Webshop üzemeltetés

Számlázás az e-kereskedelemben a Számlázz.hu segítségével

4 perc olvasási idő Számlázz.hu

14 év, 70 millió számla, több mint 160 000 ügyfél – mit nyújt a Számlázz.hu a ShopRentert használó webáruházaknak az online számlázás évében?

Az e-kereskedelem könyveléséről már született az elmúlt években több olyan cikk is, amelyhez szorosan kapcsolódik a számlázás témaköréhez is. A könyvelési szabályok betartása természetesen ugyanolyan fontos, mint korábban, és jövőre a jogszabályok változása révén az online számlázás is tovább terjed.

Érdemes ezért olyan számlázót választani, amellyel két legyet üthetünk egy csapásra, melynek segítségével az online számlázás mellett a könyvelői adatkapcsolat is gördülékeny, vagy akár az utóbbi felhőalapú. Számlázás és könyvelés online, egy felhőalapú ökoszisztéma részeként… ugye jól hangzik?

Hogy aktualitással indítsunk: a Black Friday az évek alatt több hetes monstrum akciótömeggé, szinte Black Novemberré vált, ilyenkor a webáruházak forgalma is megugrik, és a hatóságok kiemelt figyelme miatt nagy szerepet kap a hatékony, stabil, jogszabályoknak megfelelő működés.

Azonban az év összes napján fontos lehet a webáruházaknak egy igazán jó, NAV-álló online számlázó rendszer, amely megkönnyíti a vevők vásárlásait, segíti a kibocsátott számlák és beérkező utalások összehangolását, valamint gördülékennyé, stresszmentessé teszi a könyvelői kapcsolattartást is. 

A hazai adószabályok nemrégiben elfogadott 2020. évi változásai előrevetítik, hogy az online számlázás még inkább elterjed majd a magyar vállalkozói szférában. A adóhivatal ugyanis 2020. július 1-től már az áfa összegétől függetlenül minden belföldi áfaalanynak kiállított (B2B) számla adatait megkapja, 2021. január 1-től pedig már minden természetes személynek kiállított (B2C) számla adatait is.

Ez nincs másképp a webáruházak esetében sem, így mostantól még fontosabb lesz egy megbízható, NAV-álló online számlázó használata. Több megoldás is található erre, például a Számlázz.hu, amely működésének eddigi 14 éve alatt 70 milliónál is több számlát állított ki.

A ShopRenter és a több mint 160 000 regisztrált ügyféllel rendelkező Számlázz.hu integrációja nagyon egyszerű folyamat. A NAV-álló, gördülékeny számlázás mellett a Számlázz.hu-t használó webáruházak további előnyöket, hatékonyságnövelő és időtakarékos kapcsolódó szolgáltatásokat is élvezhetnek – sőt, több ezer ShopRenter felhasználó már élvezi is ezeket. 

Nézzük, milyen extrákat tud nyújtani a Számlázz.hu a webáruházaknak az API kulccsal használható Számla Agent interfész mellett, amely a webáruházban történő vásárlást követően azonnal és automatikusan kiállítja az akár napi több ezer számlát is.

Számlázz.hu

Online fizetés szolgáltatás, amely a webáruházak vevőinek életét könnyíti meg:

  • A számlakibocsátó webáruházak vevői online, bankkártya használatával, a banki átutalások díjánál alacsonyabb összegért, gyorsan és egyszerűen egyenlíthetik ki tartozásukat. 
  • Lehetőség van külső webshopokban történő bankkártyás fizetési szerződés megkötésére is.
  • A webshop hamarabb jut a pénzéhez, és mindehhez nem kell újabb banki folyószámlát nyitni. 
  • Az online kártyaelfogadási szolgáltatás bevezetése néhány kattintással – jelenleg három szolgáltatóval – elérhető:
    • OTP SimplePay Online Fizetési Rendszer bankkártya használóknak
    • PayPal (a rendszer a PayPal virtuális pénztárcán keresztül intézi a kifizetéseket) 
    • Borgun (Payment Gateway szolgáltatáson keresztül)

Számlázz.hu

Autokassza megoldás a banki folyamatok gyorsaságáért, áttekinthetőségéért:

  • Magyarországon elsőként lehetőség van arra, hogy a beérkező utalások (banki ügyfélfiók) és a kiállított számlák (Számlázz.hu #digital vagy #profi előfizetéses ügyfélfiók) automatikusan szinkronizálódjanak. Ehhez mindössze 5 perc kell.
  • Az autokassza 2019. december elején MagNet Bank ügyfelek számára elérhető, de hála a PSD2 uniós direktívának és a biztonságos nyílt bankolás terjedésének, várhatóan heteken, hónapokon belül még több hazai bank ügyfelei használhatják. 
  • A webshopoknak nem kell többé a bankszámlát figyelniük, hogy vajon melyik partnertől érkezett már be a várva várt utalás, és nem kell folyton fizetési határidőkre emlékeztetni az ügyfeleket, mert a Számlázz.hu automatikusan megteszi ezt.
  • A webáruházak naponta akár órákat is spórolhatnak a számlák adminisztrációján, így ezek a terhek harmadára vagy negyedére is csökkenhetnek az autokassza automatizmusa révén.
  • Egészen összetett munkafolyamatok is kiválthatók: elég például egy díjbekérőt kiállítani, és az erre beérkező összegről a Számlázz.hu is értesítést kap, majd automatikusan elkészül a számla.
  • A szolgáltatás elindításához nincs szükség személyes ügyintézésre, már ez a folyamat is teljesen online zajlik. 

Számlázz.hu

Online adatkapcsolat a könyvelővel: pontosság, anyagi megtakarítás, kevesebb ráfordított idő.

  • A legtöbb esetben a könyvelési feladatok mintegy 50-60%-át vevői befizetések és a kimenő számlák teszik ki. Az online adatkapcsolat segítségével a webáruházak könyvelésének legalább fele automatizálható
  • Az online adatkapcsolat növeli a könyvelői munka pontosságát, másrészt gyorsabbá válnak a könyvelői folyamatok. 
  • A funkció több tucat Magyarországon ismert könyvelőprogram számára lehetővé teszi az online vagy offline adatkapcsolatot. 
  • A kimenő és a Számlázz.hu rendszeréből kibocsátott bejövő számlák minden adata online elküldhető egy külső rendszer, például egy könyvelőprogram felé. Az online adatkapcsolat eredményeképp a számlák adatait nem kell többé kézzel, papíron, nejlonzacskóban vagy hátizsákban elvinni a könyvelőhöz, és nem is kell letölteni az adatfájlokat, melyeket aztán a könyvelő visszatöltene az általa használt rendszerbe – a számlák maguktól, azonnal átkerülnek a könyvelőprogramba. 
  • A könyvelőknek nem kell többé papírhalmokon átküzdenie magát, hogy a webáruházak könyvelési adatait böngésszék.
  • A következő típusú bizonylatokat adja át a Számlázz.hu a fogadó rendszer felé:
    • kimenő számlák,
    • bejövő számlák,
    • sztornózó számlák,
    • előlegszámlák, 
    • végszámlák, 
    • díjbekérők és 
    • szállítólevelek.
  • A számlák kiállításuk után automatikusan könyvelésre kerülnek. A kiállítástól számított néhány percen belül már az online könyvelési rendszerben is láthatók a kimenő számlák és befizetések. Gyorsabbá válik az adminisztráció a webshopok és a könyvelőik között. 
  • A könyvelésben a kintlévőség követése mindig pontos lesz, így a tartozáskezelés helyes adatokkal, gördülékenyen zajlik. Nem megy el idő a könyvelői adategyeztetéssel sem. 
  • A nem is olyan távoli jövőben a felhőalapú könyvelés elterjedése várható a magyar piacon, így a számlázás és a könyvelés közös, digitális ökoszisztémájában új dimenziók nyílhatnak meg.

Ne feledkezzünk el azonban egy nagy és azonnali gyakorlati előnyről sem… 

A Számlázz.hu és a ShopRenter integrációja pofonegyszerű, ennek lépéseiről bővebben a ShopRenter Support oldalán olvashatók. 

Az igénybe vehető szolgáltatáscsomagokról tájékozódjon a Számlázz.hu csomag-összehasonlító oldalán található táblázatban. Szeretettel várunk!

A szerzőről:

Számlázz.hu

A Számlázz.hu Magyarország népszerű online számlázója, a digitálisan nyitott, és a NAV-álló számlázást fontosnak tartó profi vállalkozók megoldásszállítója.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hogyan csökkentsük a kosárelhagyások számát
Hogyan csökkentsük a kosárelhagyások számát?

A kosárelhagyás minden online kereskedő rémálma. Végtére is minden erőfeszítésünk azért történik, hogy a ...Elolvasom

Close