Webshop üzemeltetés

Készítsd fel a webáruházad az ünnepi időszakra!

6 perc olvasási idő Készítsd fel a webáruházad az ünnepi időszakra!

Az ünnepi szezon kétségkívül az év legfontosabb e-kereskedelmi időszaka, hiszen a legtöbb webáruház ilyenkor az éves bevételének akár 40-50%-át is realizálhatja. Ennélfogva ez egy kiváló lehetőség, amire érdemes kiemelt figyelmet fordítani. 

A jelenlegi felgyorsult világunkban a vásárlóknak kevés ideje marad elintézni az ünnephez kapcsolódó vásárlást és ajándék vadászatot, így a legjobb opciójuk az online vásárlás. Ezt a lehetőséget kihasználva kell a legtöbbet megtenned azért, hogy minél több elégedett vásárlót tudhass magadénak ebben az időszakban is. 

Ebben a cikkben körbejárjuk azokat a területeket, amelyek kritikus pontjait jelentik a felkészülésnek és segítenek sikerre vinni az ünnepi időszakot. 

Stabilizáld a logisztiád!

A lehető legmegbízhatóbb és sokrétűbb szállítási módok megléte egész évben fontos webáruházad sikeressége szempontjából. Azonban a megnövekedett forgalom hatékony kezelése érdekében az év végi dömpingben erre kiemelt figyelmet kell fordítanod. 

A Shoprenterben elérhető szállítási módok közül az egyik legbiztosabb választás a saját exkluzív szállítási módunk a Shoprenter Go.

Ezzel a szállítási móddal nincs szükséged arra, hogy külső partnerrel szerződj a csomagok kiszállítására. Elegendő Shoprenteres boltod admin felületén elfogadni az Általános szerződési feltételeket és beállítani a szállítási módot. 

A szolgáltatásról ebben a cikkben olvashatsz bővebben. 

A fentiek mellett talán a legjobb érv, ami a Shoprenter Go mellett szól, hogy egyedülálló módon garanciát vállalunk arra, hogy csomagjaid időben odaérnek a kiemelt időszak alatt.

A biztosítás részletei az alábbiak: 

  • Amennyiben a csomag nem kerül kézbesítésre, a szállítási költséget a Shoprenter átvállalja tőled.
  • A biztosítás időszaka a December 1. és 19. között feladott csomagokra vonatkozik
  • Házhozszállítás esetében az első kézbesítési probálkozásra vonatkozik vagy ha a futár sikeresen elhelyezi a csomagautomatában vagy csomagponton. 
  • Ahhoz, hogy érvényesítsd nincs más dolgod, mint használni a szolgáltatást, hiszen az elszámolások során mi ellenőrizzük a csomagok státuszát, így amelyek nem kerülnek kiszállításra, azokra automatikusan érvényesek lesznek a fentiek.

Fontos, hogy ez a lehetőség csak a Shoprenter Go-val történő szállításra vonatkozik.
Ha még nem használod a szolgáltatást, akkor olvass róla bővebben ezen az oldalon vagy aktiváld a boltod admin felületén a Szállítás menüpontban.

Tedd könnyen elérhetővé termékeidet!

Az online térben folyamatos harcot kell vívni a vásárlók megszerzéséért, ezért érdemes figyelmet fordítanod arra, hogy megfelelő navigációt kínálj nekik a termékek böngészése során.

Termékkategóriák meghatározása

Határozd meg úgy a termékkategóriákat, hogy azok már első olvasásra érthetőek legyenek. 

Minden fő kategóriához hozz létre egy kategória oldalt, ahol bemutatod a fő termékeket és esetlegesen a kiegészítő termékeket. Ezen az oldalon adj lehetőséget további szűrési lehetőségekre és kategória-specifikus információk megadására is, ahogy a liluland.hu is teszi.


A szegmentáláshoz az alábbiakat fontold meg: 

1. Ajándékot vásárló célcsoportok szerinti csoportorsítás:

Külön kategóriákba sorolhatod a férfiaknak, nőknek, gyermekeknek és idősebb korosztálynak szánt ajándékokat. Ilyen például az “Ajándékok Nőknek” , “Ajándékok baratnőmnek”, “Ajándék Nagymamának”. 

Ezen felül életmód és hobby szerint is csoportosíthatod termékeidet. Olyan termékkategóriákat alakíthatsz ki, amelyek a vásárlók érdeklődési köre vagy szabadidős tevékenysége alapján vannak csoportosítva.

Ilyen például a “Ajándék horgászoknak”, “Jógás ajándékok”, “Ajándék teakedvelőknek” “Tudatos bőrápolóknak” stb.

2. Árkategóriák szerinti csoportosítás:

Ha webáruházadban kínálsz különböző árkategóriájú termékeket, akkor érdemes a látogatóknak megadni azt a lehetőséget, hogy a saját pénztárcájukhoz és igényeikhez mérten gyorsan megtalálják a számukra legmegfelelőbb termékeket.

Hozz létre külön kategóriákat kiemelt prémium kategóriákat a magasabb árfekvésű termékeidnek és az exkluzív ajándékoknak. Ezen felül a megfizethetőbbeknek pedig a “pénztárcabarát” vagy a “tudatos választás” kategóriákat is beállíthatsz.

3. Szállítási idő alapján:

A karácsonyhoz közeledve egyre fontosabbá válik a vásárlóknak, hogy időben megérkezzenek a szeretteiknek szánt ajándékok. Emellett minden évben vannak későn ébredő vásárlók, akik az utolsó pillanatig halogatják a vásárlást, így számukra létrehozhatsz olyan kategóriát, amivel biztosítod nekik, hogy a megrendelt termékek kiszállításra kerülnek még az ünnepek előtt. 

Ehhez szükséged lesz egy megbízható szállítási módra is, így ne feledkezz meg a cikk elején bemutatott Shoprenter Go biztosítási lehetőségről sem!

Kiegészítő termékek meghatározása

Azok a termékek, amelyek kiegészítőként szolgálnak a fő termékekhez, általában alkategóriákban találhatók. Például az “Okostelefonok” kategóriában a telefonokhoz való tokok, képernyővédők, töltők lehetnek kiegészítő termékek.

Ezenfelül gondolkodhatsz olyan termékekben is, amelyek nem feltétlenül kapcsolódnak a fő termékhez, viszont jól párosíthatóak. Ilyen például a könyvekhez ajánlott csoki vagy bor, de ide tartozhat a tudatos bőrápolási termékekhez a törölköző is.

A kiegészítő termékeket akár limitált és exkluzív módon is kezelheted, amelyek csak az ünnepi időszakban elérhetőek. 

Egyedi ajánlatok és csomagok

Kombinálhatod a fő és kiegészítőket termékeket  egyedi ajánlatokban vagy csomagok kialakításával. Például kedvezményt adhatsz egy okostelefonhoz, ha együtt vásárolják meg a hozzá tartozó kiegészítőket.

Ne feledkezz meg az ajándékcsomagról sem. Ezekkel növelheted az átlagos kosárértéket és a vásárlások számát is, hiszen a vásárlónak segíteni fog a döntésben.

A csomagok létrehozása során kiindulhatsz a termékkategóriákból is, de létrehozhatsz olyan csoportosítást is, amelyek szintén csak ebben az időszakban érhetőek el nálad.

Cafe Frei szemes válogatás duplán csomag

Tipp: Készíts csak erre az időszakra vonatkozó kuponokat! A kupon felhasználhatósága szólhat kedvezményre a vásárlás során, de növelheted visszatérő vásárlóid számát az ünnepi időszakban is. Erről részletesebben ebben a cikkünkben írunk.

Optimalizáld a marketing kampányaidat

A sikeres és hatékony értékesítés elengedhetetlenül támaszkodik a jól kidolgozott és célozott marketingkampányokra. Az ünnepek különösen fontos időszakot jelentenek ebből a szempontból is, hiszen ilyenkor a fogyasztók készek nagyobb összegeket költeni ajándékokra és különleges ajánlatokra. A következőkben nézzük, hogyan optimalizálhatod a marketingkampányaidat az ünnepi szezonban, kiemelve a célcsoport meghatározását, az upsell ajánlatokat, a különböző hirdetési stratégiákat, az e-mail marketinget, az együttműködéseket és a remarketing fontosságát. Ezek a kulcsfontosságú elemek is segíthetnek abban, hogy sikerrel zárhasd az ünnepi időszakot, maximalizálva a bevételt és erősítve a fogyasztói kapcsolatokat.

Célcsoport meghatározása 

A célcsoport meghatározása során fontos figyelembe venni a demográfiai tényezőket. Például, ha főként fiatal pároknak vagy családoknak szánt ünnepi csomagokkal készülsz, akkor az ajánlatokat és kommunikációt olyan elemekkel kell gazdagítani, amelyek vonzzák és relevánsak számukra. Különféle korcsoportok más-más típusú termékekre fókuszálhatnak, így a kampányok differenciált megközelítése segíthet elérni a szélesebb közönséget.

Az ajánlatok kialakításakor gondolj arra, hogy milyen kategóriákba sorolhatók a termékeid, és ezeket hogyan lehet vonzó csomagokká alakítani. Készíts olyan kampányokat, amelyek megkönnyítik a vásárlást az ügyfelek számára, például kész ajándékcsomagok vagy személyre szabott ajánlatok.

A kommunikációban fordíts nagy hangsúlyt az efféle szegmentációra. Fogalmazd meg úgy az e-maileket, hirdetési szövegeket, hogy azok kifejezetten az adott szegmensre vonatkozzanak. 

Upsell ajánlatok 

Az upsell ajánlatokkal növelheted a kosárértékét. Kínálj olyan ajánlatokat, amelyek vonzóbbá teszik a nagyobb összegű vásárlást, például ingyenes szállítás vagy extra kedvezmények. Az elhagyott kosarak kezelése is fontos része ennek a stratégiának; küldj emlékeztető e-maileket azoknak, akik még nem fejezték be a vásárlást.

De upsell ajánlatnak tekinthetjük azt is, ha ajándék csomagolást is kínálsz vásárlóidnak ebben az időszakban, ahogy az R.M ékszer teszi a webáruházában:

Hirdetések 

Többféle hirdetési stratégiát is követhetsz, nézzük át milyen eszközök állnak rendelkezésedre a teljesség igénye nélkül:

Keresőhirdetések:

Használj célzott kulcsszavakat és kampányokat az ünnepi ajánlatok kiemelésére. A keresőhirdetések segítenek abban, hogy a vásárlók könnyen találjanak rá az ünnepi ajánlatokra a Google keresési eredményeiben. 

Ha ebben segítségre van szükséged, akkor válaszd Google Ads szolgáltatásunkat. 

Közösségi média hirdetések:

Készíts lenyűgöző kreatívokat, amelyek bemutatják az ünnepi ajánlatokat. A Facebook, Instagram és más platformok lehetőséget kínálnak az interaktív és vonzó hirdetésekre. Hangsúlyozd a termékek előnyeit és az ajánlatok korlátosságát.

A közösségi média hirdetések során figyelj arra, hogy folyamatosan futtasd a legsikeresebb hirdetéseidet. A költségek optimalizálása és átcsoportosítása az ünnepi időszak végén kritikus lesz, így a budget tervezése során fordíts nagy figyelmet arra, hogy a kampány zárása előtt érdemes nagyobb költségkerettel dolgozni. 

Email marketinggel támogatott hirdetések:

Az e-mail marketinggel összehangolt hirdetések hatékonyabbá tehetik a kampányokat. Használj olyan hirdetéseket, amelyek az e-mailekben szereplő ajánlatokat és üzeneteket támogatják, így az ügyfelek egyszerre több csatornán keresztül érhetik el az információkat.

Az e-mail kampányokat ütemezetten kell elküldeni az ünnepi időszak előtt és alatt. Készíts egyedi és személyre szabott ajánlatokat, figyelembe véve az ügyfelek korábbi vásárlási szokásait. A kampányokban hangsúlyozd az exkluzív ajánlatokat, és adj hozzá érdekességeket, amelyek felkelthetik a vásárlók érdeklődését. 

Célozd meg azokat a vásárlókat is, akik már korábban vásároltak nálad és ösztönözd őket arra, hogy ismét szavazzanak neked bizalmat. Erről bővebben ebben a cikkünkben olvashatsz. 

Együttműködések és partneri hirdetések:

Keresd a lehetőségeket a más márkákkal való együttműködésre. Közös kampányok és hirdetések segíthetnek az elérés növelésében és az új vásárlók megszerzésében.

Remarketing

Az elhagyott kosarak kezelése kulcsfontosságú az ünnepi kampányokban. Indíts remarketing kampányokat azoknak, akik elhagyták a kosarukat, és küldj nekik emlékeztetőket vagy további kedvezményeket. Célzott hirdetésekkel ismét érintkezhetsz a korábbi vásárlókkal, akik valószínűleg érdeklődni fognak az ünnepi ajánlatok iránt is.

Erre kiváló eszköz lehet a Retargeting, amely elérhető a te Shoprenteres webáruházadban is. 

Összegzés

A fenti ötletek és szolgáltatások hozzájárulhatnak ahhoz, hogy még sikeresebben zárhasd az idei évét! Használd őket és vidd sikerre webshopod ebben az időszakban is. Sok sikert kívánunk!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Változik az fogyasztóvédelmi törvény 2024-ben
Változik a fogyasztóvédelmi törvény. Minden webshop ÁSZF-et frissíteni kell!

2024. január 1-jétől változik a fogyasztóvédelmi törvénynek a békéltető testületekre vonatkozó szabályai: például jön ...Elolvasom

Close