Esettanulmány SEO Tartalommarketing

60% Google Organic – Egy webáruház 5 éves keresőoptimalizációjának sikere

10 perc olvasási idő soe-esettanulmany-2023-komfortszerelveny

Egy webáruház sikeréhez kulcsfontosságú az online jelenlét és az online marketing. Az egyik legfontosabb eszköz az online marketingben pedig nem más mint a keresőoptimalizálás (SEO), amely lehetővé teszi, hogy a webáruházad előrébb kerüljön a Google találati listákon és több látogatót, valamint potenciális vásárlót vonzzon, organikusan.

A fenti állítást bizonyítja az is, hogy a SEO a legtöbb bevételt hozó marketing eszköz a webáruház tulajdonosok megítélése szerint – derült ki a 2022-es Nagy Webáruház Felmérésből.

Ugyanakkor, ha még mindig nem vagy biztos abban, hogy miért kellene befektetni a SEO-ba, akkor a Komfort-Szerelvény webáruház példája biztosan meggyőz majd arról, hogy ideje elkezdeni nagyobb hangsúlyt fektetni rá.

Esettanulmányunkból megtudhatod, hogy:

  • Milyen eszközökkel javítottuk évről-évre a webáruház organikus forgalmát a közös munkával?
  • Ezek miért fontosak és hogyan tudod te is alkalmazni őket?
  • Miért fontos, hogy időről-időre megvizsgáljuk újra egy webáruház technikai SEO-ját?

A webáruházról

A komfortszerelvenyshop.hu épületgépészeti webáruház 2016-ban indult el. Kovács Tiborral, a Komfort – Szerelvény Kft. ügyvezetőjével és feleségével Juliannával, 2018 októbere óta dolgozunk együtt azon, hogy folyamatosan javítsuk webáruházuk SEO eredményeit. 

Tibi és Julcsi a kezdetek óta nagyon elhivatottak és szent meggyőződésük, hogy az organikus találatoktól nincs értékesebb, éppen ezért marketing stratégiájukban is a SEO-nak szentelik a legtöbb idejüket és erőforrásaikat.

A kezdetek

Az együttműködésünk 2018 októberében egy SEO elemzéssel indult, mely során megvizsgáltuk a webáruházat a legfontosabb SEO szempontok szerint, majd az elemzésben megállapított alapvető hibákat javítottuk és meghatároztuk a webáruház számára legfontosabb kulcsszavakat. 

Természetesen nem maradhatott el azoknak a mérő szoftvereknek a beállítása sem, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a jövőben majd mérni tudjuk a SEO eredményeinket, ezek a Google Analytics és Search Console. 

Miért volt fontos hogy felmérjük a webáruház SEO eredményeit, mielőtt elkezdtünk volna bármit optimalizálni?

A könnyebb értelmezés érdekében képzeljük el, hogy egy házat szeretnénk építeni. Ez a ház lesz a webáruházunk SEO-ja. Mi az első lépés? Ha egy stabil és biztonságot nyújtó épület a cél, akkor a falak felhúzása előtt szükségünk lesz egy átgondolt és jól kialakított alapra.

seo-haz-abra

A SEO esetében ez nem más mint a fent bemutatott munkálatok sorozata (SEO elemzés és az ezt követő beállítások). Tehát ez egy olyan nélkülözhetetlen lépés a SEO-ban, amely hatással lesz a későbbi munkánk végeredményére, ezért alapos tervezést igényel.

A komfortszerelvenyshop.hu esetében az alapok beállítása után, havidíjas szolgáltatás keretében folytattuk a közös munkát és elkezdtük hónapról-hónapra felépíteni a képzeletbeli házunkat.

Ezek a lépések az alábbiakból álltak:

  • A webáruház számára legfontosabb kulcsszavak priorizálása
  • A kategória- és termékoldalak optimalizálása a legfontosabb kulcsszavakra 
  • Tartalmi stratégia tervezés és szöveges tartalmak gyártása erőteljes SEO fókusszal
  • Linképítés: külső linkek szerzése és belső linkek elhelyezése
  • A webáruház technikai SEO-jának további optimalizálása

A munkamenetek részletes bemutatása előtt fontos megemlíteni, hogy minden feladat azt a fő célt szolgálja, hogy a webáruház DA (Domain Authority) értéke növekedjen. Ez a havidíjas keresőoptimalizáció szolgáltatásunk lényege.

Mi az a Domain Authority (DA)?

A Domain Authority – röviden DA – egy keresőmotor rangsorolási pontszám, amely a webhelyek keresőrangsorolásának megítélésére szolgál. A DA pontszám azt mutatja meg, hogy az adott oldal mennyire tartalmaz releváns információkat a felhasználók számára. Minél magasabb DA értékkel rendelkezik egy oldal, annál előrébb sorolja őt a Google is a találati listán, adott kulcsszavakra.

Egy oldal DA értékét a folyamatos keresőoptimalizálással tudjuk javítani, melybe többek között beletartozik az oldal alapvető technikai seo-jának javítása, a folyamatos, kulcsszó fókuszú szövegírás és linképítés – tehát mindazok a feladatok, melyeket a komfortszerelvenyshop.hu esetében is meghatároztunk.

Kulcsszavak priorizálása és SEO stratégia

A példánknál maradva, miután stabilizáltuk a házunk alatt lévő talajt, elkezdhetjük megtervezni az alaprajzot, ahol az alaprajz jelenti a SEO stratégiát.

Korábban, a SEO elemzésben, a kulcsszó kutatás során meghatároztuk, hogy mely kifejezésekre javasoljuk a webáruház erősítését. Ezeket átnéztük és priorizáltuk az egyes kulcsszavakat.

A priorizálás során figyelembe vettük a webáruház termékkategóriáit és természetesen azt is, hogy ezek közül melyek a legfontosabbak a vállalkozás számára, bevétel szempontjából. A kulcsszó priorizálás nyújtotta az alapot a SEO stratégia kialakításához, melynek megvalósítását az együttműködésünk céljaként tűztük ki. 

A stratégiában kitűzött célok eléréséhez az alábbi tevékenységeket határoztuk meg:

  • Készítsünk havonta 6 db 1500 karakteres, SEO szempontok szerint felépített szöveget a meghatározott legfontosabb kulcsszavakhoz tartozó kategóriákra. 
  • Ezekre a kulcsszavakra szerezzünk havonta legalább 15 db minőségi külső linket magas DA értékű oldalakon.
  • Javítsunk a termékoldalak SEO értékén, a kulcsszavak termékek leírásban való elhelyezésével.

Mivel a termékeket Tibi és Julcsi ismeri a legjobban, a termékoldalak részletes leírásait házon belül tartották és ők dolgoznak rajta szorgosan. Azonban mivel esetükben egy pár fős vállalkozásról van szó, erőforrás és SEO szakértelem hiányában úgy döntöttek, hogy a kategóriákhoz tartozó szövegírást és a linképítést ránk bízzák.

Kulcsszavak erősítése szövegírással

Építsük fel a képzeletbeli házunk falait!

A kulcsszavak erősítéséhez az első és legfontosabb lépés az, hogy írjunk szövegeket. Webáruházunkba erre több felület is rendelkezésünkre áll, de a 3 legfontosabb: a kategória oldalak, termékoldalak és a blog

Fontos, hogy bárhová is készítünk leírást, szöveget, azok: 

  1. Egyrészt SEO szempontból a Google-nek szóljanak és segítsenek jobb eredményeket elérni az adott kulcsszóra a Google organikus találati listájában. Ezt úgy tudjuk elérni, ha a leírásunk legalább 1-2 %-ban tartalmazza a releváns kulcsszót.
  2. Ugyanakkor értékes információt adjanak a látogatónak is és segítsék őt a vásárlási döntés meghozatalában vagy az információgyűjtésben.

Kategória szövegek elkészítése

A Komfort-Szerelvény webáruház esetében havonta 6 db kategóriához készült egy 1500 karakteres leírás a fenti szempontok szerint, majd ezeket elhelyeztük a megfelelő helyekre.

Shoprenter esetében 3 helyen van lehetőségünk elhelyezni a kategória oldalhoz (listaoldal) készített leírást:

  1. A terméklista feletti részben (kb. 500-600 karakteres leírást)
  2. A terméklista alatti részben, egyedi HTML modul segítségével (akár 1500-2000 karakter hosszú leírást)
  3. Kategóriához tartozó láblécben

A Komfort-Szerelvény webáruház esetén, a kategória oldalakra kihelyezett leírások eredményeként, ma már büszkén elmondhatjuk, hogy több, a stratégiában meghatározott kulcsszóra, első helyen jelenik meg a webáruház kategória-, vagy termékoldala, az organikus találatok között.

Az alábbi képen a Search Console-ból nyert adatok láthatók:

Tipikus hibák, amit ne kövess el a kategória leírásaidban!

A legnagyobb hiba egyértelműen az, ha nem írunk leírást a kategória oldalakra. Ha Te sem foglalkoztál ezzel korábban, javasoljuk, hogy ne halogasd tovább! 

A másik eset pedig az, ha valaki foglalkozik vele, csak rosszul teszi azt. Gyakran látjuk, hogy a webáruházak egyfajta kucsszó felsorolást vagy más néven, kulcsszó felhőt adnak csak meg a kategória oldalaikon, azonban ez nagy hiba! 

Nem csak a kulcsszó megléte a fontos, hanem az információ is, amit az itt elhelyezett szövegekkel közvetíteni szeretnénk, akár a Google, akár a látogatóink felé. Ezért tehát fontos, hogy a leírásaink egybefüggő, értelmes magyar mondatok legyenek, melyeknek célja és értéke is van az oldalunkon.

Ha Te is erőforrás hiányával küzdesz vagy szeretnéd szakértőkre bízni, mint Julcsiék, keresd fel csapatunkat és dolgozzunk együtt webáruházad SEO-jának javításában!

Blog szövegek írása

A blognak számos előnye van a webáruházak szempontjából is:

  1. Remek eszköz a látogatóink edukálására és arra, hogy megmutassuk szakértők vagyunk a témában. 
  2. Ha releváns és hasznos infókat írunk le, a blog egy erős bizalomépítő eszköz is lehet.
  3. Végül, de még véletlenül sem utolsó szempontként: jelentősen javíthatjuk vele webáruházunk SEO eredményeit, hiszen az információk megosztásával jobb helyezéseket érhetünk el a keresőkben.

A blogolás esetén szintén fontos meghatározni egy kulcsszó listát, amelyekre fókuszálhatunk, valamint érdemes összeállítani egy tartalom tervezetet. 

A ház építős példához visszatérve, ez a tartalom tervezet lesz a falaink alapanyaga, ami azért felel, hogy erősek, teherbírók legyenek és ne dőljenek össze pár év múlva.

Ha tehát van egy jól kidolgozott tartalom tervünk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a tartalmaink támogatják majd egymást és össze fognak kapcsolódni a belső linkekkel (erről részletesebben a linképítés részben írunk majd). Ez a tartalmi háló pedig sokkal erősebb és relevánsabb információt fog tudni átadni a felhasználóinknak, valamit a Google-nek is, így jobb lesz az oldalunk megítélése és értékelése. 

A Komfort-Szerelvény webáruház blog oldala remekül támogatja a kategória- és termékoldalak eredményességét.

Mivel egy jó blog kulcsa a folytonosság, azaz hogy gyakran jelenítsünk meg új tartalmakat, ezért ez a terület sok időt, SEO szempontból pedig sok szakértelmet igényel. 

Tudjuk, hogy minden vállalkozónak az idő a legnagyobb kincse, ezért megnyugtatásként el is áruljuk, hogy már a blogolás terhét is le tudjuk venni a válladról. Amennyiben szeretnéd, hogy segítsünk Neked, ne habozz tovább, keresd fel csapatunkat!

Linképítés

Miután felépítettük a képzeletbeli házunk falait, kössük össze őket a tetőszerkezettel és tegyük lakhatóvá, otthonossá!

Sajnos sokan úgy gondolják még ma is, hogy ha blogot írnak az elegendő ahhoz, hogy a webáruházuk SEO eredményeit javítsák. Azonban ez korántsem így van, nem csak a szövegeken múlik a keresőoptimalizálás

Ha a kulcsszóra optimalizált leírásaink és blog szövegeink megvannak, akkor megkezdhetjük a linképítést. A linképítés egy nagyon fontos eleme a SEO-nak és ez járul hozzá leginkább a webáruház DA értékének növeléséhez. 

Aszerint, hogy egy adott link hova vezeti el a felhasználót, megkülönböztetünk belső, külső és kimenő linkeket. Hogy ezek között mi a különbség azt ebből a cikkünkből részletesen is megismerheted. Most azonban csak a belső és a külső linkekről szeretnénk bővebben írni.

Belső linkek a webáruházban

A belső linkek a saját webhelyen belüli, oldalak közötti hivatkozások. A kategória- és termékoldalakat tehát a belső linkek segítségével tudjuk összekötni egymással és a blog tartalmakkal.

Shoprenter esetében ráadásul nagyon hasznos funkció még, hogy a blogcikkeknél lehetőség van megadni kapcsolódó termékeket is, amelyek belső linknek számítanak. Ez fordítva is igaz, a termékeknél is megadhatunk kapcsolódó szöveges tartalmakat, így ezekkel a belső linkekkel jelezhetjük a Google-nek az oldalunk relevanciáját a témában, továbbá javíthatjuk az oldalunkon a navigációs élményt, segíthetünk a látogatóknak az információ szerzésben.

A Komfort-Szerelvény webáruház gázkazán kategória és blog oldalán így néz ez ki a valóságban:

Kattints a képre a nagyításhoz!

A külső linkek fontossága

Amikor bármely weboldal egy másik weboldalra hivatkozik, az gyakran azért történik, mert a hivatkozó oldal írója kedveli és relevánsnak tartja azt. Ilyen esetekben a linkelt oldal olyan információkkal rendelkezik, amelyek alátámasztják azt vagy további információt adhatnak az olvasónak. 

Egy oldal minél több ilyen külső linkkel rendelkezik, annál hitelesebb és erősebb lesz a Google szemében. Éppen ezért fordítunk mi is nagy figyelmet a külső linkek építésére a havidíjas keresőoptimalizáció szolgáltatásunk keretében.

A komfortszerelvenyshop.hu esetén, kezdetben havonta 15 db Minőségi külső linket (legalább 10-19 közti DA értékkel rendelkező oldalon elhelyezett link) építettünk. Ma már havi 10 db Minőségi és 1 db Prémium minőségű link (legalább 20-27 közötti DA értékkel rendelkező oldalon elhelyezett link) építése került a fókuszba.

Ezek jelentősen hozzájárultak az organikus eredményeikhez, melyeket lentebb ismertetünk majd.

Tipikus hibák linképítésben

A SEO területén, ha mást nem is, de a linképítést célszerű szakértőkre bízni, ugyanis nagy hibákat követhetünk el, ha nem jó minőségű oldalakon helyezzük el a webáruházunkra mutató linkeket. Ezzel pont az ellenkező hatást érhetjük el, mint amit szeretnénk.

Hogy csak pár olyan oldalt említsünk, ahol nem tanácsos külső linkeket elhelyezni:

  • Online fórumok
  • Blog kommentek
  • Cikk-és online könyvtárak
  • Fórumok
  • Közösségi könyvjelzők
  • Linkgyűjtő oldalak

Technikai SEO optimalizálása

A Komfort-Szerelvény webáruház idén a technikai SEO-ján is tudott javítani, aminek szintén érezhető volt a hatása az organikus eredményeken.

A technikai SEO során a weboldalunk technikai részleteit próbáljuk meg javítani, annak érdekében, hogy az a lehető legjobb eredményeket érje el a találati listán.

Egy oldal technikai SEO-ja során az alábbiakat vizsgáljuk:

  • Mennyire gyors az oldal betöltési sebessége?
  • Milyen a felhasználói élmény?
  • Mennyire mobilbarát az oldal?

Egy bérelhető webáruház esetén a technikai SEO-n csak részben tudunk javítani, sok apró elem a rendszer adottságaitól függ. A Shoprenter esetén is elmondható, hogy minél újabb design témát választunk, annál jobb lesz webáruházunk SEO eredménye. Ez pedig azért van, mert ahogy fejlődik a technika és az online világ, úgy változik az is, hogy mi számít jó technikai SEO-nak. Értelemszerűen az újabb témák mindig erősebbek lesznek SEO szempontból, mint a régebbiek, mert mindig az aktuális mérőszámokat követik.

A Komfort-Szerelvény webáruház 5 éve indult, ezért az akkori témája már nem teljesen elégítette ki a mai SEO elvárásokat. Idén ezt felismerték, így újra előtérbe került a felhasználói élmény, a mobilos nézetek és egyéb szempontok megvizsgálása, melyek eredményeként azt a döntést hozták, hogy megújítják a webáruházat.

Mivel a Madrid design téma 2023-as fejlesztésű, nem volt kérdés, hogy esetükben egy témaváltás sokat jelentene, hiszen fényévekkel jobb eredményeket ígér technikai SEO szempontból, mint az előzőleg használt, még 2018-ban aktivált Róma 2.0 téma. 

Az év második felében tehát a webáruház a Madrid témára váltott, amely több pozitív hatást is eredményezett:

  • összességében nőtt a webáruház organikus forrásból érkező látogatóinak a száma
  • nőtt a mobilról érkező organikus látogatók száma

Íme a komfortszerelvenyshop.hu organikus forgalma az elmúlt pár hónapban, amelyen jól látszik, hogy a téma váltás után (augusztus hónap) folyamatos javulás történt mind asztali, mind mobil eszközön egyaránt:

komfortszerelveny-fogalmi-adatok
Kattints a képre a nagyításhoz!

A téma váltás további pozitív hatását is megmutatta Julcsiéknak, ugyanis elmondása szerint “augusztus óta folyamatosan csökken az elhagyott kosarak száma is a webáruházban”.

Ha Te is dolgozol nap, mint nap a webáruházad SEO-ján, viszont a webáruházad még mindig valamelyik régi témát használja, erőteljesen javasoljuk, hogy válts egy újabbra. Ebben igény szerint segíteni is tudunk, bízd design csapatunkra a téma váltást és akár 1-3 munkanapon belül megújítjuk a webáruházad!

Eredmények

A Komfort-Szerelvény webshop esetében az elmúlt 5 évben több, mint 900 külső linket építettünk és több, mint 360 kategória leírást készítettünk el. Emellett ők is sokat foglalkoztak a tartalmak átnézésével, termékleírások készítésével. A közös munka meghozta a gyümölcsét, elmondhatjuk, hogy a webshop jelentős javuláson ment át. 

Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az idei évben a webáruház látogatóinak közel 60%-a organikus forrásból érkezik az oldalra.

komfortszerelveny-forgalmi-adatok-eredmenyek
A komfortszerelvenyshop.hu forgalmi adatai 2023. januárjától 2023.10.20-ig.

A webáruház ezzel azt is bizonyította, hogy 5 év alatt ilyen jó eredményeket is el lehet érni a keresőoptimalizációval, ami azért pótolhatatlan eredmény, mert Ő akkor is a találati lista elején fog szerepelni, ha nem működtet fizetett hirdetéseket. Ezzel egy hatalmas előnyt szerzett versenytársaival szemben.

Boldogsággal tölt el minket a közös munka sikere és az, hogy ezeket a sorokat olvashatjuk köszönetként:

“Nagyon meg vagyok elégedve a SEO csapat munkájával, a konstruktív probléma kereséstől kezdve, a “ki fog tudni segíteni az adott problémában” típusú együtt gondolkodáson át, a konkrét SEO tevékenység eredményes végzéséig, mindennel.

Az utóbbi pár hónapban gyökeresen megváltozott az együttműködésünk – jó értelemben – ugyanis a munkájuk inkább holisztikus lett, mint sem a SEO-ra leszűkített. Több oldali szakmai támogatás felajánlásától, a személyes támogatásig, a pozitív visszajelzésekig, a motiválásig, mindent megkaptam. Ezek segítettek, hogy most ott tartsunk ahol, és hogy még működjünk, mert volt azért több mélypont is a webshopunk életében. És, hogy a nehézségek ellenére a lendületem, a motiváltságom megmaradjon. 

Ehhez azért nagyban hozzájárulnak a fiatal, tettre kész, pozitív értelemben vett „kocka”, valamint a magas szakmai ismerettel rendelkező kollégáim.”

Megkérdeztük Julcsitól azt is, hogy van-e olyan dolog a webáruház marketing tevékenységét illetően, amit már másképp csinálna, mint ahogyan azt korábban jónak gondolta? 

Kezdetben azt gondoltuk, hogy a több jobb is, értem itt a termékek számát és a marketing tevékenységet. Ez nem így van. Célzott, minőségi marketingre van szükség és annak tudomásul vételére, hogy ez egy külön szakma. Mint ahogy sok más szolgáltatás esetén szakemberhez fordulunk, itt is ez a leginkább célravezető.

Nem ezen kell spórolni. Kérjünk segítséget és a ”suszter maradjon a kaptafánál” mondás elvét követve, ne sajnáljuk rá a pénzt már a kezdetekkor sem, meg fog térülni, ez biztos, bár ez egy hosszú folyamat.

És még azt is, hogy milyen további szolgáltatásokat vett igénybe a Shoprentertől?

“A SEO mellett igénybe vettük a jogi szolgáltatást a GDPR idején, kértük a design, a marketing szakemberük segítségét, igénybe vettük a Shoprentert a sablonváltásnál, de nemrégiben belevágtunk egy egyedi fejlesztésbe is velük, valamint most indulunk a Google Ads hirdetésekkel. Tehát elég sok mindent.”

Julcsi kérésünkre összeírta a legfőbb tanácsokat is az újonnan induló webáruházaknak, melyek a következők:

  1. Kevesebb, szűkebb termékcsoporttal induljanak, és utána bővítsék. 
  2. Pontos, precíz háttérmunkára van szükség, fél megoldásokkal nem szabad megelégedni, azonnal észreveszik a vásárlók és veszítünk hitelességünkből, a belénk vetett bizalmuk megrendül.
  3. Fontos a szakmailag felkészült, elkötelezett kollégák kiválasztása, másképp nem valósul meg az előző gondolat, itt sem szabad kevesebbel beérni, mint amire, akire szükségünk van. 
  4. Kérjünk segítséget a ”suszter maradjon a kaptafánál” mondás elvét követve, ne sajnáljuk rá a pénzt már a kezdetekkor sem, meg fog térülni, ez biztos, bár ez egy hosszú folyamat.
  5. Amit árulunk, arról mindent tudjunk, sőt mi tudjunk a legtöbbet, ekkor fogunk tudni leginkább eladni, a szakmai hitelességgel tudunk igazán kiemelkedni versenytársainktól.”

Fektess te is a hosszú távú sikerbe! Tedd meg az első lépést webáruházad SEO-jának javításában, keresd fel csapatunkat és kérj egy ingyenes helyzetfelmérést!

A szerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter SEO csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi organikus látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Újravásárlás ösztönzés e-mail marketinggel
Újravásárlás ösztönzés meglepő egyszerűséggel, de annál hatásosabban

"Új megrendelés érkezett!" - webáruház tulajdonosként nincs is ennél jobb értesítés!  A legtöbb webshopnak ...Elolvasom

Close