Hogyan növeljük ShopRenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google AdWords-ben?

Hogyan növeljük ShopRenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google AdWords-ben?

dinamikus-remarketing-adwords-730.png
Egy átlagos webáruház látogatóinak 98%-a vásárlás nélkül távozik. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból csak 2-ből lesz fizető ügyfél. De mi legyen a maradék 98 látogatóval? Hagyjuk veszni őket? Semmiképpen sem! Az egyik leghatékonyabb megoldás, ha újra kapcsolatba lépünk velük remarketing segítségével, és megpróbáljuk őket visszacsalogatni a weboldalunkra.

Ugyanis, ha a látogatók már eltöltöttek több-kevesebb időt a webáruházunkban a termékeink nézegetésével, sokkal könnyebb őket egy későbbi időpontban vásárlásra bírni, mint a teljesen új látogatókat meggyőzni.

Azok az emberek, akik korábban már jártak a weboldalunkon, úgy formálhatók visszatérő látogatókká, ha számukra érdekes tartalmakat jelenítünk a webáruházunkon kívül – természetesen a saját termékeinkkel kapcsolatban. Így emlékeztethetjük őket a korábban megtekintett termékekre és könnyebben elérhető, hogy visszatérjenek megvásárolni azokat.

Erre nyújt kíváló lehetőséget a remarketing.

Egy átlagos webáruház látogatóinak 98%-a vásárlás nélkül távozik. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból csak 2-ből lesz fizető ügyfél. De mi legyen a maradék 98 látogatóval? Hagyjuk veszni őket? Semmiképpen sem! Az egyik leghatékonyabb megoldás, ha újra kapcsolatba lépünk velük remarketing segítségével, és megpróbáljuk őket visszacsalogatni a weboldalunkra.

Ugyanis, ha a látogatók már eltöltöttek több-kevesebb időt a webáruházunkban a termékeink nézegetésével, sokkal könnyebb őket egy későbbi időpontban vásárlásra bírni, mint a teljesen új látogatókat meggyőzni.

Azok az emberek, akik korábban már jártak a weboldalunkon, úgy formálhatók visszatérő látogatókká, ha számukra érdekes tartalmakat jelenítünk a webáruházunkon kívül – természetesen a saját termékeinkkel kapcsolatban. Így emlékeztethetjük őket a korábban megtekintett termékekre és könnyebben elérhető, hogy visszatérjenek megvásárolni azokat.

Erre nyújt kíváló lehetőséget a remarketing.

elozo-verzio-adwords_copy.jpg

Az összes tipp az AdWords hagyományos nézetében lett beállítva, amennyiben Önnek az AdWords új nézete aktív vagy nem találja a beállításokat, akkor a jobb felső sarokban látható “három pont” vagy “csavarkulcs” ikonra kattintva válassza ki a “Váltás az AdWords előző nézetére” opciót.

Mit is jelent pontosan a remarketing?

A remarketing az online hirdetés egy igen hatékony – és emiatt egyre népszerűbbé váló – módszere, melynek segítségével olyan felhasználókat érhetünk el, akik korábban már meglátogatták a webáruházunkat.

Nézzünk egy egyszerű példát a jobb megértés érdekében! Tegyük fel, hogy Ön a webáruházban kutya- és macskaeledeleket forgalmaz. Az egyik látogatója a kutyaeledeleket nézegeti, majd vásárlás nélkül távozik az oldalról. Később, más weboldalakat nézegetve belefut az Ön kutyaeledeles hirdetésébe, amire kattintva visszatér az Ön webáruházába.

dinamikus-remarketing.png

Miben más a dinamikus remarketing?

A dinamikus remarketing ezt egy lépéssel tovább viszi – hiszen segítségével tökéletesen személyre szabhatjuk a hirdetéseket. Lehetőségünk nyílik ugyanis olyan dinamikus hirdetések megjelenítésére, amelyek pontosan azokat termékeket és szolgáltatásokat mutatják be, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek weboldalunkon.

A fenti kutya-és macskaeledeles példát folytatva ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy pl. ha a látogató a ’Pedigree DentaStix’ termékkategóriát nézegette korábban, akkor ehhez kapcsolódó remarketing hirdetések jelenjenek meg neki, ha pedig a ’Chappi száraz kutyatáp’ termékkategóriában nézelődött, akkor a Chappi száraz kutyatápjai jelennek meg a remarketing hirdetésben.

kep01-dinamikus-remarketing_copy.jpg

A dinamikus remarketing révén tehát olyan hirdetéseket jeleníthetünk meg a korábbi látogatók számára, amelyek a webáruházunkban már megtekintett termékekre/szolgáltatásokra vonatkoznak. Az ilyen módon személyre szabott üzenetek segítenek a korábbi látogatókat a webáruházba visszahozni, hogy befejezhessék, amit elkezdtek – növelve ezzel az eladások számát.

Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan állíthat be dinamikus remarketing hirdetéseket a Google AdWords hirdetési rendszerében a ShopRenter-es webáruháza népszerűsítésére.

Hogyan kell beállítani a dinamikus remarketing hirdetést ShopRenter-es webáruház esetén?

A dinamikus remarketing alapfeltétele, hogy rendelkezzünk Google AdWords fiókkal. Új fiók a következő oldalon hozható létre: Google AdWords regisztráció

A regisztrációt követően itt lehet bejelentkezni: Bejelentkezés a Google AdWords szolgáltatás eléréséhez

1. AdWords remarketingcímke létrehozása és elhelyezése a webáruházban

A remarketingcímke egy rövid kódrészlet, amelyet az AdWords bocsát ki a felhasználók rendelkezésére. A remarketing beállításához ezt a kódrészletet kell beszúrni a webáruház valamennyi oldalába.

Az AdWords automatikusan létrehozza a fiókhoz tartozó remarketingcímkét. Megtekintéséhez válasszuk a Kampányok fület, majd kattintsunk a bal oldali menüben található Megosztott könyvár menüpontra.
Ezután kattintunk a Közönségek menüpontra.

dinamikus-remarketing-1.png

A jobb felső sarokban megjelenő Remarketingcímke panelen kattintsunk a Címke adatai gombra.

dinamikus-remarketing-3.png

A felugró ablak jobb felső sarkában kattintsunk a Beállítás gombra, majd nyissuk le a Webhelyeken használható AdWords-címke megtekintése legördülő menüt. Kattintsunk bele az így megjelenő kódrészletbe (ezzel a teljes kód ki lesz jelölve), majd másoljuk vágólapra.

remarketingcimke.png

A remarketingcímke másolását követően be kell lépnünk a ShopRenter-es webáruházunk admin felületére (https://webaruhazneve.shoprenter.hu/admin), majd a Beállítások > SEO és analitika beállítások menüpontot kell választanunk.

dinamikus-remarketing-4.png

Itt az Google AdWords fülre kell kattintanunk, majd az AdWords Remarketing kódhoz tartozó mezőbe kell beillesztenünk a remarketingcímkét. Fontos, hogy a Dinamikus remarketing hirdetések a termékekhez lehetőség melletti checkbox bepipálásával kapcsoljuk be a dinamikus remarketing funkciót.

dinamikus-remarketing-5.png

A beillesztett remarketingcímkéből vegyük ki az alábbi sorokat:

script.png

Ezek a paraméterek dinamikusan kerülnek legenerálásra, ezért nem szabad, hogy itt még egyszer megjelenjenek.

2. Adattáblázat készítése és feltöltése a Google AdWords fiókba

A dinamikus remarketing hirdetések beállításához egy olyan adattáblázatra van szükség, amely tartalmazza a hirdetni kívánt termékek/szolgáltatások egyedi azonosítóját, képét, árát és egyéb jellemzőit. Amikor a hirdetés megjelenik a webhelyet korábban már meglátogató felhasználók számára, akkor a rendszer a megtekintett elemek részleteit ebből az adattáblázatból illeszti be a hirdetésbe.

Adattáblázat automatikus elkészítése

A táblázat most már pár kattintással kinyerhető a ShopRenterből, amelyet aztán átalakítás nélkül importálhatunk AdWords fiókunkba. A Marketing> Automatikus termék megosztás menüpontban telepítsük a Dinamikus Remarketing-et, engedélyezzük a modult, majd állítsuk be, hogy kategória, illetve gyártó specifikusan, miket szeretnénk az AdWords felé átadott CSV-ben viszont látni. Ezután kattintsunk az Export URL sorban lévő linkre, amellyel letöltjük a CSV fájlt. Ezt a táblázatot pedig mindenféle formázás nélkül tölthetjük fel az AdWords fiókunkba (lásd Adattáblázat feltöltése rész).

Adattáblázat manuális elkészítése

(Megj.: Ha automatikusan készítette el a táblázatot, ugorjon az Adattáblázat feltöltése részhez)

Az adattáblázat a ShopRenter-be feltöltött termékek kiexportálásával készíthető el a legegyszerűbben. Ehhez válasszuk a Bolt > Export/import > Termék XLS export menüpontot.

dinamikus-remarketing-6.png

A Kategória szerint legördülő menüben ki kell választani azokat a termékkategóriákat, amelyeket dinamikus remarketing hirdetésekkel szeretnénk népszerűsíteni. A kiválasztott kategóriába tartozó termékek, illetve a rájuk vonatkozó adatok kerülnek majd be az adattáblázatba. (Az alábbi példában egy termékkategória lett kiválasztva.)

dinamikus-remarketing-7.png

Lentebb görgetve pipáljuk be az alábbi termékjellemzőket (csak ezek legyenek kiválasztva, mert ezeknek kell szerepelniük az adattáblázatban):

  • Terméknév
  • Rövid leírás
  • Cikkszám
  • Elsődleges termék kép
  • Bruttó ár
  • Termék URL
  • Kategória név/nevek

dinamikus-remarketing-8.png

Kattintsunk az Exportálás indítása gombra, majd a következő oldalon (Adatok ellenőrzése) szintén kattintsunk az Exportálás indítása gombra. A sikeres exportálást követően kattintsunk a Letöltés gombra.

dinamikus-remarketing-9.png

A letöltést követően nyissuk meg az XLS fájlt MS Excel-ben, amely az alábbi oszlopokat kell, hogy tartalmazza – természetesen saját termékadatokkal.

kep11-excel-exportalt-kategoria-700.jpg

A dinamikus remarketing hirdetések beállításához némi módosításra van szükség az adattáblázatban. A táblázatnak az alábbi oszlopokat kell tartalmaznia – ebben a sorrendben, ezekkel a fejléc-elnevezésekkel (ehhez néhány oszlopot fel kell cserélni, és néhány újat kell beszúrni):

 

    1. ID: Ez megegyezik a cikkszámokat tartalmazó oszloppal.

 

    1. ID2: Ennek megadása nem kötelező; hagyhatjuk üresen.

 

    1. Item title: Ez megegyezik a termékneveket tartalmazó oszloppal. A Google javaslata szerint maximum 25 karakter hosszú elnevezéseket célszerű használni, ezért – ha szükséges – fogalmazzuk át őket.

 

  1. Final URL: Ez megegyezik a termék URL-eket tartalmazó oszloppal – ide fog navigálni a hirdetés átkattintás után. A ShopRenter exportja jelenleg nem tartalmazza a domain nevet, ezért az ÖSSZEFŰZ függvény segítségével módosítsuk a termék URL-eket az alábbiak szerint. A művelet elvégzését követően ellenőrizzük le az URL-t, azt kimásolva és a böngésző címsorába illesztve. Ha nem töltődik be a termék oldala, akkor javítani kell a legenerált URL-t. A javítás során ügyeljen arra, hogy a Final URL mező teljes mértékben egyezzen a termékoldali URL-el.

Excel összefűz függvény

    1. Image URL: Ez az oszlop tartalmazza a termék képek elérhetőségét. A ShopRenter exportja jelenleg nem tartalmazza a teljes URL-t, ezért az ÖSSZEFŰZ függvény segítségével itt is módosítanunk kell a képekre mutató URL-eket az előzőekhez hasonlóan, annyi különbséggel, hogy nem csupán a webáruház URL-jét használjuk előtagként, hanem a következő formát írjuk a Szöveg1-hez: “http://www.webáruházneve.hu/custom/boltnév/image/data/”. A művelet eredményét szintén fontos leellenőrizni a böngésző címsorában, a Final URL-hez hasonlóan! (Boltnév: a regisztráció során megadott név)

 

    1. Item subtitle: Ez az oszlop a termék rövid leírásának feleltethető meg. A cellák tartalmából távolítsunk el minden speciális karaktert, és írjunk egy rövid, max. 25 karakternyi termékleírást. Ez a leírás fog a hirdetésben szerepelni.

 

    1. Item description: Ez szintén egy rövid termékleírásának felel meg. Hozzunk létre egy új oszlopot ezen a néven és töltsük fel a cellákat egy rövid, max. 25 karakternyi termékleírással, amely szintén megjelenik majd a hirdetésben.

 

    1. Item category: Ez az oszlop a Kategória név/nevek oszloppal egyezik meg. A cellákból szintén távolítsunk el minden speciális karaktert. Csak a fő termékkategória szerepeljen itt (pl. Notebookok;Notebookok/Toshiba helyett csak Notebookok legyen).

 

    1. Price: Ez az oszlop a bruttó árakat tartalmazza. (Ügyeljünk arra, hogy a cellákban bruttó értékek szerepeljenek.) Az ÖSSZEFŰZ függvény segítségével fűzzük az árhoz a valutát (HUF formátumban) az előzőekben illusztráltak szerint. A fölösleges tizedesjegyeket távolítsuk el.

 

    1. Sale price: Kitöltése nem kötelező; hagyhatjuk üresen.

 

    1. Contextual keywords: Ezt az oszlopot töltsük fel az adott termékre jellemző kulcsszavakkal, melyeket ’;’ segítségével válasszunk el egymástól (pl. laptop;notebook).

 

    1. Item address: Itt megadhatjuk, hogy helyileg hol találhatók az egyes termékek. A cellák kitöltése nem kötelező; hagyhatjuk üresen.

 

    1. Tracking template: Itt megadhatunk egyedi paramétereket, amelyek alapján követni szeretnénk a dinamikus remarketinghirdetésekről érkező forgalmat. Szintén üresen hagyhatjuk.

 

  1. Final mobile URL: Ha eltérő a mobil oldalunk URL-e, akkor itt megadhatjuk azt, hogy a felhasználó a mobilra optimalizált oldalra kerüljön kattintáskor. Üresen hagyhatjuk.

Ügyeljünk arra, hogy csak az export munkalap szerepeljen az XLS fájlban. Végül mentsük el az adattáblázatot .xls vagy .xlsx kiterjesztéssel.

A fenti módosítások eredményeként az alábbihoz hasonló adattáblázatunk lesz:

kep13-excel-modositott-tablazat-700.jpg

Adattáblázat feltöltése

Ha elkészültünk az adattáblázattal, lépjünk vissza az AdWords fiókunkba. Válasszuk a Kampányok fület, majd kattintsunk a bal oldali menüben található Megosztott könyvár menüpontra.

dinamikus-remarketing-14.png

Itt válasszuk az Üzleti adatok menüpontot, majd kattintsunk a +ADATOK gombra. A lenyíló menüben válasszuk a Dinamikus vizuális hirdetések adattáblázata lehetőséget, majd kattintsunk az Egyéni opcióra.

dinamikus-remarketing-15.png

A következő oldalon adjunk nevet a feltöltendő adattáblázatnak, majd tallózzuk ki az előbb létrehozott táblázatot. Kattintsunk a Feltöltés és előnézet gombra.

dinamikus-remarketing-16.png

A feltöltést követően az Adwords le fogja ellenőrizni, hogy minden rendben van-e a táblázattal, és probléma esetén jelzi a hibákat. Ha szükséges, végezzük el a jelzett módosításokat. Ha a táblázat megfelelő, kattintsunk a következő ablakban a Módosítások alkalmazása gombra. Ezzel be is fejeződött az adattáblázat feltöltése.

kep17-dinamikus-remarketing-kampany-nev-xls-feltoltve.jpg

A bal oldali menüsorban az Üzleti adatok menüpontra kattintva láthatjuk, hogy az dinamikus hirdetések adattáblázata megjelenik az üzleti adatok között. Az adatok állapotának ellenőrzéséhez kattintsuk az újonnan feltöltött adattáblázat elnevezésére.

kep18-dinamikus-remarketing-kampany-nev-xls-feltoltott-tablazatok.jpg

Ekkor megjelenik a feltöltött táblázat. Utolsó oszlopában (Irányelv részletei) láthatjuk, ha az adatok elfogadásra kerültek (ekkor az „Ellenőrzésre vár” állapot „Jóváhagyva” állapotra vált).

kep19-dinamikus-remarketing-kampany-nev-xls-feltoltott-tablazatok-allapot.jpg

(Az adattáblázat létrehozásához nyújt segítséget a Google súgója).

3. Dinamikus remarketing kampány létrehozása

A kampány létrehozásához először kattintsunk a Kampányok lehetőségre a képernyő tetején, majd kattintsunk a +Kampány gombra. A legördülő menüből válasszuk a Csak a Display Hálózaton lehetőséget.

dinamikus-remarketing-17.png

Nevezzük el a kampányunkat, majd válasszuk a Nincs marketingcél opciót.

dinamikus-remarketing-18.png

Görgessünk lentebb; adjunk meg napi költségkeretet, majd a Speciális beállítások > Dinamikus hirdetések beállítása menüpontban pipáljuk ki a Dinamikus hirdetések használata melletti checkbox-ot; a vállalkozás típusának válasszuk az Egyéb lehetőséget; majd keressük ki az imént feltöltött adattáblázatot a Hírcsatorna legördülő menüjéből. Végül kattintsunk a Mentés és folytatás gombra.

Dinamikus remarketing kampány létrehozása - Hírcsatorna

A következő oldalon adjuk meg az intelligens CPC értékét, majd válasszuk ki a hirdetések célzási módját. Kattintsunk a Mentés és folytatás gombra.

Dinamikus remarketing kampány létrehozása - Hirdetéscsoport

A következő oldalon néhány kattintással létre lehet hozni a hirdetéseket – ehhez az AdWords könnyen kezelhető felhasználói felületet biztosít. Az Áttekintés és befejezés gombra kattintva megtekinthetjük, hogyan fognak megjelenni a dinamikus hirdetések az egyes méretekben. Ha minden rendben, kattintsunk a Kész gombra.

Dinamikus remarketing kampány létrehozása - Hirdetés

Végül pedig kattintsunk a Hirdetések mentése gombra.

Dinamikus remarketing kampány létrehozása - Hirdetés mentése

Ezzel létre is jöttek a dinamikus remarketing hirdetések. A hirdetések monitorozásához kattintsunk a Kampányok menüpontra, majd a bal oldali menüből válasszuk ki az újonnan létrehozott dinamikus remarketing kampányt.

Dinamikus remarketing kampány nyomon követése

Ahogy az a cikk elején is említésre került, a jövőben várható egy olyan fejlesztés, amivel pár kattintással ki lehet majd exportálni az adatokat olyan formában, hogy azt utána már ne kelljen alakítani. Ezáltal sokkal egyszerűbbé válik majd a dinamikus remarketing hirdetések beállítása – melyekkel olyan hirdetéseket jeleníthet meg korábbi látogatói számára, amelyek a webhelyen már megtekintett termékekre és szolgáltatásokra vonatkoznak.

Addig is bízunk benne, hogy a fenti útmutató hozzájárul ahhoz, hogy még sikeresebbé tegye webáruházát a dinamikus remarketing révén. Ha pedig kérdése, észrevétele merülne fel a témával kapcsolatban, úgy azokat is örömmel vesszük.