Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás

25 tipp, hogy termékoldalai több bevételt hozzanak

10 perc olvasási idő 25 tipp, hogy termékoldalai több bevételt hozzanak

Azt már több cikkünkben is kifejtettük, hogy az egyes aloldalak létrehozásánál mindig szem előtt kell tartanunk az adott oldal elsődleges célját.

Ez a webáruházak többségénél – oldaltípusokra lebontva – valahogy a következőképpen fest:

A főoldalnál az elsődleges cél a látogató elindítása a webáruház belső oldalai felé, illetve a termékpalettánk megfelelő kommunikálása.

A kategóriaoldal célja a megfelelő termék kiválasztásának segítése, a több tucat termék közül.

A pénztár oldal célja pedig a vásárlási folyamat befejezése, azaz itt már nem szeretnénk, hogy a látogató tovább böngésszen az áruházban.

Könnyen le lehet szűrni, hogy a termékek értékesítése nem a fentebb felsorolt oldalak feladata lesz.

A termékoldal lesz az, amelynek az elsődleges célja, hogy meggyőzze a látogatót a termék megvásárlásáról. Ehhez pedig nem elég csak az árat és egy fotót feltüntetni.

Cikkünkben megmutatjuk, hogy melyek azok az elemek, amiket a termékoldalnak mindenképp tartalmaznia kell, illetve milyen funkciókat alkalmazzunk annak érdekében, hogy konverziós rátánk emelkedésnek induljon.

1. Releváns, szofisztikált terméknevek

Mielőtt rátérnénk a termékoldalra, fontos megjegyezni, hogy meghatározó szerepe van már a kategóriaoldalnak is, hiszen, ha valaki belép a kategóriába, a termékek egész sora tárul elé.

Ezért jól át kell gondolnunk, hogy milyen terméknevet alkalmazunk, mivel lényeges, hogy a látogatók különbséget tudjanak tenni a termékeink között, ezért azok elnevezései legyenek egyediek.

www.crazyshop.hu

www.crazyshop.hu

www.lunagardrobe.hu

www.lunagardrobe.hu

2. Kosárba rakás gomb

Ez lesz az a gomb, amely hozzásegít bennünket célunk eléréséhez, ezért fontos, hogy a vásárló könnyen felismerje. Ehhez az szükséges, hogy mérete legyen nagyobb a környezetében lévő gombokénál, színe térjen el környezetétől, és lehetőleg a látványvonal fölött helyezkedjen el.

Hívjuk fel rá a figyelmet, hogy cselekvésre ösztönözzük a látogatót (angolul ezt hívják call-to-action-nek (CTA)).

Blitzwolf "kosárba rakom" gomb

www.blitzwolf.shop

3. Lényeges pontok kiemelése

A helyes színkombinációk megválasztása hangsúlyt adhat a fontos elemeknek. Az oldal fő színéhez képest kontrasztos színeket használva az általunk fontosnak tartott információkat ki tudjuk emelni: ez az ár, az ingyenes szállítás, a készletinformáció és a „kosárhoz adás” gomb.

www.awearsport.hu

www.awearsport.hu

De nem csupán színek segítségével adhatunk kellő hangsúlyt a vásárlói döntés szempontjából legfontosabb információknak, hanem azok elhelyezésével is.

Ennek lényege, hogy ezeket (elsősorban az árat) közelebb visszük az akció gombhoz. A Taylorgifts webáruházban, miután egy szekcióba gyűjtötték az összes releváns információt, termékoldalaikon 10 százalékkal emelkedett azon látogatók száma, akik a termékeket a kosarukba tették.

Előtte:

Előtte:

Utána:

Utána:

Forrás: vwo.com/blog/ecommerce-increase-sales

4. Készletinformáció

Ha egy termékből alacsony a készletszintünk (vagy már nincs is raktáron), ne várjunk a pénztár oldalig, hogy ezt közöljük a látogatóval. Érdemes a mennyiséget is feltüntetni a sürgősség érzet felkeltésének céljából. Akár emeljük ki egy feltűnő színnel is, biztosítva ezzel, hogy a látogatónak a tekintetét megragadja.

www.extremepoint.hu

www.extremepoint.hu

Készlethiány esetén egy email-es értesítőt is beállíthatunk, hogy jelezzen az ügyfélnek, ha a kinézett termék újra elérhető lesz.

Készlet értesítő

5. Termékváltozatok

Ha termékeink több színben, méretben stb. érhetők el, úgy javasolt a termékváltozatok használata.

Ha ezt alkalmazzuk, úgy figyeljünk rá, hogy ha a felhasználó megváltoztatja a termék tulajdonságát (például színét), akkor a termékkép is azzal együtt változzon.

www.anditaska.hu

www.anditaska.hu

6. Mennyiségi kedvezmény

Ha pedig egy termékből jellemzően nagyobb mennyiséget is szokás egyszerre rendelni, akkor ennek lehetőségét adjuk meg a látogatóknak már a termékoldalon is.

Felhívhatjuk a figyelmet arra is, hogy hány darab termék vásárolható egyszerre, van-e a terméknek egységára vagy kiszerelése.

kelme.shoprenter.hu

kelme.shoprenter.hu

7. Egy kép többet mond ezer szónál

Ha termékoldalunk egy film, a kép benne a főhős. Legyen vonzó, kellően nagy, nagyítható, helyezkedjen el a látványvonal felett és képviseljen magas minőséget.

Ez azért nagyon fontos, mert a termékképek nagyon fontos részei a vásárlói döntésnek.

Ez persze függ a terméktől is: egy könyv esetében kisebb a jelentősége, mert inkább fogunk a leírásra koncentrálni, viszont mondjuk egy cipő esetén szinte bizonyosan a termékképet fogja először megnézni a látogató. Márpedig az első benyomás mindig sokat számít.

Képeinkből legyen több, lehetőleg minden szögből mutassák be a terméket!

Fő szabály, hogy a fotó mindig azt a tényleges terméket mutassa, aminek az oldalán járunk, és ne csak a szériából egy típust.

aranyelefant.hu

aranyelefant.hu

aranyelefant.hu

8. Ez vajon jó méret?

Gyakran kérdezgetik ezt magukban az interneten vásárlók. Segítsünk nekik megtalálni a számukra megfelelő méretet! Ezzel minimalizáljuk a visszaküldés kockázatát.

Ha ruhákat árusítunk, a mérettáblázat elengedhetetlen részét képezi a termékoldalnak. Külön tüntessük fel a férfi, női, gyerek méreteket és hosszúságokat. Cipőknél méretet, illetve a talphosszt is szemléltessük, hiszen sokat számít egy-egy méret esetén. Ugyanez vonatkozik a táskákra, takarókra, függönyre stb.

Bizonyos termékkörök esetén lehet hétköznapi tárgyakhoz viszonyítani a terméket, így szemléltetve a nagyságát, hogy a látogatók el tudják képzelni.

Könnyítsük meg a vásárló dolgát! Csökkentsük annak esélyét, hogy a távozáson gondolkodjon. Ha mindent tud már a termékről, az már jó ok arra, hogy ne máshol szerezze be őket.

www.skizocat.hu

www.skizocat.hu

9. Gyártók

Ha termékkörünk megkívánja, akkor a gyártókat is emeljük ki. Készíthetünk rá keresést, illetve szűrőt is, ami leszűkíti a találati listát, nagyobb esélyt adva a keresett termék megtalálására és vásárlására. Ugyanis sokan konkrét gyártóra keresnek rá.

naturanyu.hu

naturanyu.hu

10. Videók

Az online vásárló nem tudja megérinteni (megkóstolni, megszagolni) a terméket, és ez kétségkívül a legnagyobb hátrány az offline boltokkal szemben. A termékképek és videók a fizikai érintkezés hiányát igyekeznek pótolni, méghozzá sikeresen.

A videóknak további előnye, hogy könnyen megoszthatók a közösségi oldalakon is. Emellett általuk az is lehetséges, hogy komplexebb termékeket is bemutassunk vevőinknek.

Vannak termékek, amelyeket használat közben érdemes bemutatni, így nyújtva további pluszt a vásárlónak.

www.herbarting.hu

www.herbarting.hu

Bizonyos termékeknél a videó szólhat arról is, hogyan kell beüzemelni azt.

www.megyeriszabolcskerteszete.hu

www.megyeriszabolcskerteszete.hu

11. Kívánságlista

Lesznek olyan vásárlók, akik nem szeretnék azonnal megvenni a terméket, de később még szándékukban állhat visszajönni. Engedjük meg nekik, hogy elmenthessék a termékeket egy kedvencek menüpontba vagy egy kívánságlistába. A link legyen halványabb, ne terelje el a felhasználó figyelmét a „kosárba rakás” gombról.

Ez a funkció nemcsak a látogatóknak hasznos, de segít nekünk is, hogy tanuljunk a potenciális vevőinkről. Ha később visszatérnek oldalunkra, emlékeztessük őket, hogy termékeket hagytak a listában.

Emellett automatizmusokat is beállíthatunk ez alapján. Például amikor egy kívánságlistás termék akciós lesz, automatikusan küldhetünk erről egy emailt a vásárlónak.

www.piubella.hu

www.piubella.hu

12. Termékleírás

Avagy a webáruházas értékesítés Szent Grálja! Talán így tudnánk leginkább leírni a fontosságát.

Ne korlátozzuk leírásunkat hideg tényekre, gyártótól vett felsorolásra és személytelen mondatokra.

Felejtsük el a gyártó termékleírását, és hozzunk létre egy olyan leírást, ami egyenértékű tud lenni egy segítőkész eladóval. A jó termékleírás művészet, aminek helyes műveléséhez gyakorlatra van szükségünk.

Fontos, hogy egyedi termékleírásaink legyenek. Ezek egyrészt a meggyőzés fegyverei, másrészt segítenek termékoldalaink keresőoptimalizálásban is. Több kulcsszavunk lesz a leírásban, emellett, ha sok vetélytársunk használja ugyanazt a sablon megoldást, akkor ki fogunk tűnni a keresési eredményekben.

Az is nagyon fontos, hogy minden vásárlói típusra gondoljunk! Lesznek ugyanis a szakképzett vásárlók, akik lehet csak a minimumra törekszenek, hogy a lényeget emészthető formában kapják meg. Nekik jó lehet a gyártó leírása. Viszont ők lesznek a legkevesebben.

Ezért a megoldást keresőknek, a kevésbé szakképzett látogatóknak kommunikáljuk másként, az ő saját nyelvükön, a termék megvásárlásával járó előnyöket.

Ha termékleírásunk hosszabbra sikerül, akkor a látványvonal felett csak egy tömör leírást mutassunk, és helyezzünk egy „Bővebben” lehetőséget a szöveg végén, amire rákattintva a részletesebb leíráshoz jutunk.

www.herbadoctor.hu

www.herbadoctor.hu

www.herbadoctor.hu

13. Vásárlói értékelések és ajánlások

Ha vannak, hát használjuk őket! Hogy miért? A vásárlók 63 százaléka jobban szeret olyan oldalról vásárolni, ahol vannak termékértékelések. 61 százalékuk pedig el is olvassa azokat, mielőtt dönt. A Reevoo szerint a vásárlói értékelések mutatása átlagosan 18 százalékkal növeli az eladásokat.

Ez viszont nem szükségképpen jelenti azt, hogy termékértékeléseinket túlzottan is a látogató orra alá kellene dörgölnünk. Minden erényük ellenére a termékoldal lentebbi részein helyezzük el őket.

Ellenben a csillagos átlagértékelés a látványvonal felett legyen, ez segíti a vevőt a gyorsabb döntéshozatalban.

Ha nincsenek termékértékeléseink, érjük el, hogy vásárlóink küldjenek. Például használjunk e-mailes emlékeztetőt, hogy még nem értékelték a vásárolt termékeket vagy adjunk cserébe valamit, például kupont, tanulmányt, kedvezményt, viszont tartsuk be az egészséges határt.

Az értékelés leadása ne legyen túl komplikált, kérjünk egy nevet, egy rövid értékelést és egy pontszámot.

www.borzaszappan.hu

www.borzaszappan.hu

14. Garancia és visszaküldés

Mutassuk a termékre adott garanciákat, hiszen ez az egyik leghasznosabb elem a vásárló bizalmának elnyerésére.

Hogy miért tartjuk ennyire fontosnak az elállási jog kommunikálását, arról egy korábbi cikkünkben olvashat.

www.fittmarketshop.hu

www.fittmarketshop.hu

15. Szállítási idő és költségek

Ne tartsuk sötétben a vásárlót a szállítási költségekkel kapcsolatban. Az sosem jó, ha csak a pénztárban tudja meg, hogy mennyit kell majd ténylegesen fizetnie. A kosár elhagyásának ez a leggyakoribb oka.

A szállítási díjat adjuk meg közvetlenül az ár alatt, illetve tüntessük fel akár egy táblázatban vagy a leírásban, hogy egyértelmű adatot biztosítsunk vevőink számára.

A Comscore felmérésében a vásárlók több mint fele mondta azt, hogy a pénztár folyamatnál korábban akarja látni a vásárlás teljes költségét.

www.okosanya.hu

www.okosanya.hu

A szállítási idő ugyancsak hatással van a vásárlási döntésre. Így, ha tudjuk, kommunikáljuk azt is a termékoldalon.

A szállítási időt reálisan tüntessük fel. Ha tudjuk, hogy vannak készleten és nem készleten lévő termékek, akkor ennek tudatában adjuk meg, hogy a vásárló ne várakozzon hiába.

Ha a raktárkészlettől függ vagy egyedi termékekről van szó, amelyek kézzel készülnek, emeljük ki ennek fontosságát és indokoljuk is meg. Ezáltal megértést és türelmet válthatunk ki vásárlóinkból, ahelyett, hogy egy téves információ miatt, tömegesen hagyják el a termékoldalt.

www.barker.hu

www.barker.hu

16. Akciós termékek

Egy felmérésben a fogyasztók 62 százaléka mondta azt, hogy az akciók és kedvezmények befolyásolják őket abban, hogy megvegyenek-e valamit.

Ha termékeink akciósak, ne felejtsük el mutatni a számokat, amelyek ezt ékesen bizonyítják. Adjuk meg az eredeti és az akciós ár összehasonlításának lehetőségét.

Emellett írjuk ki százalékosan (és/vagy fix összegben) a megtakarítás mértékét is. Sok vásárló inkább arra fog koncentrálni, mennyit spórol, nem pedig arra, hogy mennyit költ.

www.szepitogepek.hu

www.szepitogepek.hu

17. Csomagajánlat

Ha vannak olyan termékeink, amelyeket érdemesebb inkább csomagban értékesíteni, bátran tegyük meg.

Ha a termékkör úgy kívánja, készítsünk akár férfi, női, gyerek csomagokat kifejezetten alkalmakra vagy célirányosan személyiségekre.

Ezzel is hozzájárulunk ahhoz, hogy a vásárló ne maga rakja össze és tegye a kosárba, hanem egy kész megoldást nyújtunk számára akár egy szülinapra, ballagásra, iskolakezdésre stb.

www.holidayshop.hu

www.holidayshop.hu

18. Sürgősség érzet felkeltése

Számos felmérés bebizonyította már, hogy az emberek többet fizetnek olyan dolgokért, amelyek hamarosan már nem lesznek elérhetőek. A légitársaságok gyakran használják a szűkösség elvét, hogy eladják az utolsó néhány jegyet egy járatra.

Nem szabad felesleges időt hagynunk a vásárlóknak arra, hogy töprengjenek a vásárlást illetően.

Keltsük fel a sürgősség érzetét bennük, hogy cselekvésre bírjuk őket. Erre számos fegyverünk van a termékoldalon is, melyről itt olvashat. Csak egy pár példa: akció visszaszámláló, popup, utolsó darabra felhívás.

www.katusbody.hu

www.katusbody.hu

19. Megosztási lehetőségek

Bátorítsuk vásárlóinkat, hogy osszák meg a termékoldalt másokkal.

Helyezzük el az ikonokat, amelyek lehetővé teszik a közösségi oldalakon és az e-mailben való megosztást. Ez számunkra olyan lesz, mint az ingyen reklám.

www.sponser.hu

www.sponser.hu

20. Termékajánlás

Több eszközt is alkalmazhatunk erre:

  • Intelligens termékajánlás
  • Hasonló termékek modul
  • Kapcsolódó termékek modul
  • Kiegészítő termékek modul

A termékoldalak ideálisak arra, hogy további termékeket is látogatóink figyelmébe ajánljunk. Ide sorolhatjuk az intelligens termékajánlást, ami a főoldal mellett a termékoldalon is nagy hangsúlyt kaphat. Korábbi cikkünkben a főoldal egyik alappilléreként tüntettük fel.

Hasonló termékek esetén megadjuk az esélyt a vásárlónak, hogy megnézze a kínálatot, majd ezt követően döntsön.

www.idalamode.hu

www.idalamode.hu

www.idalamode.hu

Kapcsolódó és a kiegészítő termékek pedig arra adnak lehetőséget, hogy növeljük az átlagos kosár értéket. Például, ha veszünk egy laptopot, akkor ajánljunk hozzá egy egeret vagy laptop táskát.

www.cernalanyok.hu

www.cernalanyok.hu

21. Hűségpontok

Ha szeretnénk kedvezni vásárlóinknak, akkor adhatunk nekik hűségpontokat a vásárlások után. Ezeket aztán bármikor felhasználhatják.

www.konzol-organik.hu

www.konzol-organik.hu

22. Termék összehasonlítás

Ha megtalálta a látogató a megfelelő termékeket, de még mindig bizonytalan, hogy melyikre is lenne szüksége, akkor a termék összehasonlítás segítségével még inkább le tudja szűkíteni paraméter és általános adatok alapján.

yogabazaar.hu

yogabazaar.hu

yogabazaar.hu

yogabazaar.hu

23. Élő chat

Még ha úgy is gondoljuk, hogy sikerült egy felhasználóbarát oldalt kialakítani, ahol semmit sem bízzunk a látogatók képzeletére, ebben soha nem lehetünk biztosak. Hiszen felmerülhetnek kérdések, amikre szeretnének választ kapni.

Ezért, ha van rá erőforrásunk, időnk, gondolkodjunk el az élő chat vagy messenger chat lehetőségén, amely az ügyfélszolgálat egy új szintjét jelenti, tovább fokozva a felhasználói élményt.

A látogató rögtön kezdeményezhet egy beszélgetést, amikor felcsillan benne a bizonytalanság szikrája és ezt az értesítést mi azonnal meg is kapjuk.

Amennyiben nyugtáztuk és lezártuk a látogatóban a kételyeket, mi is biztosítva vagyunk arról, hogy megtettünk mindent a vásárlás sikerességéért.

shop.magyarinda.hu

shop.magyarinda.hu

24. Speciális ajánlatok

Ha van egy különleges ajánlatunk, az mindig legyen jól láthatóan kiemelve.

Az egyik leggyakoribb ilyen ajánlat az ingyenes házhozszállítás szokott lenni, ami korántsem véletlen. Ugyanis a vásárlók 73 százalékát befolyásolja egy termék megvásárlásban ennek lehetősége.

www.diszparna.com

www.diszparna.com

25. Minden másodperc számít

Számos kutatás foglalkozik a konverziós ráta és az oldalbetöltés sebességének kapcsolatával. Ezek általában azt állítják, hogy 2-3 másodperc a tökéletes betöltési idő, 6-7 másodperc még jónak számít, de van mit rajta javítanunk, 10 másodperc felett pedig már rengeteg pénzt veszítünk.

Az Aberdeen Group kutatása szerint egy másodperc késés az oldaltöltési időben 11 százalékkal kevesebb megnézett oldalt, 16 százalékos csökkenést a vásárlói elégedettségben, és 7 százalékkal alacsonyabb konverziót jelent.

A számok beszédesek. Ezért kiemelten fontos, hogy ne hagyjuk figyelmen kívül a betöltődési időt, amikor új funkciókat rakunk termékoldalunkra.

Zárszó

Láthatjuk, hogy a tervezés során nem elég csak a fenti funkciókkal teleraknunk termékoldalunkat. Azokat úgy kell elrendeznünk, hogy könnyen áttekinthető és értelmezhető legyen a vásárló számára.

Emellett a sebességre is oda kell figyelnünk, mivel a termékoldalak a leglassabban betöltődő oldalak egy webáruházban, így azok könnyen okozhatnak csökkenést a konverziónkban.

Ugyanakkor, ha optimalizáljuk termékoldalunkat, akkor az úgy fog viselkedni, mint egy kedves és segítőkész eladó, ami növelni fogja bevételeinket.

 

Reméljük hasznosnak ítélte meg cikkünket! Ha kérdése/észrevétele van, esetleg szeretné megmutatni termékoldalát másoknak, kérjük írja meg nekünk a hozzászólások között!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Dinamikus remarketing
Hogyan növeljük ShopRenter-es webáruházunk forgalmát dinamikus remarketinggel Google Ads-ben?

Egy átlagos webáruház látogatóinak 98%-a vásárlás nélkül távozik. Ez azt jelenti, hogy 100 látogatóból ...Elolvasom

Close