Email marketing

E-mail marketing és marketing automatizálás

4 perc olvasási idő e-mail marketing automatizmusok

Az e-mail marketing és a marketing automatizálás tudatos megvalósítása vízválasztó egy webáruház életében. Cikksorozatunk 3. és egyben utolsó részéből azokat a lépéseket ismerheted meg, amelyekkel a saját webshopodat is az automatizált marketing folyamatok üdítő világa felé kormányozhatod.

Cikksorozatunk első részében a hírlevelek fontosságáról, a másodikban pedig a hírlevél és az e-mail marketing közti különbségekről olvashatsz.

E-mail marketinggel könnyebb webáruházat üzemeltetni

Kiváltképp abban az esetben, ha e-mail automatizmusokat is építesz, mégpedig a webáruházadban működő folyamatokat alapul véve. A megvalósítás utáni állapot olyan, mintha egy sűrű erdőn áthatolva egy idilli tisztáson találnád magad hiszen:

  • több időd marad – csökkenthetővé válnak az ügyfélszolgálat terhei, egyúttal a rendelések feldolgozása is alacsonyabb kapacitással lesz kivitelezhető.
  • több lesz a profitod – amit szabadon fordíthatsz akár a marketing folyamatok optimalizálásra, akár a webshop egyéb területeinek fejlesztésére.
  • több lesz a visszatérő vásárlód – akik újra és újra téged választanak, mindezt automatizáltan és hirdetések nélkül 
  • több lesz a mozgástered – elkezdhetsz újabb termékekben, kampányokban, piacok meghódításában gondolkodni.
  • több lesz a szabadságod – az e-mail automatizmusokkal megsprórolt időt akár pihenésre és feltöltődésre is fordíthatod, így még hatékonyabban fejlesztheted webáruházad.

Vegyük most sorra az e-mail marketing legfontosabb szegmenseit, amelyeket érdemes megvalósítani egy webáruháznál.

Kulcsfontosságú e-mail automatizmusok

Az e-mail automatizmusok lényege, hogy időt szabadítanak fel a vállalkozáson belül, miközben hatásukra webáruházad bevétele növekszik . A napi működést modellezve beállítasz bizonyos lépéseket, amelyek később anélkül is működni fognak, hogy neked dolgoznod kellene velük.

Mutatunk néhány példát arra, hogy milyen e-mail marketing folyamatokat érdemes felépítened:

Automata e-mail sorozat, miután valaki először vásárolt

Az első vásárlás során minden vásárló bizonytalan kicsit mindaddig, amíg nem kapja meg a terméket és nem győződik meg arról, hogy jó döntést hozott. Éppen ezért fontos, hogy már az első alkalommal is teremts vele minőségi kapcsolatot. Erre pedig kiválóan alkalmas egy e-mail automatizmus: 

  • amíg a termék nem kerül kiszállításra küldhetsz neki automatikus e-maileket a rendelés státuszáról (rendelése jóváhagyásra került, csomagját feladtuk)
  • kérdezheted őt az elégedettségéről, 
  • adhatsz neki tanácsokat a termék használatához, 
  • mutathatsz néhány ingyenes tartalmat, ami számára érdekes lehet,
  • és a figyelmébe ajánlhatsz más termékeket is. 

Minden vásárlónak egyedi, személyre szabott e-mailt írni túl sok erőforrást venne igénybe, így az e-mail automatizmus egy tökéletes megoldás erre a feladatra.  

E-mail kommunikáció a kosárelhagyók visszaszerzéséhez

Megdöbbentő, de egyes webshopoknál a vásárlók 70%-a nem fejezi be a vásárlást, miután a kosarába tett egy terméket! (forrás: Klikkmarketing)

Webáruházad bevételének optimalizálása érdekében fontos, hogy erre is kiemelt figyelmet fordíts, hiszen minden kosárelhagyással elveszítesz egy-egy vásárlót. Néhány udvarias emlékeztetővel ugyanis számottevő aranyában tudod arra ösztönözni, hogy mégis tőled vásároljanak.

E-mail marketing sorozat az új feliratkozóknak

Az automatikus üdvözlő e-mail sorozatod hatékonyságán áll vagy bukik, hogy egy érdeklődő milyen hamar válik nálad vásárlóvá. Egy 3-5 e-mailből álló automatizmussal nagyban elősegítheted a folyamat sikerét.

Az új feliratkozóknak elküldhetsz néhány ingyenes tartalmat, bemutathatod nekik a webáruházadat, megválaszolhatod a leggyakoribb kérdéseket, és persze tehetsz egy visszautasíthatatlan ajánlatot is.

Automata levelek az email listád tisztán tartásához

Egy-egy e-mail kampány sikeressége azon is múlik, hogy hány feliratkozóhoz jut el az üzeneted. Gyakori, hogy egy vásárlás során az e-mail listádra felkerülnek olyan szereplők is, akiket már nem foglalkoztat az a téma, amiről szeretnél kommunikálni. Így fontos, hogy mindig tartsd tisztán az e-mail listádat, tehát csak olyan feliratkozóid legyenek rajta, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek a kiküldött tartalmak iránt. Az e-mail marketing egyik varázsa, hogy előre beállított automatizmussal őket is kiszűrheted.

Nincs más teendőd, mint beállítani egy-két emlékeztetőt azoknak, akik már hónapok óta nem nyitották meg az üzeneteidet. Ha továbbra sem reagálnak, a rendszer automatikusan törli őket. 

Hogyan tudsz ehhez hasonló folyamatokat építeni?

Könnyebben, mint gondolnád. Ráadásul a megvalósítás eszközigénye is minimális. Amire szükséged lesz,

  • néhány szabad óra, amikor 100%-ban erre a feladatra fókuszálhatsz;
  • számodra megfelelő eszköz a tervezéshez
  • e-mail marketing szoftver, ami automatizmusok építésére is korlátlanul alkalmas.

A folyamat első lépése a tervezés. Vizsgáld meg a webáruházad működésének egy folyamatát, és figyeld meg, mi történik a vásárlóval onnantól, hogy rátalált a webáruházadra egészen odáig, hogy leadta a rendélését. Íme erre egy példa.

Gondold végig, mi történik azután, hogy valaki először vásárolt a webáruházadban. Kap ezután bármilyen kommunikációt? Ez milyen hatékonysággal működik? Mi az, amit optimalizálni lehet rajta?

Tegyük fel, hogy röviddel a vásárlást követően kiküldésre kerül egy edukatív segédlet a megrendelt termék használatáról. A következő e-mailben megválaszolhatod a termékkel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket, majd harmadik kommunikációs lépésként elküldhetsz egy elégedettségi kérdőívet.

Amikor vázlat szinten összeállt egy-egy folyamat, akkor érdemes belépned az e-mail marketing szoftveredbe és lépésről-lépésre beállítanod az automatizmus szakaszait. (Ha nincs ilyen szoftvered, hamarosan lesz egy jó hírünk is.)

Összefoglalásként tehát a folyamatok építésének javasolt menete:

  1. Célkitűzés – válassz ki a folyamatot, amit optimalizálni szeretnél.
  2. Modellezés – elemezd, hogy működik jelenleg a folyamat és miként lehetne javítani rajta.
  3. Tervezés – tervezd meg a folyamat automatizált menetét.
  4. Szoftveres megvalósítás – állítsd be a lépéseket az e-mail marketing szoftverben.
  5. Tesztelés – próbáld ki működés közben és fejlessz rajta, ha szükséges.

Milyen e-mail marketing szoftvert használj?

Olyat, amivel könnyen boldogulsz, átlátható a felülete, funkcionalitásban pedig képes arra, amire szükséged van. Egy egyszerű e-mail küldő program helyett sokkal hatékonyabb egy olyan szoftvert, ami a fent részletezett marketing automatizálási folyamatokra is képes.

Néhány javaslat a „milyen marketing szoftvert válasszak” kérdésre:

  • Igazítható legyen webáruházad folyamataihoz – legyen szó vevőszerzésről, kosárelhagyásról, visszatérő vásárlókról.
  • Kompatibilis legyen az általad használt felületekkel – a webshop motoroddal, a számlázó programoddal és minden egyéb platformmal. Mindezt nagyobb fejlesztés nélkül.
  • Mutasson transzparens riportokat – ha beállítottál egy folyamatot, mérned kell a hatékonyságát. A riportok elengedhetetlenek, hogy átlásd a rendszer gyenge pontjait és fejleszteni tudj.
  • Kapj mellé támogatást – fontos, hogy tudj honnan segítséget kérni, ha elakadtál.

Ezeknek a kritériumoknak a SalesAutopilot tökéletesen megfelel, ráadásul a Shoprenteren belül ingyenesen is elérhető a hírlevélküldőjük! Bár számos egyéb alternatíva érhető el a piacon, a „SAPI” elképesztő tudása minden igényt kiszolgál, akármilyen komplex e-mail marketing folyamatokra lenne szükséged.

Nem beszélve arról, hogy a SalesAutopilot felhasználókat elképesztően mély tudásbázis, illetve magyar nyelvű ügyfélszolgálat is segíti.

Cselekvési terv

Szándékosan nem konklúzióval zárjuk a bejegyzést, mert mostantól a megvalósításé kell, hogy legyen a főszerep. 

  1. Válaszd ki, hogy a webáruházad melyik folyamatát automatizálod elsőként.
  2. Modellezd a lépéseket és rajzold fel az automatizmus folyamatát.
  3. Majd valósítsd meg mindezt olyan e-mail marketing szoftverrel, ami kiszolgálja az igényeidet.

De melyik szoftver legyen az?

Jó hírünk van!

A Shoprenter és a SalesAutopilot egy komolyabb stratégiai partnerségre lépett. Célunk, hogy a lehető legjobb eszközöket biztosítsuk ügyfeleink számára, emiatt korszerűsítjük a Shoprenteren belüli hírlevélküldést is. Ennek köszönhetően minden ügyfelünk ingyenesen használhatja a SAPI ezen funkcióját. Ez a csomag sehol máshol nem érhető el csak a Shoprenternél!

Szeretnél többet megtudni az e-mail marketingről? Akkor nézd vissza a “Hírlevélküldéstől a bevételt termelő automatizmusig” című webináriumunkat, ahol Csepregi Balázs, a SalesAutopilot társalapítója és Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója mutatja meg neked, hogyan hozhatod ki a legtöbbet ebből a marketing csatornából

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hirlevél vs. e-mail marketing
Hírlevél vs. e-mail marketing

Mire elég a hírlevél, és mennyivel több lehetőséget biztosít számodra webáruház üzemeltetőként az e-mail ...Elolvasom

Close