Hogyan növeljük webáruházunk forgalmát Facebook dinamikus termékhirdetésekkel?

Hogyan növeljük webáruházunk forgalmát Facebook dinamikus termékhirdetésekkel?

Egyre több webáruház használja a dinamikus termékhirdetéseket. Nem véletlen, ez a hirdetési forma az egyik leghatékonyabb, amikor a webáruházunkból vásárlás nélkül távozó látogatókat
szeretnénk visszacsalogatni a boltunkba, hogy vásárlásra ösztönözzük őket.

De nemcsak erre használható, hanem a vásárlás utáni keresztértékesítésre is kiválóan alkalmas (ilyenkor a vásárolt termékhez ajánlunk kiegészítőket) vagy arra, hogy az új vásárlókat rendszeresen visszatérő vásárlókká tegyük.

Hogyan növeljük webáruházunk forgalmát Facebook dinamikus termékhirdetésekkel?

Dinamikus termékhirdetéseket a Google Ads-ben és a Facebook-on is létrehozhatunk. Utóbbi nagy előnye, hogy a Facebook hirdetési rendszere nem cookie alapon működök, így a hirdetésünk akkor is meg fog jelenni a célközönségnek, ha a felhasználók törlik a sütiket a böngészőjükből vagy egy másik eszközön böngésznek éppen.

Jelen cikkünkben a Facebook-on megjeleníthető dinamikus termékhirdetésekkel foglalkozunk, a következő kérdésekre adjuk meg a válaszokat:

  • Miért pont a Facebookot ajánljuk dinamikus termékhirdetések használatához?
  • Mit is jelent pontosan a remarketing?
  • Miben más a dinamikus termékhirdetés?
  • Hogyan kell beállítani a dinamikus termékhirdetést?

Miért pont a Facebook?

Rengeteg hirdetési lehetőség van, akkor miért javasoljuk pont a Facebook hirdetési rendszerének használatát,
kérdezhetné az olvasó. A válasz a számokban rejlik.

Több mint 1,5 milliárd Facebook-felhasználó van világszerte – ebből több mint 5 millió felhasználó magyar. A hazai felhasználók korösszetételét tekintve elmondható, hogy túlnyomó többségben 18-44 év közöttiek, de az RG Stúdió tanulmánya arra is rámutat, hogy a fiatal korosztály részaránya csökken, míg egyre több idősebb használja a Facebookot. A legdinamikusabb növekedés a
35-55+ korosztály mutat:

Magyar Facebook felhasználók változása korcsoportonként

A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) és az NRC kutatása szerint a magyar felhasználók átlagosan közel másfél órát, napi 86 percet töltenek csak ezen a közösségi oldalon.

Többek között ezek hatására mára komoly médiatényezővé vált a Facebook – így a Google Ads mellett meghatározó PPC platformmá – vagyis olyan online felületté, ahol fizetett hirdetésekkel emberek millióit tudjuk megszólítani.

Ráadásul, mivel a Facebook a saját adatbázisát használja ahhoz, hogy a felhasználók számára hirdetéseket jelenítsen meg, így rendkívül kifinomult célközönségek állnak rendelkezésünkre, így rendkívül jól célozható hirdetéseket lehet vele készíteni.

Segítségével nemcsak új vásárlókat szerezhetünk, hanem weboldalunk korábbi látogatóit is megcélozhatjuk – ez különösen akkor hasznos, ha a vásárlás nélkül távozó látogatóinkat szeretnénk vásárlásra bírni.

Tipp: Ha szeretné jobban megismerni, hogy kik, mikor, hogyan használják a Facebookot (s ezzel segítséget kapni ahhoz, hogy vajon érdemes-e Önnek a Facebookon hirdetni, eléri-e a célcsoportját), innen letöltheti a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) és az NRC teljes kutatási anyagát.

Mit is jelent pontosan a remarketing?

A Facebook segítségével megjeleníthetünk ún. remarketing hirdetéseket azon Facebook-felhasználók számára, akik korábban meglátogatták a webáruházunkat. Ezzel a funkcióval megszólíthatjuk azokat, akik korábban már érdeklődtek a termékeink iránt, és újra aktivizálhatjuk őket – vagyis rávehetjük őket, hogy térjenek vissza a webáruházunkba és vásároljanak.

Íme egy jó példa az eDigital.hu-tól, aki weboldala korábbi látogatói célozza meg egy általános ajánlattal – vagyis egy olyan ajánlattal, amely bármely korábbi látogató számára érdekes lehet:

eDigital Facebook hirdetés

Sajnos azonban napjaink hirdetés tömkelegének köszönhetően a felhasználók lassan immunissá válnak a hirdetésekre. Azon kívül, hogy mintegy 86%-uk talán észre sem veszi a hirdetést a bannervakság miatt, a felhasználók egyre nagyobb előszeretettel használnak hirdetésblokkoló programokat. Ezért egy átlagos képes hirdetés átkattintási rátája mindössze 0,1%.

A jó hír, hogy az átkattintási rátát tudjuk növelni. De nem azzal, hogy egyre több és több hirdetést hozunk létre, hanem azáltal, hogy jobb, pontosabban célzott, releváns hirdetéseket jelenítünk meg – olyan hirdetéseket, amelyek annyira személyre szabottak, hogy biztosan érdeklik a megcélzott felhasználót.

Erre a célra a dinamikus termékhirdetés a ma elérhető egyik legjobb megoldás webáruházat részére.

Miben más a dinamikus termékhirdetés?

A dinamikus hirdetések hasonlóan néznek ki, mint a Facebookon használható egyéb hivatkozáshirdetések vagy galéria formátumú hirdetések. Ebben az esetben azonban nem kell külön-külön hirdetést létrehozni minden termékhez, hanem a Facebook létrehozza helyettünk a hirdetéseket, és azokat személyre szabja minden egyes ügyfél számára.

Ez azért óriási webáruházak számára, mert a dinamikus hirdetések révén olyan tökéletesen releváns és időszerű hirdetéseket lehet megjeleníteni a Facebookon, amelyek pontosan azokat a termékeket mutatják be, amelyeket a látogató a webáruházunkban korábban megtekintett.

Az eOptika.hu hirdetése kiváló példa erre. A számos különböző márkájú kontaktlencse, ápolószer és szemcsepp közül én éppen ezt kontaktlencsét néztem, mert időszerű lenne egy következő adag megrendelése. Végül vásárlás nélkül hagytam el az oldalt, majd hamarosan megjelent Facebookon ez a hirdetés:

eOptika Facebook hirdetés

Mi a legnagyobb előnye ennek a hirdetésnek? Az, hogy nagyon releváns. Nekem szól. Nem az összes eOptika.hu látogatót szólítja meg, hanem engem.

Aki más márkát használ, annak teljesen irreleváns lesz ez a hirdetés – de ez nem baj, sőt, épp ez a legszebb az egészben: egyetlen hirdetéssel megoldható, hogy én Biofinity-hirdetést lássak a Sauflon márkát használók Sauflon-hirdetést, az Air Optix márkát nézegetők pedig Air Optix-hirdetést, stb.

Így a Facebook hirdetés nem egyszerű “reklám” többé, hanem egészen olyan, mint egy “személyes megszólítás”. Egy jól megfogalmazott üzenettel szinte elkerülhetetlen, hogy egy
hirdetésre ne kapja fel a fejét a potenciális vásárló.

A dinamikus termékhirdetések tehát egy olyan marketing automatizmust biztosítanak, amelyek segítségével a lehető legrelevánsabb hirdetéseket lehet a lehető legjobbkor megjeleníteni egykori weboldal-látogatóink korábbi tevékenységére alapozva.

Az eredmény nagyobb átkattintási ráta és több konverzió (azaz több vásárlás) – s mindez 4
kulcstényezőnek köszönhető:

  • Skálázhatóság: Minden terméket egyedi kreatív tartalommal lehet hirdetni anélkül, hogy minden egyes hirdetést külön konfigurálni kellene.
  • Folyamatos rendelkezésre állás: Elég egyszer beállítani a kampányt, és mindig a megfelelő időben, a megfelelő termékkel lehet elérni az embereket.
  • Eszközsemlegesség: Mindenkit az általa használt eszközön lehet elérni (legyen az asztali számítógép, mobiltelefon, vagy bármilyen más okos eszköz).
  • Mindenkor releváns hirdetések: A vásárlás valószínűségének növelése érdekében a célközönséget érdeklő termékek hirdetéseit lehet megjeleníteni.

Nézzük, hogyan tudunk mi is ilyen hirdetéseket beállítani.

Hogyan kell beállítani a dinamikus termékhirdetést?

A dinamikus remarketing alapfeltétele, hogy rendelkezzünk egy személyes Facebook fiókkal. Új fiók a következő oldalon hozható létre: https://www.facebook.com/ (A regisztrációt követően ugyanitt lehet bejelentkezni.)

Ahhoz, hogy hirdetéseket tudjunk megjeleníteni a Facebookon, szükség van egy üzleti Facebook oldalra is, melyet a személyes fiókunkból tudunk
létrehozni.

Szükség van továbbá egy Vállalkozáskezelőre, hogy egyetlen helyen tudjuk kezelni a webáruházhoz kapcsolódó összes embert (adminisztrátort), hirdetési fiókot és Facebook oldalt.

1. Facebook pixel elhelyezése a webáruházban

A Facebook hirdetéskezelőkébe belépve kattintsunk a bal felső menüre, és ott a Mérés és jelentés oszlopban válaszuk ki a Képpontok sort.

képpontok

Itt megtaláljuk majd a Facebook alapkódot, amit, ha ShopRenteres webáruházunk van, változatlanul másoljunk a Beállítások> SEO&Analitika beálltások> Facebook fülre az admin
felületen.

Facebook kód elhelyezése ShopRenter admin felületen

2. Termékcsatorna létrehozása

Kattintsunk a már előbb is említett bal felső menüre a hirdetéskezelőben és válasszuk ki a Katalógusok menüpontot.

Katalógusok

Majd a Katalóguskezelőben kattintsunk a Katalógus létrehozása gombra.

Katalóguskezelő

Ezt követően válasszuk ki a webáruházunkhoz illeszkedő katalógus típust, ami jelen esetben az Elektronikus kereskedelem lesz.

Új katalógus

Majd válasszuk ki a vállalkozást, amely tulajdonosa és használója lesz a katalógusnak, illetve nevezzük el a katalógust. Fontos: csak akkor fogjuk tudni kezelni a katalógust, hogy ha rendelkezünk adminisztrátori jogosultsággal.

Termékek katalógusa

Ezt követően a Diagnosztika oldal töltődik be, ahol ki kell választanunk a Termékek hozzáadása opciót.

Diagnosztika

Majd a “Use Data Feeds” lehetőséget.

Use data feeds

Ezután pedig beállíthatjuk a termékkatalógus elérhetőségét. Amennyiben rendelkezünk letöltött termékadatbázissal, akkor a CSV-sablon feltöltése opciót kell kiválasztani, ha nem rendelkezünk letöltött termékadatbázissal akkor pedig a Data Feed URL-t fogjuk használni.

Beállíthatjuk a feltöltés gyakoriságát, amelynél érdemes a Set a Schedule beállítást kiválasztani, annak érdekében, hogy a jövőben felkerülő termékek is bekerüljenek a termékkatalógusunkba.

Data feed

Meg kell adnunk a Csatorna URL címét is (Add a Data Feed URL), amit a boltunk adminjából másolhatunk ki. Ehhez a Marketing> Automatikus termék megosztás menüpontban telepítenünk kell a Facebook remarketinget. Majd a Módosítások gombra kattintva engedélyezni kell azt, megadni egy jelszót, és kiválasztani, hogy mely kategóriák és gyártók kerüljenek bele a termékcsatornába.

(Megjegyzés: a jelszó megadása nélkül is működni fog a termékcsatorna, de mindenképp ajánlott egy jelszót megadni, amit a rendszer hozzáfűzz az URL-ünkhöz, így biztosítva, hogy mások ne férjenek hozzá a termék csatornánkhoz.)

Jelszó megadása

Ha megvagyunk az URL-t átmásolásával, akkor állítsuk be a termékadatbázis frissítésének időpontját, a használt pénznemet és létre is hoztuk az adatbázist, amelyet a Data Sources menüpontban találunk.

Data Sources

A Terméksorozatok menüpontra kattintva már használhatba is vehetjük a termékkatalógusunkat. Kattintsunk az Advertise Product Set opcióra és hozzunk létre a termékeinkre egy remarketing kampányt.

Terméksorozatok

3. Terméksorozatok létrehozása (szükség
esetén)

Amennyiben több száz vagy ezer termékkel rendelkezünk akkor érdemes tovább bontanunk meglévő terméksorozatunkat a Terméksorozat létrehozása gombra kattintva. Ekkor egy új ablak jelenik meg, amely során le tudjuk szűkíteni a termékeinket a felhasználó, illetve a kategóriáink szempontjából.

Sok termékkel rendelkező webáruházak esetén érdemes az összes termék sorozatából létrehozni legalább annyi terméksorozatot, ahány kategóriánk vagy esetleg alkategóriánk van, hogy még célzottabban tudjanak működni a remarketing kampányaink.

Terméksorozat létrehozása

4. Hirdetés létrehozása

Ha beállítottunk minden termékkatalógust, elkezdhetjük létrehozni a Facebook hirdetést a „Katalógus alapján történő értékesítés” cél kiválasztásával vagy a fent említett Advertise Product Set lehetőséggel.

Katalógus alapján történő értékesítés

Majd megadjuk a termékkatalógust, és elnevezzük a kampányunkat. A Folytatás gombra kattintva a következőket állíthatjuk be.

Hirdetéssorozat beállításai

Elsőként kiválasztjuk, hogy melyik terméksorozatra szeretnénk létrehozni a termékhirdetéseket.

Majd a célközönség meghatározása következik. Itt fontos megjegyezni, hogy a „Több kapcsolódó termék értékesítése” funkció viszonylag új. Korábban csak azoknak hirdethettünk kapcsolódó termékeket, akik megtekintettek vagy a kosarukba helyeztek egy adott terméket, de most már a dinamikus hirdetéseket használhatjuk arra is, hogy olyan embereknek mutassunk kapcsolódó termékeket, akik meg is vásároltak egy terméket az adott terméksorozatból.

Például, ha eladtunk valakinek egy Xbox-ot, akkor ugyanannak a vásárlónak mutathatunk játékokat, kontrollert és egyéb kiegészítőket hozzá. Belátható, hogy ezzel a funkcióval nemcsak az átkattintási ráta, de nagy valószínűséggel a konverziós ráta is nő, hiszen olyan termékeket mutatunk a hirdetéseinkben, amelyek kapcsolódnak egy korábbi vásárláshoz.

A 4 felajánlott lehetőségen felül egyéni kombinációt is létrehozhatunk a saját igényeink szerint.

Demográfiai jellemzők

A következő részben találjuk azokat a demográfiai jellemzőket, amelyeket a hagyományos hirdetéseknél is. A dinamikus termékhirdetések esetében ez a rész alapértelmezetten elrejtve szerepel, hiszen a célközönségünk webáruházunk látogatói, vásárlói lesznek, így csak ritka esetben lesz szükség további szűkítésre.

Elhelyezések

Az elhelyezéseknél (tehát hogy milyen eszközökön és alkalmazásokban jelenjen meg a hirdetésünk) a Facebook automatikus elhelyezést javasol, de lehetőségünk van ezen változtatni. Hirdetéseink a Facebookon kívül megjelenhetnek az Instagramon és a Facebook hálózatába tartotó mobil alkalmazásokban és webhelyeken (Audience Network).

Költségkeret és ütemezés

A hirdetési kreatív elkészítése előtt utolsó teendőként a költségkeretet és azt adhatjuk meg, hogy a Facebook mire optimalizálja a hirdetést.

Itt fontos megjegyezni, hogy a Facebook abból indul ki, hogy ha a hirdetés megtekintése után közvetlenül nem is történik vásárlás, de azzal, hogy megjelenítette a hirdetést a célközönségnek, hatással volt a vásárlási döntésre. Így, ha valakinek megjelent a hirdetés, és 7 napon belül vásárol is, a Facebook konverziónak fogja számítani. Többnyire ennek a számítási módnak is köszönhető, hogy a Facebookon több konverziót mutat a jelentés, mint amit mondjuk a Google Analytics-ben látunk. Ha ebben nem értünk egyet a Facebookkal, akkor lehetőségünk van a 7 napot 1 napra csökkenteni.

Hirdetési kreatív beállítása

Végül már csak a hirdetési kreatív beállítása van hátra. Ezen a felületen kiválaszthatjuk, hogy egy hirdetés egy terméket tartalmazzon vagy többet. A hirdetés szövegébe változókat tehetünk, amelyek aztán dinamikusan cserélődnek a megjelenített terméktől függően. Ennek működését az 5 mintatermékből álló előnézetnek köszönhetően tesztelhetjük is.

Ha kész vagyunk, már csak annyi a dolgunk, hogy A Megrendelés elküldése gombra kattintunk, és ezzel el is készítettük a dinamikus termékhirdetéseket, amelyekkel most már a megfelelő terméket, a megfelelő embernek, a megfelelő időben jeleníthetjük meg a Facebookon, így téve hatékonyabbá ezt az értékesítési csatornát.

(Megjegyzés: ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek, minimum 20 embert kell tartalmaznia a célközönségnek.)

Tipp: A Facebook útmutatóját itt találjuk, ha esetleg további segítségre lenne szükségünk.

Hasznos volt a cikk? Kérdése vagy véleménye van? Kérjük írja meg a hozzászólások között.