Bevételnövelés Email marketing Konverzióoptimalizálás Webáruház menedzselés

Webshop üzemeltetési tippek és tanácsok kezdőknek

6 perc olvasási idő Webshop üzemeltetési tippek és tanácsok kezdőknek

E-kereskedőként Te is szembesülhettél már ezzel az érzéssel: elindítottad a webáruházadat,  kipipáltad a listádon a kezdeti lépésekkel kapcsolatos dolgokat, már az első vevők is megérkeztek a webshopodba, és akkor hogyan tovább?

Akárcsak a gyereknevelésnél, itt is lépésről lépésre halad az ember, és tanulja meg, hogy mi lehet a siker receptje. Nehézségek vannak, voltak és lesznek is az üzemeltetés során, ám néhány praktikus tanáccsal megkönnyítheted a hétköznapokat, és gördülékenyebbé teheted webáruházad működését.

Cikkünkben olyan könnyen megvalósítható tippekkel szolgálunk, amelyekkel tovább növelheted webáruházad hatékonyságát.

Ha pedig éppen házimunkát végzel vagy vezetsz, akkor sem kell lemaradnod, hiszen audió formátumban is meghallgathatod a cikket itt vagy a Spotify-on.

Megjelenéssel és tartalommal kapcsolatos tippek

1. Kommunikáljunk látványvonal felett

Figyeljünk oda, hogy minden releváns információ a látványvonal (azaz a görgetés nélkül is látható terület) felett szerepeljen, így elkerülhetjük, hogy emiatt veszítsünk látogatót, akiből potenciális vásárló lehetett volna.

Webáruház kezdőoldal
Falusiporteka.hu

2. Kategorizáljuk termékeinket

Segítsük a látogatóinkat, és próbáljuk kategorizálni termékkínálatunkat minél több szempontot figyelembe véve, így mindenki könnyen megtalálhatja az általa keresett terméket.

Ilyen elv alapján építette fel a Marathontime webáruház is a kategóriáit:

Termékkategóriák
Marathontime.hu

3. Használjunk minőségi termékfotókat

A vásárlók nagy százaléka alapvetően vizuális típus, így nagyon könnyen hoznak döntést az alapján, amit látnak. A fizikai boltokkal ellentétben egy webshopban érdemes kiemelt figyelmet fordítani a vonzó termékképekre, hiszen a vásárlóink nem tudják megérinteni, kézbe venni a kívánt árut, így jobb híján a vizuális megjelenésre hagyatkoznak.

Extra tipp: Ha tovább szeretnéd fokozni a vásárlói bizalmat, és a termékkínálatod is passzol hozzá, jeleníts meg élő személyeket, arcokat a képeken, hiszen ezáltal sokkal hitelesebbé és személyesebbé varázsolod a fotót.

Termékfotó
Fonaltunder.hu

4. Meséljünk a termékeink előnyeiről

E-kereskedőként érdemes a fejünkbe vésni, hogy egy látogató akkor konvertálódik vásárlóvá, ha valamilyen megoldást tudunk nyújtani a problémájára. 

Ha valaki tőled kérne tanácsot, hogy milyen ágyat vásároljon, akkor nagy valószínűséggel nem azért kezdenéd el dicsérni az Ikeás ágyakat, mert az ágykeret sonoma tölgyből készült és ragasztógyantát használtak a bevonatához.

Ehelyett olyan előnyöket sorolnál fel, miszerint nagyon kényelmessé teszi az alvást, normálisan elférsz rajta, végre ki tudod magad pihenni éjszakánként stb.

Járj el ugyanígy a termékeid esetében is, és a kötelező paraméterek feltüntetése mellett kommunikáld vásárlóid felé az egyértelmű előnyöket, amelyeket tapasztalhatnak ha megvásárolják azt.

A Myrobalanmed webáruház előnykommunikációja a termékről:

Termékleírás
Myrobalanmed.com

5. Kuponkód használata

A kuponkód bizony kétélű fegyver, és a nem megfelelő alkalmazása során a visszájára fordulhatnak a dolgok. 

A túl bőkezűen osztogatott kuponkódokkal könnyen megeshet, hogy az árézékeny, “kedvezmény-hajhász” vevőket fogjuk bevonzani, akik gond nélkül átállnak a konkurenciához, ha éppen ott lesz minimálisan olcsóbb a termék.

Viszont egy jól átgondolt stratégia esetén a kuponkód felajánlásával:

  • ösztönözhetjük a látogatókat az első vásárlás minél előbbi megejtésére,
  • csökkenthetjük az elhagyott kosarak számát,
  • növelhetjük a hírlevelünkre feliratkozottak számát, hogy később könnyen kapcsolatba tudjunk lépni velük.

Az első vásárlás ösztönzésére jó példa a Géllakk.com oldalának elhagyásakor megjelenő OptiMonk popup, amely egy kuponkódot ajánl fel, ha 15 percen belül ejti meg a vásárlást a látogató:

Webáruház kuponkód
Gellakk.com

6. Tüntessük fel a készletet a terméknél

Remek megoldás a sürgősség érzet fokozására, ha megjelenítjük az adott terméknél, hogy raktáron van-e és mennyi érhető még el belőle. Ezzel tovább növeljük az esélyét annak, hogy a mi webshopunkban adja le a rendelését a látogató, és ne a konkurenciát gazdagítsa.

Termékleírás készlet információ
Mentesfinom.com

7. Biztosítsunk kívánságlistát

A kívánságlista funkció ma már szinte minden webáruházban elérhető, így érdemes neked is minél előbb bekapcsolni. Ennek a funkciónak a beállításával a vásárlás előtt álló látogató elmentheti egy saját listára a kívánt terméket, így a következő alkalommal már nem kell újból előkutatnia.

Egy következő szintje, hogy kimaxoljuk ennek a funkciónak a lehetőségeit, ha automatikus üzenetet küldünk a kívánságlistát összeállító látogatónak, amennyiben például a termék kedvezményes áron érhető el, vagy egyedileg is biztosíthatunk ezeknek a felhasználóknak kedvezményt.

Extra tipp: A kívánságlistára helyezett készlethiányos termékekről is érdemes értesítőt küldeni a vásárlóknak, amint ismét rendelhető a termék.

Webshop kívánságlista
Hellomoms.hu

Fizetéssel és szállítással kapcsolatos trükkök

1. Tüntessük fel a fizetési módjainkat

Egy igazán egyszerű megoldással még a pénztár folyamatok előtt közölhetjük a vásárlóinkkal, hogy milyen fizetési lehetőségek közül választhatnak a webáruházban: jelenítsük meg a főoldali láblécben az elfogadott bankkártya és egyéb logókat.

A Homeandstyle webáruház megoldása a láblécben:

Online fizetési módok

Tipp: Ezt a technikát szintén alkalmazhatjuk a szállítási partnerek feltüntetésénél is, ahogyan a Biootthon webáruház is teszi:

Biootthon.hu

2. Informáljuk a vásárlót a szállítással kapcsolatban

A szállítási folyamatoknak két érzékeny pontja is van, amelyre érdemes odafigyelni: a szállítás költsége és a várható szállítási idő.

A kosárelhagyások egyik leggyakoribb oka a magas szállítási költség, amellyel nem számolt a látogató a vásárlás megkezdésekor, ezért ezeket mindenképp szükséges a vásárlás előtt jelezni a vevő felé, hogy mennyibe fog kerülni a kiszállítás.

Kétféle módszert is alkalmazhatunk a pozitív vásárlói élmény megtartására:

  1. Egyszerűen beépítjük a termékünk árába a szállítás költségét és ingyenes szállítást biztosítunk.
  2. Bizonyos értékhatár felett ingyenes szállítást kínálunk.

Emellett figyeljünk oda a szállítási idő feltüntetésére is, hiszen egy zsúfolt időszakban (például karácsonykor) igencsak fontos információt jelent a vásárlóink számára, hogy mikor kapják kézhez a rendelésüket.

A Pergamen Shop már a termékoldalon feltünti a szállítási díjat és a várható szállítási időt.

Termékoldal szállítási idő
Pergamenshop.hu

Minden, ami marketing

1. Automatikus üdvözlő e-mail

El kell fogadnunk a tényt, hogy nem lesz minden látogatónkból vásárló, de ez nem azt jelenti, hogy el is kell őket véglegesen engednünk. 

Amennyiben feliratkoztatjuk vagy regisztráljuk őket a webáruházunkba, máris megtettük az első lépést ahhoz, hogy később mégis vásárlásra ösztönözzük őket.

Küldjünk a feliratkozott látogatóknak üdvözlő üzenetet, amelyben tájékoztathatjuk őket újdonságainkról, kedvezményeinkről, de akár meglephetjük őket egy személyre szabott kuponnal is a későbbi vásárlás során. 

Hírlevél feliratkozás
Yamuna.hu

2. Akadályozzuk meg a kosárelhagyást

Nem kell beletörődnünk abba, ha a látogatónk nem fejezi be a vásárlást, többféle módszer is létezik arra, hogy ezt megakadályozzuk. 

Az egyik ilyen lehetőség az ún. popup, vagyis felugró ablak használata, amelyet kosárelhagyáskor vethetünk be. Ebben az esetben ösztönözhetjük a látogatót a vásárlás befejezésére, mint ahogyan a Geotrek webshop is teszi:

Elhagyott kosarak csökkentése
Geotrek.hu

Próbáld ki az egyik népszerű Shoprenter alkalmazást, az OptiMonkot, amelyet a webáruházad admin felületén tudsz telepíteni. 

A másik opció, ha értesítőt küldünk neki Automatizmus segítségével, és felhívjuk a figyelmét arra, hogy elfelejtette befejezni a vásárlását:

Kosárelhagyás értesítő
Etaska.hu

Extra tipp: Ajánlj fel egy kuponkódot is, hogy még inkább ösztönözd a vásárlás befejezését.

3. Gyűjtsünk be vásárlói visszajelzéseket

Egy igazán egyszerű megoldással véleményeket gyűjthetünk be vásárlóinktól, legyen szó akár a megvásárolt termékről, akár a webáruházunkról. 

Beállítási lehetőség: Marketing> Automatizmusok (Gold csomag)> Új hozzáadása> Esemény: Rendelés állapot váltás> Cselekmény e-mail küldés

Itt érdemes olyan időintervallumra időzíteni, amennyi idő alatt biztosan kézhez kapja a rendelését a vásárló és már elegendő idő állt a rendelkezésére a termék kipróbálásához. Például egy arckrém esetén érdemes várni néhány hetet, addigra már jobban tud a vásárló valós tapasztalatokat megosztani a termék hatásáról.

Fontos: Engedélyezzük a Termék értékelést a Bolt> Termék értékelések menüpontban.

Termékértékelés

Emellett állítsuk be a vásárlói értékelést a termékoldal szerkesztőben, amit a Beállítások> Megjelenés> Termékoldal szerkesztő menüpontban tehetünk meg:

Termékoldal szerkesztése

4. Építsünk be chatet webáruházunkba

Ebben a felgyorsult világban az online értékesítésben is jellemző, hogy a vásárlók azonnal információhoz szeretnének jutni, amint felmerül bennük egy-egy kérdés. 

Erre tökéletes megoldást biztosít, ha egy élő chatfelületet alkalmazol, ahol gyorsan választ kaphat a potenciális vevő. A Shoprenter Alkalmazások között a Smartsupp és Dialogity nevű szoftverek pontosan ezt a célt szolgálja, amit a webáruházad admin felületén pár kattintással telepíthetsz is.

Emellett a Messenger chat modulként van integrálva a Shoprenterbe, így könnyedén beállíthatod akár azt is a webáruház oldalán elérhető chatként.

5. Kínáljunk ingyenes szállítást vagy ajándékot

A vásárlás során felajánlott ingyenes ajándék vagy a díjmentes szállítás lehetősége még mindig remek ütőkártyák, amelyeket érdemes kihasználnunk. Ha az utóbbit választjuk, akkor mindig tüntessük fel a Kosár oldalon, hogy a vásárlók még mekkora értékben helyezzenek terméket a kosarukba az ingyenes szállításhoz.

A Szépségcenter webáruház az ingyenes, választható ajándékot biztosítja a vásárlói számára:

Kosárérték növelése
Szepsegcenter.hu

Végszó

Zárásként elmondhatjuk, hogy számos egyszerűen alkalmazható trükkel növelhetjük webáruházunk hatékonyságát már a kezdeteknél is.

Könnyítsd meg a folyamataid működését és élj ezekkel a lehetőségekkel a siker érdekében! 😉

Reméljük, hogy Te is találsz olyat a felsoroltak között, amelyeket hasznosítani tudsz a webáruházadban, ha pedig kérdésed merül fel, felteheted azt hozzászólást formájában a cikk alatt vagy csatlakozz Facebook csoportunkhoz.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Üzleti terv minta, célmeghatározás
Üzleti terv minta tartalom és elkészítés

Mit tartalmaz egy üzleti terv? Egy vállalkozás indítása előtt érdemes tájékozódni a témában: meg ...Elolvasom

Close