Az e-kereskedelem világában azok a webáruházak, akik szeretnének növekedni, elengedhetetlenül erős online jelenléttel kell rendelkezzenek. A könnyen kezelhető webáruház platformok lehetővé teszik a vállalkozók számára, hogy termékeik széles közönséget elérjenek. A siker egyik kulcsa emellett a digitális marketing eszközök hatékony alkalmazása. Ugyanakkor megjelent egy új és kiemelkedő szereplő a színen – a mobilalkalmazás.
A mobilalkalmazás “forradalom” online boltoknak
Webáruházakkal szinte bárki, bárhonnan belekezdhet a jövedelmező elektronikus kereskedésbe. Az online vásárlás terjedése miatt a hagyományos üzletek fokozatosan háttérbe szorulnak, egyesek pedig eltűnnek. Ma már a technológia dominálja ezt a szegmenst is. Azonban felmerülhet a kérdés: elegendő-e önmagában egy webshop a szükségletek kielégítéséhez és a kimagasló bevételhez? A válasz: egyértelműen nem. Az e-kereskedelem dinamikusan változik, és a mai korban a mobil alkalmazások váltak az egyik igazi siker-faktorrá a cégek, és persze a webáruházak számára.
Egy webshop mobilapplikáció kulcsfontosságú szerepet játszik az e-kereskedelemben. Az egyre szélesebb körű mobiltelefon-használat meghatározó a mindennapi élet során, ideértve az online vásárlást is. Ma már szinte mindenki mobil eszközöket használ nemcsak kommunikációra, de vásárlásra, szórakozásra, ügyintézésre is. Ennek fényében nem olyan megdöbbentő tény, hogy 2023-ban a globális e-kereskedelmi értékesítés 60%-a mobil eszközökön történt, ami összesen 2,2 billió dollár értékű volt a Statista adatai szerint.
Az is elgondolkodtató tény, hogy a TechCrunch nemzetközi felmérése alapján, egy mai átlagember naponta már 5-6 órát (!) tölt különböző mobil applikációk felületén, ahogyan erre a lenti videóban is rávilágítunk:
Könnyebb kezelhetőség és kommunikáció
Ezenkívül a mobilalkalmazásoknak számos egyéb előnye is van. Például, könnyebben kezelhetőek és gyorsabban betölthetőek, mint egy “klasszikus” weboldal vagy webáruház, ezáltal kényelmes és hatékony vásárlási élményt kínálnak. Az egyszerű használat és a gyors reakcióidők növelik a felhasználói elégedettséget, valamint az esetleges vásárlások esélyét is.
A webshop mobilalkalmazások új kommunikációs csatornát nyitnak egy online üzlet és vásárlói között. Push-értesítésekkel közvetlen és személyre szabott üzenetekkel lehet fenntartani az érdeklődést, tájékoztatni a felhasználókat. Ez az, ami tovább fejleszti a kommunikációt, javítja a vásárlói élményt és elősegíti az üzlet növekedését.
A mobilalkalmazások felívelése az e-kereskedelemben
A mobilalkalmazások egyre nagyobb teret hódítanak az e-kereskedelem területén. Gondoljunk csak a magyar viszonylatokra: több drogériának, élelmiszer- vagy étteremláncnak évek óta van már saját applikációja. A mobiltelefonok széleskörű elterjedésével az emberek többsége elérhető a készülékükön keresztül. Ez a tény hatalmas potenciált jelent minden webáruháznak.
A mobilalkalmazások előnyeinek maximalizálása
Vegyük szemügyre részletesebben, miért elengedhetetlen egy mobilalkalmazás minden olyan webáruház számára, amely a saját szegmense élén szeretne lenni:
1. Konverziós arány robbanásszerű növekedése
Az egyik legfontosabb előnye a mobilalkalmazásoknak a konverziós arányokra gyakorolt hatásuk. A mobil appot használó vásárlók átlagosan háromszor annyi terméket néznek meg, mint az asztali felületeken, majdnem kétszer annyi terméket tesznek a kosarukba, és 23%-kal valószínűbb, hogy vásárolnak is.
A Mobiloud és a Foresightmobile elmúlt két éves adatai szerint azok a webshopok, melyek mobilalkalmazással is rendelkeznek, több bevételre számíthatnak.
A mobilalkalmazások több szempontból is kiemelkednek a klasszikus weboldalakhoz képest az e-kereskedelem kulcsfontosságú mutatóiban:
- A konverziós arány háromszor magasabb a mobil vásárlási alkalmazásokban, mint a webhelyeken
- A munkamenetenként megtekintett termékek száma 286%-kal magasabb
- A kosárba helyezési arány 85%-kal magasabb
- Az átlagos rendelési érték 10%-kal nagyobb lehet
- A mobilalkalmazások átlagos kosárelhagyási aránya 20%, míg az asztali gépről böngészett webshopé 68%.
2. Hatékony push-értesítések
A push-értesítések nagyon jó eszközök a vásárlókkal való kommunikációra. Míg az e-mailek esetében csak a felhasználók körülbelül 20%-40%-a nyitja meg az üzeneteket, a push-értesítések sokkal magasabb megnyitási aránnyal büszkélkednek. Átlagosan a mobilalkalmazásokat használók körülbelül 20%-aválasztja a push-értesítések fogadását. Amint az értesítéseket megnyitották, a felhasználók 40%-a átkattint. Összességében a push-értesítések akár 800%-kal hatékonyabbak lehetnek az e-mailekhez képest, jelentős előrelépést hozva egy webshop marketing stratégiájában.
3. Magasabb átlagos megrendelési érték
A jól kialakított mobil appokkal könnyű a böngészés, így az átlagos rendelési érték mintegy 10%-kal magasabb az asztali gépről megnyitott webáruházhoz képest. A webshop mobilalkalmazások használata fokozza a vásárlók élményét, ami arra ösztönzi őket, hogy több terméket keressenek és vásároljanak, ezáltal növelve a rendelések összértékét.
4. Személyre szabás
A webshop mobilalkalmazások segítségével egyszerűen integrálhatók az analitikai megoldások. Ezek lehetővé teszik a böngészési szokások követését és személyre szabott vásárlási élmény nyújtását. A vásárlók szeretik az életkoruk, nemük, vagy tartózkodási helyük szerinti, személyre szabott ajánlatokat. Összességében a fogyasztók 63%-a igényli a személyre szabott vásárlási élményt. E mellett hatékonyabban lehet elérni és megszólítani a fiatalabb generációt, mivel ők gyakran és rendszeresen használnak applikációkat.
Ezek az alkalmazások lehetőséget nyújtanak arra, hogy személyre szabott vásárlói élményt kapjanak. Egyedi kedvezményekkel, hűségprogramokkal, vonzóvá tehető bármely webshop kínálata a fiatalabb felhasználók számára.
5. Vásárlói hűség fokozása
Az ügyfelek 82%-a hajlamosabb ismételten vásárolni egy olyan weboldalról, amely vásárlói hűségprogramot kínál. A mobilalkalmazások optimális platformot biztosítanak az ilyen programok bevezetéséhez és kezeléséhez. Ezzel elősegítik a vásárlói hűséget és megtartást. Az alkalmazás letöltése és használata olyan kapcsolatot teremt a vásárló és a webáruház között, amely hosszú távú, kölcsönös előnyöket hoz. Ez a vásárló részéről a bizalom jele, ami hosszútávon versenyelőnyt jelent a webáruháznak is.
6. Bevásárlókosár elhagyásának csökkentése
A webáruház mobilappok a legalacsonyabb kosárelhagyási aránnyal büszkélkednek az asztalról böngészett webshophoz képest. Csak a felhasználók 20%-a hagyja el a mobil-alkalmazásukban lévő bevásárlókosarat, szemben az asztali felhasználók 68%-ával. Az online fizetési módok integrálása a mobilalkalmazásokba egyszerűsíti a vásárlási folyamatot, egy kattintással megoldva azt.
7. Növekvő vevőmegtartási arány
Az új ügyfelek megszerzése 7-szer, de akár 25-ször drágább lehet, mint a meglévő ügyfeleknek való értékesítés. A mobil-alkalmazások jelentősen hozzájárulnak az ügyfélmegtartáshoz, hiszen átlagosan 37%-os megtartási arányt tartanak fenn 30 nap alatt és 18%-ot 90 nap alatt. A mobil appok könnyen elérhetőek a felhasználók eszközén egy egyszerű ikon által, ami lehetővé teszi számukra, hogy könnyedén visszatérjenek az oldalára.
LEAPP Creators: A mobil-applikáció már könnyen és gyorsan elérhető a Shoprenteres webáruházaknak
A LEAPP Creators Csapata hatalmas lehetőséget kínál a magyar e-kereskedőknek. 2023-ban ők fejlesztették ki az első bérelhető mobilapplikációt, amely most elsőként Shoprenteren működő webáruházak számára vált elérhetővé.
Ez az alkalmazás sok, fent említett előnnyel jár az itthoni webshopok számára is. A LEAPP Creators bármely webáruházat mobil-applikációvá változtat mindössze 14 nap alatt, sok más értékes funkciót kínálva:
- Bármely webshop vizuális identitásával megegyező mobilapplikáció.
- Elérhető a teljes webáruház termékkategóriája és -kínálata.
- Stabil IT infrastruktúra és Support.
- Folyamatos rendszerfejlesztés, így nem kell törődni az IT kihívásokkal és fejlesztésekkel.
iOS és Android App Store kompatibilis.
Van egy szuper hírünk számodra, a LEAPP Creators már elérhető a Shoprenter alkalmazásai között, így könnyen telepíthető Partnereink webshopján:
Ha még többet szeretnél megtudni, hogy milyen előnyökkel jár Shoprenteres webáruházak számára, látogass el a weboldalukra, vagy vedd fel velük most a kapcsolatot: +36 30 091 07 37 vagy support@leappcreators.hu.
Szeretnél még többet tudni a mobil appok működéséről?
Tarts velünk élőben, amely során Király Krisztián a LEAPP Creators tulajdonosa, és Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója fogja neked bemutatni, hogyan járul hozzá egy saját mobil app webáruházad sikerességéhez.
Konklúzió
Figyelembe véve a korábban említett statisztikákat és előnyöket, érdemes Neked is elgondolkodnod a webshop mobilalkalmazás bevezetésén. A mobiltechnológia forradalmasítja az e-kereskedelmet. Alkalmazkodni ehhez a változáshoz elengedhetetlen bármely vállalkozás növekedése szempontjából. Elvégre már Darwin óta tudjuk: nem a legnagyobb él túl, még csak nem is a legerősebb vagy a leggyorsabb – hanem aki leginkább képes alkalmazkodni a változásokhoz.