Bevételnövelés PPC

Dinamikus termékhirdetések beállítása a Facebookon

8 perc olvasási idő facebook-dinamikus-remarketing-hirdetesek-beallitasa

Egyre több webáruház használja a dinamikus termékhirdetéseket, vagy ha úgy tetszik a “lapozós termékhirdetéseket”. Nem véletlen, ez a hirdetési forma az egyik leghatékonyabb, amikor a webáruházunkból vásárlás nélkül távozó látogatókat szeretnénk visszacsalogatni a boltunkba, hogy vásárlásra ösztönözzük őket.

De nemcsak erre használható, hanem a vásárlás utáni keresztértékesítésre is kiválóan alkalmas (ilyenkor a vásárolt termékhez ajánlunk kiegészítőket) vagy arra, hogy az új vásárlókat rendszeresen visszatérő vásárlókká tegyük.

Fontos tisztában lenni azzal, hogy dinamikus termékhirdetéseket Google Ads-ben és Facebookon is létrehozhatunk. Ebben a cikkünkben a Facebookon megjeleníthető dinamikus termékhirdetésekkel foglalkozunk, a következő kérdésekre adjuk meg a válaszokat:

  • Miért pont a Facebookot ajánljuk dinamikus termékhirdetések használatához?
  • Mit is jelent pontosan a remarketing?
  • Miben más a dinamikus termékhirdetés?
  • Hogyan kell beállítani a dinamikus termékhirdetést?

Miért pont a Facebook?

Ha napjainkban már rengeteg hirdetési lehetőség van, akkor miért javasoljuk pont a Facebook hirdetési rendszerének használatát? A válasz a számokban rejlik.

Több mint 2,91 milliárd Facebook-felhasználó van világszerte – ebből több mint 7,2 millió felhasználó magyar. A hazai adatok alapján kimondhatjuk, hogy a felhasználók nagy része még mindig a 18-44 közötti korosztályból való, ami megdönti azt a gondolatot, hogy a Facebookot már csak az idősek használják.

facebook-hungary-stats-napoleoncat-shoprenter

A Hootsuite Digital riportja alapján világszinten, havonta 19.6 órát töltenek el a felhasználók a Facebook mobil alkalmazásban, ami naponta közel 40 percet jelent.

Többek között ezek hatására mára komoly médiatényezővé vált a Facebook – így a Google Ads mellett meghatározó PPC platformmá – vagyis olyan online felületté, ahol fizetett hirdetésekkel emberek millióit tudjuk megszólítani.

Az előbb említett riportból, az is kiderül, hogy – országtól függően – a lakosság 34,1%-ához juthatunk el a hirdetések segítségével.

Ráadásul, mivel a Facebook a saját adatbázisát használja ahhoz, hogy a felhasználók számára hirdetéseket jelenítsen meg, így rendkívül kifinomult célközönségek állnak rendelkezésünkre, így rendkívül jól célozható hirdetéseket lehet vele készíteni.

Segítségével nemcsak új vásárlókat szerezhetünk, hanem weboldalunk korábbi látogatóit is megcélozhatjuk – ez különösen akkor hasznos, ha a vásárlás nélkül távozó látogatóinkat szeretnénk vásárlásra bírni.

Mit is jelent pontosan a remarketing?

A Facebook segítségével megjeleníthetünk ún. remarketing hirdetéseket azon Facebook-felhasználók számára, akik korábban meglátogatták a webáruházunkat. Ezzel a funkcióval megszólíthatjuk azokat, akik korábban már érdeklődtek a termékeink iránt, és újra aktivizálhatjuk őket – vagyis rávehetjük őket, hogy térjenek vissza a webáruházunkba és vásároljanak.

Íme egy jó példa az eMAG.hu-tól, amely weboldala korábbi látogatóit célozza meg egy speciális termékkörre szabott ajánlattal – amelyben valószínűleg a LEGO termékek iránt érdeklődő látogatókat targetálják.

emag-lego-remarketing

Sajnos azonban napjaink hirdetés tömkelegének köszönhetően a felhasználók lassan immunissá válnak a hirdetésekre. Azon kívül, hogy mintegy 86%-uk talán észre sem veszi a hirdetést a bannervakság miatt, a felhasználók egyre nagyobb előszeretettel használnak hirdetésblokkoló programokat. Ezért egy átlagos képes hirdetés átkattintási rátája mindössze 0,1%.

A jó hír, hogy az átkattintási rátát tudjuk növelni. De nem azzal, hogy egyre több és több hirdetést hozunk létre, hanem azáltal, hogy jobb, pontosabban célzott, releváns hirdetéseket jelenítünk meg – olyan hirdetéseket, amelyek annyira személyre szabottak, hogy biztosan érdeklik a megcélzott felhasználót.

Erre a célra a dinamikus termékhirdetés a ma elérhető egyik legjobb megoldás webáruházak részére.

Miben más a dinamikus termékhirdetés?

A dinamikus hirdetések hasonlóan néznek ki, mint a Facebookon használható egyéb hivatkozáshirdetések vagy galéria formátumú hirdetések. Ebben az esetben azonban nem kell külön-külön hirdetést létrehozni minden termékhez, hanem a Facebook létrehozza helyettünk a hirdetéseket, és azokat személyre szabja minden egyes ügyfél számára.

Ez azért óriási hír webáruházak számára, mert a dinamikus hirdetések révén olyan tökéletesen releváns és időszerű hirdetéseket lehet megjeleníteni a Facebookon, amelyek pontosan azokat a termékeket mutatják be, amelyeket a látogató a webáruházunkban korábban megtekintett.

Az eOptika.hu hirdetése kiváló példa erre. A számos különböző márkájú kontaktlencse, ápolószer és szemcsepp közül én éppen ezt a kontaktlencsét néztem, mert időszerű lenne egy következő adag megrendelése. Végül vásárlás nélkül hagytam el az oldalt, majd hamarosan megjelent Facebookon ez a hirdetés:

eOptika Facebook hirdetés

Mi a legnagyobb előnye ennek a hirdetésnek? Az, hogy nagyon releváns. Nekem szól. Nem az összes eOptika.hu látogatót szólítja meg, hanem engem.

Aki más márkát használ, annak teljesen irreleváns lesz ez a hirdetés – de ez nem baj, sőt, épp ez a legszebb az egészben: egyetlen hirdetéssel megoldható, hogy én Biofinity-hirdetést lássak, a Sauflon márkát használók Sauflon-hirdetést, az Air Optix márkát nézegetők pedig Air Optix-hirdetést, stb.

Így a Facebook hirdetés nem egyszerű “reklám” többé, hanem egészen olyan, mint egy “személyes megszólítás”. Egy jól megfogalmazott üzenettel szinte elkerülhetetlen, hogy egy hirdetésre ne kapja fel a fejét a potenciális vásárló.

A dinamikus termékhirdetések tehát egy olyan marketing automatizmust biztosítanak, amelyek segítségével a lehető legrelevánsabb hirdetéseket a lehető legjobbkor lehet megjeleníteni egykori weboldal látogatónk korábbi tevékenységére alapozva.

Az eredmény nagyobb átkattintási ráta és több konverzió (azaz több vásárlás) – s mindez 4 kulcstényezőnek köszönhető:

  • Skálázhatóság: Minden terméket egyedi kreatív tartalommal lehet hirdetni anélkül, hogy minden egyes hirdetést külön konfigurálni kellene.
  • Folyamatos rendelkezésre állás: Elég egyszer beállítani a kampányt, és mindig a megfelelő időben, a megfelelő termékkel lehet elérni az embereket.
  • Eszközsemlegesség: Mindenkit az általa használt eszközön lehet elérni (legyen az asztali számítógép, mobiltelefon, vagy bármilyen más okos eszköz).
  • Mindenkor releváns hirdetések: A vásárlás valószínűségének növelése érdekében a célközönséget érdeklő termékek hirdetéseit lehet megjeleníteni.

Nézzük, hogyan tudunk mi is ilyen hirdetéseket beállítani.

Hogyan kell beállítani a dinamikus termékhirdetést?

A dinamikus remarketing alapfeltétele, hogy rendelkezzünk egy személyes Facebook fiókkal, illetve a vállalkozásunk számára létrehozott Facebook oldallal. Valószínűleg, amikor ezt a cikket olvasod, akkor ezek már rendelkezésedre állnak.

Ami viszont lehet, hogy még nincs meg, az a Vállalkozáskezelő fiók. Egy Vállalkozáskezelő fiókot is regisztrálnod kell, hogy egyetlen helyen tudd kezelni a webáruházhoz kapcsolódó összes munkatársat, hirdetési fiókot és Facebook oldalt. A Vállalkozáskezelő fiókot itt tudod regisztrálni.

1. Facebook pixel elhelyezése a webáruházban

A Facebook hirdetéskezelőjébe belépve kattintsunk a bal felső menüre, majd válasszuk ki az Eseménykezelő menüpontot.

facebook-dinamikus-remarketing-esemenykezelo

Itt megtaláljuk majd a Facebook alapkódot, amit, ha Shoprenteres webáruházunk van, változatlanul másoljunk a Beállítások> SEO&Analitika beálltások> Facebook fülre az admin felületen.

Facebook kód elhelyezése ShopRenter admin felületen

2. Termékcsatorna létrehozása

Kattintsunk a már előbb is említett bal felső menüre a hirdetéskezelőben és válasszuk ki a Kereskedelemkezelő menüpontot.

facebook-dinamikus-remarketing-kereskedelemkezelo

Majd hozzunk létre egy Katalógust.

facebook-dinamikus-remarketing-kereskedelemkezelo-katalogus

Ezt követően válasszuk ki a webáruházunkhoz illeszkedő katalógus típust, ami jelen esetben az E-kereskedelem lesz.

facebook-dinamikus-remarketing-e-kereskedelem

Majd válasszuk ki a szóban forgó Facebook oldalt, nevezzük el a katalógust és végezzük el a szükséges beállításokat. Fontos: csak akkor fogjuk tudni kezelni a katalógust, hogy ha rendelkezünk adminisztrátori jogosultsággal.

facebook-dinamikus-remarketing-katalogus-setup

Szuper. Létre is jött a katalógusunk, már csak a termékek hiányoznak belőle.

A katalógus feltöltéséhez navigáljunk a Kereskedelemkezelőn belül az Adatforrások opcióra, majd válasszuk ki az Adatcsatorna opciót.

facebook-dinamikus-remarketing-automatikus

A következő lépésben válasszuk ki az Ütemezett adatcsatorna opciót.

facebook-dinamikus-remarketing-utemezett

Ezután adjuk meg az adatcsatornánk URL címét. Ezt a címet Shoprenterben a Marketing> Automatikus termék megosztás menüponton belül a Facebook remarketing telepítését követően érjük el.

A telepítést követően engedélyezzük a Facebook remarketinget és másoljuk ki a termékcsatorna URL-jét.

facebook-dinamikus-remarketing-adatforras-url

(Megjegyzés: a jelszó megadása nélkül is működni fog a termékcsatorna, de mindenképp ajánlott egy jelszót megadni, amit a rendszer hozzáfűzz az URL-ünkhöz, így biztosítva, hogy mások ne férjenek hozzá a termék csatornánkhoz.)

A kimásolt URL-t adjuk meg a Kereskedelemkezelőben, majd lépjünk tovább.

facebook-dinamikus-remarketing-csatorna-2

Állítsuk be a feltöltés ütemezését. Javasoljuk, hogy naponta, hajnali órákban történjen az adatbázis frissítése. Ha ennél sűrűbb feltöltésre van szükségünk, akkor óránként is frissíthetjük az adatbázist. Ez a webáruházunk igényeitől függ.

facebook-dinamikus-remarketing-utemezes

A beállítások véglegesítését követően el is indul automatikusan a termékek feltöltése.

3. Terméksorozatok létrehozása (szükség
esetén)

Amennyiben több száz vagy ezer termékkel rendelkezünk, akkor érdemes tovább bontanunk meglévő terméksorozatunkat a Sorozatok menüponton belül a jobb felső sarokban található Sorozat létrehozása gombra kattintva.

Ekkor manuálisan vagy szűrők használatával tudunk létrehozni termékkategóriákra, bizonyos termékekre bontott sorozatokat, amiket külön hirdethetünk.

facebook-dinamikus-remarketing-sorozatok

Sok termékkel rendelkező webáruházak esetén érdemes az összes termék sorozatából létrehozni legalább annyi terméksorozatot, ahány kategóriánk vagy esetleg alkategóriánk van, hogy még célzottabban tudjanak működni a remarketing kampányaink.

4. Hirdetés létrehozása

Ha beállítottunk minden termékkatalógust, akkor elkezdhetjük hirdetni a katalógust a Hirdetéskezelőben. Hozzunk létre egy új kampányt, válasszuk ki a Katalógusos értékesítés opciót, majd azt a katalógust, amelyet hirdetni szeretnénk.

facebook-dinamikus-remarketing-kampany

El is nevezhetjük a kampányunkat,  majd a Folytatás gombra kattintva kiválaszthatjuk a sorozatot, amit hirdetni szeretnénk és személyre szabhatjuk a beállításokat, amelyek a következők:

facebook-dinamikus-remarketing-kampany-setup

Alapvetően a különbség a “Rátalálhatsz potenciális vásárlókra…” és a “Hirdetésekkel olyan emberek ismételt megcélzása…” opciók között az, hogy míg az előbbi teljesen új, a weboldalunkon még nem járt látogatókat vonz be, addig az utóbbi egy szofisztikáltabb remarketing beállítást jelent, ahol olyan embereket célozhatunk meg újra a hirdetéseinkkel, akik már jártak az oldalunkon, sőt bizonyos dátumtartomány alapján kosárba is rakták a termékünket, de azt nem vásárolták meg.

Értékesíthetünk több kapcsolódó terméket is, amely nagyon jó lehetőség akkor, ha valaki rendelt tőlünk mondjuk egy játékkonzolt és neki játékokat vagy a konzol kiegészítőit szeretnénk hirdetni.

Lejjebb görgetve válasszuk ki a Hivatkozáskattintás vagy Konverziós események alapján a hirdetések optimalizálását. Az előbbit akkor válasszuk, ha nincs túl sok látogatónk, organikusan is kevesen vásárolnak tőlünk, vagy nagyobb kosárértékű terméket értékesítünk. Az utóbbit pedig akkor válasszuk, ha már bejáratott webáruházunk van, Facebookon felkészültünk az iOS 14 szabályozásokra és tudunk hetente legalább 50 vásárlást eredményeztetni a hirdetésekből – ez alatt nincs értelme a konverzió célú optimalizálásnak.

facebook-dinamikus-remarketing-kampany-setup-1

Amint ezzel megvagyunk, akkor lépjünk tovább a hirdetés kreatívjának testreszabására.

A katalógus hirdetések nagy előnye, hogy beolvassa a termékek különböző adatait, amelyeket különböző dinamikus tag-ekkel jelöl. Ezeket a dinamikus tag-eket használhatjuk a hirdetések leírásában is. Ilyen például a Product name vagy a Product price.

facebook-dinamikus-remarketing-kreativ

Írjuk meg a hirdetéseink szövegét, leírását és emeljük bele az előbb említett dinamikus elemeket is. Ha mindezzel megvagyunk, akkor el is készültünk.

Kattintsunk a jobb alsó sarokban található Közzététel gombra és innentől kezdve néhány percen, maximum órán belül érkezik is az értesítés, hogy a hirdetéseinket elfogadta és futtatja a Facebook.

(Megjegyzés: ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek, minimum 20 embert kell tartalmaznia a célközönségnek.)

Tipp: A Facebook útmutatóját itt találod, ha esetleg további segítségre lenne szükséged.

Tipp 2: Ha Facebook Boltot szeretnél beállítani, akkor ide kattintva találhatsz videós és szöveges útmutatót a beállításokhoz.

Hasznos volt a cikk? Kérdésed vagy véleményed van? Írd meg hozzászólásként!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
capak-kozott-shoprenter-4-evad-elemzes
Beszéljenek a számok: Elemeztük a Cápák között teljes 4. évadát

Új sorozatot olvashattál tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon futó üzleti showműsor ...Elolvasom

Close