Bevételnövelés Webáruház menedzselés

Marketing funkciók a Shoprenterben – kezdőknek és haladóknak

7 perc olvasási idő Marketing funkciók a Shoprenterben - kezdőknek és haladóknak

“Az én termékem eladja magát!” 

– híres utolsó mondatok egyike.

Nagyon sokszor hallottuk már ezt a kijelentést, ami tapasztalataink alapján nem a sikeres vállalkozók jelmondata.

Tény, hogy egy webáruház látogatók nélkül nem tud és fog automatizált pénztermelő gépezetté válni. Ahhoz, hogy állandó forgalmunk legyen és stabil bevételre tegyünk szert, alkalmaznunk kell online marketing technikákat.

Az online marketing létjogosultsága az e-commerce iparágban

Ne aggódj, nem fogunk szakdolgozat mélységekbe bonyolódni – még, ha a bekezdés címe ezt is sejteti. Egyszerűen csak be szeretnénk mutatni, hogy miért van szüksége a webáruházadnak online marketingre.

Képzelj el egy tölcsért! Klasszikus fentről-lefelé szűkülő tölcsér, ami szinte bármely háztartásban megtalálható – de a nagyinál biztosan.

A tölcsérbe, amikor vizet töltesz, értelemszerűen annak felső negyedében lesz a legtöbb víz, míg alul, a legszűkebb részen fog kifolyni az, ami végighaladt a tölcséren.

Ugyanez történik az internet népével is. E-kereskedőként megpróbáljuk az felhasználók azon részét elérni, akik érdeklődnek a termékünk iránt. A példában ők szimbolizálják a vizet.

Amint elérjük őket, akkor a célunk, hogy:

  1. a webáruházunkba tereljük (látogatóink legyenek),
  2. a webáruházunkban tartsuk (érdeklődővé váljanak) és
  3. cselekvésre bírjuk őket (vásároljanak),
  4. újból és újból (visszatérő vásárlókká váljanak).

Ezt a folyamatot szimbolizálja a képen látható tölcsér. 

Ahogy a víz is viselkedik a tölcsérben, a látogatók is ugyanúgy fognak viselkedni a webáruházunkban. Természetesen nem minden látogató fog vásárlónkká válni, de a célunk arra törekedni, hogy minél nagyobb arányban váljanak azzá.

Ezt az arányt nevezzük konverziós aránynak, ami az iparágakat tekintve eltérő lehet, de a hazai átlagot tekintve nyugodtan számolhatunk 1,8%-kal. Azaz 1000 látogatóból átlagosan 18 vásárlónk lesz.

Ha viszont nincs látogatónk, vagy csupán nagyon kevés van akkor nem fogunk tudni realizálni magas bevételi számokat. 

Éppen ezért szükséges, hogy a tölcsér minden egyes pontján alkalmazzunk online marketing technikákat, hogy:

  1. több látogatónk legyen,
  2. tovább tartózkodjanak a webáruházunkban,
  3. felkeltsük bennük a vágyat a vásárlásra és így
  4. egyre több és több bevételre tegyünk szert.

Végső soron ez minden e-kereskedő célja. 

Ezen célok eléréséhez pedig konkrét eszköztárt kínálunk a Shoprenterben, amely csak arra vár, hogy használjuk őket.

Bejegyzésünkben bemutatjuk ezeket a funkciókat valós példákon keresztül, kezdő és haladó szintre bontva. Vágjunk is bele!

Marketing funkciók kezdőknek

A Shoprenterben elérhető kezdő marketing funkciók beállítása nem igényel túl sok időt és nem is bonyolultak.

Tipikus “low hanging fruit”-ok, azaz alacsonyan lógó gyümölcsök, amelynek eredményétől csupán egy egyszerű mozdulat választ el bennünket.

Ha ezeket a funkciókat még nem állítottad be a webáruházadban, akkor mindenképp érdemes mihamarabb foglalkoznod vele, hiszen könnyen megnövelheted velük a bevételeidet.

  1. Ajándék a vásárláshoz

Egy ajándék termék létrehozásával könnyen növelhetjük a kosárértékünket, azaz a megrendeléseink átlagos értékét, ha az ajándék terméket minimum kosárértékhez kötjük.

Shoprenter Silver csomagtól válik elérhető ez a funkció, amellyel néhány kattintással tudunk beállítani ajándék terméket bizonyos feltételek teljesülését követően. 

Beállíthatjuk, hogy mi legyen az ajándék termék és milyen termékek kosárba rakását követően érvényesüljön a szabály. Mindezt pedig vásárlói csoportokhoz, min. és max. kosárértékhez, illetve határidőhöz is köthetjük.

A mozgóképen egy ajándék terméket állítottunk be, amely 3 termék kosárba rakását követően és 10.000 Ft feletti kosárértéknél érvényesül, továbbá csak az első vásárlásra vonatkozik határidő nélkül.

Beállítási lehetőség: Marketing/Ajándék a vásárláshoz

  1. Ajándékcsomagolás

Ha szeretnénk növelni a visszatérő vásárlóink számát, akkor létre kell hoznunk olyan plusz szolgáltatásokat, amelyek ismeretében inkább a mi webáruházunkat választják a konkurenciával szemben.

Shoprenter Silver csomagtól már lehetőségünk van ajándékcsomagolás beállítására is, amellyel a kosárba lépve a vásárlónak felajánljuk az ajándékcsomagolás lehetőségét. 

Így nemcsak az ajándékba szánt rendelésekért tudunk plusz összeget elkérni, de egy olyan gesztust is nyújtunk a vásárlóinknak, amely a vásárlási élményre és a hűségre is jó hatással van.

Mielőtt tesztelnénk, engedélyezzük az ajándékcsomagolások állapotát!

Beállítási lehetőség: Marketing/Ajándékcsomagolás

3. Kívánságlista

Előfordult már veled is, hogy böngésztél az interneten és több olyan termékbe futottál bele, amely tökéletes ajándék lenne egy-egy szerettednek?

Ha veled nem is, a látogatóiddal biztosan előfordult ez a szituáció.

Egy kívánságlista – többek között – ebben is tud segíteni. A funkció aktiválásával a látogatók kívánságlistára helyezhetik a szóban forgó termékeket.

A funkció regisztráció nélküli látogatók számára is elérhető, de beállíthatjuk a regisztrációhoz kötött működést is. Onnan pedig már csak egy lépés, hogy vásárlóvá váljanak!

Beállítási lehetőség: Marketing/Kívánságlista

4. Kosár upsell

Az egyik legjobb kosárérték növelő technika ez a funkció, amit könnyebb beállítani, mint az elsőre gondolnád.

A beállítás lényege, hogy a pénztárfolyamat előtt, a Kosár összegző alatt megjelenik egy termékajánló modul, amellyel célzottan ajánlhatunk termékeket a vásárlónak, amivel még kiegészítheti a rendelését.

Érdemes ide népszerű, kis értékű kiegészítő termékeket beállítani, amelyek még tovább növeli a vásárlás értékét.

Beállítási lehetőség: Marketing/Kosár upsell

5. Kuponok

A “kuponozás” a mai napig élvezi a népszerűségét az offline üzletek esetében, nincs másképp ez a webáruházak esetében sem.

A Nagy Webáruház Felmérésből kiderült, hogy a webáruház tulajdonosok 47%-a alkalmaz kuponokat a webáruházban. Ezzel a méltó, első helyre kerül a marketing tevékenységek támogató funkciók között, úgyhogy mindenképpen javasoljuk a használatát!

Legyen szó százalékos vagy fix összegű kedvezményről, mindkettőt könnyen beállíthatod a Shoprenterben, sőt lejárati dátumhoz, minimum kosárértékhez, konkrét termékekhez és vásárlói csoportokhoz tudod rendelni.

A példán egy 5%-os kuponkód beállítását láthatod, amely 10.000 Ft kosárérték felett érvényes minden látogató számára, lejárat nélkül.

Beállítási lehetőség: Marketing/Kuponok

6. Különleges ajánlatok

Tény: E-kereskedőként előbb-utóbb kampányolni fogunk.

Ahhoz, hogy a kampányainkat teljesen személyre tudjuk szabni, ki kell alakítanunk akciós termékeket vagy éppen termékkategóriákat.

Ebben az esetben a legjobb barátunk a Különleges ajánlatok menüpont lesz, ahol beállíthatunk speciális kedvezményeket, de klasszikus “x-t fizet, y-t kap”-típusú akciókat is.

A példán egy tipikus “2-t fizet, 3-at kap” jellegű ajánlat beállításai láthatóak, amely a Natúrkozmetikumok kategóriákra vonatkozik – az akciós termékek kizárásával.

Beállítási lehetőség: Marketing/Különleges ajánlatok

Marketing funkciók haladóknak:

1. Automatikus termék megosztás

Mi a közös a Googleben, a Facebookban, az eMagban és az Árukeresőben?

Mindegyik egy olyan felületet biztosít számunkra, ahol megjeleníthetjük a termékeinket – meglévő webáruházunk mellett!

Legyen szó Shopping hirdetésekről, vagy termékösszehasonlító oldalakról, mindegy platformnak szüksége van egy adatbázisra, amely tartalmazza a termékeinknek bizonyos adatait.

Egy ilyen adatbázist úgy kell elképzelni, mint egy Excel-doksit, ami legalább 20-30 oszlopot és a termékeink számával megegyező számú sort tartalmaz. A legtöbb webáruház esetében ez akár több ezer sort is jelenthet.

A Shoprenterben ezeknek a doksiknak a legyártásával nem kell foglalkoznod, csupán engedélyezni kell a szóban forgó csatornát, hogy automatikusan legeneráljuk a fent említett adatbázis elérhetőségét.

Ezt követően már hozzá is láthatunk a különböző csatornák beállításához!

Beállítási lehetőség: Marketing/Automatikus termék megosztás

2. Automatikus események

Történt már veled is olyan, hogy meglátogattál egy webáruházat, kosárba raktad a terméket, amit végül nem rendeltél meg, azonban érkezett egy visszaigazoló e-mail, ami ösztönzött a vásárlás befejezésére?

Velünk már igen. 🙂 Ezt nevezzük “elhagyott kosár értesítő” üzenetnek, ami csupán az egyik csodája az automatikus eseményeknek.

Szinte bármilyen e-mail automatizmust beállíthatunk, amelynek köszönhetően egy önjáró gépezetet alkothatunk.

A lehetőségek teljes tárházának megismeréséhez ajánljuk a Shoprenter Akadémia bejegyzésünket, ahol videós segédlettel segítünk a a beállításokban.

Statisztikák alapján az elindított vásárlási folyamatok több mint 80%-át nem fejezik be a látogatók. Ugye nem szeretnél ezektől a rendelésektől elesni?

Beállítási lehetőség: Marketing/Automatikus események

3. Csomagajánlat

Haladóbb szintű kosárnövelő technikaként tartjuk számon a rendszerbe épített csomagajánlatok funkciót.

A beállítása során érdemes szem előtt tartani a korábbi rendelések statisztikáit. Válogassuk ki azokat a rendeléseket, amelyekben legalább 3-5 termék került bele a csomagba. Amennyiben ezeknek a termékeknek a kombinálása ismétlődik, akkor olyan egymást kiegészítő, kapcsolt termékkombinációkra lelünk, amelyeket akár egy termékként, kedvezőbb áron tudjuk kínálni minden látogatónak.

Azzal, hogy létrehozunk ilyen termékeket, még több vásárlót ösztönözhetünk annak megvásárlására, ezzel növelve a webáruházunk átlagos kosártértékét. A csomag összetétele pedig megalapozott lesz, hiszen korábban már validálásra került a termékek kombinálása más vásárlók által.

Nincs más teendőnk, mint engedélyezni a Csomagajánlatok menüpontot és létrehozni új csomagokat a fenti termékek összeválogatásával.

A példán egy 4 termékből álló csomagajánlatot hoztunk létre, amelyek együtt megvásárolva még kedvezőbb árral rendelhetőek meg a vásárlók számára.

Beállítási lehetőség: Marketing/Csomagajánlat


4. Hűségpont rendszer

Tudtad, hogy egy új vásárló megszerzése 5x annyiba kerül, mint egy meglévő visszacsábítása?

Miért is ne fektethetnél nagyobb hangsúlyt a meglévő vásárlóidra Te is? Ennek apropójából ajánljuk a hűségpont rendszert (Shoprenter Gold csomagtól), amellyel viszonylag könnyen alakíthatsz ki egy vásárlói közösséget.

A Shoprenter hűségpont rendszerét megspékelheted olyan “gamification” megoldásokkal is, mint pontgyűjtés és azok beváltása.

Tipp: Érdemes kombinálnod a hűségpont rendszert más marketing technikákkal, legyen az kuponkód vagy csomagajánlat. Ha már van egy ilyen vásárlói közösséged, akkor küldj ki nekik hírlevelet érkező új árukészletről, amelyhez még egy speciális kuponkódot is adsz!

Ha szeretnél a beállításokról még többet megtudni, akkor ajánljuk figyelmedbe Shoprenter Akadémia bejegyzésünket!

Beállítási lehetőség: Marketing/Hűségpont


5. Intelligens termékajánlás

A Shoprenterbe épített Intelligens termékajánló rendszer egyelőre béta üzemmódban érhető el és kapcsolható be.

A működési elve a következő: Amennyiben állandó látogatószám érkezik a webáruházadba, akkor a modul tanulási algoritmusa beindul és megtanulja a korábbi látogatók viselkedését elemezve, hogy milyen termékhez, milyen kapcsolódó terméket érdemes ajánlani annak érdekében, hogy azokat megvásárolják.

A funkciót már több hónapja működő, fix bevételű webáruházak számára ajánljuk.

Ha szeretnél a beállításokról még többet megtudni, akkor ajánljuk figyelmedbe Shoprenter Akadémia bejegyzésünket!

Beállítási lehetőség: Marketing/Intelligens termékajánló

Ezek voltak, azok a marketing funkciók, amelyeket érdemes használnunk webáruház tulajdonosként, hiszen segítségükkel könnyen és gyorsan tehetünk szert extra bevételre.

Bízunk benne, hogy a bejegyzés végéhez érve találtál legalább 1 olyan marketing funkciót, aminek a beállításához kedvet kaptál és a közelgő karácsonyi kampányodban már be is fogod vetni.

Sikeres kereskedést és magas konverziós arányt kívánunk! 🙂

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
Miért most indíts webáruházat
Miért most indíts webáruházat, és miért a Shoprenter a legjobb választás ehhez?

A webáruház indítás ötlete sokak fejében felmerült, ám nem mindenki mer valójában belevágni. Ha ...Elolvasom

Close