Email marketing Tartalommarketing

E-mail marketing a Shoprenterben

9 perc olvasási idő

Ma már köztudott, hogy egy meglévő ügyfelet megtartani sokkal kevesebb erőforrást igényel, mint az új vevők megszerzése. Rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg, ha az új vevők “hajkurászása” helyett picit több figyelmet fordítunk a már korábban megszerzett vevőinkre is, hiszen nem elég megszerezni őket, hanem az a cél, hogy visszatérő vásárló legyen belőle.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy máris állítsuk le az új vevők megszerzésére irányuló hirdetéseinket és hagyjunk fel minden ilyen jellegű tevékenységgel. 

Meg kell találni az egyensúlyt, de egy biztos; az e-kereskedelemben is akkor lehetünk hosszú távon igazán sikeresek és hatékonyak, hogy ha minél több a visszatérő vevőnk, akik minél magasabb értékben vásárolnak nálunk.

De hogyan fogjuk ezt elérni? Az e-mail marketing az egyik csodafegyver, ami ezt a célt szolgálja. Ebben a cikkben szeretnénk bemutatni számodra azt, hogy milyen Shoprenter funkciók segítségével tudod te is kiaknázni az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket webáruházad sikere érdekében.

Előtte viszont beszéljünk picit arról, miért is fontos, hogy webshop tulajdonosként foglalkozz az e-mail marketinggel.

  1. Miért hatékony még ma is az e-mail marketing?
  2. Shoprenter e-mail marketing funkciók
  3. Automatizmusok
  4. Hírlevélküldő rendszer
  5. Összefoglalás

Miért hatékony még ma is az e-mail marketing?

Bár sokan hiszik, hogy a mai világban már nem hatékony hírlevelezni és helyette a Google és Facebook hirdetésekben van a siker kulcsa,mégis akad nnéhány olyan tényező, amelyek rávilágítanak arra, hogy a jól kivitelezett e-mail marketing miért sikeres még ma is.

Előmelegített vásárlók

Hogyan fog valaki az e-mail listádra felkerülni? Több opció is lehetséges, például feliratkozott a hírlevélre, letöltött egy csali anyagot, regisztrált esetleg egy teszt időszakra, stb. 

Egy dolog mindenképp közös a feliratkozókban: Érdeklődést mutatnak a termékeid/szolgáltatásod iránt. Máskülönben nem kerültek volna be a listádra. (Itt röviden megemlíteném, hogy a vásárolt, “cold” listákra természetesen ez nem igaz, éppen ezért ott az e-mail marketing kevésbé lesz hatékony, mint a saját listánkon.)

Így van egy olyan adatbázisod, amiben valóban csak olyanok fognak szerepelni, akiket valamilyen mértékben érdekel az, amit te tudsz nyújtani nekik. Nem is kérdés, hogy őket megszólítani és elérni sokkal hatékonyabb lehet, mint azokat, akik még soha semmilyen érdeklődést nem mutattak vállalkozásod felé.

Őket hívjuk “előmelegített vásárlóknak”, hiszen az ő érdeklődésüket valamilyen módon már sikerült elnyernünk, így az ajánlatainkra is nagyobb eséllyel fognak ráharapni.

Saját lista

A tartalommarketinggel foglalkozó szakemberek nem véletlenül tanácsolják mindig, hogy igenis mindenki építsen egy saját listát! A leggyakoribb példa, amit fel szoktak hozni, hogy az nagyon szuper, hogy ha van egy több ezer fős Facebook csoportunk. Viszont az a lista nem a miénk, hanem a Facebook-é! 

Gondoljunk bele, mi történne ha egyszer csak gondolna egyet a Facebook és elvenné tőlünk ezeket az adatokat, és elvesztenénk a lehetőséget, hogy kapcsolatba lépjünk a korábban megszerzett érdeklődőkkel? 

Éppen ezért bármilyen csatornát is használunk marketingre, mindig az a cél lebegjen a szemünk előtt, hogy elsősorban próbáljuk meg onnan átterelni őket a saját csatornánkra, ahol feliratkozhatnak a mi saját listánkra. Ha például egy nyereményjátékot hirdetünk Facebook-on, akkor ne csak kommentbe gyűjtsük az érdeklődőket, hanem irányítsuk át őket egy landolóra, ahol például feliratkozásért cserébe tudnak részt venni a játékban.

Így nem fogsz más szolgáltatóktól függni és lesz egy saját listád, amit te kezelsz és mindig hozzá fogsz férni az általad megszerzett kontaktokhoz. 🙂 

Adatok

A saját lista építésénél egy nagyon nagy előny, hogy olyan adatokat kérhetünk el, amit mi határozunk meg, de a nagyobb kitöltési arány érdekében érdemes ezeket az adatmezőket minimalizálnunk, akár egy feliratkoztató, akár egy regisztrációs formot használunk.

Legtöbbször csupán egy keresztnevet és e-mail címet szoktak bekérni például egy csali anyagnál vagy egy hírlevél feliratkozásnál. Viszont vannak olyan esetek (leggyakrabban a regisztrációs formok), ahol ennél több adatra is szükség van.

Minél több adatot tudunk egy-egy ügyfélről, annál jobban tudjuk akár perszonalizált üzenetekkel elérni őt. Illetve ezek az adatok rengeteget segíthetnek abban, hogy jobban megismerjük a célközönségünket, ami mint tudjuk, a siker egyik kulcsa.

Költséghatékony

Ha összevetjük azzal, hogy egy-egy vállalkozás akkor több százezret is költ havonta Google és Facebook hirdetésekre, akkor bizony egyáltalán nem kérdés, hogy ezzel szemben az e-mail marketing igencsak költséghatékony…

Az e-mail marketing nagyon költséghatékony

Ha a Shoprenter hírlevélküldő funkcióját használod, akkor semmilyen extra költséget nem kell ezért fizetned. De emellett is több olyan hírlevélküldő szoftver elérhető ma már a piacon, amelyek akár ingyen, akár havi pár ezer forintos összegért igénybevehetőek.

Egyszerű

Bár a e-mail marketingnek is vannak bizonyos “best practice”-i, amelyeket célszerű megtanulni és elsajátítani, mégis azt mondhatjuk, hogy egy viszonylag egyszerűen használható marketing eszköz.

Nem kell különféle képzéseken és tréningeken részt venned ahhoz, hogy te is elkezdj hírlevelezni. (Persze mint minden másnál, itt is érvényes a lifelong-learning elve, szóval hosszútávon itt is célszerű képezned magad.)

A hírlevélküldő rendszerek általában mind nagyon könnyedén használhatóak és egy kis tapasztalat után már egyáltalán nem időigényes a használatuk.

Eredményes

Ha összegyúrjuk az eddigi előnyöket, akkor már tisztává vált, hogy miért az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb eszköze egy webáruháznak (is). 

Nem csak pénztárcabarát, de igencsak egyszerű és időhatékony megoldást nyújt. 

Az e-mail marketing hosszútávon nagyon eredményes és sok profitot hoz, magas a megtérülési rátája.

Az e-mail marketing akár 4200%-os ROI-val is rendelkezhet, ami azt jelenti, hogy 1 forint befektetésével 420 forintnyi jövedelemre is számíthatunk. Valljuk be,ez azért nem is hangzik olyan rosszul. 🙂

Shoprenter e-mail marketing funkciói

Úgy gondolom, hogy a fentebb említett érvek téged is meggyőztek az e-mail marketing fontosságáról.

Szerencsére a Shoprenter a hazai piac legjobb marketing funkciókkal ellátott bérelhető webáruház rendszere. Legyen szó akár a hagyományos boltokban is alkalmazható taktikákról (pontgyűjtés, törzsvásárlók, stb), akár az online tér sajátosságait kihasználó különféle marketing eszközökről (hírlevelek, pop-upok, stb).

A Shoprenter marketing funkciói által könnyedén:

  • szerezhetsz új vásárlókat,
  • növelheted a kosárértéket,
  • visszacsábíthatod korábbi vevőidet,
  • vásárlói lojalitást alakíthatsz ki,
  • növelheted a felhasználói és az ügyfélélményt is.

Most nézzük meg közelebbről, hogy milyen e-mail marketing funkciókkal van ellátva a Shoprenter, és hogy azok hogyan támogatják ezeket a célokat.

Automatizmusok

Az automatizmusok, más néven automatikus események által beállíthatjuk, hogy mi történjen ez bizonyos esemény után. A továbbiakban azt az esetet fogjuk részletezni, amikor automatikusan küldünk e-mailt vevőinknek a kiváltó esemény után.

A Shoprenter automatizmusoknak köszönhetően a megfelelő időpontban a megfelelő üzenettel érhetjük el vevőinket.

Kiegészítő információ: Nem csak e-mailt küldhetünk nekik, hanem a webhook segítségével akár SMS-ben is értesíthetjük őket automatikusan.

1. Elhagyott kosár értesítő

Használjunk elhagyott kosár értesítőt webáruházunkban

Az e-kereskedőknek sokszor fejtörést okoz az, hogy hogyan tudnák a félbehagyott vásárlások számát csökkenteni. Átlagosan az elindított vásárlási folyamatok több mint 80%-át nem fejezik be a látogatók és ez elég frusztráló tud lenni webshop tulajdonosként.

Ebben az esetben hatékonyan tud működni, ha küldünk egy értesítést a vevőnek, amiben felhívjuk a figyelmét arra, hogy a kosarába pakolt termékek továbbra is ott várják az oldalon.

Példa az Unic Spot webáruháztól:

Elhagyott kosár értesítő

Extra ösztönzőként akár kuponkódot is helyezhetünk ebbe az e-mailben, ezzel is arra buzdítva őket, hogy fejezzék be a megkezdett vásárlást.

Tapasztalataink szerint akár 30%-kal is megnövelheti az eladásokat az elhagyott kosár értesítő, szóval ha eddig nem alkalmaztad ezt az eszközt, akkor itt az ideje.

2. Sikertelen online fizetés

A nem befejezett vásárlások másik oka, hogy valamiért nem megy végbe az online tranzakció. Ebben az esetben célszerű erről e-mailben értesíteni a vevőt, hogy nem sikerült a rendelését véglegesíteni a sikertelen fizetés miatt.

Példa a Yoga Bazaar webáruháztól:

Még jobb, ha van információnk a probléma okáról is. Például: nem áll rendelkezésre elég fedezet, le van tiltva a kártya, megszakadt az autentikációs folyamat, stb. Ha tudjuk, hogy miért nem sikerült a fizetés, akkor azt is célszerű továbbítani a vevőnek és arra ösztönözni, hogy próbálkozzon újra a vásárlás véglegesítésével.

3. Automatikus véleményösztönző

Automatikus véleményösztönző webáruházaknak. Termék értékelések kérése

Az ügyfelek visszajelzése és véleménye aranyat érhet. Ezáltal fogjuk tudni, hogy mi az amit jól csinálunk, mi a véleménye a vásárlóknak a webáruházunkról és termékeinkről, továbbá hogy mik azok a gyenge láncszemek, amelyeken javítanunk kell esetleg.

A Shoprenter Automatizmusoknak köszönhetően a vásárlási folyamat több pontján is kérhetünk véleményt a vevőktől. 

  1. Leadott rendelésnél kérhetünk visszajelzést arról, hogy milyennek találták a holnapunkat, mennyire volt egyszerű a vásárlási folyamat, könnyedén eligazodtak-e az oldalon, minden információt elérhető volt-e számukra.
  1. Kiszállított rendelés esetén megkérdezhetjük, hogy milyen volt a kiszállítás, elégedett volt-e a csomagolással. Illetve talán a legfontosabb, hogy kérjük meg, hogy írjon véleményt a megrendelt termékről a honlapon.

    Minél több pozitív publikus véleménnyel rendelkezik egy-egy termék egy webáruházban, annál nagyobb bizalom alakulhat ki a vevőben cégünk és termékünk felé. A negatív vélemények pedig remek kiindulási pontot adhatnak ahhoz, hogy tudjuk min kell változtatnunk, hogy kielégítsük a vásárlói igényeket.

Példa a Fonalparadicsom webáruháztól:

Automatikus véleményösztönző

Lehetőség szerint a vásárlási folyamat minél több pontján kérjünk visszajelzést vevőinktől. Ezek a visszajelzések fogják az alapot adni ahhoz, hogy kiemelkedő ügyfélélményt tudjunk nyújtani

4. Értesítés a rendelés állapot váltásról

Az információ egy nagyon értékes dolog a mai világban. Vásárlóink is elvárják, hogy kellőképpen legyenek informálva mindenről a vásárlási folyamat során. 

Éppen ezért ha a rendelés állapotában változás történik, akkor jó ha küldünk erről egy automatikus e-mailt, ezáltal nem csak a vásárlási élményt tesszük jobbá, hanem akár az át nem vett csomagok számát is csökkenthetjük.

Példa a Reflexshop webáruháztól:

Rendelés állapot változás

5. Dinamikus vevőcsoport áthelyezés

Egy hagyományos üzlet esetében is nagyon hatékony vásárlásösztönző lehet, ha különféle vevőcsoportokat, például törzsvásárlói programot indítunk. Ugyanez érvényes az online térben is.

Jutalmazd meg vevőidet akár lojalitás, akár vásárlási értéktől függően! Hozz létre különféle vevőcsoportokat, akár többet is, és biztosíts különféle előnyeket számukra.

Adhatsz számukra egyre nagyobb kedvezményeket, ahogy egyre magasabb szintű csoportba kerülnek át automatikusan. De akár egyedi tartalmakat, speciális ajánlatokat is küldhetsz ki e-mailben csakis számukra.

Rengeteg előnnyel jár ha alkalmazod a dinamikus vevőcsoport áthelyezés automatizmust. Hidd el, ahogy egy offline boltnál, úgy egy webáruháznál is remek motiváció a vevőid számára a törzsvásárlói program és könnyedén tudod őket vásárlásra ösztönözni ezáltal.

6. Névnapi köszöntő

Tűnj ki a tömegből! Mint ahogy te is, úgy a vevőid is rengeteg e-mailt kapnak nap mint nap. Légy te az, aki névnapi köszöntő e-mailjével felhívja magára a figyelmet – hidd el, nem fog minden szolgáltatótól/kereskedőtől ilyet kapni. 😉

Lepd meg őket névnapjuk alkalmából egy kis kedvességgel, legyen ez akár egy kupon, egy ajándék termék a rendelés mellé, ingyen szállítási lehetőség rendelési értéktől függetlenül, vagy bármi más, ami vevőd számára értékes lehet.

Vásárlók megajándékozása kuponokkal, akciókkal, kedvezményekkel.

Apróságnak tűnhet, de az illető számára nagyon kellemes élmény lehet egy ilyen meglepetés. Miért ne élnél azzal a lehetőséggel, hogy ezáltal mélyítsd el jobban a vevőiddel a kapcsolatot? 

7. Kívánságlistás termékekkel kapcsolatos információ

Ha van lehetőség webáruházadban arra, hogy kívánságlistára tegyenek látogatóid bizonyos termékeket, akkor azokkal a termékekkel kapcsolatos információkat is könnyedén eljuttathatod vevőid felé az automatizmusokkal.

Küldj automatikus e-mailt számukra, ha ismét elérhető a korábban készlethiányos termék, vagy ha éppen akciós a kívánságlistás termékük. Ezáltal könnyedén ösztönözheted őket a vásárlásra, hiszen vélhetően azért került a vevő kívánságlistájára az adott termék, mert szeretné megvenni. 🙂 

A beállításokról és a további részletekről Shoprenter Akadémia bejegyzésünkben olvashatsz: Shoprenter marketing funkciók.

Hírlevélküldő rendszer

Hírlevelek nélkül nehezen lehet hosszútávon sikeresnek és hatékonynak maradnia egy webáruháznak.

Az automatizmusok által remek automata e-mailekkel tudjuk vevőinket elérni a vásárlási folyamat különböző fázisaiban, ám önmagukban ezek még nem elegendőek!

Hírlevelek segítségével informálhatjuk vevőinket az alkalmai akcióinkról, új termékeinkről, fontos változásokról, illetve ami szintén nagyon lényeges: értékes tartalmakkal láthatjuk el vásárlóinkat. Ezek lehetnek blogcikkek, hasznos tippek, termékbemutató videók, és bármi egyéb, ami a te célközönséged számára releváns és érdekes lehet.

Fontos, hogy észben tartsd, hogy ne csak eladni akarj vevőidnek. Értéket is kell adnod számukra! Ez a tartalommarketing egyik célja. (Ez akár egy külön cikket is megérne, így ebbe most külön nem megyünk bele.)

Hírlevélküldő rendszer webáruházaknak.

A hírlevelek által a feliratkozóinkat tudjuk könnyen, gyorsan és ingyenesen elérni, és vásárlásra bírni őket. Többféle módon is tudsz feliratkozókat gyűjteni:

  • Pénztár folyamat során egy checkbox kipipálásával
  • Feliratkozó modullal
  • Optimonk feliratkoztató kampányokkal

Erre a célra a Shoprenterben elérhető SalesAutopilot alkalmazást ajánljuk, hiszen használata egyszerű, hatékonysága pedig kiemelkedő – így kötelező minden webáruház számára!

Nemcsak azért, mert a SalesAutopilot és a Shoprenter egyedi együttműködése keretében a csak a Shoprenteres ügyfelek ingyenesen használhatják az alkalmazás egyes e-mail marketing funkcióit – havi 10.000 ingyenesen kiküldhető hírlevél vagy 10.000 feliratkozó kezelése esetén -, hanem mert naprakész hírlevélküldőt és a kor követelményeinek megfelelő e-mail marketinget nyújt minden ügyfelünk számára. A SalesAutopilot egyszerűen telepíthető a Shoprenter Alkalmazások közül és automatikusan szinkronizálja a hírlevélküldéshez szükséges adatokat. Többféle előre létrehozott hírlevél sablonból válogathatunk, de akár egyedi sablont is létrehozhatunk egyszerűen kezelhető drag and drop szerkesztőjével. 

Neked szinte csak annyi dolgod van, hogy beilleszd az általad írt üzenetet és csatold a szükséges képeket/fotókat, majd néhány kattintással már küldheted is az e-mailt vásárlóidnak.

Ha esetleg más hírlevélküldő szoftvert használnál (például Mailchimp, Webgalamb, LadyBird, stb) akkor ezeket is könnyedén integrálhatod a Shoprenterrel.

A beállításokról és a további részletekről Shoprenter Akadémia bejegyzésünkben olvashatsz: Shoprenter marketing funkciók.

E-mail marketing webáruházaknak – A “csodafegyver”

Ha webshopot üzemeltetsz, akkor felejtsd el azt a kijelentést, hogy az “e-mail marketing halott”. Cikkünk célja az volt, hogy ezt a kijelentést megcáfoljuk és bemutassuk számodra milyen sokféle lehetőség közül válogathatsz a Shoprenteren belül.

Mi azt tanácsoljuk, hogy ha eddig nem fektettél túl sok időt az e-mail marketingbe, akkor épp itt az ideje elkezdeni! Hosszú távon kiugró eredményeket érhetsz el vele nagyon könnyedén.

Te használod már az automatizmusokat? Mik a tapasztalataid, és milyen eredményeket értél el vele? 

Szoktál hírlevelezni? Milyen gyakorisággal és mikről?

Írd meg nekünk kommentbe a válaszokat, hogy mások is tanulhassanak abból, ami nálad már bevált. 😉

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
egyéni vállalkozás indítása
Egyéni vállalkozás indítása egyszerűen

A kezdő vállalkozók számára komoly problémát jelenthet annak eldöntése, hogy vajon milyen vállalkozási, illetve ...Elolvasom

Close