Tartalommarketing

Így használd ki a YouTube nyújtotta óriási lehetőséget

5 perc olvasási idő Így használd ki a YouTube nyújtotta óriási lehetőséget

A YouTube napról napra több felhasználóval gazdagodik, ez pedig a vállalkozások számára is remek hír. Legyen szó webáruházról vagy céges weboldalról, YouTube videók készítésével szinte nincs olyan célközönség, akit ne lehetne hatékonyan elérni és megszólítani. Hogyan aknázd ki a világ legnépszerűbb videós oldalában rejlő potenciált? Mutatjuk!

Hogyan vált a YouTube a világ második legnagyobb keresőjévé?

Mielőtt belevágnánk az ötletekbe, repüljünk kicsit vissza a történelemben!

Az első YouTube videót 2005-ben töltötték fel az oldalra, azóta pedig hatalmas utat járt be a közösségi médiában a kaliforniai székhelyű videómegosztó.

Nem kellett sokat várni, hogy a techóriások is felfigyeljenek a rohamosan virágzó üzletre, ugyanis a Google 2006. október 9-én 1.65 milliárd dollárért meg is vásárolta a céget. Ezután pedig már nem volt megállás, és az előbb említett összeg szinte aprópénzt jelentett a YouTube mai forgalmához képest.

Milyen számokat produkál a YouTube 2022-ben?

  • Havonta 2,3 milliárd felhasználó néz videókat a platformon
  • Naponta 1 milliárd órányi tartalmat fogyasztanak a nézők
  • Egy átlagos felhasználó 8-9 csatornát néz meg napi szinten
  • A vállalkozások 62%-a lát üzleti lehetőséget a videózásban
  • A YouTube a Google után a második legnépszerűbb keresőmotor

Milyen típusú videók hasítanak?

  • Szórakoztató videók. Elég csak az örökké népszerű kutyás és cicás videókra gondolni, de természetesen a gameplay videók és a történelmi eseményeket feldolgozó tartalmak is legalább ilyen szórakoztatók a YouTube közegében.
  • Hogyan csináld videók. Az egyszerű barkácsolási munkálatoktól kezdve a bonyolult szoftverek telepítésén át egészen a gyümölcsfák ültetéséig mindent megtaníthatsz a nézőid számára, hogy azonnal hitelességet építs a szemükben.
  • Termékbemutató videók. Webáruházad termékeit profi videókon keresztül szemléltetheted, hogy a nézők minden fontos információt megkapjanak velük kapcsolatban, és úgy érezzék, mintha ők maguk forgatnák a kezükben az általad forgalmazott termékeket.

    Az Ecotrexnek készített termékbemutató videó:


  • Videó podcastok. A podcastok valódi reneszánszukat élik, hiszen sportolás vagy akár munka közben is hallgathatók az érdekfeszítő tartalmak. Videó podcastokkal pedig még nagyobb sikert arathatsz, hiszen a meggyőző testbeszéddel sokkal nagyobb hatást érhetsz el a közönséged körében.

Mi a két legfontosabb mutató a YouTube marketingben?

CTR (Click Through Rate)

Az átkattintási arány (CTR) megmutatja, hogy hányan kattintottak a videódra azok közül, akiknek a YouTube feldobta valamelyik tartalmad. Ha 100 felhasználóból 10 megnyitotta a videódat, akkor az átkattintási arányod 10%-os.

Ezt az arányt megnyerő címekkel és figyelemfelkeltő index képekkel (thumbnail-ekkel) tudod minél feljebb tornázni. Érdemes tehát alaposan megfontolni a címadást és a képválasztást is, hiszen a többi videóssal kell megküzdened a kattintásokért.

AVD (Average View Duration)

A videó átlagos megtekintésének hossza (AVD) rengeteget elárul a tartalmaid minőségéről. A képlet egyszerű: minél tovább bent tartja a videód a nézőket, annál lebilincselőbb tartalmat sikerült gyártanod.

Milyen lehetőségeket rejt a webáruházad számára a YouTube videózás?

Folyamatosan forgalmat irányíthatsz a webáruházadra

Az örökzöld videók még hosszú évek múlva is szállítani fogják a látogatókat a webáruházadba. Fordíts kiemelt figyelmet a YouTube videóid keresőoptimalizálására, ezért írj részletes leírást a videóid alá, továbbá használd ki az időbélyeg nyújtotta lehetőségeket, hogy a nézőid átlássák a címek alapján a fejezeteket, és egyetlen kattintással a kívánt részhez ugorhassanak.

Közelebb hozhatod termékeidet a potenciális vásárlóidhoz

Mi a webáruházak legnagyobb hátránya a fizikai boltokkal szemben? A termékek megfoghatósága! Éppen ezért tanácsos termékvideókat készítened (például unboxing, azaz kicsomagolós videókat), hogy a nézőid is úgy érezzék, mintha saját kezükkel tapintanák és forgatnák meg a termékeket.

Léteznek YouTube csatornák, mint például az Unbox Therapy, ami kifejezetten ilyen típusú videókkal gyűjtött 18 millió feliratkozót:

Bizalmat építhetsz a tartalmaiddal

Ha szakmailag hiteles vagy a videó készítésben, az a webáruházad számára is hatalmas értéket jelent. Mivel a közönséged megbízhatónak titulál, ezért a videóban megjelenített vagy a leírásba belinkelt webáruházadat is annak fogják tartani, ez pedig alaposan felpörgetheti az eladásaid számát.

Hogyan érdemes belevágni a YouTube-ozásba?

1. Profi koncepció kitalálása

  • Célközönség meghatározása. Kiket szeretnél megszólítani? Milyen stílusban kommunikálnak egymással ezek az emberek? Melyik korosztály tagjait képviselik? Minél jobban leszűkíted a célközönséged, annál sikeresebben érheted el őket a videóidon keresztül.
  • Témakörök feltérképezése. Írj össze legalább 15-20 témát, amelyek igazán érdekelhetik a közönséged. Nézz szét a konkurencia háza táján is, hogy ötleteket nyerj, de semmiképp ne másold le a tartalmaikat – hasonlókat persze készíthetsz, de próbáld meg a saját egyéniséged belevinni.
  • Ütemterv létrehozása. Ha sikerült behatárolni a közönséged, és a témákat is kitaláltad, készítsd el az ütemtervet. Tervezz legalább 3-4 hónappal előre, és tárazz be tartalék témákból is, ha valamilyen nem várt tényező megakadályozná néhány videód elkészítését.

2. Technikai eszközök biztosítása

Ha sikerült papírra vetned a kiforrott koncepciód, jöhet a technikai eszközök beszerzése. Sajnos hiába vannak szuper ötleteid, ha éppen nem felelsz meg a 2022-ben elvárt nézői igényeknek, alig fogsz megtekintést generálni.

Gondolj csak bele: ha az indexképed már önmagában nem egy magasfelbontású, kristálytiszta kép, akkor nagy valószínűséggel még a kattintást sem fogod elérni a felhasználóknál.

Ha pedig a mikrofonod gyenge, és csupán recsegés-ropogást hallanak a nézők, szintén nem rúghatsz labdába a konkurens tartalmakkal szemben. Éppen ezért roppant fontos, hogy az audiovizualitás terén a maximumra törekedj.

Milyen eszközök szükségesek a sikeres YouTube videók készítéséhez?

  • HD felbontású kamera. Minimum Full HD, azaz 1920×1080-as felbontásban rögzítő, de napjainkban már inkább a 4K felbontású típusok egyike mellett kifizetődő döntened.
  • Stúdió mikrofon szett. Professzionális stúdió mikrofon, például kondenzátor mikrofon segítségével elsőrangú hanganyagokat készíthetsz, ami podcastok felvétele esetén is kifejezetten jól jön.
  • Háttér. Zöld háttérrel és állványrendszerrel olyan képi világot teremthetsz, amilyet csak szeretnél. Célközönséged pedig garantáltan értékelni fogja a kreativitásod, hiszen a csupasz fal helyett egy gyönyörű tengerpartot vagy éppen kastélyt is nézhetnek a videód megtekintése közben.

3. Eredmények nyomon követése

  • Statisztikák elemzése. Havonta legalább fordíts egy napot a statisztikák alapos kiértékelésére. Nézd meg a korábban említett CTR és AVD értékeket, és ha túl alacsony az átkattintási arányod, vagy nagyon hamar leállítják a videóidat a nézők, mindenképpen gondold újra a tartalmaid típusait és az alapvető stratégiád.
  • Új ötletek a mutatók feltornázására. Ha a videóid nem hozzák a kívánt forgalmat, gondold végig, mi lehet az alacsony nézettség oka. Érdektelenek a témák? Rossz a kép- vagy hangminőség? Nem tetszik a nézőknek az általad használatos kommunikációs stílus? Vegyél számításba minden eshetőséget, és próbálj meg minden szinten csiszolni a tartalmaid minőségén.

Belsős vagy kiszervezett marketing?

Egy saját YouTube csatorna indításával sikert aratni csakis profi munkával lehetséges. Belsős csapatot akkor tanácsos építened, ha a YouTube-on kívül más platformokra is folyamatosan szeretnél videókat gyártani, vagy éppen a szolgáltatásaid egyike a videókészítés.

Mit nyersz, ha külsős munkaerőre bízod a munkát?

  • Kiforrott tudással rendelkező szakemberek garantálják a videóid magas színvonalát
  • Jelentős összeg maradhat a zsebedben, hiszen nem szükséges 40 órában belsős alkalmazottakat fizetned
  • Az ügynökségek projektmenedzsert is biztosítanak, így megspórolod a napi teendők elvégzésére fordítandó időt és energiát
  • Nem kell aggódnod a betegség vagy családi okok miatt kieső munkaerő pótlása miatt
  • Pontosan mérhető és kiértékelhető eredményeket kapsz
  • A teljes projektet egy kézben tarthatod

A YouTube videózás webáruházak és kisebb-nagyobb szolgáltatásokat értékesítő vállalkozások számára is elsőrangú lehetőséget jelent a forgalom növeléséhez.

Mivel a 21. században már a videó a legkedveltebb tartalomtípus, ezért a világ második legnagyobb keresőjében szunnyadó potenciált vétek lenne nem kihasználni. Állj tudatosan a videók készítéséhez, és élvezd a munkád gyümölcsét a folyamatosan növekvő nézettség láttán!

A szerzőről:

Dallos Zoltán
Dallos Zoltán
Alapító – DLX MEDIA
2016 óta vállalkozó, a DLX MEDIA marketingügynökség alapítója, kommunikáció és márkaépítés szakértő. Korábban 10 éven át banki (Erste) és energetikai szektorban (MET, Sourcing) dolgozott középvezetőként. 2017-ben indította népszerű YouTube csatornáját, ahol vlog jellegű oktató videók mellett interjúkat készít sikeres emberekkel. Az interjúk célja, hogy szélesebb körben is megismertesse azokat a történeteket, legjobb gyakorlatokat, sikerszokásokat, amik hozzásegítették az interjú alanyokat sikereik eléréséhez.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Ünnepi kampány felkészítő – Készülj fel Te is az ünnepekre!

Az e-kereskedelemben az év végét megelőző ünnepi időszak kiemelten fontos, mivel az utolsó negyedévben ...Elolvasom

Close