Egy webáruház fennmaradásához és sikeréhez kulcsfontosságú az online marketing, hiszen valahogyan látogatókat kell terelni az oldalra, akikből később vásárlókat kell generálni. Az elmúlt időszak felmérései azt mutatják, hogy a webáruházak esetén ma már megkerülhetetlen – és az egyik legeredményesebb – eszköz erre nem más, mint a Google Ads hirdetések menedzselése.
Sokan felismerték azt, hogy a Google Ads hirdetésekkel már akár egészen kis költéssel is szép eredményeket tud elérni egy webshop. Ez pedig annak köszönhető, hogy a Google ismeri igazán a vásárlóid kérdéseit, igényeit és szokásait, így olyanokat tudsz elérni az Ads hirdetésekkel, akik jobb eséllyel lesznek vásárlóid is. Emellett mivel a Google hirdetések esetén kattintás alapú a fizetés (PPC), csak akkor kell fizetni érte, ha a Google látogatót vitt az oldaladra.
A Google Ads eredményességét az is bizonyítja, hogy a webáruház tulajdonosok megítélése szerint ez a legtöbb bevételt hozó, fizetett, online marketing eszköz – derült ki a 2022-es Nagy Webáruház Felmérésből.
Ha Te még nem hirdettél a Google-ben, vagy próbáltad, de nem voltál megelégedve az eredményekkel, akkor ez az esettanulmány neked szól, mert most megtudhatod azt, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy jó eredményeket érj el ezen a csatornán és egyszer Te is elmondhasd azt, amit a fent említett webáruházak.
Egy titkot már az elején elárulunk: nem csak a Google Ads kampányokon és azok beállításain múlik a siker. Ennél sokkal többre van szükség. Az biztos, hogy ha ezekre odafigyelsz, egy igazi aranybányát faraghatsz a Google Ads által generált forgalomból.
Ismerd meg a Ceklima webáruház esetét, melyben bemutatjuk, hogy mi minden áll a Google Ads kampányaik sikerességének hátterében:
- Hogyan járul hozzá a webáruház felépítése a kampányok sikerességéhez?
- Milyen kimagasló eredményeket értünk el közösen az elmúlt 6 hónapban?
Mikor sikeres egy Google Ads kampány?
Sokan teszik fel nekünk ezt a kérdést, így fogadni mernénk rá, hogy téged is érdekel. A válasz minden esetben az, hogy attól függ, milyen mutatókat vizsgálunk az eredményesség ábrázolására.
A Google Ads by Shoprenter esetében a cél az, hogy a webáruházadba vásárlókat tereljünk és több bevételt generáljunk.
A kampányok eredményességét, így az alábbiakban mérjük:
Átkattintási arány (CTR = Click Through Rate)
“Arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére. A CTR a hirdetésre érkező kattintások és a hirdetésmegjelenítések számának a hányadosa: kattintások ÷ megjelenítések = CTR.
Például, ha a kattintások száma 5, a megjelenítések száma pedig 100, akkor a CTR 5%.” (forrás: support.google.com/google-ads)
Mi számít jó CTR-nek? Elég bonyolult a válasz, mert a display hálózatban pl. a 0.9% már lehet nagyon jó, a keresőben megjelenő hirdetéseknél pedig az 6% is lehet rossz, a körülményektől függően. A cél az, hogy minél magasabbra törekedjünk.
Konverziós arány (CVR = Conversion Rate)
“A konverziók átlagos száma a hirdetésekkel való interakcióhoz képest, százalékban kifejezve. A rendszer a konverziós arányt úgy számolja ki, hogy a konverziók számát elosztja a hirdetésekkel való azon interakciók teljes számával, amelyek konverzióra vezethetők vissza ugyanabban az időszakban.
Ha például 1000 interakcióból 50 konverzió származott, a konverziós arány 5%, mert 50 ÷ 1000 = 5%.” (forrás: support.google.com/google-ads)
Szakértőink szerint, Magyarországon, ha egy webáruház CVR értéke eléri az 1%-ot, az átlagos vagy jó eredménynek számít, 1% felett erős arányról beszéltünk.
Megtérülés
Több eltérő mutató létezik arra, hogy nyomon tudd követni hatékonyságodat és üzleti tevékenységed sikerét. A két leggyakrabban használt mutató a ROAS és a ROI. Fontos, hogy e-kereskedőként tisztában legyél ennek a két mutatónak a különbségeivel, ezért most ki is térünk rá bővebben.
A ROI (Return Of Investment) a befektetésarányos megtérülés. Az üzleti élet más területein is alkalmazzák, ha azt szeretnék megvizsgálni, hogy egy befektetés mennyire nyereséges. A ROI olyan hozzáadott költségekkel is számol, mint pl. a termékre jutó szállítási- és csomagolási költség vagy a raktáros munkabérének arányos része. Tehát ez egy sokkal pontosabb mutatószám, viszont ehhez pontosan kell tudni, hogy mi minden sorolható egy termék eladási költségébe.
Ezzel szemben a ROAS (Return On Advertising Spend), az egységnyi hirdetésköltségre eső megtérülést jelenti. Azt mutatja meg, hogy egy hirdetésre költött összeg mekkora bevételt generál. A ROAS mutatót csak az online marketing hirdetések és kampányok megtérülésének elemzésére használják, mint amilyen a Google Ads is.
ROAS = hirdetésekből származó bevétel ÷ hirdetési költség.
Példa: 1000 Ft hirdetésekből származó bevétel ÷ 200 Ft hirdetési költség = 5 (azaz a hirdetési költség ötszöröse a hirdetések által generált bevétel)
A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás esetében a ROAS mutató lesz számunkra a megtérülést megmutató adat.
Most, hogy már megismerted a legfontosabb adatokat, amelyeket figyelni kell, nézzük meg, a ceklima.hu webáruház példáin keresztül, hogy miként járulhatsz hozzá Te ahhoz, hogy a Google Ads hirdetéseid jobb eredményeket hozzanak!
A bizalom mindennek az alapja
A webáruházak esetében az a jó, ha a látogató a Google Ads hirdetésekből egyből a kategória vagy termékoldalra kerül. Viszont korántsem mindegy az, hogy ott milyen információkat talál és milyen első benyomás alakul ki benne.
Abban a pillanatban, amikor a látogató a hirdetésre kattint, a Google Ads kampány célja teljesült: a potenciális vásárló az oldalunkon landolt. Ez azonban csak fél siker! A hirdetésünk meggyőzte, most azon a sor, hogy a webáruházunk is hozza a várt eredményt: konvertálja vásárlóvá a látogatót.
Miként tudsz ezen Te magad segíteni?
Gondolkodj a látogatók fejével! Mit várhat el a webáruházadtól az a látogató, aki egy hirdetésből odatalál?
Nem tudatosan, de az első másodpercekben kialakul benne egy első benyomás, ami kihatással lesz az egész látogatására, majd a döntéshozatalra. A webáruházadban tehát olyan bizalom növelő elemeket kell elhelyezni, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy jó első benyomást kelts.
A következőkben ezekről a bizalom növelő elemekről ejtünk pár szót, hiszen ezek befolyásolhatják a Google Ads hirdetéseid (és összességében a webáruházad) hatékonyságát is. Érdemes tehát odafigyelni rájuk és folyamatosan fejleszteni őket, mert így sokkal jobb konverziós arányt érhetsz el a hirdetéseiddel.
Vásárolnál a saját webáruházadról?
Sajnos az ember elsőként mindig a külső alapján ítél, így nincs ez másként a webáruházak világában sem. Ha az oldalunk nem felel meg a mai modern felhasználó elvárásainak, akkor esélyünk sincs a bizalmának elnyerésére. A jó kinézet és a felhasználói élmény (UX) tehát megkerülhetetlen az érvényesüléshez.
Fontos, hogy egy webáruház lépést tartson a korral, folyamatosan monitorozza az oldala felhasználói élményét és optimalizáljon, teszteljen új dolgokat, törekedve a folyamatosan változó igények kielégítésére.
A Ceklima webáruház erre tudatosan figyel. 2022-ben csapatunkat is felkeresték, hogy hozzunk ki többet együtt a webáruházukból és újítsuk meg a kinézetét. Egy UX elemzést követően el is készült a webáruház új megjelenése.
A jó felhasználói élmény azonban nem csak a Google Ads kampányok eredményességére van jó hatással, hanem összességében tudjuk javítani vele webáruházunk sikerességét. Több esetről is beszámoltunk már, ahol jelentősen nőtt a konverziós arány design váltást követően, és arra is volt már példa, amikor egy téma váltás javított a webáruház SEO eredményein.
A külső azonban még mindig kevés, ha a látogatók nem találják meg a számukra fontos információkat.
Elég részletesek a webáruházad termékoldalai?
A termékoldalak kialakításáról érdemes külön is szót ejteni, hiszen egy webáruház esetében a termékoldalak azok, ahová a Google Shopping hirdetésből megérkezik a látogató.
Tehát a kattintás után itt születik majd meg a vásárlási döntés, itt kell meggyőzni a látogatót arra, hogy vásároljon. Hogy hogyan érdemes kialakítani a termékoldalt és milyen aranyszabályok vannak, arról ebben a cikkben részletesen beszámoltunk.
Most csak felsoroljuk azokat a főbb elemeket, amelyek feltüntetése ma már szinte alapvető követelmény, azaz egy felhasználó ezeket biztosan keresni fogja a böngészés során:
- részletes termékleírás, esetleg videó
- elérhetőség és ár
- szállítási idő és költség
- termék paraméterei (segítenek az összehasonlításban)
- jó minőségű, részletes termék képek
- kapcsolódó vagy kiegészítő termékek
- növeli a bizalmat az is, ha kommunikáljuk a termék oldalon is azokat előnyöket, amiért érdemes mellettünk döntenie, mint pl. garancia, visszaküldés, stb.
Ha szeretnéd, hogy a látogató ne távozzon a termékoldalról, hanem tegye kosárba, majd fizesse ki a terméket, akkor mindig törekedj arra, hogy a fellelhető legtöbb információt megoszd itt a látogatóval. Az pedig mindig plusz pont, ha ehhez saját tartalmak is társulnak, mint pl. egy terméket bemutató videó.
Hidd el, hogy ezek a részletes információk jelentősen befolyásolják majd a Google Ads hirdetésekből érkező kattintások eredményességét is, így sokkal több fizetett kattintásból tudsz bevételt realizálni, azaz megéri majd többet költened, hogy még több bevételre tehess szert.
A Ceklima webáruház termékoldalai részletesek, minden információt megtalál a vásárló rajtuk, amire szüksége van a döntéshozatalhoz. Ezt bizonyítja a Google Ads hirdetéseinek eredményessége is.
Google Ads by Shoprenter – Ceklima eredményei
“Webáruházunk egyedi megjelenését is a Shoprenternek köszönhetjük, amivel nagyon meg vagyunk elégedve, így nem volt kérdés, hogy érdemes lesz kipróbálni a Google Ads szolgáltatást is.”
Szeiberling Gergő – Ügyvezető
ceklima.hu
A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás 2023. február végén indult el. A Ceklima a 2023. április óra bízta szakértőinkre a Google Ads hirdetéseit, melynek eredményeibe szeretnénk most egy kis betekintést adni.
A bemutatott időszak: 2023. április 25. – 2023. október 25. (6 hónap)
A költési és bevételi adatok titkosak, így azokat kitakartuk, az eredmények mérésére szolgáló a főbb mutatókat ismertetjük.
Átkattintási arány (CTR) = 1,59%
A Ceklima átkattintási aránya a kezdetektől folyamatos növekedés mutatott, amivel arányosan nőtt a tranzakciók száma is.
Konverziós arány (CVR) = 1,70%
Mint említettük, Magyarországi viszonylatban, ha egy webáruház CVR értéke eléri az 1%-ot, az átlagos vagy jó eredménynek számít, 1% felett már jó arányról beszéltünk. A ceklima esetében nagyon jól teljesítettek a kampányok és a webáruház tulajdonságai is jelentősen támogatták azt, hogy ez az érték ilyen magas. Ez azért jó, mert a Ceklima webshopban magasabb árkategóriájú és speciális termékeket találunk, amik esetében a felhasználók mindig többet mérlegelnek a vásárlás előtt.
Gondoljunk csak vissza, mit írtunk fentebb a termékoldalak részletességének és a webáruház felhasználói élményének jelentőségéről. Ehhez a kimagasló eredményhez nagymértékben hozzájárult, hogy a Ceklima kiemelt figyelmet szentel ezeknek a szempontoknak és folyamatosan optimalizálja a webáruházát.
A webáruház folyamatos optimalizációja és a mi szolgáltatásunk előnyei hozzájárultak ahhoz, hogy az együttműködésünk is egyre eredményesebb legyen. A Google Ads szolgáltatásunk egyik legnagyobb előnye, hogy a Google CSS partnerség által 20%-al több megjelenést tudtunk biztosítani a Ceklima webáruháznak, ezáltal több potenciális vásárlót tereltünk a webshopba.
Megtérülés (ROAS) = 34,52
A Ceklima tulajdonosa biztosan nem állítja azt, hogy nem éri meg a Google Ads hirdetésekre költenie, ugyanakkor attól sem tartana, ha folyamatosan növelnénk a kampányai költését, mert tudná, ez 34,52 szeresen megtérül majd meg neki.
A Google Ads by Shoprenter szolgáltatás esetén a szerződéskötéshez minimum elvárt költés 150.000 Ft/hó. Játszunk most el a gondolattal, hogy mennyi bevételt realizálna a Te webáruházad egy hónapban, ha a csak ezt a minimumot költenéd hirdetésekre és ugyanekkora megtérüléssel számolhatnál, mint a Ceklima:
Havi nettó költés x megtérülési arány = Havi nettó bevétel
150.000 Ft x 34,52 = 5.178.000 Ft
Szeretnél Te is hasonló eredményeket elérni a Google Ads hirdetésekkel? Keresd fel csapatunkat és próbáld ki a Google Ads by Shoprenter szolgáltatást.
“A Google Ads by Shoprenter csapatot azért ajánlom, mert mindent megoldanak, kézzel fogható átlátható statisztikákat adnak, és a 12%-os szolgáltatási díj is nagyon kedvező.”
Szeiberling Gergő – Ügyvezető
ceklima.hu
Milyen előnyöket nyújt a Google Ads by Shoprenter?
- Szolgáltatásunkon keresztül akár 20%-kal több embert érsz el.
- Nincs telepítési díj, nincs fix havi díj, csak a hirdetésekre elköltött összeg 12%-át számlázzuk ki szolgáltatási díjként.
- Utólagos fizetést biztosítunk, azaz nem kell kártyád adatait megadni vagy előre feltölteni a fiókodat, elég csupán akkor fizetned, miután már realizáltad a bevételeket.
- Garanciát vállalunk a kampányok eredményességére! Ha a kampányaid jól teljesítenek, többet fogunk költeni, hogy több bevételre tehess szert. Azonban, ha a magasabb költéssel nem jön a várt mértékű plusz bevétel, akkor a különbözetet NEM kell kifizetned.
Kérj részletes tájékoztatást a szolgáltatásról egy ingyenes konzultáció keretében és hozzunk ki többet együtt Google Ads hirdetéseidből!