legjobb eredmények elérése érdekében.

A Pinterest olyan kreatív tartalmi platform, ahol a pozitív környezet miatt könnyedén tudsz bizalmat építeni az érdeklődőiddel, így könnyebben a felhasználók emlékezetében marad a termékeddel / szolgáltatásoddal kapcsolatos tartalom.

Az üzleti terv elkészítése, a Pinterest-profil kialakítása és beállítása, a vizuális tartalom tervezése és készítése, a táblák és címkék használata, valamint az eredmények mérése fontos szerepet játszanak abban, hogy maximalizáljuk a Pinterest marketing hatékonyságát.

Most már megvan az alap tudásod ahhoz, hogy ne csak „szemezz” a Pinteresttel, hanem elkezdd valóban, és legyél TE a piacvezető a témádban a Pinteresten!

Amennyiben szeretnél segítséget a Pinterest-jelenléted felépítésében, akkor kattints ide.

A szerzőről:

Buda Áron
Buda Áron
Pinterest marketing szakértő
Csapatommal az elmúlt évben több mint 80 ügyfélnek segítettünk elindulni a Pinteresten, konzultáció, együttműködés vagy mentorprogram keretein belül. Munkánk elismeréseként szakmai zsűri által megkaptuk a B2W 2023 Social Media Kommunikáció Díjat. Megalkottuk Magyarország Első Pinterest Üzleti Potenciál Felmérését, ami egy személyre szabott elemzés a vállalkozóknak.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
2024-seo-trendek
A legfontosabb 2024-es SEO trendek webáruházaknak

A Google évről-évre dolgozik olyan fejlesztéseken, melyeknek célja, hogy a felhasználók számára minél relevánsabb ...Elolvasom

Close