Bevételnövelés Email marketing Webáruház menedzselés

Webshop üzemeltetési tippek és tanácsok haladóknak

5 perc olvasási idő Webshop üzemeltetési tippek és tanácsok haladóknak

Korábbi cikkünkben bemutattuk, hogy milyen gyakorlatban könnyen megvalósítható tippekkel tudod magasabb szintre emelni webáruházadat.

E-kereskedőként te már több éve vagy a szakmában és úgy érzed jöhetnek az újabb kihívások, amelyekkel felturbóznád a webshopodat?

Cikkünkben hoztunk 10+1 olyan extra tippet, amivel nemcsak tovább növelheted webáruházad hatékonyságát, hanem a vásárlói elégedettséget is fokozhatod.

1. Tedd szerkeszthetővé a kosaradat

Nagyon kellemetlen a tény, ha azért veszítesz el egy potenciális vásárlót, mert ő az utolsó pillanatban szeretett volna változtatni a rendelése tartalmán, amelyhez vissza kellett lépnie, és utána lehetséges, hogy nem volt kedve befejezni a vásárlási procedúrát. Szerencsére ez megelőzhető.

Az alábbi példán a Leddesign webáruház kosarában a termékkép alatti Szerkesztés gombra kattintva tetszőlegesen változtatható a terméktulajdonság, időt spórolva ezzel a vásárlónak a feleslegesen visszalépésekkel:



2. Ajánlj fel ajándékcsomagolást

Amennyiben olyan termékkörrel rendelkezel, ahol opció lehet a díszcsomagolás és a jókívánság üzenet, akkor élj a lehetőséggel.

Ezt a funkciót a Kosárnál állíthatod be, ahogyan a Fonaltündér webáruház is tette:

Ajándékcsomagolás



3. Mutasd be termékeidet videón

Előző cikkünkben már kifejtettük, hogy miért fontos a minőségi termékfotók használata. Ha még jobb színben szeretnéd feltüntetni a termékeidet, akkor eggyel haladóbb szint a termékvideók használata.

Ugyanakkor érdemes odafigyelni, hogy csak azoknál a típusú termékeknél működik igazán ez a megoldás, ahol a termékek használatát mutatod be, vagy éppenséggel annyira új a termékköröd, amely teljesen új piacot ismertet.

Amennyiben komolyabban szeretnél a témában elmélyedni, érdemes arra is odafigyelned, hogy videós tartalmad SEO szempontból is megfeleljen.

A Bolyhoska webshop szuperül kihasználta ezt a megoldást, hogy bemutassa termékkörét:

Bolyhoska.hu
Bolyhoska.hu


4. Vásárlói visszajelzések gyűjtése

Vitathatatlan, hogy a vásárlói visszajelzések sokat nyomnak a latba webáruházunkban.

A termékértékelések mellett kérhetsz visszajelzést e-mailben a vásárlás folyamatáról is, például egy egyszerű vásárlás utáni kérdőív (például a rendelés visszaigazoló oldalon) sokat segíthet abban, hogy a visszajelzések alapján tökéletesíthesd a kosár és pénztár folyamatodat.

Emellett hasznos megoldás lehet a Trustindex nevű szoftver használata. 

A szoftvert összekapcsolva az üzleti Facebook fiókoddal, több száz Facebook-os értékelést gyűjthetsz, amelyeket megjeleníthetsz webáruházad oldalain, így növelve a vásárlási hajlandóságot.

Gombolda.hu

A nagyobb vásárlási hajlandóság magasabb konverziós arányt jelenthet, így többlet marketing ráfordítással fokozhatod webshopod hatékonyságát. 

5. Chatbot szegmentált üzenetek

Ezzel a marketing csatornával nemcsak gyorsan biztosíthatsz információt a látogatóknak, hanem ún. szegmentált üzeneteket is küldhetsz a részükre. 

Az automatizáció segítségével az egyes válaszokra kattintó felhasználókat szegmentálhatod, így célzott üzeneteket is továbbíthatsz számukra, legyen akár érdeklődő, akár vásárló.

A PauZa webshop megoldása:


A Manychat nevű szoftverrel vagy a Smartsupp alkalmazás segítségével Te is könnyedén létrehozhatsz automatizált üzeneteket a felhasználóid számára.

6. Hozz létre Facebook Boltot

Amennyiben webshopod mellett egy új értékesítési felületre szeretnél szert tenni, ráadásul ingyen, akkor a legkézenfekvőbb megoldás a Facebook Bolt használata.

Shoprenteres webáruházadat pár kattintással összekapcsolhatod a Facebook üzleti fiókoddal, és a teljes termékkatalógusodat megjelenítheted a közösségi platformon.

Ezenkívül 2020 májusától új funkciókkal is bővült a felület, amelyekről ide kattintva olvashatsz részletesebben.

7. Jutalmazd meg a visszatérő vásárlóidat

Amikor az értékesítési tölcsérünk utolsó szakaszához érünk, ösztönözzük arra a vevőinket, hogy újra vásároljanak.

Egy erre a célra felépített e-mail automatizmussal egyedi ajánlatú üzenetet küldhetsz levélben a feliratkozóidnak, amelyben például ingyenes szállítást, vagy kedvezményt biztosítasz, ezáltal könnyen visszatérő vásárlóvá változtathatod az egyszeri vevődet.

Egy másik jó megoldás lehet a felugró ablakok használata, amelyben visszatérő vásárlóidnak speciális kedvezményeket biztosíthatsz például a következő vásárlásuk során. Utóbbira remek lehetőséget nyújtanak az OptiMonk popupjai.

8. Vezess be hűségpont rendszert

Amennyiben szeretnéd tovább növelni a vásárlói lojalitást, egy hűségpont rendszer vagy törzsvásárlói program bevezetésével megteheted ezt. Ebben az esetben ne feledkezz el feltüntetni, hogy mennyi pontot szerez a vásárló a rendeléssel.

Szuper megoldás a gluténtallérokkal a Mentesfinom.com webáruháztól:


9. Növeld a sürgősség érzetet

Hogyan máshogy konvertálhatsz gyorsabban a látogatódból vásárlót, minthogy az az érzetet kelted benne, hogy valamiről lemarad? 

Ma már többféle módszer is létezik arra, hogy fokozd a sürgősség érzetet, ilyen eszköz lehet egy visszaszámláló popup, amely segítségével érzékeltetheted, hogy nem tart örökké a kedvezmény.

A Szépségcenter.hu webáruház megoldása a webshop születésnapja alkalmából:


10. Vond be a közönségedet a közösségi kommunikációdba

Óriási közösségépítő ereje van a vásárlói vélemények kommunikálásának a közösségi platformokon. Kérd meg a vásárlóidat, hogy küldjenek be fotókat vagy videókat a terméked használata közben és írjanak róla véleményt.

Ezekkel az üzenetekkel nemcsak tovább építheted a vásárlói lojalitást, de a későbbiekben magasabb konverziót is eredményezhet, hiszen az UGC-vel (User-Generated-Content), azaz a felhasználók által készített tartalommal jobban tudnak azonosulni a potenciális vásárlóid, mert olyan “hétköznapi” emberek készítették ezeket, amelyek ők maguk is.


10+1. Üzemeltess offline boltot is

Biztosan nem mondunk újdonságot azzal a ténnyel, hogy sokkal hatékonyabban tudjuk kielégíteni a vásárlói igényeket, ha egyaránt rendelkezünk online és offline bolttal is.

Természetesen ez alapos átgondolást igényel a részünkről a termékkörünket és üzleti modellünket illetően. Amennyiben ezek megfelelnek, érdemes számba venni ezt a lehetőséget, hiszen a két értékesítési forma között jelentős szinergia áll fenn.

A PauZa egyaránt üzemeltet webáruházat, valamint fizikai boltot is:


Összegzés

Ne feledd, hogy hiába áll már biztos lábakon a webáruházad, mindig van hova tovább fejlődni.

Bízunk benne, hogy a felsoroltak között Te is találtál olyat, amit már most a cikk elolvasása után azonnal alkalmazol is a webáruházadban. 😉

Amennyiben további marketing tippeket is bevetnél a siker érdekében, jelentkezz ingyenes Webáruház marketing webináriumunkra.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Buyer persona készítése
Buyer persona: jelentése, előnyei és elkészítése

Úgy érzed, hogy a gondosan felépített marketing kampányaid sok esetben süket fülekre találnak? Nem ...Elolvasom

Close