Alkalmazások Bevételnövelés Esettanulmány Konverzióoptimalizálás

3000+ új feliratkozó, 800+ felhasznált kupon és több mint 17 millió extra bevétel popupokkal

5 perc olvasási idő

A Kiss My Keto webshop ketogén életmóddal kapcsolatos termékeket forgalmaz. A cég DTC modellben működik, tehát közvetlenül a fogyasztóknak értékesítik az általuk gyártott termékeket.

Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogyan csökkentette a kosárelhagyási rátát, növelte az e-kereskedelmi konverziós rátát és szerzett új feliratkozókat a webshop néhány egyszerű popup kampány segítségével.

Vágjunk is bele!

Ismerjük meg a Kiss My Keto webshopot

Michael Herscu és Alex Bird 2016-ban alapította a Kiss My Keto márkát.

A cég ötlete akkor pattant ki a fejükből, amikor rájöttek, hogy mennyire nehéz jó minőségű, autentikus termékeket vásárolni, amelyek a megfelelnek az általuk is követett keto diéta elveinek. Mindössze néhány olyan márkát találtak, ahol a termékek a megfelelő összetevőket tartalmaztak és betartották a keto diétában előírt makrotápanyag arányt.

Számos évet és több ezer órát eltöltöttek a ketogén diéta kutatásával, melynek köszönhetően végül sikerült tökéletesíteni receptjeiket. A végeredmény: finom, ketogén étrendnek megfelelő ételek, rágcsálnivalók és táplálékkiegészítők.

Kihívások

A Kiss My Keto webshopnak az évek alatt sikerült nagy forgalmat terelnie az oldalra, azonban sok látogató vásárlás nélkül távozott. Szerették volna növelni a konverziós rátájukat, és ezzel együtt a bevételüket, ezért az OptiMonk Digitális Ügyfélélmény Optimalizációs csapatához fordultak.

A szakértők beleásták magukat a weboldal Google Analytics fiókjába és számos lehetőséget találtak, amelyekkel javítani lehetne a Kiss My Keto eredményeit. 

Végül négy fő látogatói szemenst határoztak meg, akikre mindenképp fókuszálni szerettek volna:

  1. Új látogatók a főoldalon
  2. Termékoldalt böngésző látogatók, akik vásárlás nélkül távoznak
  3. Kosárelhagyók
  4. Látogatók aktív kuponkóddal

Lássuk részletesen, milyen kampányokat állítottak be ennek a négy szegmensnek! 

Megvalósítás

Nincs olyan popup vagy üzenet, amely minden egyes fogyasztóval rezonálna. Ezért fontos, hogy szegmensekre bontsuk a látogatóinkat és egyedi, a problémáikra célzott kampányokat állítsunk be minden egyes szegmensnek.

1. Ismerd meg az új látogatóidat

Az új látogatók a főoldalon jellemzően még nem ismerik a weboldalunkat és még nem biztosak abban, hogy mit is szeretnének. Ráadásul a főoldalról elérhető rengeteg kategória és termék miatt könnyedén döntésképtelennek érezhetik magukat, ami magas visszafordulási arányt eredményezhet. 

Érdemes egy olyan popupot beállítani ezeknek a látogatóknak, mely segíti őket a továbbnavigálásban, miközben mi is több információt szerzünk róluk. 

A Kiss My Keto kampányának három fő célja is volt: 

  • Segíteni a döntést az új látogatóknak
  • Hírlevél feliratkozókat gyűjteni
  • Személyre szabott termékajánlást mutatni a látogatónak 

Mindezt egy popuppal. Mutatjuk, hogyan csinálták! 

A popup első oldalán egy egyszerű kérdést tettek fel a látogatóknak: “Milyen terméket keresel?”, miközben a válaszért 10% kedvezményt ígértek:

A kérdés megválaszolása után megjelent a második oldal, ahol az e-mail címet kérték be a látogatóktól:

Az e-mail cím megadása után pedig láthatóvá vált a kuponkód, valamint a személyre szabott termékajánlás a korábbi kérdésre adott válaszuk alapján:

20,33%-os konverziós rátája volt a kampánynak és 762 új e-mail felirakozót sikerült gyűjteni vele, így kijelenthetjük, hogy igen sikeres volt.

A begyűjtött adatokat pedig (nemcsak az e-mail címet, hanem azt is, hogy milyen termékek iránt érdeklődnek) az OptiMonk integrációjának köszönhetően könnyedén átadták a Kiss My Keto által használt hírlevél rendszerbe. Így onnan is személyesebb üzeneteket tudtak küldeni az új feliratkozóknak.

2. Monetizáld a termékoldalt böngészőket

A Kiss My Keto második kampánya olyan látogatókat célzott, akik valamelyik termékoldalon tartózkodtak, de a kosaruk még üres volt.

A vásárlás nélkül távozó látogatókat szerették volna visszafordítani, ennek érdekében pedig egy kilépésre megjelenő popupot állítottak be nekik, melyen 15% kedvezményt ajánlottak feliratkozásért cserébe.

Valamint a dinamikus szövegcsere funkció használatával a termék nevét is megjelenítették, amelyet a látogató a kilépés előtt böngészett. Így a látogató azt érezte, hogy egy személyre szabott ajánlatot kapott.

A Kiss My Keto csapat ezúttal is egy többlépéses popupot használt, és csak a második oldalon kérték be az e-mail címet:

A harmadik oldalon pedig megjelenítették a kuponkódot, amit a jobb eredmények érdekében először A/B teszteltek. Egy generikus, fix kuponkódot (“15OFF”) versenyeztettek meg egy automatikusan generált, egyedi kuponkóddal, ami random karaktereket és valós, 3 napos lejárai időt tartalmazott. Az egyedi kuponkód 16%-kal jobban konvertált, mint a fix kuponkód. 

3. Mentsd meg a kosárelhagyókat

A kosárelhagyóknak nagyon gyakran csak egy utolsó lökésre van szükségük a rendelésük véglegesítéséhez. Ezért is döntött úgy a Kiss My Keto csapata, hogy 15% kedvezményt ajánl nekik. 

A kilépésre megjelenő popupot pedig egy visszaszámlálóval is felturbózták, hogy növeljék a sürgősség érzetét. 

Ennek a kampánynak köszönhetően a kosárelhagyók 15,05%-át sikerült megmenteniük

4. Emlékeztesd látogatóidat kuponkódjukra

Azok a látogatók, akik feliratkoztak egy OptiMonk popupon keresztül és hozzájutottak kuponkódjukhoz, egy emlékeztető sticky bar-ral is találkoztak. Ez a kampány biztosította, hogy a látogatók nem feledkeznek meg a kuponkódjukról.

A kuponkóddal rendelkező látogatók 50%-a találkozott a kampánnyal, 50%-uk pedig nem. Az A/B teszt pedig egyértelműen bizonyította, hogy az emlékeztető sticky bar nagyon hasznos és növeli a kuponkód felhasználási arányát. 

Egész pontosan 19,32%-kal volt magasabb az e-kereskedelmi konverziós rátája azoknak a látogatóknak, akiknek megjelent a sticky bar.

Eredmények

Íme a fő eredmények, melyeket a Kiss My Keto két hónap alatt elért a popupok használatával:

  1. 7,17%-os növekedés az e-kereskedelemi konverziós rátában
  2. 19,29%-os csökkenés a kosárelhagyási rátában
  3. 3 300 új feliratkozó
  4. 808 felhasznált kuponkód, ami összesen 17 070 935 Ft (46 762 dollár) extra bevételt hozott

Michael Herscu személyes üzenete más webáruház tulajdonosoknak:

“Az OptiMonk webáruházunk szerves részévé vált az elmúlt két hónapban. A szépen megtervezett, személyre szabott üzeneteknek köszönhetően 3 300 új feliratkozót szereztünk kevesebb mint 8 hét alatt. Határozottan ajánlom az OptiMonkot minden webshop tulajdonosnak. Ha konverzióoptimalizálásról van szó, az OptiMonk lehet a titkos fegyvered.”

Michael Herscu, a Kiss My Keto társalapítója 

OptiMonk a Shoprenterben

Tedd élménnyé az online vásárlást és növeld bevételeidet Shoprenteres webáruházadban.

Az OptiMonkot megtalálod a boltod admin felületén, az Alkalmazások menüpontban. Telepítése és az első kampány létrehozása néhány perc alatt elvégezhető a kényelmes Drag&Drop szerkesztőjének köszönhetően. Próbáld ki 14 napig ingyen!

Telepítem az alkalmazást!

Elmerülnél jobban a perszonalizáció világában?

Nézd vissza élő adásunkat, ahol Szántai Tiborral, az OptiMonk Marketing Team Lead-jével beszélgetünk arról, hogy:

  • Milyen problémákkal kell szembenézniük a webáruház tulajdonosoknak egy elnyúló gazdasági válságban?
  • Milyen módon nyújt megoldást ezekre a problémákra a perszonalizáció? Hogyan lehet személyessé tenni a vásárlási folyamatot?
  • Milyen alternatív lehetőségek vannak a webáruház hatékonyabbá tételére.

A szerzőről

Lőrincz Nikolett
Marketinges –  OptiMonk
2016 óta az OptiMonk marketing csapatának tagja. A tartalommarketing megszállottja. Több száz hírlevelet és cikket írt már, melyek célja, hogy segítse a webshop tulajdonosokat a bevételeik növelésében.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hónap Webáruháza
2022. Május Hónap Webáruháza: AranyShop.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close