Általános Szerződési Feltételek
A
jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza a
ShopRenter.hu Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129.; Cg. 09-09-020636)
által üzemeltetett online szolgáltatásként bérelhető Webáruház Rendszer
használatára vonatkozó feltételeket. Az „Elfogadom a feltételeket"
gombra való kattintással vagy a Megrendelő lap kitöltésével a
Felhasználó a regisztráció során szerződést köt a ShopRenter.hu Kft.
-vel, elfogadva a jelen Általános Szerződési Feltételeket. A
ShopRenter.hu Kft. (a továbbiakban: SHOPRENTER) fenntartja a jogot jelen
szerződés egyoldalú módosítására. A módosításról a SHOPRENTER rövid
felhívás formájában tájékoztatja a Felhasználókat. A felhívást az online
szolgáltatásként bérelhető Webáruház Rendszer felülete, a SHOPRENTER
által küldött hírlevél, vagy valamennyi felhasználónak, a profil oldalon
megadott e-mail címre küldött értesítés tartalmazhatja.
1. Szerződés tárgya
SHOPRENTER
a Felhasználó részére webáruház rendszert biztosít (továbbiakban
Webáruház), melyen Felhasználó bemutathatja és értékesítheti termékeit.
A SHOPRENTER által működtetett online Webáruház felhasználási joga azon jogi- és cselekvőképes személyek és gazdálkodó szervezetek számára érhetőek el, akik regisztrálnak a SHOPRENTER weboldalán. A regisztrációval vagy a Megrendelő lap kitöltésével a Felhasználó elismeri, hogy
- 18. életévét betöltötte és cselekvőképes személy, vagy
- gazdálkodó szervezet képviselője;
-
és minden esetben a saját, vagy az általa képviselt gazdálkodó
szervezet nevében, valós személyes adatai, illetve elérhetőségei
megadásával regisztrál.
A regisztráció vagy a Megrendelő
lap kitöltése folyamán a Felhasználó köteles a hozzá köthető, valós
adatokat megadni. A SHOPRENTER, amennyiben tudomására jut, hogy a Felhasználó által megadott adatok köre nem valós elemeket (is) tartalmaz, jogosult hozzáférését részlegesen, vagy teljes egészében korlátozni, illetve a SHOPRENTER online felhasználásából kizárni.
2. Szerződés időtartama
Felek a
szerződést határozatlan időre kötik, de minimum a Felhasználó által az
előfizetés megrendelésekor választott előfizetői csomag időtartamára
3. Bérleti díj
3.1. 14 napos ingyenes próbaidő
Minden
először rendelő felhasználó számára első Webáruház igénylésekor a
SHOPRENTER 14 napos ingyenes próbaidőt biztosít. Ez alatt az időszak
alatt a Webáruház a választott csomagnak megfelelő normál használati
feltételeknek megfelelően működik, kivéve a külső szolgáltatók által
biztosított extra szolgáltatásokat (többek között SMS küldés, integrált
elektronikus számlázás), melyek próbaidőszak alatt nem érhetőek el. Az
ingyenes próbaidőszak végéig a Webáruház működése bármikor felmondható,
külön indoklás nélkül.
Amennyiben Felhasználó a 14 próbanap alatt
nem jelzi előfizetési szándékát, úgy az általa regisztrált webáruház
minden adatával együtt visszavonhatatlanul törlésre kerül, annak
tartalmát Felhasználó SHOPRENTER-től nem követelheti, kártérítési
igénnyel nem élhet.
3.2. Bérleti díjak fizetési módja
Amennyiben Felhasználó a próbaidő alatt áruháza adminisztrációs felületén, az erre kialakított menüpont segítségével vagy Megrendelő lap kitöltésével jelzi előfizetési szándékát és ezzel megrendeli a szolgáltatást, úgy SHOPRENTER a kiválasztott díjcsomag alapján díjbekérőt küld ki a Felhasználó által megadott email címre.
Megrendelés esetén a felhasználási díjat Felhasználó előre fizeti SHOPRENTER számára. A befizetett összeget SHOPRENTER tartja nyilván és Felhasználó számára előfizetési konstrukciójától függően biztosítja a rendszer használatát.
A fizetés történhet bankkártyával és banki átutalással. Bankkártyás fizetés esetén a Felhasználó elfogadja, hogy a bérleti díj levonása automatikusan, az általa kiválasztott időintervallumban történik az ESCALION vagy a Barion banki fizetési rendszere által. A már befizetett előfizetési díjak SHOPRENTER által nem visszatéríthetőek.
A fizetés kiegyenlítését (jóváírását) követő 5 munkanapon belül SHOPRENTER az előfizetésről elektronikus számlát állít ki Felhasználó részére, melyet a Felhasználó által megadott email címre küld el, majd a díjcsomagban meghatározott időtartamra és feltételekkel jóváhagyja az előfizetést, ezzel aktiválja Webáruházat. Az éles előfizetői időszak kezdete az aktiválás napja.
Amennyiben SHOPRENTER az igényelt szolgáltatás létesítésére a banki jóváírást követő 15 napon belül technikai okok miatt nem képes, úgy erről Felhasználót írásban tájékoztatja. Az előfizetői csomagok, melyek a szolgáltatás időtartamát, díját, a használható webáruház funkciókat és a regisztrált webáruházban maximálisan értékesíthető termékek számát határozzák meg, SHOPRENTER honlapján tekinthetők meg. SHOPRENTER fenntartja a jogot a szolgáltatás díjainak nem visszamenő jelleggel történő megváltoztatására.
Banki átutalás esetén SHOPRENTER a Felhasználó számára az érvényes előfizetési időszakának lejárta előtt 8 nappal díjbekérőt állít ki a soron következő időszakról az aktuális előfizetési konstrukció alapján, mely díjbekérőt a Felhasználó által megadott email címre küld ki. Ezen díjbekérő által meghatározott összeget Felhasználó 8 napon belül köteles SHOPRENTER bankszámlájára átutalni. SHOPRENTER az összeg kiegyenlítését követő 5 munkanapon belül elektronikus számlát állít ki Felhasználó részére, melyet a Felhasználó által megadott email címre küld el.
A rendszeres nettó bérleti díj az előfizetői konstrukció alapján kerül kiszámításra (az alábbiak szerint). Felhasználó a befizetést Forintban végzi SHOPRENTER számlájára. SHOPRENTER a szolgáltatás üzemeltetése során az árakat normál, rendeltetésszerű felhasználás mellett tudja biztosítani. Normál, rendeltetésszerű felhasználás alatt érti többek között az átlagosan maximum napi 10 000 egyedi oldallátogatást
SHOPRENTER fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatást részben, vagy teljes egészében korlátozza, amennyiben Megrendelő nem fizette be az esedékes bérleti díjakat. SHOPRENTER bérleti díjak a fizetési késedelem miatti felfüggesztés alatti időszakra is fizetendőek.
3.3. Előfizetői csomagok
A
pontos előfizetői csomagok és a bennük szereplő funkciók és
korlátozások listája megtekinthető a www.shoprenter.hu címen. SHOPRENTER
fenntartja a jogot ezen funkciók és korlátozások egyoldalú
módosítására. A havi csomag számlázása 30, a negyedéves csomagé 90 , míg az éveseké 365 naponta történik.
4. SHOPRENTER kötelezettségei
SHOPRENTER Felhasználó számára biztosítja jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott online Webáruház felhasználási jogát.
Amennyiben
SHOPRENTER Felhasználónak gondatlanul kárt okoz - figyelemmel jelen
szolgáltatás jellegére - SHOPRENTER felelőssége, hogy amennyiben
Felhasználó az elvárható gondossággal járt el (például, de nem
kimerítően: megfelelő folyamatos adatmentésről gondoskodott, a
rendszer-hozzáférési jogosultságokat megfelelően szabályozta,
bekövetkezett kár esetén elvárható gondossággal járt el a kárenyhítés
során), úgy SHOPRENTER köteles az eredeti állapot visszaállításához,
továbbá a kárenyhítéshez szakmai támogatást adni, amelyért díjazást nem
számíthat fel.
Amennyiben Felhasználó késedelmes
információszolgáltatása, vagy más okok miatt SHOPRENTER - saját
befolyásán kívül eső körülmény következtében - az Általános Szerződési
Feltételekben vállalt rendelkezésre-állást, nem tudja tartani,
SHOPRENTER köteles erről haladéktalanul tájékoztatni Felhasználót.
SHOPRENTER
köteles haladéktalanul értesíteni Felhasználót a tudomására jutott
minden olyan körülményről, amely a szolgáltatás teljesítését
megakadályozná, vagy hátráltatná. Az értesítési kötelezettség
elmulasztásával összefüggésbe hozható szolgáltatási szint csökkenés
miatti felelősség SHOPRENTER-et terheli.
SHOPRENTER a program
nem megfelelő felhasználásából eredő károkért felelősséget nem vállal.
SHOPRENTER szintén nem felel az esetlegesen elmaradt haszonért.
SHOPRENTER jogosult jogellenes, illetve nem megfelelő használat észlelése esetén a szolgáltatásokat részben vagy egészben korlátozni, illetve a Felhasználó egyidejű értesítése mellett a szolgáltatást felfüggeszteni vagy megszüntetni.
SHOPRENTER jogosult törvénybe vagy egyéb jogszabályba ütköző tevékenység, vagy annak gyanújának észlelése esetén az adat- és titokvédelmi szabályok betartása mellett a Felhasználó által kezelt adatokhoz hozzáférni, károkozás megelőzése érdekében azokat felhasználni.
Teljesítés során SHOPRENTER alvállalkozót vehet igénybe. Alvállalkozó bevonásának feltételei:
- Alvállalkozó
teljesítéséért mind minőségi követelmények, mind határidők tekintetében
úgy felel, mintha a munkát teljes egészében maga végezte volna el;
- SHOPRENTER gondoskodik róla, hogy alvállalkozója SHOPRENTER által vállalt üzleti titoktartásnak megfelelően tevékenykedik.
Jelen
szerződés teljesítése során SHOPRENTER-nek nem feladata Felhasználó
hibás adatrögzítésének feltárása és javítása, illetve az ebből eredő
hibakeresés és javítás.
5. Felhasználó kötelezettségei
Felhasználó
köteles SHOPRENTER szerződésszerű teljesítését elfogadni és a
teljesítés után járó díjat SHOPRENTER-nek megfizetni. Felhasználó
köteles jelen szolgáltatás teljesítéséhez szükséges közreműködést
SHOPRENTER részére biztosítani.
Felhasználóhoz tartozó
webáruházban megtalálható termékek kezelése, felrögzítése,
adminisztrálása minden esetben Felhasználó feladata. SHOPRENTER a
Felhasználó regisztrált webáruházában történő értékesítési folyamatban
nem vesz részt, nincs semmilyen formában kapcsolata a vásárlóval, azzal
kizárólag Felhasználó áll szerződésben. A webáruházban található
termékek és szolgáltatások valódiságával kapcsolatban és az adásvétel
tekintetében kizárólag Felhasználó tartozik felelősséggel. A
kereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó esetleges jogviták rendezése csak
és kizárólag Felhasználó és a vevő, illetve Felhasználó és az adott
szakhatóság között zajlik.
Felhasználó köteles minden, a
vásárlással, webáruház üzemeltetéssel, illetve az elektronikus
kereskedelmi tevékenység végzésével kapcsolatos törvényi
kötelezettségének (mindenkori valós cég adatok feltüntetése, szállítási
és fizetési módok, valamint az elállási és garanciális jogok közzététele
stb.) eleget tenni, valamint a céges adataiban történő esetleges
változásokat webáruháza adminisztrációs felületén beállítani. SHOPRENTER
ehhez a szolgáltatás funkcióin keresztül eszközöket biztosít. A
tájékoztatási kötelezettség be nem tartása esetén SHOPRENTER-nek a
hiányosságok pótlásáig jogában áll a szolgáltatás publikus, a látogatók
által elérhető részének felfüggesztésére.
Felhasználó
kijelenti, hogy tisztában van az Internetes levélküldés szabályaival.
SHOPRENTER nem felelős a szolgáltatás használata során előállított
adatforgalom tartalmáért. SHOPRENTER jogosult a szolgáltatás teljes,
vagy részleges korlátozására amennyiben Felhasználó a szoftver
használatával harmadik fél érdekeit vagy a vonatkozó hatályos
jogszabályokat sérti.
A munkatársak rendszer elérési jogosultságának
kezelését Felhasználó végzi az erre a célra kijelölt adminisztrátor
felhasználóval. Felhasználónak lehetősége van munkatársat hozzáadni,
törölni illetve meglévő munkatársak adatait módosítani továbbá
munkatársat aktiválni, inaktiválni.
Felhasználó jelszavainak biztonságos tárolásáért, illetve az ebből eredő károkért SHOPRENTER semmilyen felelősséget nem vállal.
Karbantartási célból SHOPRENTER üzemeltető személyzete jogosult Felhasználó Webáruházába bejelentkezni.
Felhasználó a SHOPRENTER által nyújtott szolgáltatásokat harmadik személyre SHOPRENTER kifejezett hozzájárulása nélkül nem ruházhatja át, a SHOPRENTER kifejezett hozzájárulása nélküli átruházás semmis.
6. Hardware és Szoftver feltételek bemutatása
A
Webáruház SaaS (Software as a Service / Szolgáltatásként bérelt
szoftver) web alapú, Internet kapcsolatot igénylő szoftver szolgáltatás.
SHOPRENTER a Webáruházat az általa biztosított szervereken
üzemelteti. A szolgáltatás Felhasználó által biztosított, nem SHOPRENTER
tulajdonát képező szervereken történő üzemeltetésére nincs lehetőség.
Bejelentkezés feltételei a következők:
- Szélessávú Internet kapcsolat;
- A fenti Internet böngésző futtatására alkalmas számítógép;
- Aktív felhasználó név és jelszó ismerete;
- Bejelentkezésnél használt felhasználó névvel és jelszóval egyszerre csak egy bejelentkezés történhet.
Munkavégzés feltételei a következők:
- Bejelentkezés feltételei teljesülnek;
- Felhasználó befizette az aktuális szolgáltatási díjakat, SHOPRENTER felé lejárt tartozása nincs.
Támogatott böngészők, és azok verziói:
- Internet Explorer 11+
- Mozilla Firefox legfrissebb verzió
- Google Chrome legfrissebb verzió
- Opera legfrissebb verzió
- Safari 5+ (Windows rendszeren)
- Microsoft Edge 21+
- Android Browser Android 4.0+
- Google Chrome for Android legfrissebb verzió
- Opera Mobile Browser legfrissebb verzió
- Apple iPad Safari 6+
- Apple OS X Safari 9+
Amennyiben a felhasználó az előbbiekben felsorolt böngészők verzióinál
korábbiban tapasztal hibát, úgy azt a SHOPRENTER nem köteles javítani. A
hiba megoldására a böngésző verziójának frissítése javasolt.
7. Rendelkezésre állás
SHOPRENTER
garantálja, az általa szolgáltatott szoftver a 0-24 órás szolgáltatási
szintet évi 99%-os rendelkezésre állással teljesíti. Ez maximálisan évi
3,65 nap leállási lehetőséget biztosít a SHOPRENTER szolgáltatása
számára, előre tervezett és bejelentett karbantartási időkkel és egyéb
problémákkal együtt. Amennyiben a SHOPRENTER nem teljesíti a 99%-os
rendelkezésre állási szintent, úgy minden további perc kiesésért cserébe
10 perc ingyenes szolgáltatás hosszabbítást ad cserébe.
8. Ügyfélszolgálat
Felhasználó
és SHOPRENTER közötti kapcsolattartás módja írásban történik, az
info@shoprenter.hu cím és a Felhasználó regisztrációja során megadott,
vagy az adminisztrációs felületen beállított e-mail cím között.
Hibajelentésre
a www.shoprenter.hu címen található ügyfélszolgati form használható.
Hibabejelentés esetén a levél tartalmazza a hiba előfordulása alkalmával
használt operációs rendszert, annak verziószámát, esetleges
frissítéseinek adatait, a böngésző nevét és pontos verziószámát, a hiba
előidézésének idejét, az addig tett lépéseket, valamint hogy a hiba mely
URL címen tekinthető meg. Amennyiben szolgáltatás hibakódot is kiírt,
az is szerepeljen a levélben.
SHOPRENTER vállalja, hogy a
következő feltételekkel a válaszidőket mindenkor betartja. A válaszidő
onnantól számítandó, hogy azt a SHOPRENTER iktatta, de legkésőbb a
feladást követő első munkanapon 9:00-tól. A válaszidő azt az időt
tartalmazza, míg a bejelentett hibára az ügyfélszolgálat visszajelzést
ad, és megkezdi a hibaelhárítást. A hibaelhárítás ideje ezen válaszidőbe
nem számít bele.
Probléma
súlya
|
Válaszidő
|
Meghatározás
|
1 (Nagyon fontos)
|
4
óra
|
Webáruházban valamely
kritikus funkció nem működik, emiatt vásárlás nem hajtható
végre
|
2 (Fontos)
|
16 óra
|
Valamely Webáruház funkció
nem hajtható végre, és ez a vásárlók számára is gondot
jelent, de a vásárlás technikailag lehetséges
|
3 (Általános)
|
5 nap
|
Valamely külső felhasználók
által nem látható Webáruház Funkció nem működik, mely a
külső felhasználók számára a Webáruház használatát nem
akadályozza
|
9. Vis maior
Vis
maiornak minősül minden olyan rendkívüli, szerződés létrejötte után
bekövetkező, annak teljesítését lehetetlenné tevő esemény, amelyet
szerződő felek nem láthattak előre, és nem háríthattak el, és amely nem
vezethető vissza egyik fél felróható magatartására sem. Ilyen események
lehetnek különösen: szükségállapot, sztrájk, háború, forradalom,
terrorista cselekmények, természeti katasztrófa, tűzvész, árvíz,
járvány, karantén korlátozások, szállítási embargó stb.
10. Szerződés megszűnésének esetei
Felhasználó jelen szerződést azonnali hatállyal felmondhatja külön indoklás nélül.
A felmondás után a webáruház az előre kifizetett időszakig üzemel, majd inaktívvá válik. Az inaktívvá válás után a bolt minden adata törlődik. Felhasználó külön díjazás ellenében kérheti egy negyedévig adatainak megőrzését. Ebben az esetben a bolt visszaállítás után a régi adatokkal és minden beállítással újra használható, a régen feltöltött termékek és módosítások nem vesznek el, a webshop megkapja az azóta felkerülő frissítéseket. Így a Felhasználó egy negyedéven belül folytathatja gond nélkül e-kereskedelmi tevékenységét. Amennyiben Felhasználó nem kéri külön a bolt törlését, a személyes adatai szintén elérhetők maradnak Szolgáltató rendszerében, Felhasználó ehhez kifejezetten hozzájárul.
SHOPRENTER azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést az alábbi esetekben:
- Felhasználó az esedékes szolgáltatási-díjfizetési kötelezettségével 30 napot meghaladóan késedelembe esik;
- 60 napot meghaladó vis maior esete.
Szerződés
rendkívüli felmondása kizárólag írásban - a szerződésszegő félnek
címzett ajánlott, tértivevényes levél útján vagy a regisztráció során
megadott emailcímre küldött emailben - történhet.
SHOPRENTER
jogosult Felhasználó webáruházának működését előzetes jelzés nélkül,
azonnal felfüggeszteni, majd a felfüggesztést kiváltó ok további
fennállása esetén a webáruházat törölni az alábbi indokokkal:
- Felhasználó webáruházában törvénybe, jogszabályba ütköző terméket vagy szolgáltatást jelenít meg vagy értékesít.
- Felhasználó a SHOPRENTER által nem etikusnak minősített áruház nevet választ.
- Számlatartozás fennállása esetén.
- Felhasználó webáruháza felületén nem valós cégadatokat jelenít meg.
- Erőszakos, fajgyűlölő vagy bármilyen egyén, gyülekezet, csoport vagy szervezet ellen uszító tartalom megjelenítése esetén.
- Irreleváns kulcsszavak, leírás mezők használata esetén a webáruház tartalmában vagy kódjában.
- Megtévesztő, manipulatív tartalom megjelenítése esetén.
- Kártékony programkód használata esetén.
-
Tömeges - az áruház adminisztrációs felületén Felhasználó által
felrögzített személyeknek szóló - kéretlen e-mail levelek (SPAM)
kiküldése esetén.
- Bármilyen, a SHOPRENTER vagy a szolgáltatás jó hírnevét rontó tartalom megjelenítése esetén.
- Bármilyen, a SHOPRENTER vagy a szolgáltatás konkurens termékének, szolgáltatásának megjelenítése, reklámozása esetén.
Amennyiben
SHOPRENTER a fenti okokból kifolyólag Felhasználó webáruházát törli,
úgy Felhasználó kártérítésre, előfizetési díj visszatérítésre nem
jogosult, webáruháza tartalmát SHOPRENTER-től nem követelheti.
Felhasználó rendkívüli felmondással élhet,
- ha SHOPRENTER anélkül, hogy erre jogosult lenne, megszünteti vagy felfüggeszti a szolgáltatást vagy
- indokolatlanul, a piaci és gazdasági körülményekkel nem magyarázható mértékben árat emel.
Ebben az esetben Felhasználó az aktuális előfizetés időarányos díját SHOPRENTER-től követelheti.
11. Vitás kérdések rendezése
SHOPRENTER-nek
és Felhasználónak meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy
közvetlen tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy
vitát, mely közöttük jelen szerződés keretében vagy a szerződéssel
kapcsolatban merült fel. Minden, a szerződés megkötése után felmerülő, a
szerződés teljesítését akadályozó körülményről felek kölcsönösen
kötelesek egymást a körülmény tudomásukra jutását követően
haladéktalanul tájékoztatni. A felek jogviszonyára a magyar jog, a jogvita eldöntésére a hatáskörrel rendelkező debreceni székhelyű bíróság a kizárólagosan illetékes.
Kelt: Debrecen, 2017. 11. 16.
Hatályba lépés dátuma: 2017. 11. 16.
A 2017.11.16-ai keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2016.10.18-ai keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2016. 01. 12-ei keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2014. 04. 24-ei keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2014. 03. 06-ai keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2013. 08. 02-ai keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2012. 12. 20-ai keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2011. 12. 23-ai keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!
A 2011. 04. 12-ei keltezésű Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva töltheti le!