Bevételnövelés Trendek Webáruház menedzselés

Bővítsd webshopod termékkínálatát dropshippinggel!

6 perc olvasási idő Termékkínálat bővítése dropshippinggel

A dropshipping egyre inkább kezdi szerves részét képezni az e-kereskedelemnek. Az elmúlt években hirtelen mindenki dropshipping webáruházat kezdett el felépíteni és lépten-nyomon hallani a sikersztorikat. 

Valóban megkönnyíti a dropshipping a webshop indítást, ha nincs saját terméked és általában ezzel is kötik össze magát a kifejezést. De a dropshipping nem csak erre használható. Van egy másik oldala, amiről kicsit kevesebbet beszélnek, pedig ugyanúgy fontos lehet az e-kereskedőknek.

Ebben a cikkben arról lesz szó, hogyan tudod meglévő webáruházad termékkínálatát bővíteni a dropshippinggel.

A dropshipping fogalma

A dropshipping egy üzleti modell, amelynek köszönhetően a webáruházból vásárolt termék úgy jut el a vásárlóhoz, hogy a webáruháznak nem kell érintkeznie a termékkel.

Így NEM neked kell:

  • a nagykerektől beszerezni az árukészletet,
  • raktározni a termékeket,
  • csomagolni a megrendeléseket, és
  • kiszállítani a vevőhöz a csomagot.

A dropshipping a logisztika nyűgjétől szabadítja meg az e-kereskedőket, ezáltal csakis az eladásokra fókuszálhatnak. 

Nem is kérdés, hogy ez mennyire megkönnyíti a webáruház indítást, ám a dropshippingnek is vannak előnyei és hátrányai is egyben. 

Különbség fulfillment és dropshipping között

A fulfillmenthez, vagy más néven a kiszervezett logisztikához hasonlóan, dropshipping esetén sem te intézed a csomagolást, csak annyi a különbség, hogy nem kell árukészletbe beruházni.

A dropshippingnek köszönhetően több tízezer termék közül válogathatsz, amelyek ott van készleten és akár több nagyker termékeit is hozzáadhatod webáruházadhoz, így nem vagy korlátozva.

A hazai dropshipping szolgáltatások előnyei más alternatívákkal szemben

Először is tisztázzuk, hogy miért nem annyira ajánlott külföldi szolgáltatókban gondolkozni. 

Nagy, nemzetközi dropshipping cégek esetében több probléma is felmerül:

  • Hosszú szállítási idő
  • Nincs magyar nyelvű termékleírás
  • Bonyodalmas lehet az át nem vett/visszaküldött csomagok kezelése

Emiatt célszerűbb lehet hazai viszonylatban gondolkozni, hiszen remek lehetőségek adottak országunkban is. Magyarországon körülbelül 10-20 olyan nagykereskedő van, akik képesek dropshipping szolgáltatást nyújtani. Viszont bizonyos szinten korlátokba ütközhetsz: ha egy mellé letetted a voksodat, általában azzal az eggyel tudsz csak dolgozni és nem olyan könnyű integrálni más rendszerekkel.

Ezzel szemben vannak olyan hazai dropshipping szolgáltatások, mint például a Dropshippy, amely minden ismert webshop motorral könnyedén összekapcsolható, utána csupán 1 kattintással feltöltheted a termékkatalógust és real-time adatokat látsz.

A Dropshippy segítségével közel 500 beszállító termékeiből válogathatsz, és olyanokat is elérhetsz, akiket máshogy nem sikerülne (például Unilever).

Termékportfólió bővítése dropshippinggel

A dropshipping nem csak akkor egy remek megoldás, ha nulláról szeretnél kereskedelmi tapasztalat nélkül webáruházat indítani.

A Webshippy elmondása szerint egyre inkább jelentkeznek náluk olyan meglévő webshopok is, akik termékkínálatukat szeretnék bővíteni szolgáltatásukkal.

Egészen nagy cégek, mint az aqua.hu vagy az ipon.hu is szélesítették már elérhető termékek skáláját a dropshipping segítségével.

Milyen előnyökre tehetsz szert, ha dropshippinggel szélesíted termékportfóliódat?

  • nem kell hozzá büdzsé
  • nem fog árukészletben állni a pénzed
  • nem jelent kockázatot
  • szélesebb termékkínálattal szolgálhatsz vevőidnek
  • növelheted a megrendelések számát
  • növelheted a kosárértéket
  • szezonális termékeket is értékesíthetsz

Erről beszélgetett Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója és Perényi András, a Webshippy alapítója egyik Facebook Live adásunkban.

Néhány tipp a termékkínálat bővítésére:

  1. Vedd figyelembe a célcsoportodat

Bár a dropshipping remek lehetőséget nyújt arra, hogy új termékeket adj hozzá webáruházad kínálatához, van egy fontos tényező, amit 0. lépésként mindenképp  figyelembe kell venned. Ez pedig a célcsoportod!

Jól fontold meg, hogy vevőid mit szeretnének webshopodban látni. Ne kezdj meggondolatlanul termékeket feltölteni. Például egy baba-mama webáruházban nem biztos, hogy kell jógamatracot árulni, hiába akarna mondjuk egy fiatal anyuka jóga felszereléseket vásárolni, azt nem egy baba-mama webáruházban fogja megtenni. 

  1. Értékesíts szezonális termékeket

A dropshipppingnek köszönhetően könnyedén értékesíthetünk akár szezonális termékeket is. Például januárban sokan kezdenek életmód váltásba újévi fogadalomként, így az új év kezdetén több termék is igen felkapott szokott lenni.

Például egy élelmiszereket értékesítő webáruházban jó ötlet lehet legalább az év elején egészséges és fogyókúrát támogató élelmiszereket és táplálék kiegészítőket is árulni.

életmód váltás, egészséges ételek

Célszerű összeírnod a jeles napokat is és tematikus termékekkel készülni ezekre az alkalmakra (Karácsony, Valentin nap, stb). Ehhez nyújthat segítséget a Kampány Tervező Naptárunk is.

Illetve a Google Trends adatai is segítségedre lehetnek egy-egy termék szezonalitásának vizsgálatára.

Az alábbi képen a sapka szó keresési gyakoriságát láthatod az elmúlt 5 évben.

Google Trends sapka

Ha ruházati termékeket árulsz, akkor jó, ha előre tudod mikortól kezdenek nagyobb számban keresni például sapkára a vevők és ha nincs ilyen saját terméked, akkor dropshippinggel könnyen hozzáadhatod. 😉

  1. Trendi termékek

Kövesd a trendeket és árulj te is célcsoportodhoz illő népszerű termékeket. Számos webshop termék ötletet ajánlunk mi is, de a Syncee – hazánkban szintén nagyon népszerű dropshipping szolgáltató – is készített egy cikket 2021 legtrendibb termékeiről.

Trendi termékek
  1. Tematikus webáruház

Egyre gyakoribb, hogy tematikus webáruházat nyitnak olyan blogok és online magazinok, akik már egy bizonyos látogatószámmal rendelkeznek.

Ilyen például Ördög Nóri és Nánási Pál nekema.hu, vagy Szentgyörgyi Rómeó shop.intenset.hu webáruháza.

Egy csoport által már ismert emberek a potenciális vevőiket már jól meg tudják szólítani, így számukra releváns termékekkel könnyedén el tudnak egy dropshippinges webáruházat indítani, ahol már nem nulláról kell kezdeni a látogatók gyűjtését.

Termékkínálat növelése vagy új webshop indítása?

Ha már neked is van webshopod és már te is látod a dropshippingben rejlő lehetőségeket, akkor talán elgondolkoztál azon, hogy melyik lenne a jobb opció:

  1. Meglévő webáruházadhoz adni hozzá új termékeket.
  2. Kereskedelmi tapasztalataidat felhasználva egy új, tematikus webshopot indítani, amelyet dropshipping termékekkel töltesz fel.

A válasz: Attól függ…

Ha olyan dropshippinges termékek lettek szimpatikusak számodra, amelyek passzolnak a célcsoportodhoz, akkor eredményesebb lehet meglévő webáruházadhoz hozzáadni ezeket. Hiszen ott már vannak látogatók, így egyszerűbb számukra új és több terméket értékesíteni, mint egy teljesen új webáruházban.

Viszont ha célcsoportodhoz nem illő dropshipping termékek értékesítésével is szeretnél foglalkozni, akkor azt ajánljuk, hogy meglévő kereskedelmi tapasztalatodat felhasználva inkább indíts el egy új, tematikus webáruházat. Rövid távon itt egy picit nehezebb helyzetben leszel, mint az előbbi esetben, de hosszú távon itt is beérhet a munkád gyümölcse.

A termékkínálat bővítése és az új webáruház indítása mellett 18 további izgalmas tippet találhatsz webáruházad fellendítésére az alábbi cikkünkben: https://www.shoprenter.hu/blog/20-tipp-webaruhazakhoz

Vegyes kosár probléma

Talán benned is felmerült a kérdés, hogy mi történik abban az esetben ha a vásárló kosarában van saját termék is a dropshippinges termék mellett. Ezt hívják vegyes kosárnak, amely sokkal kevésbé jelent problémát, mint ahogy talán azt elsőre gondolná az ember. 

Ilyen esetben hogyan történik a csomagolás és a szállítás? A Webshippy a következő módon tudja megoldani ezt a “problémát”:

  1. Igénybe veszed a Webshippy fulfillment szolgáltatását, így a saját termékeidet is az ő raktárjukban tárolhatod, így minden egy helyen lesz. Ilyenkor a Webshippy fogja csomagolni és szállítani a megrendelt termékeket.
  2. A Webshippy összegyűjti a megrendelt dropshippinges termékeket és átszállítja a te saját raktáradba, mintha külsős beszállító partner lenne. Ilyenkor te fogod a termékeket csomagolni és a szállítást intézni egy futárcéggel.
  3. A saját raktáradból átszállítják a Webshippy raktárába a termékeket. Innentől a csomagolást és a szállítást is a Webshippy intézi. Ebben az esetben a csomagot akár külföldre is könnyedén el lehet juttatni, ahová egyes kereskedők maguktól nem tudják kedvező áron megoldni.

Ezeknek az átszállításoknak a költsége nem szignifikáns, így az a tapasztalat, hogy nem szükséges a termék árába beleépíteni.

Dropshippinges termékek költségei

Megkérdeztük Perényi Andrást, a Webshippy alapítóját, hogy mennyibe kerül a dropshipping. Magáért a szolgáltatásért nem kell fizetni, csak a termék katalógus árát kell kifizetni egy bankkártyás tranzakcióval, amikor megvették a terméket. 

Minden termékhez biztosítanak egy ajánlott fogyasztói árat is, de ettől el lehet térni. Nyilván egy bizonyos szint alá nem nagyon lehet menni törvényi szabályozások miatt, de egy jó pozicionálással ugyanazt a terméket akár sokkal drágábban is el lehet adni.

Ezen felül természetesen a szállítási költség és a csomagkezelési díj* is ugyanúgy érvényes lesz rád, hasonló mértékben, mint a sima fulfillmentnél.

*280-680 Ft attól függően, hogy mennyi csomagot küldesz ki havonta.

Hogyan kell jól dropshippinges webáruházat üzemeltetni?

Bár sok sikertörténet létezik a dropshipping kapcsán, sokan csalódnak is. Hiszen a dropshipping egyik hátránya, hogy ugyanazt a terméket, ugyanannak a célcsoportnak, körülbelül ugyanolyan feltételekkel szeretné több kereskedő is eladni. 

Igazából az nyer, aki hangosabban kiabál. A marketing büdzsé nagyon fontos tényező ebben a versenyben és önmagában a dropshipping nem egy titkos csodafegyver. Nem másabb mint a normál e-kereskedelem, ez csak egy módszer, amellyel hamarabb el tudsz indulni és több termékkel mehetsz előre, mert nem kell készletbe beruháznod.

A hatékonyságot és az eredményességet egy nagyon jó termék pozicionálással és célcsoport meghatározással tudod elérni. Erről részletesebben tanulhatsz a Webáruház Marketing Útmutatónkból.

Tűnj ki a tömegből, legyél valamiben másabb, mint a többi e-kereskedő, akik ugyanazt próbálják eladni a te potenciális vevőidnek is. 

Összefoglalás

A dropshipping nem csak induló webshopoknak való! Ha van már webshopod, remélem Te is kedvet kaptál most ahhoz, hogy néhány új termékkel bővítsd kínálatodat. Miért ne próbálnád ki? Szinte semmilyen kockázatot nem vállalsz, de az eredmény mégis megdöbbentő lehet. 😉

Próbáld ki a Dropshippy vagy a Syncee alkalmazást.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Ország Boltja 2020
Shoprenteres webshop sikerek a 2020-as Ország Boltja versenyen

Az Ország Boltja verseny kerek évfordulóhoz érkezett, idén 10. alkalommal rendezték meg a hazai online boltok ...Elolvasom

Close