Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás Webshop üzemeltetés

Így tervezz eredményes kampányokat egész évre

8 perc olvasási idő igy-tervezz-eredmenyes-kampanyokat

Az év során több olyan időszak van, melyre egy webshop kiemelten készülhet a marketing stratégiájában annak érdekében, hogy biztosítsa a folyamatos bevételszerzést és a kitűzött célok mielőbbi elérését.

Eddig főként a Black Friday és karácsonyi időszak jelentette számodra a véghajrát és annak az esélyét, hogy egy zöld pipát tehess a kitűzött céljaid mellé az év végén? Ha szeretnéd optimalizálni az értékesítési stratégiád és csökkenteni az év végére felhalmozódó stresszt, amit a bevételi célok hajhászása okoz számodra, akkor ebben a cikkben értékes tippeket találsz majd. 

Ne csak az utolsó negyedévre fókuszálj! Az első három negyedévben is több olyan időszak lehet, ami a Te webshopodban, akár egy Black Friday szintű kampánnyá is kinőheti magát. Ha nem tudsz kapcsolódni az aktuális szezonális trendekhez, akkor teremts sajátot!

Ebben a cikkben megtudhatod, hogy:

  • Milyen alkalmak vannak az évben, melyre kampányt tudsz tervezni?
  • Milyen marketing eszközöket vethetsz be, hogy garantáltan eredményesek kampányaid legyenek?

Készíts el egy saját Kampány Tervező Naptárat

Sokat segíthet, ha felvázolod azokat az időszakokat, eseményeket, amelyek a webáruházadhoz szorosan kapcsolódnak és melyeken eredményesen meg tudnád szólítani a célközönséged.

Ehhez jó kiindulópont az általunk készített 2024-es Kampány Tervező Naptár, melyet ingyenesen letölthetsz. ?

Ez a naptár egy általános gyűjtés, melyben találsz számos világnapot, eseményt, ünnepet és fontos kampányidőszakot. Ugyanakkor mindenre mi sem tudunk gondolni, megszámlálhatatlanul sok olyan esemény van, amely csak kevés webáruházra alkalmazható, de igen fontos lehet. 

Mindig gondold végig, hogy a Te webshopodban értékesített termékekhez, milyen esemény vagy apropó tartogathat még nagy lehetőségeket. Az alábbi két példa szemlélteti, hogy mennyire sokszínű és különböző kampányokban is gondolkodhatsz.

Példa egy termékspecifikus kampányra, ami kevés webshopban vethető be:

Egy korábbi cikkünkben arról számoltunk be, hogy egyik ügyfelünk, a Vaskerék Consulting Kft., hogyan épített kampányt az El Clásico mérkőzés előtti időszakra és milyen sikereket ért el vele. A kampány naptárunk nem tartalmazza a mérkőzés időpontját, de ők felismerték az ebben rejlő lehetőséget, hiszen a webshopjaikban a Barcelona és Real Madrid csapatok mezeit és szurkolói eszközeit értékesítik.

Ha látsz hasonló, a webshopodhoz köthető eseményt, akkor a róluk készült esettanulmány tanulságos lehet számodra.

Példa egy állandó kampányra, amely célja a visszatérő vásárlás generálása:

Ügyfelünk, a kutyakajas.hu webáruház, gondolt egy nagyot és rájött arra, hogy ha biztosítani tudná a visszatérő vásárlóinak az automatikus rendelés leadást, az jelentősen tervezhetőbbé tenné számára a bevételszerzést. Elindított egy termék előfizetési lehetőséget, ahol a vásárlónak nem kell időközönként, manuálisan leadnia a rendelést, hanem az automatikusan megújul a kívánt idő múlva. Ez egy tökéletes win-win szituáció: a webáruház folyamatosan bevételhez jut, a vásárlónak pedig nem kell aggódnia, hogy elfogy a házi kedvenc eledele, mert elfelejtette leadni a rendelést.

Ha saját webshopodban is látsz lehetőséget hasonlóra, a Visa támogatásával indított Vevőből Előfizető Program segítségével te is felépítheted az előfizetéses üzleti modelled.

A fenti két példa nagyon eltérő, egy dolog viszont közös bennük. Legyen szó rövid ideig tartó vagy folyamatos kampányról, sikeres csak akkor lehet, ha olyan kommunikációs eszközöket vetsz be, amelyekkel hatékonyan tudod eljuttatni az üzeneted a célközönség felé.

Ha tehát összeállt a saját kampány naptárad, benne a legfontosabb eseményekkel és ötletekkel, nem maradt más hátra, mint a marketing terv kidolgozása és megvalósítása.

Egy eredményes marketing kampány elemei

Egy kampány kommunikációs tervébe számos marketing eszköz besorolható. Az, hogy ezek közül melyeket veted be, az rajtad múlik.

A cikkben adunk pár tippet arra, hogy mivel érdemes mindenképp tervezned, ha webshopod van és eredményes kampányokat szeretnél megvalósítani.

marketing-terv

Dedikált landoló oldal

A landoló oldalak kulcsfontosságúak a kiemelt kampányidőszakok sikerességéhez. Webáruház esetén segítenek abban, hogy konkrét termékekre, csomag ajánlatokra vagy szolgáltatásainkra tereld a látogatók figyelmét.

Tudtad, hogy egy landoló oldallal jelentősen több konverziót érhetsz el, mint a webshopod bármely más oldalával?

A landoló oldalak konverziós aránya az összes iparágban átlagosan 9.7% körül mozog, ami jelentősen magasabb, mint más oldalaké.

forrás: “The Ultimate List of Landing Page Statistics for 2024”, growthmarketingpro.com

Egy webáruházban gyakori, hogy egy kategória- vagy termékoldal tölti be ezt a szerepet, ugyanakkor a fenti adat és saját tapasztalataink is bizonyítják, hogy a kiemelt kampányok ajánlatait érdemes inkább egy landoló oldalon feltüntetni – ezzel megakadályozva, hogy a látogatóink elkalandozzanak más oldalakra.

Hogyan készítsünk profi landoló oldalt című cikkünkben egy konkrét példán keresztül mutatjuk be, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy ilyen oldalnak, hogy valóban magasan konvertáljon. Ez az útmutató segítség lehet Neked akkor, ha Shoprenteres webshopodba szeretnél landoló oldalakat készíteni és rendelkezel HTML és CSS tudással.

kutyakajas-landolo-oldal

Ugyanakkor ezek hiányában sem kell lemondanod róla! Mivel a landoló oldal készítés egy gyakori igény, csapatunk napi szinten készít ilyeneket ügyfeleinknek. A cikk elején említett kutyakajas.hu webáruház előfizetéses programját támogató landoló oldalt is mi készítettük.

Te is számíthatsz a segítségünkre! Ha szeretnél egyedi landoló oldalt, nem kell mást tenned, mint kitölteni az űrlapot ezen az oldalon és felkeresünk, hogy megbeszéljük elképzeléseidet.

Amint megvan a landoló oldal, elkezdhetsz forgalmat terelni rá, hogy minél több potenciális vásárló találkozzon az ajánlatoddal. A látogatószerzés eszköztára igen nagy, ezekből több módszert is érdemes használni:

  1. Ahogyan a webshop esetén, a landing oldalnál is fontos, hogy SEO (keresőoptimalizáció) szempontból jól legyen felépítve és a megfelelő kulcsszóra legyen optimalizálva. Így organikusan, a Google keresőjéből is szerezhetsz látogatókat. Méghozzá elég erős érdeklődőket, hiszen konkrét keresés eredményeként találtak az oldaladra.
  2. További ingyenes forgalomterelő eszközök még az e-mailek és a közösségi média megjelenések, melyekről bővebben olvashatsz lentebb.
  3. Az ingyenes hirdetéseken túl pedig arról is lesz szó, hogy a fizetett hirdetésekkel (Google Ads, Meta, TikTok stb.), miként növelheted még hatékonyabban a látogatottságot. 

E-mailek, szegmentált levelek

A legjobb az, ha van egy saját levéllistád (a hírlevél feliratkozók vagy webshopod korábbi vásárlói), amelyre kommunikálni tudsz. Küldd el e-mailben az üzeneted a landoló oldal linkjével azoknak, akikről úgy gondolod, potenciális vásárlók lehetnek.

Kampánytól függően, gondolkodhatsz szegmentált listákban és levelekben is, hogy még személyreszabottabban tudd megszólítani a feliratkozókat. Szegmentált kommunikációval garantáltan magasabb megnyitási- és kattintási arányokra számíthatsz. Plusz tipp: a kampány során ne csak egy e-mailt küldj, hanem több alkalommal emlékeztesd a feliratkozókat az ajánlatra és a határidőre.

Ha nagy levél listával rendelkezel, akkor már önmagában az e-mail marketinggel nagyon szép eredményeket érhetsz el, viszont tovább fokozhatod a látogatottságot és ezáltal a konverziók számát, ha fizetett hirdetésekkel is tervezel.

Forgalomszerzés fizetett hirdetésekkel

Webáruházként szinte megkerülhetetlen, hogy költs hirdetésekre, mert így leszel képes a legrövidebb idő alatt a legtöbb látogatót az oldaladra terelni.

A tipikus márkaismertség növelő és konverziós célú hirdetéseket ma már szinte kivétel nélkül minden webáruház alkalmazza – nem is csoda, hogy nehéz kitűnni a tömegből. Az időszakos, téma specifikus kampányokkal sokszor könnyebb érvényesülni, így tehát itt is érdemes gondolni a hirdetésekre.

google-ads-hirdetesek

Érdemes kihasználnod a Google Ads, a Meta, a TikTok és más platformok nyújtotta lehetőségeket is, ha belefér a költségkeretedbe. Ugyanakkor dönthetsz úgy is, hogy a teljes marketing büdzsét annak az egy marketing eszköznek szenteled, amelyik a legjobb megtérüléssel hozza számodra a konverziókat.

Érdekesség:

Ügyfeleink többségénél a Google Ads hozza a legtöbb bevételt. Ez a trend pedig általánosságban is elmondható a hazai webáruházakara, hiszen a legfrissebb Nagy Webáruház Felmérés adatai megerősítették, hogy a fizetett hirdetési csatornák közül a Google Ads hozza a legtöbb bevételt.

– A felmérést kitöltő hazai webáruház tulajdonosok ezt állították.

Beszéljünk kicsit bővebben a leghatékonyabb bevételszerző eszközről. Íme pár tipp szakértőinktől, hogy a Google Ads-ben mely kampány típusokkal növelheted egy landoló oldal forgalmát:

  • A keresési hirdetések sok potenciális érdeklődőt hozhatnak, hiszen azzal, hogy rákerestek a termékre vagy szolgáltatásra, már közelebb állnak a vásárlási döntéshez is.
  • A display hirdetésekkel nagyobb teret kapsz a vizuális elemek felhasználására. Mivel ezek számos webhelyen és alkalmazásban megjelenhetnek, szélesebb közönséget érhetsz el velük, de nem feltétlenül belőlük lesz a legtöbb vásárlód. Tapasztalataink szerint a display hirdetések eredményesebbek a remarketingben.
  • A videóhirdetések (YouTube-on és más videós platformokon) pedig a márkaismertség mellett különösen hatékonyak lehetnek az érdeklődés felkeltésében is, ha vizuálisan vonzó tartalmat használsz.
  • Amennyiben pedig az ajánlatod egy termékre vagy egy adott termék kategóriára, márkára összpontosít, akkor érdemes a Performance Max kampányodban külön elemcsoportot létrehozni dedikált szortimenttel, személyre szabott kreatívokkal. Emellett megjelenítheted aktuális ajánlataidat a hirdetésbővítményekben is, így minden szöveges keresési hirdetésedben megjelennek majd a promócióra vonatkozó részletek.

Ha már Google Ads by Shoprenter ügyfél vagy és szeretnéd a landoló oldalaid forgalmát fellendíteni hirdetésekkel, nincs más teendőd, mint jelezni igényed a dedikált projektmenedzserednek.

Ugyanakkor, ha még nem próbáltad szolgáltatásunkat, akkor látogass el a Google Ads by Shoprenter oldalra és fedezd fel milyen előnyökre leszel jogosult, ha ránk bízod kampányaid kezelését!

google-ads-by-shoprenter

Közösségi média – vajon mindenkinek való?

A social media oldalakon való jelenlét bizonyos termékkategóriák esetén elképesztően jól tud működni és nagy követő számmal, hatalmas forgalmat tudsz vele generálni a webshopra vagy a landoló oldalra. Ebben az esetben mindenképp tervezz vele és legyél is aktív az egyes kampányok ideje alatt. Posztolj tartalmakat, amelyekkel a landoló oldalra tereled a követőid.

Egyes termékkörök esetén viszont sajnos be kell látni, hogy a közösségi oldalakon való posztolás inkább csak kidobott idő, mert a célközönség nem feltétlenül ott van jelen. Érdemes megvizsgálni, hogy mekkora értéket tud nyújtani a vállalkozásod számára a social jelenlét és ha úgy látod, hogy nem feltétlenül ott éred el a vevőidet, akkor ne erőltesd, inkább fókuszálj más csatornák optimalizálására és azokból hozz ki jobb eredményeket.

Forgalom- és konverziónövelő alkalmazások

Az organikus és fizetett csatornák mellett vannak még egyéb eszközök is, melyekkel további forgalmat tudsz terelni a landoló oldaladra vagy növelni tudod annak konverziós arányát.  Ilyenek pl.: a pop-up-ok, webáruházad főoldali bannerei vagy az SMS is.

Landoló oldalra terelő pop-up-okat (felugró ablakokat) helyezhetsz el a kapcsolódó oldalaidon vagy a webáruházad egyes felületein, ahol az ajánlatod érdekes lehet a látogatónak. Ráadásul a pop-up-okat lehetőséged van perszonalizálni is – ennek csak a kerativitásod szab határt. Shoprenterben pár kattintással készíthetsz felugró ablakokat az OptiMonk-al vagy a ConvKit-tel, melyeket megtalálsz az Alkalmazások között.

Amennyiben az ajánlatod minden látogatónak szól, célszerű erről a webáruházad főoldalán a bannerek között is helyet adni. A látogatók számának növelésében és oldalon tartásában pedig további segítséget nyújthatnak az olyan alkalmazások, mint az SMS Sender, az AIDA vagy a MolinAI – olvass róluk bővebben a Shoprenter Alkalmazások oldalon.

Vevőszerzés lépésről-lépésre

Ha összeállt a kampány naptárad és már látod mely ötletek érdemelnének nagyobb hangsúlyt, javasoljuk, hogy próbáld ki a cikkben adott tippeket.

hatekony-forgalomtereles

Pár lépésben összefoglalva, szerintünk a legjobb eredményeket, akkor tudod elérni, ha:

  1. Készítesz landoló oldalakat – így biztosítva, hogy a látogató egyszerre csak az adott ajánlatra fókuszáljon.
  2. Ahány csatornán csak tudsz, kommunikálsz az ajánlatodról (e-mail, webshop, üzenetek, közösségi média, pop-up-ok stb.)
  3. Beizzítod a megfelelő hirdetéseket, hogy releváns forgalmat terelj a landolóra.
  4. Folyamatosan teszteled és optimalizálod a teljes folyamatot – főleg, ha egy hosszabb időszakot ölel fel a kampány.

Mivel a küldetésünk az, hogy a Shoprenteres webáruházak évről – évre több bevételt termeljenek és a mögöttük lévő vállalkozások dinamikusan növekedni tudjanak, szolgáltatásainkat is ennek fényében alakítjuk.

A fentiek közül a legnehezebb elemekben (landoló oldal kialakítása és a megfelelő Google Ads kampányok elindítása) számíthatsz a Shoprenter segítségére is!

Amennyiben szakértőinkre bíznád a kampányaid megvalósításának legidőigényesebb részeit, hogy Te addig a vállalkozásodra tudj fókuszálni, akkor az alábbi oldalakon kérheted szakértőink segítségét:

Mindkét esetben biztosítunk számodra egy-egy ingyenes konzultációt, ahol részletesen át tudod beszélni szakértőinkkel az elképzeléseidet.

Biztosak vagyunk abban, hogy ha a megszokott “webshopos” kampányok mellett bevetsz pár egyedibb ötletet is, és ezzel egész évben a bevételi céljaid elérésére koncentrálsz, akkor kevésbé kell majd az év végén kapkodnod, hogy azok, a várt mértékben teljesüljenek. Sok-sok eredményes kampányt kívánunk az idei évre!

A szerzőről:

Engi Laura
Engi Laura
Online marketer – Shoprenter
Laura a Shoprenter marketing csapatának tagja. Az online marketing és az e-kereskedelemi trendek már 2016 óta szerves részét képezik a mindennapjainak. Célja, hogy átadja az évek során megszerzett tudását és tapasztalatait a fejlődni és növekedni vágyó e-kereskedőknek.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
előfizetéses e-kereskedelem
Előfizetéses e-kereskedelem – Így is lehet stabil bevételed és növekvő hűséges vásárlói bázisod!

Lélegezz egy mélyet és képzeld el!Egy olyan világot, ahol a vállalkozásod stabil bevétellel rendelkezik, ...Elolvasom

Close