Esettanulmány Google Ads PPC

Több, mint 30x-os megtérülés 6 hónap alatt, Google Ads hirdetésekkel

8 perc olvasási idő google-ads-esettanulmany-ceklima-banner

Egy webáruház fennmaradásához és sikeréhez kulcsfontosságú az online marketing, hiszen valahogyan látogatókat kell terelni az oldalra, akikből később vásárlókat kell generálni. Az elmúlt időszak felmérései azt mutatják, hogy a webáruházak esetén ma már megkerülhetetlen – és az egyik legeredményesebb – eszköz erre nem más, mint a Google Ads hirdetések menedzselése. 

Sokan felismerték azt, hogy a Google Ads hirdetésekkel már akár egészen kis költéssel is szép eredményeket tud elérni egy webshop. Ez pedig annak köszönhető, hogy a Google ismeri igazán a vásárlóid kérdéseit, igényeit és szokásait, így olyanokat tudsz elérni az Ads hirdetésekkel, akik jobb eséllyel lesznek vásárlóid is. Emellett mivel a Google hirdetések esetén kattintás alapú a fizetés (PPC), csak akkor kell fizetni érte, ha a Google látogatót vitt az oldaladra.

A Google Ads eredményességét az is bizonyítja, hogy a webáruház tulajdonosok megítélése szerint ez a legtöbb bevételt hozó, fizetett, online marketing eszköz – derült ki a 2022-es Nagy Webáruház Felmérésből.

Ha Te még nem hirdettél a Google-ben, vagy próbáltad, de nem voltál megelégedve az eredményekkel, akkor ez az esettanulmány neked szól, mert most megtudhatod azt, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy jó eredményeket érj el ezen a csatornán és egyszer Te is elmondhasd azt, amit a fent említett webáruházak.

Egy titkot már az elején elárulunk: nem csak a Google Ads kampányokon és azok beállításain múlik a siker. Ennél sokkal többre van szükség. Az biztos, hogy ha ezekre odafigyelsz, egy igazi aranybányát faraghatsz a Google Ads által generált forgalomból.

Ismerd meg a Ceklima webáruház esetét, melyben bemutatjuk, hogy mi minden áll a Google Ads kampányaik sikerességének hátterében:

  • Hogyan járul hozzá a webáruház felépítése a kampányok sikerességéhez?
  • Milyen kimagasló eredményeket értünk el közösen az elmúlt 6 hónapban?

Mikor sikeres egy Google Ads kampány?

Sokan teszik fel nekünk ezt a kérdést, így fogadni mernénk rá, hogy téged is érdekel. A válasz minden esetben az, hogy attól függ, milyen mutatókat vizsgálunk az eredményesség ábrázolására.

A Google Ads by Shoprenter esetében a cél az, hogy a webáruházadba vásárlókat tereljünk és több bevételt generáljunk. 

A kampányok eredményességét, így az alábbiakban mérjük:

Átkattintási arány (CTR = Click Through Rate)

“Arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére. A CTR a hirdetésre érkező kattintások és a hirdetésmegjelenítések számának a hányadosa: kattintások ÷ megjelenítések = CTR.
Például, ha a kattintások száma 5, a megjelenítések száma pedig 100, akkor a CTR 5%.” (forrás: support.google.com/google-ads)

Mi számít jó CTR-nek? Elég bonyolult a válasz, mert a display hálózatban pl. a 0.9% már lehet nagyon jó, a keresőben megjelenő hirdetéseknél pedig az 6% is lehet rossz, a körülményektől függően. A cél az, hogy minél magasabbra törekedjünk.

Konverziós arány (CVR = Conversion Rate)

“A konverziók átlagos száma a hirdetésekkel való interakcióhoz képest, százalékban kifejezve. A rendszer a konverziós arányt úgy számolja ki, hogy a konverziók számát elosztja a hirdetésekkel való azon interakciók teljes számával, amelyek konverzióra vezethetők vissza ugyanabban az időszakban.
Ha például 1000 interakcióból 50 konverzió származott, a konverziós arány 5%, mert 50 ÷ 1000 = 5%.” (forrás: support.google.com/google-ads)

Szakértőink szerint, Magyarországon, ha egy webáruház CVR értéke eléri az 1%-ot, az átlagos vagy jó eredménynek számít, 1% felett erős arányról beszéltünk.

Megtérülés

Több eltérő mutató létezik arra, hogy nyomon tudd követni hatékonyságodat és üzleti tevékenységed sikerét. A két leggyakrabban használt mutató a ROAS és a ROI. Fontos, hogy e-kereskedőként tisztában legyél ennek a két mutatónak a különbségeivel, ezért most ki is térünk rá bővebben.

A ROI (Return Of Investment) a befektetésarányos megtérülés. Az üzleti élet más területein is alkalmazzák, ha azt szeretnék megvizsgálni, hogy egy befektetés mennyire nyereséges. A ROI olyan hozzáadott költségekkel is számol, mint pl. a termékre jutó szállítási- és csomagolási költség vagy a raktáros munkabérének arányos része. Tehát ez egy sokkal pontosabb mutatószám, viszont ehhez pontosan kell tudni, hogy mi minden sorolható egy termék eladási költségébe.

roi-vs-roas

Ezzel szemben a ROAS (Return On Advertising Spend), az egységnyi hirdetésköltségre eső megtérülést jelenti. Azt mutatja meg, hogy egy hirdetésre költött összeg mekkora bevételt generál. A ROAS mutatót csak az online marketing hirdetések és kampányok megtérülésének elemzésére használják, mint amilyen a Google Ads is.

ROAS = hirdetésekből származó bevétel ÷ hirdetési költség.

Példa: 1000 Ft hirdetésekből származó bevétel ÷ 200 Ft hirdetési költség = 5 (azaz a hirdetési költség ötszöröse a hirdetések által generált bevétel)

A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás esetében a ROAS mutató lesz számunkra a megtérülést megmutató adat.

Most, hogy már megismerted a legfontosabb adatokat, amelyeket figyelni kell, nézzük meg, a ceklima.hu webáruház példáin keresztül, hogy miként járulhatsz hozzá Te ahhoz, hogy a Google Ads hirdetéseid jobb eredményeket hozzanak!

A bizalom mindennek az alapja

A webáruházak esetében az a jó, ha a látogató a Google Ads hirdetésekből egyből a kategória vagy termékoldalra kerül. Viszont korántsem mindegy az, hogy ott milyen információkat talál és milyen első benyomás alakul ki benne. 

Abban a pillanatban, amikor a látogató a hirdetésre kattint, a Google Ads kampány célja teljesült: a potenciális vásárló az oldalunkon landolt. Ez azonban csak fél siker! A hirdetésünk meggyőzte, most azon a sor, hogy a webáruházunk is hozza a várt eredményt: konvertálja vásárlóvá a látogatót.

Miként tudsz ezen Te magad segíteni?

Gondolkodj a látogatók fejével! Mit várhat el a webáruházadtól az a látogató, aki egy hirdetésből odatalál?

Nem tudatosan, de az első másodpercekben kialakul benne egy első benyomás, ami kihatással lesz az egész látogatására, majd a döntéshozatalra. A webáruházadban tehát olyan bizalom növelő elemeket kell elhelyezni, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy jó első benyomást kelts.

A következőkben ezekről a bizalom növelő elemekről ejtünk pár szót, hiszen ezek befolyásolhatják a Google Ads hirdetéseid (és összességében a webáruházad) hatékonyságát is. Érdemes tehát odafigyelni rájuk és folyamatosan fejleszteni őket, mert így sokkal jobb konverziós arányt érhetsz el a hirdetéseiddel.

Vásárolnál a saját webáruházadról?

Sajnos az ember elsőként mindig a külső alapján ítél, így nincs ez másként a webáruházak világában sem. Ha az oldalunk nem felel meg a mai modern felhasználó elvárásainak, akkor esélyünk sincs a bizalmának elnyerésére. A jó kinézet és a felhasználói élmény (UX) tehát megkerülhetetlen az érvényesüléshez.

Fontos, hogy egy webáruház lépést tartson a korral, folyamatosan monitorozza az oldala felhasználói élményét és optimalizáljon, teszteljen új dolgokat, törekedve a folyamatosan változó igények kielégítésére.

A Ceklima webáruház erre tudatosan figyel. 2022-ben csapatunkat is felkeresték, hogy hozzunk ki többet együtt a webáruházukból és újítsuk meg a kinézetét. Egy UX elemzést követően el is készült a webáruház új megjelenése.

ceklima-elotte-utana
ceklima.hu webáruház az egyedi design előtt és után. Nagyobb kép: főoldal, kisebb kép: termékoldal. A nagyításhoz kattints a képre!

A jó felhasználói élmény azonban nem csak a Google Ads kampányok eredményességére van jó hatással, hanem összességében tudjuk javítani vele webáruházunk sikerességét. Több esetről is beszámoltunk már, ahol jelentősen nőtt a konverziós arány design váltást követően, és arra is volt már példa, amikor egy téma váltás javított a webáruház SEO eredményein

A külső azonban még mindig kevés, ha a látogatók nem találják meg a számukra fontos információkat.

Elég részletesek a webáruházad termékoldalai?

A termékoldalak kialakításáról érdemes külön is szót ejteni, hiszen egy webáruház esetében a termékoldalak azok, ahová a Google Shopping hirdetésből megérkezik a látogató. 

Tehát a kattintás után itt születik majd meg a vásárlási döntés, itt kell meggyőzni a látogatót arra, hogy vásároljon. Hogy hogyan érdemes kialakítani a termékoldalt és milyen aranyszabályok vannak, arról ebben a cikkben részletesen beszámoltunk. 

Most csak felsoroljuk azokat a főbb elemeket, amelyek feltüntetése ma már szinte alapvető követelmény, azaz egy felhasználó ezeket biztosan keresni fogja a böngészés során:

  • részletes termékleírás, esetleg videó
  • elérhetőség és ár
  • szállítási idő és költség
  • termék paraméterei (segítenek az összehasonlításban)
  • jó minőségű, részletes termék képek
  • kapcsolódó vagy kiegészítő termékek
  • növeli a bizalmat az is, ha kommunikáljuk a termék oldalon is azokat előnyöket, amiért érdemes mellettünk döntenie, mint pl. garancia, visszaküldés, stb.

Ha szeretnéd, hogy a látogató ne távozzon a termékoldalról, hanem tegye kosárba, majd fizesse ki a terméket, akkor mindig törekedj arra, hogy a fellelhető legtöbb információt megoszd itt a látogatóval. Az pedig mindig plusz pont, ha ehhez saját tartalmak is társulnak, mint pl. egy terméket bemutató videó.

Hidd el, hogy ezek a részletes információk jelentősen befolyásolják majd a Google Ads hirdetésekből érkező kattintások eredményességét is, így sokkal több fizetett kattintásból tudsz bevételt realizálni, azaz megéri majd többet költened, hogy még több bevételre tehess szert.

A Ceklima webáruház termékoldalai részletesek, minden információt megtalál a vásárló rajtuk, amire szüksége van a döntéshozatalhoz. Ezt bizonyítja a Google Ads hirdetéseinek eredményessége is.

“Webáruházunk egyedi megjelenését is a Shoprenternek köszönhetjük, amivel nagyon meg vagyunk elégedve, így nem volt kérdés, hogy érdemes lesz kipróbálni a Google Ads szolgáltatást is.”

Szeiberling Gergő – Ügyvezető
ceklima.hu

A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás 2023. február végén indult el. A Ceklima a 2023. április óra bízta szakértőinkre a Google Ads hirdetéseit, melynek eredményeibe szeretnénk most egy kis betekintést adni.

A bemutatott időszak: 2023. április 25. – 2023. október 25. (6 hónap) 

A költési és bevételi adatok titkosak, így azokat kitakartuk, az eredmények mérésére szolgáló a főbb mutatókat ismertetjük.

ceklima-ads
A ceklima.hu webáruház Google Ads by Shoprenter kampányainak eredményei. A nagyításhoz kattints a képre!

Átkattintási arány (CTR) = 1,59%

A Ceklima átkattintási aránya a kezdetektől folyamatos növekedés mutatott, amivel arányosan nőtt a tranzakciók száma is.

Konverziós arány (CVR) = 1,70%

Mint említettük, Magyarországi viszonylatban, ha egy webáruház CVR értéke eléri az 1%-ot, az átlagos vagy jó eredménynek számít, 1% felett már jó arányról beszéltünk. A ceklima esetében nagyon jól teljesítettek a kampányok és a webáruház tulajdonságai is jelentősen támogatták azt, hogy ez az érték ilyen magas. Ez azért jó, mert a Ceklima webshopban magasabb árkategóriájú és speciális termékeket találunk, amik esetében a felhasználók mindig többet mérlegelnek a vásárlás előtt.

Gondoljunk csak vissza, mit írtunk fentebb a termékoldalak részletességének és a webáruház felhasználói élményének jelentőségéről. Ehhez a kimagasló eredményhez nagymértékben hozzájárult, hogy a Ceklima kiemelt figyelmet szentel ezeknek a szempontoknak és folyamatosan optimalizálja a webáruházát.

A webáruház folyamatos optimalizációja és a mi szolgáltatásunk előnyei hozzájárultak ahhoz, hogy az együttműködésünk is egyre eredményesebb legyen. A Google Ads szolgáltatásunk egyik legnagyobb előnye, hogy a Google CSS partnerség által 20%-al több megjelenést tudtunk biztosítani a Ceklima webáruháznak, ezáltal több potenciális vásárlót tereltünk a webshopba.

Megtérülés (ROAS) = 34,52

A Ceklima tulajdonosa biztosan nem állítja azt, hogy nem éri meg a Google Ads hirdetésekre költenie, ugyanakkor attól sem tartana, ha folyamatosan növelnénk a kampányai költését, mert tudná, ez 34,52 szeresen megtérül majd meg neki.

A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás esetén a szerződéskötéshez minimum elvárt költés 150.000 Ft/hó. Játszunk most el a gondolattal, hogy mennyi bevételt realizálna a Te webáruházad egy hónapban, ha a csak ezt a minimumot költenéd hirdetésekre és ugyanekkora megtérüléssel számolhatnál, mint a Ceklima:

Havi nettó költés x megtérülési arány = Havi nettó bevétel

150.000 Ft x 34,52 = 5.178.000 Ft

Szeretnél Te is hasonló eredményeket elérni a Google Ads hirdetésekkel? Keresd fel csapatunkat és próbáld ki a Google Ads by Shoprenter szolgáltatást.

google-ads-by-shoprenter

“A Google Ads by Shoprenter csapatot azért ajánlom, mert mindent megoldanak, kézzel fogható átlátható statisztikákat adnak, és a 12%-os szolgáltatási díj is nagyon kedvező.”

Szeiberling Gergő – Ügyvezető
ceklima.hu

Milyen előnyöket nyújt a Google Ads by Shoprenter?

  • Szolgáltatásunkon keresztül akár 20%-kal több embert érsz el.
  • Nincs telepítési díj, nincs fix havi díj, csak a hirdetésekre elköltött összeg 12%-át számlázzuk ki szolgáltatási díjként. 
  • Utólagos fizetést biztosítunk, azaz nem kell kártyád adatait megadni vagy előre feltölteni a fiókodat, elég csupán akkor fizetned, miután már realizáltad a bevételeket.
  • Garanciát vállalunk a kampányok eredményességére! Ha a kampányaid jól teljesítenek, többet fogunk költeni, hogy több bevételre tehess szert. Azonban, ha a magasabb költéssel nem jön a várt mértékű plusz bevétel, akkor a különbözetet NEM kell kifizetned.

Kérj részletes tájékoztatást a szolgáltatásról egy ingyenes konzultáció keretében és hozzunk ki többet együtt Google Ads hirdetéseidből!

Ingyenes konzultáció kérése

A szerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter Traffic (Google Ads és SEO) csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi látogatót szerezzen a keresőkből és hirdetésekből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webshop ötletek – Mivel érdemes kereskedni 2024-ben?

Webáruházat nyitni ma már bárki könnyen tud, de ez csak a sokadik lépés a ...Elolvasom

Close