Egy átlagos webáruház látogatóinak 98%-a vásárlás nélkül távozik. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból csak 2-ből lesz fizető ügyfél. De mi legyen a maradék 98 látogatóval? Hagyjuk veszni őket? Semmiképpen sem! Az egyik leghatékonyabb megoldás, ha újra kapcsolatba lépünk velük remarketing segítségével, és megpróbáljuk őket visszacsalogatni a weboldalunkra.
FIGYELEM: A cikk a 2018-as beállításokat mutatja be, ezért ennek tudatában olvassa végig a cikket. A dinamikus remarketing funkciót azóta felváltotta a Google Shopping – Smart Shopping funkciója, amelyről bővebben a következő bejegyzésben olvashat.
A továbbiakban pedig a dinamikus remarketing 2018-ban elérhető beállítási útmutatója olvasható, amely már nem aktuális.
Ugyanis, ha a látogatók már eltöltöttek több-kevesebb időt a webáruházunkban a termékeink nézegetésével, sokkal könnyebb őket egy későbbi időpontban vásárlásra bírni, mint a teljesen új látogatókat meggyőzni.
Azok az emberek, akik korábban már jártak a weboldalunkon, úgy formálhatók visszatérő látogatókká, ha számukra érdekes tartalmakat jelenítünk a webáruházunkon kívül – természetesen a saját termékeinkkel kapcsolatban. Így emlékeztethetjük őket a korábban megtekintett termékekre és könnyebben elérhető, hogy visszatérjenek megvásárolni azokat.
Erre nyújt kíváló lehetőséget a remarketing.
Mit is jelent pontosan a remarketing?
A remarketing az online hirdetés egy igen hatékony – és emiatt egyre népszerűbbé váló – módszere, melynek segítségével olyan felhasználókat érhetünk el, akik korábban már meglátogatták a webáruházunkat.
Nézzünk egy egyszerű példát a jobb megértés érdekében! Tegyük fel, hogy Ön a webáruházban kutya- és macskaeledeleket forgalmaz. Az egyik látogatója a kutyaeledeleket nézegeti, majd vásárlás nélkül távozik az oldalról. Később, más weboldalakat nézegetve belefut az Ön kutyaeledeles hirdetésébe, amire kattintva visszatér az Ön webáruházába.
Miben más a dinamikus remarketing?
A dinamikus remarketing ezt egy lépéssel tovább viszi – hiszen segítségével tökéletesen személyre szabhatjuk a hirdetéseket. Lehetőségünk nyílik ugyanis olyan dinamikus hirdetések megjelenítésére, amelyek pontosan azokat termékeket és szolgáltatásokat mutatják be, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek weboldalunkon.
A fenti kutya-és macskaeledeles példát folytatva ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy pl. ha a látogató a ’Pedigree DentaStix’ termékkategóriát nézegette korábban, akkor ehhez kapcsolódó remarketing hirdetések jelenjenek meg neki, ha pedig a ’Chappi száraz kutyatáp’ termékkategóriában nézelődött, akkor a Chappi száraz kutyatápjai jelennek meg a remarketing hirdetésben.
A dinamikus remarketing révén tehát olyan hirdetéseket jeleníthetünk meg a korábbi látogatók számára, amelyek a webáruházunkban már megtekintett termékekre/szolgáltatásokra vonatkoznak. Az ilyen módon személyre szabott üzenetek segítenek a korábbi látogatókat a webáruházba visszahozni, hogy befejezhessék, amit elkezdtek – növelve ezzel az eladások számát.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan állíthat be dinamikus remarketing hirdetéseket a Google Ads (lánykori nevén Google AdWords) hirdetési rendszerében a ShopRenteres webáruháza népszerűsítésére.
Hogyan kell beállítani a dinamikus remarketing hirdetést ShopRenteres webáruház esetén?
A dinamikus remarketing alapfeltétele, hogy rendelkezzünk Google Ads fiókkal. Új fiók a következő oldalon hozható létre: Google Ads regisztráció
A regisztrációt követően itt lehet bejelentkezni: Bejelentkezés a Google Ads szolgáltatás eléréséhez
1. Google Ads remarketingcímke létrehozása és elhelyezése a webáruházban
A remarketingcímke egy rövid kódrészlet, amelyet a Google bocsát ki a felhasználók rendelkezésére. A remarketing beállításához ezt a kódrészletet kell beszúrni a webáruház valamennyi oldalába.
Az Ads rendszere automatikusan létrehozza a fiókhoz tartozó remarketingcímkét. Megtekintéséhez válasszuk az Eszközök menüpontot, majd kattintsunk a Megosztott könyvár oszlopban lévő Közönségkezelő pontra.
Ezután kattintsunk a Közönségforrások fülre, és ott a Google Ads-címke részleteire.
Majd nyissuk le a Címketelepítés legördülő menüt.
A megjelenő kódrészletet másoljuk a vágólapra.
A remarketingcímke másolását követően be kell lépnünk a ShopRenteres webáruházunk admin felületére (https://webaruhazneve.shoprenter.hu/admin), majd a Beállítások> SEO & analitika beállítások menüpontot kell választanunk.
Itt az Google Ads fülre kell kattintanunk, majd az Ads Remarketing kódhoz tartozó mezőbe kell beillesztenünk a Google Ads címkét. Fontos, hogy a Dinamikus remarketing hirdetések a termékekhez lehetőség melletti checkbox bepipálásával kapcsoljuk be a dinamikus remarketing funkciót.
2. Adattáblázat letöltése és feltöltése a Google Ads fiókba
A dinamikus remarketing hirdetések beállításához egy olyan adattáblázatra van szükség, amely tartalmazza a hirdetni kívánt termékek/szolgáltatások egyedi azonosítóját, képét, árát és egyéb jellemzőit. Amikor a hirdetés megjelenik a webhelyet korábban már meglátogató felhasználók számára, akkor a rendszer a megtekintett elemek részleteit ebből az adattáblázatból illeszti be a hirdetésbe.
Adattáblázat letöltése
A táblázat pár kattintással kinyerhető a ShopRenterből, amelyet aztán átalakítás nélkül importálhatunk Ads fiókunkba. A Marketing> Automatikus termék megosztás menüpontban telepítsük a Dinamikus Remarketing-et, engedélyezzük a modult, majd állítsuk be, hogy kategória, illetve gyártó specifikusan, miket szeretnénk az Ads felé átadott CSV-ben viszont látni.
Ezután kattintsunk az Export URL sorban lévő linkre, amellyel letöltjük a CSV fájlt. Ezt a táblázatot pedig mindenféle formázás nélkül tölthetjük fel az Ads fiókunkba.
Adattáblázat feltöltése
Ha elkészültünk az adattáblázattal, lépjünk vissza az Ads fiókunkba. Válasszuk az Eszközök menüpontot, majd kattintsunk a Beállítás oszlopban található Üzleti adatok menüpontra.
Majd kattintsunk a Adatcsatornák fülön a + gombra.
A felugró ablakban válasszuk a Dinamikus vizuális hirdetések adattáblázata lehetőséget, majd kattintsunk az Egyéni opcióra.
A megjelenő blokkban adjunk nevet a feltöltendő adattáblázatnak, majd tallózzuk ki az előbb letöltött táblázatot. Kattintsunk a Előnézet gombra.
Ezt követően az Ads le fogja ellenőrizni, hogy minden rendben van-e a táblázattal, és probléma esetén jelzi a hibákat. Ha szükséges, végezzük el a jelzett módosításokat. Ha a táblázat megfelelő, kattintsunk a Fájl alkalmazása gombra. Ezzel be is fejeződött az adattáblázat feltöltése.
Az Üzleti adatok menüpontban láthatjuk, hogy az dinamikus hirdetések adattáblázata megjelenik az üzleti adatok között. Az adatok állapotának ellenőrzéséhez kattintsuk az újonnan feltöltött adattáblázat elnevezésére.
Ekkor megjelenik a feltöltött táblázat. Utolsó oszlopában (Állapot) láthatjuk, ha az adatok elfogadásra kerültek-e már.
Ugyanitt beállíthatjuk azt is, hogy az adattáblázat alapján előre meghatározott időközönként frissüljön az adatcsatorna. Ehhez kattintsunk az Ütemezések pontra a baloldali menüben, majd kattintsunk a + gombra.
Ezután már csak a feed URL-t és a gyakoriságot kell megadnunk. Az URL-t a webáruház admin felület Marketing> Automatikus termék megosztás> Dinamikus Remarketing pontjában találjuk meg:
3. Dinamikus remarketing kampány létrehozása
A kampány létrehozásához először kattintsunk a Kampányok lehetőségre a bal oldali oszlopban, majd kattintsunk a + gombra.
Ezután válasszuk a Display lehetőséget.
Válasszuk ki a kampány célját és egy kampány-altípust.
Nevezzük el a kampányt. A Nyelvek részben érdemes hozzáadnunk az angolt is, mert sokan ilyen nyelven használják a böngészőjüket. Adjunk meg egy cél CPA-értéket.
Görgessünk lentebb; adjunk meg napi költségkeretet, majd a További beállítások> Dinamikus hirdetések menüpontban pipáljuk ki az Adatcsatorna használatával személyre szabott hirdetések melletti checkboxot; majd keressük ki az imént feltöltött adattáblázatot az Adatcsatorna legördülő menüjéből.
A Hirdetéscsoport létrehozása részben válasszuk ki a hirdetések célzási módját. Majd a Hirdetések létrehozása részben néhány kattintással létre lehet hozni a hirdetéseket – ehhez a Google Ads könnyen kezelhető felhasználói felületet biztosít. Többek között egy előnézetet is láthatunk arról, hogyan fognak megjelenni a dinamikus hirdetések az egyes méretekben.
Ha minden rendben, kattintsunk a Hozzáadás a hirdetéscsoporthoz gombra. Végül pedig a Kampány létrehozása gombra kattintva elindíthatjuk a kampányt.
Bízunk benne, hogy a fenti útmutató hozzájárul ahhoz, hogy még sikeresebbé tegye webáruházát a dinamikus remarketing révén. Ha pedig kérdése, észrevétele merülne fel a témával kapcsolatban, úgy azokat is örömmel vesszük.
További hasznos cikkek Google Ads témakörben: