Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás

A konverzióoptimalizálás alapjai webáruház tulajdonosok számára

13 perc olvasási idő A konverzióoptimalizálás alapjai webáruház tulajdonosok számára

Webáruházunk sikere számos tényezőre vezethető vissza, azonban a sikeres webshopok 4 dolgot biztosan jól csinálnak:

  1. Van elég látogatójuk.
  2. Őket vásárlásra is tudják bírni.
  3. Mi több, el tudják érni, hogy egy vevő többet költsön.
  4. Majd később visszatérjen és újból vásároljon.

Ha erre a négy területre fókuszálunk, már nyert ügyünk van.

Sajnos azonban a valóság ennél kicsit árnyaltabb. A webáruház tulajdonosok többsége inkább csak a folyamat elejére, a látogatószerzésre koncentrál, és kevesebb figyelmet fordít a látogatók vásárlóvá konvertálására. Holott 100-ból jó, ha átlagosan 10 látogató kosárba tesz valamit, és közülük is csak 2-3 fog végül vásárolni.

Márpedig minden webáruház tulajdonos ezt szeretné, nem igaz?! Több vásárlót! Az e-kereskedelemben ezt a célt nevezzük “konverzió”-nak.

Annak mérésére, hogy webáruházunkban milyen arányban vásárolnak a látogatók, a “konverziós ráta” szolgál, amely egy egyszerű osztással könnyedén meghatározható:

Konverziós ráta az e-kereskedelemben = összes vevő / összes látogató

A nyereségesség érdekében alapvető fontosságú, hogy ez az arány a lehető legmagasabb legyen. Íme egy gyors példa, ami remekül szemlélteti, hogy mit jelent, ha csupán egyetlen százalékkal nő a konverziós ráta: azonos látogatószerzésre fordított költségek, azonos látogatói szám és azonos termékek mellett, ha 1-ről 2%-ra emelkedik a konverziós ráta, akkor az nemcsak dupla vásárlót és dupla bevételt, hanem egyben – a veszteség helyett – mérhető profitot is jelenthet.

Konverziós ráta

Láthatjuk tehát, hogy a konverziós ráta minimális emelkedése is jelentős hatással lehet webáruházunk sikerességére. Éppen ezért folyamatosan törekednünk kell ennek növelésére.

Ezt a folyamatot nevezzük konverzióoptimalizálásnak.

Legtöbb esetben azonban ez a csekélynek tűnő – ám annál többet jelentő – 1 százalékpontos növekedés is verejtékes, kemény munkát takar. Több ezer webáruházzal való együttműködésünk is alátámasztja: a konverzióoptimalizálás nehéz!

Folyamatosan új megoldások után kell néznünk, hogy még felhasználóbarátabb élményt nyújtsunk. Optimalizálnunk kell az oldalunk minden apró területét: a termékoldalaktól kezdve, a kategóriaoldalakon át, a landolókig. A fizetési folyamatról nem is beszélve.

Napról napra új érdeklődőket kell szereznünk, A/B tesztelnünk kell a címsorokat, gombokat – és ez csak egy kis része a konverzióoptimalizálásnak…

Aggodalomra semmi ok: cikkünkben bemutatjuk, mi fán terem a konverzió, hogy milyen teendőink vannak, ha el akarunk indulni a konverzióoptimalizálás útján – valamint rengeteg azonnal használható tippet is megosztunk, melyekkel akár már ma sokat tehetünk eladásaink növelése érdekében.

1. Webáruházunk teljesítményének mérése

A konverzióoptimalizálás fontos alapeleme a mérés, az adatok elemzése – hiszen hogyan is tudnánk, hogy pontosan mit kell javítani a webshopunkban, ha nem tudjuk, hogyan teljesít maga a webáruház.

A legjobb kiindulási pont tehát a konverziós rátánk növeléséhez az, ha megbízható, valós adatokat gyűjtünk, s ezáltal folyamatosan monitorozzuk webáruházunk teljesítményét. Így egyértelműen látni fogjuk, hogy mely területeken gyengélkedik a webáruházunk, s hogy hol érdemes fejlesztéseket eszközölnünk.

Jó hír, hogy az adatgyűjtéshez számos módszer áll rendelkezésünkre.

1. A fő teljesítménymutatók számszerű mérése (kvantitatív adatelemzés)

A hosszú távú, folyamatos profittermelés reményében monitoroznunk kell olyan mutatószámokat, amelyek létfontosságúak az üzletünk eredményessége szempontjából. Ilyen lehet például:

  • Weboldalon töltött átlagos idő
  • Oldalmegtekintések száma
  • Új/visszatérő látogatók száma
  • Forgalmi források listája
  • Kosárba helyezési arány
  • Kosárelhagyási ráta
  • Átlagos kosárérték, stb.

Ez csak néhány a legfontosabb mérőszámok közül – itt további mutatószámokat mutatunk be, amelyeket minden webáruház tulajdonosnak érdemes figyelnie.

A Google Analytics segítségével szinte minden olyan mérőszám nyomon követhető, amelyekre egy webshop tulajdonosnak szüksége van.

Google Analytics

A kevésbé analitikai beállítottságú webáruház tulajdonosok számára pedig ott vannak a Conversific azonnali használatra kész jelentései.

Hőtérkép (például Hotjar) segítségével azt is meg lehet nézni, hogy a webshop egyes részeire (bannerekre, gombokra, stb.) mennyien kattintanak.

2. A számok mögött rejlő “miértek” feltérképezése (kvalitatív adatelemzés)

A számszerűsíthető adatok önmagunkban nem tudnak teljes képet festeni az erősségekről és a gyengeségekről. Ahhoz, hogy jelentősen javíthassuk webáruházunk teljesítményét, a kvalitatív adatokra éppen annyira szükség van, mint a számszakiakra. Ezek ugyanis a “miérteket” feszegetik, és olyan kérdésekre adnak választ, mint:

  • Miért nézegetik kevesebben a termékoldalakat, mint egy hónappal korábban?
  • Milyen problémákba ütközhet a látogató a vásárlás során?
  • Miért hagyják el a kosarukat a potenciális vevők?

Kérdéseinkre választ szerezhetünk ügyfélinterjúkkal, fókuszcsoportos beszélgetésekkel és más, megfigyelésen alapuló módszerekkel.

A Hotjar például arra is alkalmas, hogy videófelvételeket készítsünk a látogatók viselkedéséről, így egérmozgatásuk, kattintásaik alapján akár komoly hibákra is fényt deríthetünk.

Az ismert telekommunikációs cég, a Flip egy OptiMonk popup segítségével kérdezte meg a megrendelő űrlapot elhagyni készülő látogatókat, hogy miért nem rendelik meg a szolgáltatást.

Flip

Marketingesük, Lakatos Balázs elmondta, hogy alig 1 hét alatt 300 olyan visszajelzést gyűjtöttek, amiből rögtön tudták, mit kell változtatni az oldalon. Kiderült például, hogy sokan hiányolták a Spíler csatornákat, így indítottak egy kampányt arról, hogy ezek a csatornák hamarosan elérhetők a Flipnél is.

2. Vásárlói élmény optimalizálása

Leendő vevőink jellemzően egészen hasonló vásárlói úton haladnak végig, mielőtt véglegesítik a megrendelésüket. Az ügyfélút általában 6 alapvető lépést foglal magában – s webáruház tulajdonosként minden egyes lépésnél más-más célra kell fókuszálnunk:

  1. Érkezés a webáruházba ► márka pozicionálása, jó első benyomás keltése
  2. Termékek felfedezése ► vágyott termék megtalálásának elősegítése
  3. Landolás egy termékoldalon ► kosárba helyezés
  4. Kosároldal ► tovább a pénztár oldalra
  5. Pénztárfolyamat ► vásárlás befejezése
  6. Vásárlást megköszönő oldal ► megerősítés, upsell

Mielőtt részletesen kitérnénk az egyes oldalak optimalizálási lehetőségeire, lépjünk egyet vissza, és tegyünk fel magunknak néhány kérdést: Vajon mit gondolnak a vevők a webshopunkról? A lehető legélvezetesebb és legegyszerűbb módon kínáljuk a termékeinket? Ugyanazt a kiváló vásárlói élményt tudjuk biztosítani laptopon és mobiltelefonon is?

Ahhoz, hogy érdemben növelni tudjuk a vásárlást befejezők számát, figyelembe kell vennünk néhány olyan szempontot, amelyek hatással vannak a pozitív vásárlói élmény kialakulására – függetlenül attól, hogy az ügyfélút épp mely fázisában jár a vevő.

Elég gyors az oldalunk?

A sebesség mindig is fontos tényező volt a weboldalak esetében, azonban az idő múlásával egyre szigorúbb követelményeknek kell megfelelnünk. Egy felmérés szerint egy webáruház esetében a 2 másodpercen belüli oldalbetöltést tartják elfogadhatónak.

Értékes vásárlókat veszíthetünk tehát, ha a webáruházunk túl lassú, ezért érdemes nyomon követni a webshopunk sebességét a Google ingyenes szoftverével (PageSpeed Insights) – ami egyben javaslatokat is tesz a honlap sebességének növelésére.

Page Speed Insights

Mobilbarát az oldalunk?

Egyre többen nézelődnek és gyűjtenek információt mobileszközökről – s egyre nő a mobiltelefonon leadott rendelések száma is. Ezért ma már elengedhetetlen, hogy webáruházunk okostelefonokon és tableteken is épp olyan tökéletes vásárlói élményt nyújtson, mint PC-n.

A Google Mobilbarát tesztjével könnyedén ellenőrizhetjük, hogy mennyire felel meg weboldalunk a mobil felhasználók igényeinek:

Mobilbarát teszt

Megfelelő a színválasztásunk?

Megdöbbentő, hogy a színek mennyire befolyásolják a mindennapi döntéseinket…

Akarva-akaratlanul is különféle érzéseket, tulajdonságokat társítunk a színekhez, így nem csoda, hogy az e-kereskedelemben is kiemelkedő fontosságú a színek kiválasztása.

Egy tanulmány szerint a színek a vásárlási döntések 85%-ára hatással vannak. Így egy jól megválasztott elsődleges és másodlagos színnel nemcsak egységességet és megbízhatóságot sugározhatunk a látogatók felé, hanem ezáltal azt is befolyásolhatjuk, hogy nálunk vásárolják meg a hőn áhított terméket.

Tanulmány

Most pedig nézzük, hogyan lehet a fenti ügyfélút lépéseit a lehető legoptimálisabbá tenni.

3. A webáruház oldalainak optimalizálása

Miért vagyunk jobbak, mint a konkurencia? 

Erre a kérdésre kifejezetten fontos tudni a választ, hiszen egy erős értékajánlat nélkül sosem fogjuk legyőzni a már évek óta piacon lévő, jól ismert versenytársakat.

Ha nem sikerült egyből megválaszolnia a kérdést, vagy csak hebegve-habogva mondott pár gondolatot, akkor se aggódjon. Megmutatom, hogyan írjon ütős értékajánlatot.

Az első lépés, hogy elemezzük ki versenytársainkat. Érdemes minden versenytárs weboldalát, valamint marketing csatornáit végigböngésznie és megválaszolnia az alábbi kérdéseket:

  • Hogyan pozicionálják magukat?
  • Milyen erősségei vannak a versenytársnak, ami Önre nézve fenyegető lehet?
  • Miért vásárolnak inkább Öntől a vevők, mintsem a versenytárstól?

Ha ezzel megvan, akkor itt az ideje, hogy saját weboldalát is pozicionálja a versenytársakkal szemben. Fogjon egy tollat és egy papírt, majd írja le a választ az alábbi kérdésekre:

  1. Mik az erősségei?
  2. Miért választanák inkább Önt a vevők?
  3. Hogyan látják Önt a vevői? Mit értékel(het)nek leginkább? Mi az Ön legnagyobb előnye szerintük?

A válaszait felhasználva könnyedén meg tudja írni a pozicionáló mondatot az alábbi alap formula felhasználásával:

[Célközönség] számára, a [márkám] a [megkülönböztető jellemző] az összes [viszonyítási pont] között, mert [alátámasztó érv].

Lássunk egy példát a pozicionáló mondat alkalmazására:

Kis- és közepes méretű webáruházak számára, az OptiMonk az első számú e-kereskedelmi konverzióoptimalizáló eszköz az összes popup szolgáltató között, mert kosárfigyelő beállításaival akár 15%-kal több vevőhöz segíti őket.

Azt javaslom, írjon legalább 3 változatot, de akár többet is.

Itt egy nagyon jó példa a mybulldogshop.com-tól erős értékajánlatra:

Mybulldogshop.com

Bizalomépítő elemek használata

A rengeteg csalásnak, fizetett szponzorációknak és valótlan értékeléseknek köszönhetően ma már az online világban jártas felhasználók sokkal bizalmatlanabbak, gyanakvóbbak a weboldalakkal, termékekkel szemben.

Így kifejezetten fontos, hogy bizalomépítő elemeket építsünk be oldalunkra annak érdekében, hogy elnyerhessük az ügyfelek bizalmát. Mutatunk pár példát arra, hogyan építsen be bizalomépítő elemeket  webshopjába.

1. Itt az ideje, hogy búcsút mondjunk az arc nélküli webáruházaknak! A személyes tartalom nagyon fontos, a látogatók tudjanak egy arcot párosítani a termékünkhöz. Ne féljen megosztani a történetét!

A dietas-termekek-webshop.hu igen jó példa erre, hiszen központi szereplő a webáruház életében Burján Szafi, a cégvezető.

Dietas_termekek_webshop

2. A “Rólunk” oldal is remek lehetőséget nyújt arra, hogy bemutatkozzunk látogatóinknak, elmeséljük történetünket, bizalmat építsünk, és megszerettessük magunkat. Íme, egy példa a zoldpolc.hu-tól:

Zoldpolc.hu

3. A fenti képen érdemes egy pillantást vetni a bal oldali “Miért érdemes tőlünk vásárolnod?” blokkra is, mely a webáruház minden oldalán visszaköszön.

Nemcsak jól pozicionálják magukat ezekkel az előnyökkel, de a bizalmat is építik, hiszen a pénzvisszafizetési garancia nyújtása is nagyon jó módszer erre!

4. Egy könnyedén elérhető ügyfélszolgálat is segíti a bizalomépítést. A legjobb, ha az Értéksziget webáruház módszerét követjük és jól látható helyen tüntetjük fel a telefonszámunkat.

Így kérdés esetén könnyedén fordulhatnak hozzánk, valamint arról is tanúbizonyságot kaphatnak, hogy valós személyek vannak a webáruház mögött.

Erteksziget.hu

5. Használjunk meglévő ügyfélvéleményeket a termékoldalakon és a Rólunk oldalon egyaránt. Amennyiben nyertünk díjakat, azt is érdemes feltüntetni weboldalunkon – ahogy azt a Reflexshop webáruház is tette.

Reflexshop.hu

Sürgősség érzet keltése

Az angol “Fear of Missing out” elnevezés – vagy rövidítve “FOMO” – már hazánkban is igen elterjedtté vált. A lemaradásról való félelmet jelenti. Ezt az érzést könnyedén előidézhetjük webáruházunk látogatóiban is néhány sürgősség érzetet keltő technika alkalmazásával.

Az egyik legjobb módszer a sürgősség érzet keltésére – és talán a leginkább elterjedt is – az időszakos, korlátozott ideig elérhető ajánlatok mutatása. Minél rövidebb ideig elérhető egy ajánlat, annál jobb eredményeket érhetünk el vele. Egy visszaszámláló elhelyezésével pedig még inkább növelhetjük a sürgősség érzetet.

A Reflexshop az alábbi példán kiválóan alkalmazza ezt a sürgősség érzetet keltő elemet egy popupon:

Reflexshop.hu

Másik jó módszer a sürgetésre, ha jelezzük, hogy az adott termék csak korlátozott számban érhető el. A fentebb említett két módszert akár együtt is alkalmazhatjuk. Így tett a Curver.hu is:

Curver

A főoldal optimalizálása

A webáruházunk főoldala a “virtuális kirakatunk”. Ide rakjuk ki a legszebb termékeinket, a legjobb ajánlatainkat. Ennek segítségével “hívjuk be a boltba” a látogatókat. Így keltjük fel érdeklődésüket a nézelődésre és vásárlásra.

Ha szeretnénk egy igazán szuper főoldalt létrehozni, akkor az alábbi tippeket tartsuk észben:

  • Használjuk a böngészési előzményeket perszonalizációs eszközként!
  • Az akciókat és különleges ajánlatokat mindig helyezzük előre és középre!
  • Használjuk ki az élő chat nyújtotta lehetőségeket a lehető legtöbb ponton!
  • Tegyük egyszerűvé a navigációt! (Erről bővebben a következő pontban.)
  • Tüntessük fel az elérhetőségünket!

Mobilcorner.hu

És végül, de nem utolsó sorban, ne felejtsük el kiemelni a legfőbb értékajánlatainkat:

Mobilcorner

A navigáció optimalizálása

Ahogy azt az előbb említettük, a jó navigáció kifejezetten fontos egy weboldalon.

A bonyolult navigáció rossz felhasználói élményt nyújt, a legtöbb esetben frusztrációt okoz a látogatókban, és emiatt nagy valószínűséggel vásárlás nélkül fognak távozni.

Íme néhány ötlet, melyek segítségével optimalizálhatjuk webáruházunk navigációját:

  • Használjuk a keresősávban automatikus kiegészítést a gyorsabb keresés érdekében!
  • Használjunk jól látható és könnyen értelmezhető navigációs menüt!
  • Használjunk legördülő menüket! Így látogatóinknak minden kategóriaoldalt megmutathatunk anélkül, hogy túlterhelnénk őket.

Az alábbi példa a Nordstrom oldaláról való. Érdemes megfigyelni, hogyan alkalmazzák az automatikus kiegészítést kereséskor.

Nordstrom

A kategóriaoldal optimalizálása

A kategóriaoldal lényegében egy “főoldalként” funkciónál az adott kategóriának. Fontos, hogy itt ne legyenek más kategóriákból ajánlatok.

A kategóriaoldalon használjunk rövid és frappáns termékösszefoglalókat és szép képeket – a fő célunk, hogy felkeltsük a látogató érdeklődését annyira, hogy meglátogassa a termékoldalt.

Itt is nagyon fontos a navigáció! Segítsük a keresési folyamatot hasznos szűrőkkel, például szín, típus, forma, kategória, méret, nem alapján – ahogy az eDigital oldalán is láthatjuk:

Extreme Digital

A termékoldalak optimalizációja

A jól optimalizált kategóriaoldalunkról átirányítottuk a látogatókat a termékoldalra. Itt se hagyhatjuk őket elmenni, meg kell győznünk őket a termék megvásárlásáról!

Hogyan tehetjük mindezt? Íme, néhány tipp:

1. Használjunk egyedi, meggyőző termékleírást! Mindig fókuszáljunk a termékelőnyökre, de az is fontos, hogy ismerjük a potenciális vásárlóinkat és ehhez megfelelő nyelvezetet használjunk.

2. Használjunk minőségi termékfotókat! Mutassuk meg az egyes termékvariációkat különböző színekben, különböző nézőpontokból és látószögekből.

Az alábbi képen az ecipo.hu termékoldalát láthajtuk, ahol nemcsak minden szemszögből bemutatják a cipőt, de még 3D-s körbeforgatásra is van lehetőség. És természetesen a különböző színeket is megtekinthetjük.

Ecipo.hu

3. Nem kérdés, hogy a videók fénykorukat élik, így ahol lehet, használjunk mi is termékbemutató videót!

Statisztikák szerint a videós marketinget használó vállalatok 66%-kal több érdeklődőt vonzanak be, és ezzel az eszközzel 54%-os javulás érhető el márkaismertség terén. Azért ez jól hangzik, nem?

4. A termékoldalon a hasonló, kapcsolódó termékek ajánlása egy jól bevált módszer. Egyrészt ezzel személyre szabott élményt nyújthatunk a látogatóknak, hiszen kifejezetten nekik szóló ajánlatokat mutathatunk, másrészt ezzel akár a kosárértéket is növelhetjük.

5. Egy termékoldalon döntő fontosságú lehet a korábbi vásárlók véleményének megosztása, hiszen az emberek szívesebben vásárolnak olyan terméket, amelyet mások már kipróbáltak.

A legjobb megoldás, ha lehetőséget ad a termékoldalon a korábbi vásárlóinak értékelni a terméket. Nem érdemes kiszűrni a negatív véleményeket se, hiszen pont ettől lesz életszerű és bizalomépítő elem. Az Extreme Digital ezt tökéletesen kivitelezi:

Extreme Digital

 

Tovább turbózhatjuk a bizalomépítést a valós idejű vásárlók bemutatásával, mint ahogy az alábbi példán a peakshop.hu is teszi.

Peakshop.hu

Termékajánlások és upselling

Említettük már, hogy a termékajánlásokkal a kosárértéket és a bevételeinket is növelhetjük – és ezt statisztikák is bizonyítják: a látogatók 40%-a preferálja azokat a webshopokat, ahol személyre szabott élményt kap, és 48%-uk többet költ, ha személyre szabott tartalommal találkozik.

Az alábbi ábrán azt láthatjuk, hogy mely termékajánlás típusokat használják a leggyakrabban a weboldalak, és hogy ezek mekkora bevételt termelnek.

Statisztika

Első helyen végzett az “Akik látták ezt a terméket, ezeket is megnézték” típusú ajánlás, őt követi az “Akik megnézték ezt a terméket, végül ezt vették meg” típusú ajánlás és bronzérmes lett az “Ez is érdekelhet”.

Az Extreme Digital webáruház tökélyre fejlesztette a termékajánlásokat. A főoldalon, a termékoldalon, a kosároldalon és popupon is mutatnak termékajánlást.

Extreme Digital

Extreme Digital

Landoló oldalak optimalizálása

A landoló oldal egy olyan dedikált oldal, amely egy speciális cél érdekében jött létre. Ez lehet egy útmutató letöltése, ajánlat kérése, termékminta igénylése, stb.

A hatékony landoló oldal egy világos és egyértelmű értékajánlattal kezdődik, melyet minőségi és meggyőző tartalom követ. Érdemes itt használni egy képet vagy videót az ajánlatról, listázzuk ki az előnyöket, és a társadalmi megerősítésről (vélemények, számok, ügyféllogók, stb.) se feledkezzünk meg.

A pénztárfolyamat optimalizálása

Kosárelhagyásnak nevezzük azt a jelenséget, amikor egy látogató egy vagy több terméket a kosarához ad, ám mégsem fejezi be a vásárlást.

A ReadyCloud statisztikái szerint a kosarukat vásárlás nélkül elhagyók aránya akár a 80%-ot is elérheti. Ez azt jelenti, hogy rengeteg vállalkozás hatalmas bevételtől esik el, mert a vásárlóik közvetlenül a célvonal előtt szállnak ki a versenyből.

Az egyik legfőbb ok a kosárelhagyásra az extra költségek megjelenése a kosároldalon (például nem várt szállítási költség), ezért fontos, hogy az áraink legyenek jól feltüntetve az oldalon!

A reflexshop.hu minden termékoldalon megjeleníti a várható szállítási költséget és a várható szállítást is – hiszen egy túl késői szállítás is okozhat kosárelhagyást:

Reflexshop

A jótállási és visszaküldési feltételek hangsúlyozása, valamint a fizetési módok feltüntetése is vásárlásra ösztönzi a látogatókat és csökkenti a kosárelhagyást:

Reflexshop

A túl hosszú és túl bonyolult vásárlási folyamat frusztrálja a látogatókat, főleg, ha nem is tudják mikor ér véget. Egy folyamatjelző sávval is csökkenthetjük a kosárelhagyási rátánkat:

Zoldpolc.hu

A kedvezmények és akciók is nagyon hasznosak lehetnek a kosárelhagyás csökkentésére – intelligens popupon megjelenítve pedig különösen hatékonyak. Az AVON például az alábbi kampánnyal a kosárelhagyók 16,99%-át tudta megmenteni:

Avon

4. Feliratkozógyűjtés, avagy érdeklődők szerzése

A tapasztalatok és a statisztikák azt mutatják, hogy nem minden látogató áll készen arra, hogy egyből vásároljon – függetlenül attól, hogy hányféle és mekkora kedvezményt biztosítunk.

Ezt bizonyítja a „3/47/50” szabály is, miszerint:

  • egy webáruház látogatóinak 3%-a vásárol;
  • 47%-a nem áll készen arra, hogy egyből vásároljon, de szándékában áll vásárolni valamikor a jövőben;
  • A látogatók 50%-a pedig soha nem is fog vásárolni.

Értelemszerűen fontos, hogy konvertáljuk azt a 3%-ot, aki már készen áll a vásárlásra, azonban nem feledkezhetünk meg arról a 47%-ról se, akik még nem állnak készen rá.

A legjobb, amit tehetünk ezekkel a látogatókkal, hogy feliratkoztatjuk a hírlevél listánkra és utána személyre szabott üzenetekkel vásárlásra buzdítjuk őket.

Hiába jelennek meg az interneten az újabb és újabb közösségi trendek, a jó öreg e-mail továbbra is az egyik legjobban teljesítő csatorna.

Az alábbi ábra a Spotify egyes marketing csatornáinak konverziós arányát mutatja be. Jól látható, hogy első helyen az e-mail áll 4,09%-kal.

Spotify

Most már a kérdés csak az, hogy hogyan iratkoztassuk fel a látogatóinkat a hírlevél listánkra.

Az intelligens popup technológia az egyik leghatékonyabb módszer, ha hírlevél feliratkozásról beszélünk, hiszen pont a megfelelő időben szólítja meg a látogatót egy másodlagos üzenettel.

Érdemes a feliratkozásért cserébe adni valamit, ami a látogatóknak értékes, így hezitálás nélkül meg fogják adni az e-mail címüket. Ez lehet egy esettanulmány, egy teszt, egy termékminta vagy akár egy útmutató is:

Avon

Ha szeretné megtudni, hogyan épített hírlevél listát az AVON, valamint hogyan növelte meg 150%-kal az éves rendeléseinek számát, olvassa el ezt az esettanulmányt.

Adhatunk továbbá valamilyen kupont, kedvezményt, vagy ingyenes szállítást a feliratkozásért cserébe:

Medifleur

Összegzés

Útmutatónkban rengeteg tippet és módszert mutattunk be, amely minden webáruháznak hasznos lehet, aki növelni szeretné konverziós rátáját.

A webáruházunk teljesítményének mérésével, a vásárlói élmény optimalizálásával, a webáruház oldalainak optimalizálásával (például főoldal, kategóriaoldal, termékoldal) és feliratkozók gyűjtésével hamar a siker útjára léphetünk.

Ne felejtsük el, hogy a konverzióoptimalizálás nem könnyű és nem gyorsan kivitelezhető feladat. Reméljük azonban, hogy útmutatónk segítséget nyújt majd ezekben a nehéz pillanatokban.

Záró gondolatként még annyit tanácsolnánk, hogy rendszeresen teszteljük az oldalunk egyes részeit a jobb eredmények elérése érdekében. Tesztelhetjük a címsorokat, a cselekvésre buzdító gombok szövegeit. Tesztelhetjük a képeket a videók ellen, vagy a rövidebb termékoldalt a hosszabb ellen – hogy néhány példát említsünk.

Sikeres megvalósítást kívánunk!

A szerzőről:

Pál Judit
Pál Judit
Growth Marketing szakértő, CMO  –  OptiMonk
Growth Marketing szakértő, a konverzióoptimalizálás megszállottja – s egyben az OptiMonk marketing vezetője. Az online marketing széles skáláján kiismeri magát, beleértve a lead generation, a PPC hirdetések vagy a weboldal optimalizálás területeit is. Több mint 5 éve segít e-kereskedőknek több bevételhez jutni.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
50 ingyenes eszköz webáruháza fellendítésére
50+ ingyenes eszköz webáruháza fellendítésére

Egy webáruház üzemeltetésekor minden segítség jól jön, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi üzletünk működését. ...Elolvasom

Close