Trendek

Instagram tippek webshopoknak – Letölthető útmutatóval

4 perc olvasási idő Instagram tippek webshopoknak

Akár aktív felhasználók, akár külső szemlélők vagyunk, mindkét tábor számára tagadhatatlan tény, hogy az Instagram korunk elengedhetetlen marketing csatornájává nőtte ki magát. Olyan felhasználói bázisra tett szert az elmúlt évek alatt, amely mellett nem mehetünk el szó nélkül. 


Tovább a Letölthető útmutatóhoz!


Miben rejlik az Instagram népszerűsége?

A tisztánlátás érdekében érdemes leszögezni, hogy nem egyedi esetről van szó. Nem az Instagram az első, és nem is az utolsó app, ami ilyen követőket és sikereket tud majd elérni. Hiszen egy social media felület életútját sok esetben a generációk közötti különbségek, illetve a valóságból való kiszakadás vágya határozza meg. A fiatalok körében megfigyelhető egyfajta “generációs menekülés” az őket körülvevő környezettől, idősebb korosztálytól, hozzátartozóktól. Magyarul olyan felületre vágynak, ahol adott esetben a jelenlegi környezetük előítéleteitől mentesen tudják kinyilvánítani érzelmeiket, ideológiai álláspontjukat, önmegmutatási vágyukat, azaz fejlődésben lévő személyiségüket. Ezek a megnyilvánulások ölthetnek videós és képi (Instagram, TikTok, Facebook, Tumblr), illetve írásos formákat is (Facebook, Twitter, Reddit). 

Ennek a “digitális migrációnak” a következménye, hogy a fiatalok körében egyre népszerűvé váló felületek, egy ponton elkezdik felkelteni az idősebb korosztály figyelmét is. Ez azt eredményezi, hogy a szülők, nagyszülők, nagynénik, nagybácsik tömegesen jelennek meg az odáig ismeretlen felületeken. Ekkor egy hatalmas felhasználói bumm figyelhető meg az adott alkalmazás regisztrációs számaiban, azaz egyre több réteg és generáció képviselteti magát a felületen. Az Instagram éppen egy ilyen bumm időszak kellős közepén van napjainkban.

A fent említett megnövekedett felhasználói jelenlét hatására egyre nagyobb és színesebb célközönséget nyújt számunkra az alkalmazás, amit érdemes kiaknáznunk webáruházunk pozícionálása és népszerűsítése során. Ebben nyújt segítséget a cikk végén letölthető, ingyenes útmutató, amit kifejezetten online értékesítők Instagram profiljára igyekeztünk hangolni.

Az Instagram sztorija

Az Instagramot Kevin Systorm és Mike Krieger álmodta meg a 2010 évek elején. Az alkalmazás ekkor még csak Apple készülékeken volt elérhető, Androidra való fejlesztése csak később történt meg. Hamar nagy népszerűségre tett szert az alkalmazás, főleg a fiatalok körében. Az alapelve a kép és videó megosztás, melyek galéria szerkezetben tekinthetőek meg egy-egy felhasználó oldalán. 

Instagram alapítói

Azóta több fejlesztésen és egy tulajdonos váltáson is túl van az app. 9 éve a Facebook olyan potenciált látott meg az alkalmazásban, amit nem tudott elszalasztani. Így 2012-ben felvásárolta azt. A legnagyobb mérföldköve a tartalom megosztás egy új perspektíváját tárta elénk. Ez a funkció pedig nem más, mint a Story, (továbbiakban sztori) megjelenése volt, mely a social media világát lényegében határozta meg az ezt követő években.

Érdekesség, hogy a funkciót magát még a Snapchat fejlesztette saját alkalmazásához, de Instagramon aratja azóta is a legnagyobb sikereket.

A funkció  jelentősége abban rejlik, hogy míg a posztok visszavonásig nyílvánosan elérhetők és kommentelhetők, addig a sztorik csupán 24 órán át láthatók, és a kommentelés privát üzenetben érkezik. Ezek a tartalmak már nem jelennek meg a galéria profilunkon, így nagyobb megosztási hajlandóságot generált a felhasználók között, hiszen itt már olyan felhasználók is osztottak meg tartalmakat, akik ezt bejegyzésben addig ritkán vagy soha nem tették meg.

Így tehát mára az Instagram kommunikáció két meghatározó alakja vált általánossá. A bejegyzés, azaz poszt alapú tartalom megosztás, illetve a lazább, közvetlenebb sztorizás. Ennek megfelelően az útmutató is ezen alapokra helyezve készült el.

Út egy hűséges követőbázis felé

Az Instagram útmutatónk segítséget nyújt minden online kereskedőnek, aki arra törekszik, hogy saját elkötelezett közösséget tudjon kiépíteni, és leendő vásárlóival szorosabb kapcsolatot kialakítani. 

Ennek érdekében olyan felmerülő kérdésekre adunk választ benne, mint 

  • a posztolás gyakoriságának meghatározása, 
  • optimális promóciós arány, 
  • tartalom tervezés. 

Mindezt egy 30 napos ötletnaptárral megfűszerezve, ahol konkrét tartalomötleteket sorolunk fel napokra lebontva, ezzel segítve téged utadon napról napra egy hűséges követőbázis felé. 

Szót ejtünk azokról a szoftverekről és alkalmazásokról is, melyek segítségével személyre szabottan tudsz tervezni vagy képeket szerkeszteni. Olyan érdekességekről írunk továbbá, ami segít választ találni arra, hogy miért érdemes nagy hangsúlyt fektetni célcsoportod megfigyelésére, illetve miért meghatározó ez kommunikációd szempontjából. 

Példának okáért a @pauza_mood Instagram oldala kitűnő érzékkel találja meg azokat a témákat, amelyek követőik köreiben elköteleződést váltanak ki. Ilyen a fenntarthatóság jegyében készült alábbi poszt, melyben környezetbarát tisztítószerek elkészítését mutatják be saját termékeik felhasználásával.

A PaUZa kombinálja a promóciót az értékteremtéssel, mely stratégiával több ezer aktív követőre tettek szert. Hiszen a rendszeres, direkt promóció gyakran ellenkező hatást vált ki a követőkből, mint várnánk. 

Ha pedig kellő mennyiségű és minőségű tartalmaink gyűlnek össze, akkor azt könnyen beépíthetjük a Shoprenter-es webáruházunkba. Az Embedi alkalmazás segítségével, néhány kattintást követően meg is jelenik az Insta feed-ünk az általunk választott megjelenéssel, az általunk választott helyen.

Promóció helyett értékteremtés

Az emberek a szórakozás és inspirálódás reményében, önszántukból érkeznek az Instagram  felületére valós élményeket és kikapcsolódást keresve. Kellemetlen érzést válthat ki tehát, amikor az otthoni pihenés közben az általunk követett, kedves profil hirtelen piactérré változtatja kikapcsolódásunk színterét. 

Nem ritka, hogy ez a jelenség a kapcsolat megszakításhoz vezet követőid oldaláról. Ezekből az emberekből valószínűleg már nem lesz később hűséges vásárló, de a közösségünkből is kiválhatnak. Ezt elkerülendő érdemes követni azt az arányszámot, ami a szórakoztató tartalom és a promóciók arany középútját adják nekünk. 

Instagram tippek webshopoknak, 20% promóció, 80% szórakoztatás

Ezen arányszámok betartásával elkerülhető, hogy követőid bizalma meginogjon, sőt szorosabb, lojálisabb közösséget alakíthatsz ki a profilod illetve online boltod körül. 

A tartalom ötletekkel feltöltött naptárunkat erre az arányszámra építettük. Bizonyos meghatározott napokon promóciós tartalommal készültünk, azonban az esetek döntő többségében elköteleződést generáló, szórakoztató és edukáló kontent ötleteket soroltattunk fel. 

Ha úgy érzed ráférne egy kis vérfrissítés Instagram tartalmadra, vagy simán szeretnéd tudatosabban építeni közösséged, akkor ez az útmutató neked szól. Olvasd át a tematikát, és ha tetszik, töltsd le ingyenesen.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Termékfotózás, ételfotózás: fontos a vizuális élmény

Egy webáruház készítésének nem alapvető feltétele egy termékfotózás lebonyolítása, viszont ha növelni akarunk a ...Elolvasom

Close