14 év, 70 millió számla, több mint 160 000 ügyfél – mit nyújt a Számlázz.hu a ShopRentert használó webáruházaknak az online számlázás évében?
Az e-kereskedelem könyveléséről már született az elmúlt években több olyan cikk is, amelyhez szorosan kapcsolódik a számlázás témaköréhez is. A könyvelési szabályok betartása természetesen ugyanolyan fontos, mint korábban, és jövőre a jogszabályok változása révén az online számlázás is tovább terjed.
Érdemes ezért olyan számlázót választani, amellyel két legyet üthetünk egy csapásra, melynek segítségével az online számlázás mellett a könyvelői adatkapcsolat is gördülékeny, vagy akár az utóbbi felhőalapú. Számlázás és könyvelés online, egy felhőalapú ökoszisztéma részeként… ugye jól hangzik?
Hogy aktualitással indítsunk: a Black Friday az évek alatt több hetes monstrum akciótömeggé, szinte Black Novemberré vált, ilyenkor a webáruházak forgalma is megugrik, és a hatóságok kiemelt figyelme miatt nagy szerepet kap a hatékony, stabil, jogszabályoknak megfelelő működés.
Azonban az év összes napján fontos lehet a webáruházaknak egy igazán jó, NAV-álló online számlázó rendszer, amely megkönnyíti a vevők vásárlásait, segíti a kibocsátott számlák és beérkező utalások összehangolását, valamint gördülékennyé, stresszmentessé teszi a könyvelői kapcsolattartást is.
A hazai adószabályok nemrégiben elfogadott 2020. évi változásai előrevetítik, hogy az online számlázás még inkább elterjed majd a magyar vállalkozói szférában. A adóhivatal ugyanis 2020. július 1-től már az áfa összegétől függetlenül minden belföldi áfaalanynak kiállított (B2B) számla adatait megkapja, 2021. január 1-től pedig már minden természetes személynek kiállított (B2C) számla adatait is.
Ez nincs másképp a webáruházak esetében sem, így mostantól még fontosabb lesz egy megbízható, NAV-álló online számlázó használata. Több megoldás is található erre, például a Számlázz.hu, amely működésének eddigi 14 éve alatt 70 milliónál is több számlát állított ki.
A ShopRenter és a több mint 160 000 regisztrált ügyféllel rendelkező Számlázz.hu integrációja nagyon egyszerű folyamat. A NAV-álló, gördülékeny számlázás mellett a Számlázz.hu-t használó webáruházak további előnyöket, hatékonyságnövelő és időtakarékos kapcsolódó szolgáltatásokat is élvezhetnek – sőt, több ezer ShopRenter felhasználó már élvezi is ezeket.
Nézzük, milyen extrákat tud nyújtani a Számlázz.hu a webáruházaknak az API kulccsal használható Számla Agent interfész mellett, amely a webáruházban történő vásárlást követően azonnal és automatikusan kiállítja az akár napi több ezer számlát is.
Online fizetés szolgáltatás, amely a webáruházak vevőinek életét könnyíti meg:
- A számlakibocsátó webáruházak vevői online, bankkártya használatával, a banki átutalások díjánál alacsonyabb összegért, gyorsan és egyszerűen egyenlíthetik ki tartozásukat.
- Lehetőség van külső webshopokban történő bankkártyás fizetési szerződés megkötésére is.
- A webshop hamarabb jut a pénzéhez, és mindehhez nem kell újabb banki folyószámlát nyitni.
- Az online kártyaelfogadási szolgáltatás bevezetése néhány kattintással – jelenleg három szolgáltatóval – elérhető:
- OTP SimplePay Online Fizetési Rendszer bankkártya használóknak
- PayPal (a rendszer a PayPal virtuális pénztárcán keresztül intézi a kifizetéseket)
- Borgun (Payment Gateway szolgáltatáson keresztül)
Autokassza megoldás a banki folyamatok gyorsaságáért, áttekinthetőségéért:
- Magyarországon elsőként lehetőség van arra, hogy a beérkező utalások (banki ügyfélfiók) és a kiállított számlák (Számlázz.hu #digital vagy #profi előfizetéses ügyfélfiók) automatikusan szinkronizálódjanak. Ehhez mindössze 5 perc kell.
- Az autokassza 2019. december elején MagNet Bank ügyfelek számára elérhető, de hála a PSD2 uniós direktívának és a biztonságos nyílt bankolás terjedésének, várhatóan heteken, hónapokon belül még több hazai bank ügyfelei használhatják.
- A webshopoknak nem kell többé a bankszámlát figyelniük, hogy vajon melyik partnertől érkezett már be a várva várt utalás, és nem kell folyton fizetési határidőkre emlékeztetni az ügyfeleket, mert a Számlázz.hu automatikusan megteszi ezt.
- A webáruházak naponta akár órákat is spórolhatnak a számlák adminisztrációján, így ezek a terhek harmadára vagy negyedére is csökkenhetnek az autokassza automatizmusa révén.
- Egészen összetett munkafolyamatok is kiválthatók: elég például egy díjbekérőt kiállítani, és az erre beérkező összegről a Számlázz.hu is értesítést kap, majd automatikusan elkészül a számla.
- A szolgáltatás elindításához nincs szükség személyes ügyintézésre, már ez a folyamat is teljesen online zajlik.
Online adatkapcsolat a könyvelővel: pontosság, anyagi megtakarítás, kevesebb ráfordított idő.
- A legtöbb esetben a könyvelési feladatok mintegy 50-60%-át vevői befizetések és a kimenő számlák teszik ki. Az online adatkapcsolat segítségével a webáruházak könyvelésének legalább fele automatizálható.
- Az online adatkapcsolat növeli a könyvelői munka pontosságát, másrészt gyorsabbá válnak a könyvelői folyamatok.
- A funkció több tucat Magyarországon ismert könyvelőprogram számára lehetővé teszi az online vagy offline adatkapcsolatot.
- A kimenő és a Számlázz.hu rendszeréből kibocsátott bejövő számlák minden adata online elküldhető egy külső rendszer, például egy könyvelőprogram felé. Az online adatkapcsolat eredményeképp a számlák adatait nem kell többé kézzel, papíron, nejlonzacskóban vagy hátizsákban elvinni a könyvelőhöz, és nem is kell letölteni az adatfájlokat, melyeket aztán a könyvelő visszatöltene az általa használt rendszerbe – a számlák maguktól, azonnal átkerülnek a könyvelőprogramba.
- A könyvelőknek nem kell többé papírhalmokon átküzdenie magát, hogy a webáruházak könyvelési adatait böngésszék.
- A következő típusú bizonylatokat adja át a Számlázz.hu a fogadó rendszer felé:
- kimenő számlák,
- bejövő számlák,
- sztornózó számlák,
- előlegszámlák,
- végszámlák,
- díjbekérők és
- szállítólevelek.
- A számlák kiállításuk után automatikusan könyvelésre kerülnek. A kiállítástól számított néhány percen belül már az online könyvelési rendszerben is láthatók a kimenő számlák és befizetések. Gyorsabbá válik az adminisztráció a webshopok és a könyvelőik között.
- A könyvelésben a kintlévőség követése mindig pontos lesz, így a tartozáskezelés helyes adatokkal, gördülékenyen zajlik. Nem megy el idő a könyvelői adategyeztetéssel sem.
- A nem is olyan távoli jövőben a felhőalapú könyvelés elterjedése várható a magyar piacon, így a számlázás és a könyvelés közös, digitális ökoszisztémájában új dimenziók nyílhatnak meg.
Ne feledkezzünk el azonban egy nagy és azonnali gyakorlati előnyről sem…
A Számlázz.hu és a ShopRenter integrációja pofonegyszerű, ennek lépéseiről bővebben a ShopRenter Support oldalán olvashatók.
Az igénybe vehető szolgáltatáscsomagokról tájékozódjon a Számlázz.hu csomag-összehasonlító oldalán található táblázatban. Szeretettel várunk!