Bevételnövelés Email marketing

[EMAIL MARKETING] Hogyan növeljük meg az emailekből származó bevételeinket?

14 perc olvasási idő Hogyan növeljük az emailekből származó bevételeinket

Senki sem szereti a kéretlen leveleket. Talán ez is lehet az oka, hogy sokan még e-kereskedőként sem szívesen küldenek emailt a vásárlóiknak. A rossz tapasztalatok miatt úgy érzik, hogy a hírlevelek nem működnek.

Pedig az email marketing kiemelt helyet foglal el az online marketing csatornák között az e-kereskedelemben.

E-mail marketing

Nem szabad lebecsülnünk az erejét, ezt mutatja a Custora Ecommerce Pulse riportja is, miszerint az e-mail a tranzakciók 19,8%-át teszik ki, kicsivel elmaradva a fizetett hirdetéstől (19,9%), valamint az organikus forgalomtól. (21,8%)

Ha ezeken a csatornákon már sikeresek vagyunk, itt az ideje az email marketing kampányainkra koncentrálnunk, mert a segítségükkel nemcsak a bevételeinket növelhetjük meg, de elmélyíthetjük a vásárlói lojalitást is. 

Miért is jó a hírlevél?

A hírlevél segít abban, hogy kapcsolatban maradjunk a korábbi vásárlókkal és a feliratkozóinkkal, így naprakészen tarthatjuk őket.

A hírlevelek nemcsak hűséges vásárlóink megjutalmazásának remek eszközei, hanem  használatukkal éppenséggel az inaktív vevőinket is ösztönözhetjük arra, hogy visszatérjenek hozzánk.

Az email persze nem újkeletű dolog, de mégis, hosszú évekig nem volt lehetőségünk arra, hogy szegmentáljuk a célközönségünket és személyre szabjuk a tömegesen küldött leveleinket.

Ma már ez alapvető funkció minden hírlevél küldő szoftvernél, így nem meglepő, hogy az email marketing továbbra is nagy népszerűségnek örvend, annak ellenére is, hogy az Y, de főleg a Z generációnál már nem ez az elsődleges online kommunikációs csatorna.

Ebben a bejegyzésben olyan felhasználási módokat és gyakorlati tippeket mutatunk be, amelyeket szinte minden webáruház tulajdonosnak javaslunk a bevétel megsokszorozására. 

Mielőtt sorba vennénk ezeket, fontos leszögezni, hogy olyan hírlevél küldő szoftvert válasszunk , ami funkciókban gazdag.

Ugyanis sok, a cikkben említett tipphez a szoftverünknek szoros integrációban kell lennie webáruházunkkal, amely többek között a kosárban lévő termékek és vásárlások átadását jelenti a hírlevél küldő alkalmazásba.

Ezért elsődlegesen meg kell vizsgálnunk,  hogy …

Melyik a legjobb email marketing szoftver egy webáruház számára?

Amikor email marketingről beszélünk, nincs egy általánosan elfogadott vélemény arról, hogy melyik a legjobb, mint ahogy nincs minden megoldásra alkalmas szoftver sem.

Fontos megvizsgálnunk a költségeket, a funkciókat és a személyes preferenciákat is, ezek mind szerepet játszhatnak a szoftver kiválasztásában.

Amikor webáruházunk marketingjéről van szó, érdemes olyan marketing automatizmusokat kínáló szoftvereket választanunk, amelyeket kimondottan e-kereskedőknek terveztek.

Mit nevezünk automatizmusnak?

Automatizmus során beállíthatjuk, hogy mi történjen egy bizonyos esemény után, ez pedig nagyon értékes megoldás egy webáruház számára.

Szerencsére a Shoprenter rendszere automatizmusokban gazdag, ezek segítségével nemcsak a bevételeidet növelheted, de új vásárlókra is szert tehetsz, sőt a meglévő vevőidben is növelheted a vásárlói lojalitást.

Emellett már igazán széles választék elérhető a piacon a különböző e-mail küldő szoftverekből, többek között az alábbi népszerű megoldások közül válogathatunk:

Nézzük, hogy melyek azok a leghasznosabb beállítások, amelyeket a Shoprenter és/vagy egy hírlevél küldő szoftver segítségével megvalósíthatunk. 

Akár a Shoprenter email marketing funkciókról, akár hírlevél küldő szoftverekről beszélünk, az automatizmusok kiemelten fontos szerepet játszanak egy webáruház üzemeltetésében.

A webáruházunkban történt események hatására (például vásárlás, rendelési állapot változás, kosárelhagyás stb.) automatikus emailt küldhetünk a vevőink számára. 

11+1 gyakorlati tipp

1. Gyűjtsünk termékértékeléseket

A termékértékelések kincset érnek. Számos esettanulmány világított már rá a termékértékelések pozitív hatásaira.

A Qualtrics.com kutatása alapján a vásárlók 93%-a olvassa el a véleményeket, mielőtt megvásárolja az adott terméket, ez pedig közvetlen hatással lehet a konverziónkra.

Kutatások bizonyítják, hogy akár 4,6%-os növekedést eredményezhet a konverzióban, ha egy termék 50 vagy több pozitív vásárlói véleménnyel rendelkezik.

Persze hiába a számok bizonyító ereje, sokan még ennek ellenére sem gyűjtenek értékeléseket, pedig az email egy kitűnő eszköz erre.

Íme egy példa a Játéksziget webáruháztól:

Játéksziget

Jellemzően egy ilyen típusú email hatékonysága akkor lesz kiemelkedő, ha adunk valami kis ösztönzőt az értékelésért cserébe, például egy nyereményjátékban való részvételt vagy egy kedvezményt.

Ezt az email típust mindenképp automatizáljuk a Shoprenterben elérhető automatizmusok vagy az általunk használt hírlevél küldő szoftver segítségével.

A Shoprenter admin felületén ezt könnyedén beállíthatjuk a Marketing > Automatikus események menüpontban.

Automatikus események

Ajánlott 1-2 hetet várni az email kiküldésével, hogy a vásárlónak már kellő mennyiségű tapasztalata legyen a termékünkkel kapcsolatban.

Mind az időzítéssel, mind a kínált ösztönzővel érdemes kísérleteznünk, hogy a lehető legtöbb termékértékelést gyűjthessük. Ezzel el is érkeztünk a következő ponthoz, az A/B teszteléshez.

2. A/B teszteljünk

Amikor A/B tesztelésről beszélünk, a leggyakrabban a tárgymezőre vagy a tartalomra gondolunk, de valójában bármit A/B tesztelhetünk, amit optimalizálni szeretnénk: link elhelyezését, CTA feliratot, valamint azt is, hogy hétköznap vagy hétvégén ideálisabb a hírlevélküldés.

Az A/B teszt lényege az összehasonlítás, azaz kiválasztjuk, hogy mely területet érdemes tesztelni, létrehozunk két verziót a tesztelés során, majd kiderítjük, hogy melyik variáns teljesít jobban.

Egy hírlevél esetében ez úgy épül fel, hogy többféle változatot írunk meg egy tárgyból vagy tartalomból, majd kiküldjük azokat a feliratkozók egy bizonyos százalékának. Ezután az eredmények alapján a győztes verziót küldjük ki a teljes listára.

Itt rögtön adódik is a kérdés, hogy mennyi időnek kell eltelnie, hogy releváns eredményeket kapjunk, illetve milyen mutató alapján hozzuk meg a döntést egy A/B teszt során.

Az első kérdés megválaszolásában a listánk mérete nem elhanyagolható tényező. Minél kevesebb email címből áll a lista (így a minta is, amit a teszteléshez használunk), annál több időt kell hagynunk a tesztre. A Mailchimp egyébként egy minimum 4 órás A/B tesztet javasol. (legalább 5000 fővel kombinációként)

A nyertes verziót többféle mutató alapján is kiválaszthatjuk: megnyitási-, átkattintási ráta vagy bevétel. Itt leginkább az lesz a döntő, hogy éppen mit is tesztelünk, illetve mi az emailünk célja.

A/B teszt

Az alábbi példán a Blenders Eyewear két, vizuálisan hasonló levél megnyitási rátáját tesztelte, amelynek eredményeképp az “A” verziónál a kattintások +33% -kal, a bevételek pedig +48% -kal nőttek.

Ha tárgymezőt teszteljük, akkor általában a megnyitási rátát célszerű választani, míg ha egy olyan tartalmat, amelynek célja, hogy minél többen kattintsanak át egy adott oldalra, akkor az átkattintási ráta lesz a döntő.

E-kereskedőként pedig a bevétel választása is jó döntés lehet, de ehhez kellően nagy hírlevél listával kell rendelkezünk, mert itt nemcsak át kell kattintania egy adott számú feliratkozónak, de vásárolnia is kell, és ehhez nem elég egy pár ezer címből álló lista.

A tárgymező és a tartalom mellett a kiküldés időpontját és a feladót is tesztelhetjük. Ezeknek az optimumát pár A/B teszt segítségével viszonylag gyorsan megállapíthatjuk, így a későbbiekben már csak a tárgyra és a tartalomra kell majd koncentrálnunk.

Ha pedig több időnk is van, akkor e-kereskedőként a következőket próbáljuk meg még tesztelni:

  • különféle upselling és cross-selling ajánlatok a tranzakciós e-mailekben
  • ünnepi kampány hírlevelek tárgymezői
  • hétvégén vagy hétköznap küldjünk-e emailt

Amennyiben az általunk használt hírlevél küldő rendszer tartalmazza ezt a funkciót, úgy , nemcsak az eseti hírleveleket, de az automatikus e-maileket is A/B tesztelhetjük.

3. Állítsunk be kosárelhagyási értesítőt

Tudjuk, unalomig ismételt tipp ez, de kétségtelen, hogy a kosár/pénztár elhagyás az a terület, ami az egyik legnagyobb értékkel rendelkezik, amikor bevételnövelésről beszélünk. Ennek az az oka, hogyha valaki már kosárba rakott egy terméket, azzal rögtön minőségi érdeklődévé válik.

Mivel a kosárelhagyásnak számos oka lehet (nem feltétlenül az, hogy nem kell a látogatónak a termékünk), így egy automatikus értesítő kiküldése mindig jó ötlet. 

Az Etáska webáruház példája: 

Etaska.huA Shoprenterben nagyon egyszerűen beállítható egy időzített levél a vásárlást be nem fejező vevőknek. 

Ezt a beállítást szintén megtalálhatjuk az admin felületen a Marketing > Automatikus események menüpont alatt.

Amennyiben a hírlevélküldő szoftverünkben van ilyen funkció, akár több levelet is küldhetünk, hiszen a kosárelhagyási értesítőt más célokra is használhatjuk, és nem célszerű ezeket egy e-mailbe belesűríteni.

A levelekbe belefoglalhatjuk az alábbiakat:

  • egy értesítő részt, amely arról szól, hogy elmentettük a látogató kosarát (benne a termék nevével, árával és fényképével, a termékoldal webcímével és egy linkkel, amivel folytathatja a megrendelését),
  • egy kérdést, amikor is a kosárelhagyás okát próbáljuk kideríteni, (a háttérben állhat esetlegesen technikai probléma, valamint a probléma azonosítása nagy segítséget jelenthet a különböző vásárlói kifogások kezelését illetően)
  • egy emlékeztetőt, hogy már csak pár napig őrizzük meg a kosár tartalmát (ezzel sürgősség érzetet keltünk),
  • egy vagy több termékajánló modult.

A sorozat minden levele tartalmazza a linket, amellyel a potenciális vásárló visszatérhet a pénztár folyamathoz, és befejezheti a megrendelését.

Mint minden emailt, a kosárelhagyási értesítőket is célszerű tesztelni, hogy megnöveljük hatékonyságukat. A tartalom mellett ki kell találnunk, hogy hány emailből álljon a sorozat, illetve milyen időközönként küldjük ki azokat.

Mi a 3 levél kiküldését javasoljuk, ennél több már inkább zavaró, mintsem hatékony. Az első emailt a kosárelhagyás után 1 napon belül érdemes küldeni, majd rá 1-2 napra a következőt, az utolsót pedig megint csak rá 1-2 napra.

De hogy mi az ideális a célközönségünk számára, azt csakis a tesztek után fogjuk tudni megmondani.

Vannak olyan webáruházak, akik az utolsó levélben valamiféle ösztönzőt (általában árkedvezményt) használnak, hogy sikeresen lezáruljon a vásárlási folyamat.

Ugyanakkor ez a megoldás veszélyeket rejthet magában, hiszen ezzel a vásárlókat könnyen a kosárelhagyásra kondicionáljuk, azaz a jövőben lesznek olyanok, akik csakis a kedvezmény miatt fogják elhagyni a kosarat.

Ha ennek ellenére mégis szeretnénk egy ajánlatot használni, azt szintén érdemes tesztelnünk.

4. Jutalmazzuk meg a leghűségesebb vásárlóinkat

A legtöbb webáruházra igaz, hogy egy 80/20-as kapcsolat van az összbevétel és a vásárlók száma között. Azaz, a bevétel nagy része általában egy relatíve kis számú hűséges vásárlótól származik.

Így ezek a webshopok biztosan nem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy nem törődnek a leghűségesebb vásárlóikkal.

Időközönként gondoljunk rájuk, és küldjünk kimondottan csak nekik szóló kedvezményeket. Ráadásul ezzel általában két legyet ütünk egy csapásra.

Egyrészt növeljük a hűségüket, ezzel hosszú távon több bevételre teszünk szert, hiszen tovább maradnak vásárlóink. Míg rövidtávon a beváltott kedvezmények miatt megint csak plusz bevételre teszünk szert.

Az eMAG.hu ezt az emailt küldte ki azoknak az ügyfeleknek, akik korábban legalább egyszer már vásároltak a webáruházból:

eMAG.hu

Természetesen rengeteg módja van annak, hogy megjutalmazzuk vásárlóinkat. A kérdés inkább itt az, hogy milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre, hogy vevőinket csoportosítsuk.

A Shoprenterben a vásárlóinkat vevői csoportokba tehetjük, majd ezekre százalékos kedvezményt állíthatunk be webáruházunkban.

Ezt a beállítást a Vevők > Vevői csoportok menüpont alatt tehetjük meg.

Vevői csoportok

A kiváltó esemény hatására a vevőt áthelyezhetjük egy másik vásárlói csoportba.

Az automatizmus abban az esetben tud megfelelően működni, amennyiben a vevőcsoportok sorrendbe vannak téve. Érdemes arra odafigyelni, hogy az “Alapértelmezett” vevőcsoport sorrendje ne legyen nagyobb értékű, mint mondjuk a “Törzsvásárló” csoport sorrend értéke.

De időnként más módon is érdemes megjutalmazni a vásárlóinkat, akiket több tényező alapján is csoportosíthatunk.

A feliratkozó listánkra például rászűrhetünk az alábbi adatok alapján: 

  • összes rendelési érték 
  • átlagos rendelési érték
  • rendelések száma
  • megszerzett hűségpontok
  • egy bizonyos termék vagy termékkör megrendelői alapján.

Ezek az e-kereskedelmi adatok már sok hírlevél küldő szoftverben segítenek nekünk még pontosabban célozni a kampányainkban.

Az alábbi képen pár Mailchimpben alapértelmezetten elérhető e-kereskedelmi szűrési lehetőséget látunk:

Mailchimp

5. Küldjünk emaileket az inaktív vásárlóknak

Minél nagyobb hírlevél listával rendelkezünk, annál nagyobb az esélye, hogy lesznek vásárlóink, akik hónapok óta nem nyitották meg az üzeneteinket. Azonban őket sem szabad veszni hagynunk!

Ilyen esetben létrehozhatunk egy reaktiváló kampányt, amely során emlékeztetjük őket, hogy kik vagyunk és mit kínálunk a számukra, így ösztönözve őket az ismételt vásárlásra.

Ezáltal egyrészt visszacsábíthatjuk őket az aktív vásárlóink közé, másrészt tisztíthatjuk hírlevél listánkat.

Az OptinMonster kreatív megoldása, amely több szempontból is érzékelteti, hogy régen nem vásárolt az illető:

  • “Helló idegen” megszólítás
  • Érdeklődtek, hogy mit csinálhatna a cég másképpen.
  • 10%-os kedvezményt biztosítottak, amivel jelezték a vásárlónak, hogy hiányolják.
  • A kedvezményt biztosító kupon nevébe is belecsempészték a “hiányzol nekünk” megnevezést.

OptinMonster

Emellett jó megoldás lehet, ha ezeket a  leveleket is automatizáljuk, például, amikor egy vásárlónk összes megrendelésének értéke elér egy bizonyos összeget, hozzáadhatjuk őt egy olyan email sorozathoz, amit a legaktívabb vásárlóinknak küldünk.

A vásárlók nagyobb eséllyel térnek vissza, ha jó okuk is van rá, például ha spórolhatnak a vásárlásuk során. Nem mellesleg, egy valódi értéket képviselő ösztönzővel azt is kifejezhetjük, hogy törődünk velük.

Ez az ösztönző nemcsak egy kedvezmény lehet, hanem:

  • ingyenes szállítás
  • ingyenes tanulmány vagy 
  • ajándék a vásárlás mellé.

A Yamuna webshop ingyenes szállítást biztosított vásárlóinak:

Yamuna

6. Legyünk felkészültek az ünnepekre

Az e-kereskedelemben az ünnepeknek kiemelt szerepe van.

A statisztikák szerint az utolsó negyedévben az éves bevételének akár 40%-át is realizálhatja egy webáruház. Rendkívüli mértékben megnő a látogatók száma és a vásárlási hajlandóság, ráadásul a vevők átlagosan többet is költenek a webshopokban az év többi részéhez viszonyítva.

Ha figyelembe vesszük, hogy mennyi kreativitásra van szükségünk egy hatékony kampányhoz, illetve mekkora potenciál van egy-egy ilyen eseményben, nemcsak nem szabad elsietnünk a megvalósítást, de fontos, hogy legyen egy jól bejáratott rendszerünk, ami biztosítja, hogy egy kicsit mindig előrébb járjunk, mint a versenytársaink.

Az Ünnepi Felkészítő Kézikönyv segítségével Te is könnyedén felkészítheted webáruházadat az év végi kampányidőszakra, legyen szó az egyes kampányok (pl. Black Friday) e-mailek megtervezéséről, vagy akár a tranzakciós e-maileid átdolgozásáról az ünnepek idején.

Ünnepi Felkészítő Kézikönyv

A kézikönyvben számos tippet adunk Neked ahhoz, hogy kihozd a maximumot az ünnepi kampányaidból.

7. Lepjük meg a vásárlóinkat fix összegű kedvezménnyel

A veszteségelkerülés pszichológiája alapján a fix összegű kedvezmény egy olyan ösztönző marketing eszköz, amely a vásárlók nagy részénél hatékonyabban működhet, mintha 10-20%-os kedvezményt adnánk nekik.

A Kosárbatettem.hu webáruház minden feliratkozóját 500 Ft értékű kuponnal lepte meg, amit egyszeri alkalommal 30 napon belül tudnak felhasználni, ezzel is a sürgősség érzést keltve a vásárlóban:

Kosárbatettem.hu

Amikor a következő alkalommal százalékos kedvezményt szeretnénk kiküldeni, fontoljuk meg annak lehetőségét, hogy levásárolható fix értékű kupont adunk inkább helyette.

A 10-20%-os kedvezmények általában nem győzik meg a vásárlókat, mivel jellemzően nagyobb százalékokról szeretnek hallani, míg egy fix összegű kedvezmény esetén pontosan tudni fogják, hogy milyen összegtől esnek el, ha nem cselekednek gyorsan.

Vegyük észre, hogy ennek a stratégiának fontos része a szűk határidő megadása, hiszen a sürgősség érzet felkeltése szintén egy kitűnő pszichológiai ösztönző a bevételek növelésére. Emellett a minimum rendelési érték előírásával tovább növelhetjük a kampány hatásfokát.

Tanulmányok azt mutatják, hogy a fix összegű kedvezményeket akár 175%-kal többen váltják be, mint a százalék alapúakat.

Amikor arról kell döntenünk, hogy egy adott termékre százalékos vagy fix összegű kedvezményt adjunk-e, akkor használhatjuk a következő ökölszabályt is: ha a termék ára 10.000 forint alatt van, akkor százalékos kedvezményt adunk, ha pedig ennél magasabb, fix összegűt.

Tapasztalatok szerint ez fogja a legnagyobb észlelt értéket nyújtani a vásárlóinknak.

8. Használjuk ki a tranzakciós e-mailekben rejlő lehetőségeket

A tranzakciós emailek elsődleges funkciója kétségtelenül az, hogy értesítsék a vásárlókat a rendelésük állapotáról. Mindazonáltal ez még nem jelenti azt, hogy le kell becsülnünk az ezekben a levelekben rejlő potenciált.

Ide tartoznak többek között: 

  • az üdvözlések
  • a rendelést visszaigazoló e-mailek
  • a szállítást visszaigazoló e-mailek
  • és a kosárelhagyásra emlékeztető e-mailek.

A MarketingCharts által végzett felmérésben több mint 300 szakértő vett részt, amely kimutatta, hogy egy jól megfogalmazott tranzakciós e-mail akár kétszer magasabb vevői elkötelezettséget eredményezhet.

MarketingCharts

Az eMag.hu egy korábbi Black Friday napján küldött visszaigazoló levelében a többi ajánlat megtekintésére bíztatott:

eMAG.hu2

De nem álltak meg itt, nem sokkal később egy következő emailben, amelyben gratuláltak a választásomhoz, további termékeket ajánlottak a figyelmembe:

eMAG.hu3

A GetResponse kutatása szerint azoknak a tranzakciós e-mailek, amelyekben szerepelt a közösségi média profilok linkje, 115%-kal magasabb volt az átkattintási rátája.

Láthatjuk, hogy a tranzakciós emailek egy kis kreativitással és személyre szabással könnyen hatékony eszközzé válhatnak a kezünkben, ami vásárlói hűséget és visszatérő vevőket hozhat számunkra.

9. Állítsunk be emailt szülinapokra, névnapokra, évfordulókra

A Campaign Monitor kutatása szerint a személyre szabott szülinapi leveleknek 481%-kal magasabb a tranzakciós aránya, mint a hagyományos hírleveleknek, emellett 342%-kal magasabb bevételt generálnak.

Így nem is lehet kérdés, hogy küldjünk ilyen üzeneteket. A névnapi üzenetek a Shoprenterben könnyen beállíthatók a már korábban is említett automatizmusok segítségével.

Marketing > Automatikus események > Új létrehozás > Esemény

A szülinapi üzenetek küldésével már picit több munkánk lesz. Először is be kell gyűjtenünk a vásárlóink születésnapját egy kérdőív segítségével. Itt célszerű valami ösztönzőt adnunk a kitöltésért cserébe.

Persze minden egyéb olyan információt is kérjünk be, ami a későbbiek folyamán segít a vásárlókkal való kommunikációban. Például érdeklődési kör, iskolázottság stb.

Ráadásul a szülinap bekérésével egy időben szert teszünk a vásárlók pontos életkorára is. (erre vonatkozó információkat már a Google Analytics-ből is kinyerhetünk)

Ha ezzel megvagyunk, akkor a hírlevél küldő szoftverünkben hozzunk létre a feliratkozó profiljában egy születésnapot tartalmazó mezőt, ahova átadjuk majd az adatokat.

Ezután kiválasztjuk a megfelelő automatizmust és máris létrehozhatunk személyre szabott e-maileket.

Egy példa a Mohito.com webáruház alapján, amely személyre szabott kedvezményt biztosít törzsvásárlói számára:

Mohito

10. Optimalizáljuk az üdvözlő email sorozatunkat

Adjunk több emailt a köszöntő kampányunkhoz. A feliratkozás utáni üdvözlő emailben rendszerint arról írunk, hogy a jövőben milyen tartalmakat fogunk küldeni és azokat milyen gyakran, de ne álljunk meg itt.

Állítsunk be több emailt is, amelyben edukáljuk feliratkozóinkat (és remélhetőleg a leendő új vásárlókat) a vásárlás előtti szakaszban.

A sorozat emailjei tartalmazhatnak bizalomnövelő elemeket és hasznos információkat a webáruházunkról:

  • fizetési és szállítási információk linkjei,
  • nyitvatartás, 
  • telefonszám.

Ha személyként kommunikálunk a webshopunk nevében, mutatkozzunk be az első levélben, írjuk le, kik vagyunk, mivel (és mióta) foglalkozunk. Ezek mind építeni fogják a vevőkkel való kapcsolatunkat.

Emellett fontoljuk meg, hogy hozzáadunk egy ajánlatot is a sorozathoz – például egy speciális kedvezményt az első vásárlásra.

A több emailből álló üdvözlő sorozat (szemben az egyetlenegy emaillel) egy nagyon hatékony módja, hogy több forgalmat hozzunk az email feliratkozóinkból a webáruházunkba.

A Marathontime webáruház üdvözlő e-mailje:

Marathontime.hu

 

Szuper megoldás, mert a bemutatkozás mellett felkeltik a vásárlói figyelmet a meglepetésekkel.

Amire figyelnünk kell minden email sorozatnál, az az emailek között eltelt idő. Az a tapasztalat, hogy a kisebb időközök (max. 1-2 nap) összeségében nagyobb megnyitási rátát eredményeznek.

Viszont megvan a veszélye annak, hogy hamar kiégethetjük a listánkat vele, így ezt is érdemes tesztelnünk.

11. Fizetett hirdetések

E-mail kampányainkat fizetett hirdetések segítségével is megtámogathatjuk. A hirdetésekhez érdemes felhasználni az e-mailjeinkhez készített kreatívokat is.

Ebben a stratégiában nagy potenciál van. Például valaki megvesz egy terméket a webáruházunkból, majd nem sokkal ezután már meg is lát egy hirdetést a Facebookon, amelyben egy kiegészítő terméket kínálunk.

Ha nem is veszi meg a hirdetés hatására, még mindig küldhetünk egy emailt, benne egy kedvezménnyel az adott kiegészítő termékre.

Ráadásul, ha Mailchimpet használunk, akkor közvetlenül a platformról indíthatjuk el a hirdetéseket Facebookon vagy Google Ads-ben.

A fentiek mellett a hírlevél listánk sokat segíthet a fizetett hirdetéseink hatékonyságának növelésében is. Ugyanis az e-mail adatbázisunkat kiexportálva és a hirdetéskezelőbe feltöltve egyéni célközönségeket és azok hasonmásait hozhatjuk létre. Ezeket pedig célzásként hozzáadhatjuk a hirdetési kampányainkhoz, amelyek így relevánsabb célközönséghez fognak eljutni.

+1 tipp: Állítsunk be előnézeti szöveget

Ez a funkció igazán egyszerű, de annál nagyszerűbb, és nem igényel bonyolult beállítást.

Az olyan email szolgáltatók, mint az iPhone Mail app, a Gmail és az Outlook nemcsak a tárgymezőt jelenítik meg az emailek listázásánál, hanem néhány sornyit is az email tartalmából.

Előnézeti szöveg

Amennyiben nem állítunk be előnézeti szöveget, akkor ez teljesen véletlenszerű lesz, és általában ritkán jelenik meg a számunkra kívánatos szöveg.

Így ezzel amellett, hogy rendezetlen lesz az emailünk megjelenítése, egy lehetőséget is elpazarolunk, hogy még inkább felhívjuk a célközönségünk figyelmét emailjeinkre.

Ezért adjunk meg egy rövid, lényegre törő szinapszist az emailünk tartalmáról. A megjelenített előnézeti szöveg hossza függ az email szolgáltatóktól és a felhasználói beállításoktól is, de lehetőleg próbáljuk meg 50 karakter alatt tartani.

Előnézeti kép 2

További praktikák a Shoprenterben

A Shoprenter rendszerében további két funkciót emelnénk ki, amelyek használatával tovább növelhetjük e-mail marketingünk hatékonyságát

Értesítés küldése, ha egy termék nincs raktáron

Előfordulhat, hogy jelenleg nincs raktáron egy termékünk, de később még valószínűleg kapható lesz, és azt szeretnénk, hogy erről a potenciális vásárlóink is értesüljenek.

Ezt a célt szolgálja ez a funkció, amellyel a látogatók értesítést kérhetnek olyan termékeknél, amelyek ugyan megjelennek webáruházunkban, de az adott időpontban nincsenek raktáron.

Amennyiben engedélyezve van a funkció, akkor a 0 raktárkészletű terméknél megjelenik egy “Értesítést kérek” gomb.

Termék nincs raktáron

Erre a gombra kattintva egy felugró ablak jelenik meg, ahol a látogató megadhatja az e-mail címét és azt a készletmennyiséget, amely elérése esetében szeretne értesítést kapni.

A cím megadása után megjelenik egy köszönő ablak is. 

A funkciót a Beállítások> Bolt beállítások> Kosár és Pénztár beállítások menüpontban kapcsolhatjuk be.

Az adminon pedig egy külön pontban listázásra kerülnek az értesítés kérések e-mail címmel, termék cikkszámmal, termék névvel, dátummal és mennyiséggel együtt, illetve azt is jelzi, hogy kaptak-e már értesítést. 

Ezeket a Jelentések> Értesítés kérések menüpontban láthatjuk.

Értesítést kérés

A rendszer minden nap megvizsgálja, hogy az adott értesítés kérésnél lévő mennyiség már elérhető-e az áruházban, és ha igen, automatikusan küld egy üzenetet azokra az e-mail címekre, amelyek korábban még nem kaptak értesítést.

A Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése> Raktárkészlet értesítő pontban szerkeszthetjük a felugró ablak, a köszönőoldal és az automatikus email szövegét.

Ha szeretnénk ilyet beállítani webáruházunkban, példa az e-mail tartalmára a Mohito webáruháztól:

Mohito2

Értesítés küldése, amikor egy kívánságlistás termék akciós lesz

Ez megint csak egy hasznos bevételnövelő funkció, és egyszerűen beállítható a Shoprenterben. A bekapcsolása után, ha a vásárló kívánságlistájában elhelyezett termékek közül valamelyik akciós lesz, akkor ennek az automatizmusnak a segítségével értesítést küldhetünk a regisztrált vásárlónak.

Beállítani a funkciót a Marketing > Automatikus események menüpontban tudjuk.

További praktikák a Mailchimp hírlevél küldő szoftverben

Amennyiben Mailchimpet használsz, 2 funkciót mindenképp érdemes kipróbálnod ebben a szoftverben:

  1. Follow-up e-mail sorozat: Létrehozhatunk olyan e-mail sorozatokat, amelyek csak bizonyos termékek megvásárlása esetén aktiválódnak. Így, ha van egy nagy forgalmú termékünk, akkor érdemes olyan automatizmust beállítanunk a megvásárlása esetén, amelyben kiegészítő termékeket kínálunk hozzá.

     

  2. Termékajánló blokk: A hírlevél sablonokba lehetőségünk van beszúrni termékajánló blokkokat.

Mailchimp

Itt használhatjuk a Mailchimp saját, intelligens (dinamikus) termékajánlóját. Erről tudni kell, hogy az automatikus termékajánlások hetente csak egyszer frissülnek, így azok nem lesznek azonnal használhatók, csak miután a Mailchimp rendszere végzett a szükséges háttérszámításokkal.

Másik lehetőségként a „Product” blokkot behúzva magunk választhatjuk ki, hogy a legjobban fogyó termékeinket szeretnénk megjeleníteni vagy azokat, amiket manuálisan választunk ki a terméklistánkból.

Product modul

A termék behúzása után szabadon szerkeszthetjük a modult.

Product modul2

A kutatások szerint a dinamikus termékajánlásokat tartalmazó emaileknek kétszer nagyobb a tranzakciós rátája.

Zárszó

Láthatjuk, hogy a webáruházas email marketingben rengeteg eszköz áll rendelkezésünkre, hogy növeljük a bevételeinket.

Az online értékesítésben nincsenek korlátok arra vonatkozóan, milyen mértékben szegmentáljuk a vásárlóinkat vagy célozzuk meg őket a különböző csatornákon, mint ahogy arra sem, mennyire szabjuk személyre kommunikációnkat.

Ne ess abba a hibába, hogy alábecsülöd az e-mail marketing erejét! Reméljük, hogy cikkünk adott néhány ötletet, amelyet akár már ma elkezdhetsz alkalmazni a bevételeid növelésére. 

Ha pedig bármilyen kérdésed van a fentiekkel kapcsolatban, ne habozz azt feltenni a hozzászólások között vagy a már megszokott ügyfélkapcsolati elérhetőségeink egyikén.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Mit várnak a vevők egy webshoptól
Mit várnak el a vásárlók a webshopodtól?

Ha valaki napjainkban egy vállalkozás elindításán gondolkodik, akkor szinte biztos ott lesz az első ...Elolvasom

Close