Bevételnövelés

Értékesíts még többet az Árukereső Marketplace segítségével

7 perc olvasási idő

A marketplace megoldás alapjaiban formálja az e-kereskedelem képét, dinamikáját és jövőjét. Az Árukereső.hu-nál már 6 éve dolgozunk ezen a megoldáson közel 200 partnerünkkel együtt, ami 400 ezer ajánlatot, egyedülálló garanciális feltételeket és online fizetési lehetőségeket is eredményezett. Sőt, túllépve Magyarország határain, az Árukereső.hu Marketplace és a Heureka Group nemzetközi tapasztalata az, hogy a folyamatok adatvezérelt üzemeltetése és az ügyfélközpontú fejlesztések rendkívüli lehetőséget nyújtanak mind partnereinknek, mind fogyasztóinknak. Az árukereső.hu célja cégcsoport szinten, hogy 2025-re a közép- és kelet európai régió legnagyobb marketplace platformja legyen.

Mi az a marketplace? Milyen szerepet tölt be az e-kereskedelemben?

A pandémia óriási lökést adott az online kiskereskedelemnek, azon belül különösen a marketplace platformoknak. Ezek azok a piacterek, amelyeken olyan termékeket lehet megvásárolni, amelyek nem az adott webáruház tulajdonát képezik. A globális szereplőket mindenki ismeri: az Amazonról, az Ebay-ről, az AliExpress-ről, a Facebook marketplace-ről mindenki hallott, és egyre többen próbálják is ki a szolgáltatásaikat.

Ez remekül látható a számokban is: az online kiskereskedelemnek ez a része 2020 végére a teljes volumen 40 százalékát adta, 2022 utolsó napjaira pedig bőven 60 százalék fölé fog ugrani a mutató. (forrás: Benefits of marketplace as a route to EU markets, with focus on SMEs in the Czech Republic – PwC)

Amennyiben csak Közép-Európát nézzük: a világjárvány kirobbanása óta csak ebben a térségben több mint 12 millió új vásárló aktivizálódott az online marketplace-eken. Ez több, mint ahányan Magyarországon élnek, és nagyobb szám, mint Horvátország, Szlovákia és Szlovénia lakossága együttesen.

Elsőre talán azt gondolnánk, régiónkban is az óriáscégek a meghatározók. Ez azonban nincs így, mivel ezek a cégek főleg angolul kommunikálnak, Közép-Európában pedig ez még sokszor jelent gondot és a vásárlók a saját anyanyelvükön kommunikáló oldalakat keresik fel inkább. A nyelvtudás hiánya abban is kiütközik, hogy a nagyobb szereplőknek ezek a piacok – azon túl, hogy kicsik – talán túlontúl eltérők a nekik megszokotthoz képest. Ezért itt kisebb intenzitással működnek, mint, mondjuk, az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában, ami előnyhöz juttatja a lokális szereplőket: a Heureka-t, az eMAG-ot, az Alza.hu-t, a Mall-t vagy az Allegro-t, amelyeknek egy-egy piacon nagyon erős pozíciókat sikerült kialakítaniuk.

Árukereső Marketplace

A magyar Árukereső.hu-ról egyre többen tudják, hogy 2015 óta tartunk fenn – korábban Kosár Program néven – Marketplace-t, hiszen főként ár-összehasonlító oldalként ismernek minket. Az már többek előtt világos, hogy a Heureka Group részeként összesen kilenc országban vagyunk jelen a közép-európai régióban. Több mint 55 ezer megbecsült, jól kiszolgált és aktív párbeszédhez szokott partnerünk van, az egyes országokban mért, mindenütt 90-93 százalékos márkaismertségünk pedig önmagáért beszél. 

Egyedülálló a csoportszinten közel 10 milliós Marketplace termékkínálatunk is: Magyarországon nálunk található meg a legtöbb ajánlat egy helyen. Az is mellettünk szól, hogy az Árukereső kézenfekvő kiindulási pont a vásárlóknak az árak összevethetősége miatt. Az összehasonlíthatóság és a széles termékpaletta annyira jelentős versenyelőnyünk, hogy ezeket a jövőben is szeretnénk megtartani és felhasználni ahhoz, hogy a Marketplace szegmenst is erősítsék. A célunk ugyanis az, hogy 2025-re mi legyünk Magyarország legnagyobb Marketplace platformja.Magyarországon eddig már több mint 200 partnercég, 400 ezer termékajánlattal csatlakozott, amelyek leginkább abban számítanak segítségre, hogy az ország határain túl is értékesíteni tudják a termékeiket. Ezt támasztja alá a körükben legutóbb elvégzett, a konkrét igényeiket és elvárásaikat felmérő kérdőívünk is: eszerint ugyanis a határokon átnyúló lehetőségek és új piacok megtalálása a legfontosabbak partnereinknek, miután a lokális lehetőségeket már a többségük kihasználta.

2025-ig vezető utunk a célok eléréséig

Bízunk benne, hogy partnereink elkísérnek minket azon az elképesztően izgalmas úton, ami a következő években vár ránk, valamint azt is reméljük, hogy új partnerek is szívesen – és ingyenesen – csatlakoznak majd hozzánk. Hiszen mi, a Heureka Group, 2025-re a térség legnagyobb, határokon átnyúló marketplace-ét szeretnénk létrehozni. Ez egy elég ambiciózus cél, de a kivételes befektetői háttérrel, valamint a többszörösen bizonyított, emberfeletti teljesítményekre képes csapatunknak köszönhetően minden adott ahhoz, hogy megvalósítsuk ezt a víziónkat. 

Mindezt úgy, hogy nálunk találkozzon majd a legjobb árakkal és a legjobb egyedi ajánlatokkal a látogató, egy elképzelhetetlenül széles termékkínálatból célirányosan és gyorsan kiválasztva azt, amire pontosan szüksége van. Ehhez egyszerűsíteni szeretnénk a csatlakozáson, azonban úgy, hogy a bizalom semmilyen módon ne sérüljön. Úgy fogjuk egyszerűbben hozzáférhetővé tenni a Marketplace-t, hogy azok a partnerek is, amelyek csatlakozni akarnak, csak eddig nem teljesítették a feltételeket, megtalálják a módját a belépésnek – azt minden körülmények között szem előtt tartva, hogy az ügyfélminősítésekben is kifejeződő megbízhatóság ne csorbuljon.

Marketplace számokban

Jelenleg közel 200 partnerünk van az Árukereső.hu Marketplace itthoni piacán. Nekik köszönhetően több mint 1500 kategóriában több mint 400 ezer különböző ajánlattal várjuk a látogatóinkat az oldalon, több mint 100 ezer megrendelést teljesítünk éves szinten, ami több milliárdos forgalmat jelent. 

Cégcsoport szinten több mint 55 ezer partnerünk van, ők közel 10 millió ajánlattal rendelkeznek, éves szinten meghaladjuk a 800 ezer megrendelést – ez a piaci szegmens válik abban a pillanatban elérhetővé, ahogy megnyitjuk a marketplace-et határokon túlra. Ez pedig minden korábbinál nagyobb vonzerőt gyakorol majd mind az eladóinkra, mind a vásárlóinkra.

Adatvezérelt marketplace? Miért jó partnereinknek ez a megoldás?

Szintén rengeteget tudunk segíteni az e-kereskedőknek azzal a hatalmas adatmennyiséggel, amely a mindennapi működés alatt felhalmozódik: pontosan látjuk, ezért célzottan tudjuk őket abban segíteni, hogy mit keresnek, mire kattintanak, hogyan választanak a fogyasztók. Az így szerzett tapasztalatokkal támogatást kaphatnak ahhoz, hogy jobban megértsék a vásárlóikat, ezáltal pedig hatékonyabbá tehetik az eladási folyamatot, növelhetik az árbevételüket. Szintén fontos igényként merült fel a segítségnyújtás a logisztikában, ami azt a célt szolgálja, hogy a partnereink olyan megállapodásokat köthessenek a logisztikai cégekkel, olyan árat és szolgáltatási minőséget érhessenek el, amelyekre külön-külön nem volna reális esélyük – mi viszont cégcsoport szinten el tudjuk érni ezt az ügyfélméretet.

Folyamatosan fejlődik az Árukereső.hu weboldala

Tavaly ősszel élesedett új vásárlási folyamatunk. Amennyiben most rakunk bele a kosárba egy terméket, akkor innen a megrendelés leadásáig látott képernyők már teljesen más, teljesen új designon alapulnak, új technológiákat használnak. Ezt, a már megújult felületet és designt fogjuk használni az oldal egyéb részein is, miközben a leginnovatívabb megoldásunkat is beengedjük az Árukereső oldalaira és a Marketplace-re. Ezek közé tartozik az API kapcsolattal történő kommunikáció, amely egyszeri manuális beállítást igényel, utána viszont automatikusan közlekednek az adatok.

Természetesen a fejlesztésekhez kikérjük a partnereink és a vásárlóink véleményét, akikkel egyre közvetlenebb kapcsolatot szeretnénk kialakítani és ápolni. A “startupos” megközelítés lényege, hogy a vásárlóval közvetlenül kommunikálva, felhasználói tesztekkel információkat gyűjtve fejlődjünk tovább. A bankkártyás fizetés lehetőségének beiktatása például visszatérően fájó hiány volt, de többen említettek olyan, a vásárlás folyamatot leegyszerűsítő és megkönnyítő automatizmust, amelyre szintén hozunk megoldásokat. A cél az, hogy a hozzánk látogatóknak ne kelljen azon gondolkodnia, hogy mi is történik most az oldalon. Azt viszont a partnerek kifejezetten kedvelik az Árukereső Marketplace-ben, hogy márkabarát a hozzáállásunk: nem rejtjük el a partnerek brandjét, nem zárjuk el az eladókat a vásárlóktól – hiszen mi elégedett és visszatérő vásárlókat, valamint elégedett és hosszútávú partnerkapcsolatokat szeretnénk működtetni.

Feltörekvőben az online fizetés

Napokon belül élesedik a bankkártyás fizetés az Árukereső Marketplace-en, amellyel – azon túl, hogy ezt természetesen hozzáférhetővé tesszük partnereinknek – egyfajta edukatív szerepet is szeretnénk betölteni. Miközben a nyugat-európai piacon már rettentő dominánsak a bankkártyás és az online fizetések, itthon még egyfajta lemaradás érzékelhető. A webáruházak éves statisztikáiból is jól látható, hogy jönnek fel ugyan az online fizetési megoldások, de még mindig meglepően magas arányt képvisel az utánvétes fizetés (60%), és ennek több mint 40%-a készpénzzel történik.

Egyedülálló garanciaprogram chat szolgáltatással

De hadd említsünk egy másik területet, amely mind az eladóknak, mind a vevőknek hasznos, ez pedig a felelősség kérdése. Az Árukereső Marketplace-en elérhető garanciaprogram egyszerre előnyös mindkét oldalnak, hiszen amennyiben probléma merülne fel a vásárlás során vagy utána, nem hárítjuk a felelősséget, hanem mi intézzük a vásárlóval és az eladóval is az ügyet. Ez a fogyasztónak biztonságot nyújt, a partnereinknek pedig egyfajta kiszámíthatóságot – ez pedig mindkét fél irányába kézzelfogható előnyként csapódik le, hiszen érezni fogják a törődést. Ehhez mi nem csupán egy név nélküli vagy arc nélküli email címet biztosítunk, hanem szeretnénk egy chat megoldást, vagy akár 24/7-ben hívható call centert is nyújtani.

Árukereső Marketplace integráció a Shoprenteres webshopoknak

A Shoprenteren belül elérhető Árukereső Marketplace integrációnak köszönhetően pofonegyszerűvé válik a két értékesítési csatorna (webshop és piactér) együttes működtetése. 

Az integráció beállításával az Árukereső és a Shoprenter folyamatos szinkronizációban van, így amikor a látogató a kosárba helyezi a terméket az Árukereső Marketplace-en, az adott pillanatban aktuális termék árat, készlet információt, elérhető fizetési és szállítási módokat fogja látni.

Az azonnali szinkronnak köszönhetően elkerülhetőek az olyan kellemetlenségek, hogy a látogató úgy adja le a rendelését, hogy közben a webshopban a termék már elfogyott vagy időközben megváltozott a termék ára.

A másik nagy előnye az integrációnak, hogy az Árukereső Marketplace-en leadott rendelések maximum 10 percen belül átkerülnek a Shoprenter bolt admin felületére, így a rendelési listában kezelhetők ezek is, nem szükséges 2 felületen menedzselni őket.

A további beállításokról és az integráció előfeltételeiről a Shoprenter Akadémián olvashatsz bővebben.

Értékesíts Te is többet az Árukereső Marketplace segítségével!

Kíváncsi vagy a Shoprenter legújabb fejlesztéseire?

A Shoprenter megújult frissítési listáján bármikor nyomon követheted, hogy éppen milyen fejlesztésekkel és újdonságokkal bővül a rendszer.  Érdemes rendszeresen meglátogatni az oldalt, hiszen heti szinten érkeznek az új bejegyzések.

A szerzőről:

Kinczel Mónika
Kinczel Mónika
B2B Marketing Manager – Árukereső
Mónika 2020 óta dolgozik az Árukeresőnél, ahol a csapatmunkát és a jó kapcsolatok kiépítését tartja szem előtt. Egyik kiemelt projektje Az Ország Boltja verseny koordinálása és a hozzá tartozó rendezvény megszervezése, ami az egyik legnagyobb esemény az Árukereső életében, hiszen a rendezvény idén ünnepli 12. születésnapját. Büszke arra, hogy az Árukeresőnél dolgozhat és építheti a partnerekkel való kapcsolatokat, valamint, hogy tovább fejlesztheti a cég B2B marketing kommunikációját.
 

A társszerzőről:

Tóth Enikő
Tóth Enikő
Marketing vezető – Shoprenter
Enikő 2016 óta foglalkozik online marketinggel B2B területen. 2020 óta Magyarország piacvezető bérelhető webshop rendszerénél erősíti a marketing csapatot. A hazai legnagyobb e-kereskedelmi rendezvény, az Ecommerce Expo egyik szervezője.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
webshop design szabályai
A világklasszis webshop design 8 szabálya

Egy webáruház fő konverziós rátája - azaz, hogy mekkora a vásárlás százalékos aránya a ...Elolvasom

Close