Tartalommarketing Trendek Webshop üzemeltetés

Webáruház marketing tippek uborkaszezonra

8 perc olvasási idő webáruház marketing tippek uborkaszezonra

Már sokszor kijelentettük, hogy az e-kereskedelem az egyik legdinamikusabban növekvő iparág,  amelyet az elmúlt 2 év eseményei alá is támasztottak, az ekerstat.hu statisztikái alapján a hazai e-kereskedelem forgalma 32%-os éves növekedést mutatott az előző évhez képest.

Ugyanakkor mint minden iparágban, ebben is előfordulnak olyan időszakok, amikor a vásárlói igény és a bevétel is visszaesik.

Ez az időszak, más néven az “uborkaszezon” a júliusi-augusztusi eseménytelenség, amikor a világ is kicsit megpihen az év utolsó hónapjait körülölelő nagy hajrá előtt, ez pedig a dinamikus növekedés legnagyobb ellenfele.

Ebben az időszakban nélkülözhetetlen, hogy a webáruház tulajdonosok rugalmasan reagáljanak és tudjanak olyan megújító stratégiát alkalmazni, amely által megőrizhetik piaci versenyképességüket.

Ilyenkor lehetőséged nyílik arra, hogy ne a bevételnövelésre koncentrálj, hanem nagyobb fókuszt helyezz online vállalkozásod folyamatainak optimalizálására és a meglévő ügyfélköröd ápolására.

Bejegyzésünkben bemutatunk néhány egyszerű, de annál hatékonyabb marketing tippet, amelyek a segítségedre lehetnek a nyári holtszezonban és alkalmazásukkal újult erővel vághatsz neki az év végi időszaknak.

1. Ne csak az eladásra koncentrálj

Ennek az időszaknak nem kifejezetten az értékesítés a célja. Természetesen érdemes törekedned arra, hogy minél inkább csökkentsd a kosárelhagyások számát (lsd: 10 fejezet), ugyanakkor a nyári szezon a lehető legalkalmasabb, hogy felkészítsd online vállalkozásodat az év végi kampányokra.

Többféle módon is kiaknázhatod ezeket a lehetőségeket:

  • Tovább mélyítheted a kapcsolatot meglévő ügyfeleiddel, fokozhatod a vásárlói lojalitást.
  • Nagyobb hangsúlyt fektethetsz a tartalommarketingre, hiszen az új tartalmakkal újabb potenciális ügyfeleket vonzhatsz be, emellett pedig meglévő ügyfeleidet is edukálhatod.
  • Felfrissítheted a kapcsolatot azokkal a partnerekkel, akikkel együttműködsz és előre megtervezhetitek a közös, őszi projekteket.
  • Tovább képezheted magad üzleti jellegű rendezvényeken. (Hiszen az egész éves hajtásban mikor máskor, ha nem most lenne időd arra, hogy Te is fejlődj? ?)
  • Adatokat gyűjthetsz, kérdőíveket küldhetsz ki, statisztikákat készíthetsz a begyűjtött adatokból és ezáltal megalapozhatod a webshopod stratégiáját.

Ha csak párat megfogadsz a fentebb összefoglaltakból, máris sokkal előrébb vagy, hogy egy igazán sikeres kampányt tudhass magad mögött az őszi szezonban.

2. Újítsd meg webáruházad megjelenését

Kellemetlen élmény lehet és egyben a hitelességedet vonja kétségbe, amikor a vásárlóid szembe találkoznak egy popuppal, amelyen még a húsvéti nyuszi integet, vagy ne adj isten a tavalyi Mikulás hozza az ajándék kupont.

Ha már hónapok óta halogatod a webáruház design átalakítását, most nem fogsz tudni újabb kifogással előállni, hogy miért is ne vágj bele.  

Érdemes megvizsgálnod, hogy:

  • Illeszkedik-e a termékkörödhöz és a célcsoportodhoz a kommunikáció és a színvilág?
  • Mennyire felhasználóbarát a webáruházad kialakítása?
  • Könnyen megtalálja-e a látogató azt a terméket, amit keres?
  • Minden eszközről vizsgálva reszponzív-e az oldalad?
  • Mennyire egyedi a megjelenésed? Mivel tűnhetsz ki a konkurens vállalkozások közül?

Íme a Levendula gyerekcipő webáruház, akik egyedi designt készítettek webáruházukban és a színvilággal is szuperül alkalmazkodtak a nyári hangulathoz:

Levendula gyerekcipő webáruház

A Mybrands.hu webáruház egy vonzó ajánlattal csábítja az oldal látogatóit:

Mybrands.hu webáruház

Ha már régóta dédelgetett elképzelésed alapján szeretnéd testreszabni webshopodat, vedd igénybe egyedi design szolgáltatásunkat!

3. Pörgesd fel a tartalommarketinget

Mind a kommunikáció, mind a brandépítés szempontjából fontos, hogy releváns tartalmakkal lásd el célközönségedet. Ha még nem érzed magad erősnek tartalommarketingben, akkor itt az ideje, hogy belevágj a tartalmak készítésébe, ha pedig már mesteri szintre fejlesztetted a marketinged ezen szegmensét, akkor vedd elő evergreen tartalmaidat, aktualizáld és oszd meg új köntösben őket.

A releváns blogcikkek gyártásával növelheted webáruházad organikus elérését, ezáltal a hirdetéseid költségeiből is lefaraghatsz.

Készíts tervet, gondold át, hogy melyek a legnépszerűbb termékeid, frissítsd fel a termékfotókat és termékleírásokat.

Amennyiben több marketing csatornán is jelen vagy (márpedig miért is ne tennéd ezt?), használd fel a tartalmaidat többféle módon is. Miért ne készíthetnél egy e-bookból blogcikket, vagy éppenséggel egy blokkcikkből audio formátumot?

További hasznos tippet meríthetsz a Webáruház Marketing Útmutató videós oktatóanyagból!

Webáruház Marketing Útmutató videós oktatóanyag

4. Küldj üdvözlő e-maileket

Ha már elkezdted építeni az adatbázisodat, érdemes a feliratkozóid részére üdvözlő e-maileket küldeni, amelyekben bemutatod a vállalkozásodat. Ezek a levelek megalapozhatják a bizalmat és ösztönözhetik őket a vásárlásra.

Ha már rendelkezel ilyen levelekkel, érdemes a tartalmukat újból átnézni és testreszabni. Tegyél fel kérdéseket a feliratkozóknak, így biztosíthatod számukra a változatos vásárlói élményt.

Például megérdeklődheted, hogy ismerték-e korábban a cégedet vagy vásároltak-e már nálad? Ezt követően érdemes szegmentálni a feliratkozókat, és ezen információ alapján folytatni velük a kommunikációt.

Nézd meg a Marathontime.hu webáruház példáját, akik így kedveskedtek a feliratkozóiknak:

Marathontime.hu

5. Alkosd meg a perszónádat

Amíg a szegmentálás a fogyasztók csoportosításáról szól, addig a perszonalizáció már az egyénekről. A perszonalizációt úgy kell elképzelni, mint egy szemtől szembeni beszélgetést a potenciális vásárlóval. Ez nagy mértékben növeli a különböző teljesítménymutatókat:

  • a konverziós rátát, 
  • a weboldal visszafordulási arányát, 
  • az átlagos rendelési értéket, 
  • az ügyfélszerzési költséget
  • és a vásárló átlagos élettartamának értékét is.

Ha tisztában vagy vele, hogy ki a Te buyer personád, mi az érdeklődési köre, honnan szokott tájékozódni stb. annál inkább célzottabban tudod számára átadni az üzenetedet.

Megalkotásához ma már számos szoftver áll rendelkezésedre, például a Hubspot vagy a Canva szoftverekkel egyedi perszonákat hozhatsz létre.

Ugyan a befektetett energia csak jóval később térül meg, de annál hatékonyabb lesz a kommunikációd, így érdemes időt szánnod rá.

Az alábbi példa remekül szemlélteti, hogy milyen fontos egyértelműen meghatározni a perszonád jellemzőit, nem elég csak a demográfiai adatok alapján körülírni. Próbálj meg minél több jellemvonást, egyedi tulajdonságot társítani hozzá.

buyer persona

6. Határozd meg a célcsoportjaidat

Mivel a szuperszegmentáció korát éljük, így szinte már elképzelhetetlen, hogy ugyanolyan kommunikációt folytass a célcsoportjaidnak.

Figyelembe kell venned, hogy a fogyasztók szükségletei, igényei és a vásárlási szokásai folyamatosan változnak, neked pedig rugalmasan kell kezelned ezt a változást.

A személyre szabott üzenetekkel és tartalmakkal megszólíthatod azokat a potenciális vásárlóidat, akik kulcsfontosságúak lehetnek számodra a jövőben. Ugyanakkor ne feledkezz meg a hűséges törzsvásárlókról sem, például küldj számukra speciális ajánlatokat.

Ahhoz, hogy egyértelműen meg tudd határozni a célcsoportjaidat, érdemes minél többet tesztelned.

Ebben segít a Conversific nevű alkalmazás, amely használatával egyedi paraméterek alapján hozhatsz létre különböző szegmenseket.

Conversific

7. Ne felejtsd el a törzsvásárlóidat

Webáruház tulajdonosként beleeshetsz abba a hibába, hogy csak az új vásárlók bevonzására összpontosítod a figyelmedet, és elfeledkezel a már meglévő, lojális vásárlói körödről.

Ne tedd!

Egyrészt ezzel azt érheted el, hogy nem lesznek visszatérő vásárlóid, hiszen nem születik meg a lojalitás a webáruházad iránt, másrészt anyagilag sem megtérülő.

Kutatások alapján egy új ügyfél megszerzése körülbelül ötször annyiba kerül manapság, mint egy meglévő megtartása.

Hogyan gondoskodhatsz meglévő vásárlóidról?

  • Küldj kifejezetten nekik szóló speciális ajánlatokat, kedvezményeket!
  • Biztosíts nekik korai hozzáférést, amikor egy új termékkel vagy szolgáltatással rukkolsz elő, vagy éppenséggel akciózol.
  • Nyújts nekik valamilyen prémium szolgáltatást: pl. dedikált ügyfélkapcsolatot vagy gyorsabb házhozszállítást.

8. Ismerd meg a vásárló életútját

A fogyasztói igények az utóbbi időszakban rendkívül gyorsan változtak, de természetesen ez attól is függhet, hogy vásárlód éppen melyik szakaszban tart a vásárlási folyamatban.

Ez segíthet neked meghatározni, milyen üzenetet célszerű megfogalmazni számára, amíg elnavigálod őt a vásárlás befejezéséig, és egyben erős alapját képezi a tartalommarketing stratégiádnak is.

Egy vásárló életútja az alábbi öt szakaszra bontható:

AARRR modell

1. A látogató megszerzése: a folyamat legelső szakasza, amikor a potenciális vevő megismerkedik a márkával, például fizetett hirdetés segítségével célzod meg a célközönségedet.

Shoprenter

2. A megfontolás, aktiválás szakasza: amikor a látogatóban felébred a termék iránti igény, szükségesség érzése, ebben a szakaszban rendkívül fontos, hogy milyen benyomást keltesz, mennyire tudod segíteni a látogatót a döntés meghozatalában.

Ebben a szakaszban adhatsz a látogatódnak valamilyen letölthető tudásanyagot, amellyel edukálhatod őt, ahogyan a Kutyakajás.hu webáruház is teszi:

E-book útmutató

3. Vásárlás: a látogató döntést hoz, vásárlóvá konvertálódik. Ebben a szakaszban bátran alkalmazhatsz kuponokat, határidős ajánlatokat vagy sürgősség-fokozó technikákat webshopodban – az utóbbiakat csak óvatosan.

A Szerszámkell.hu webáruház az alábbi vonzó ajánlattal ösztönzi vásárlásra a célközönségét:

Szerszámkell.hu

4. Az elkötelezettség és a vásárlói hűség kialakulása: amikor a fogyasztó újból vásárol tőled, visszatérő vásárlóvá válik, tehát kialakult a márka iránti elkötelezettség.Bevezethetsz különböző hűségpont rendszereket vagy hűségkártya programot, de küldhetsz hírlevelet vásárlóidnak, például egy új termék megjelenéséről.

A Schüssler kozmetikumok webáruház hűségpont rendszere a vásárlóinak:

Schüssler kozmetikumok hűségklub

A Shoprenterben a Hűségpont rendszer a Gold csomagban érhető el az alábbi módon:

Marketing > Hűségpont rendszer

5. A reaktiválás folyamata: vásárlóid inaktívvá váltak és szükséges újból felkelteni a figyelmüket. Szegmentálhatod aszerint a közönséget, hogy mikor történt az utolsó vásárlás, majd küldhetsz számukra olyan személyre szóló e-mailt (vagy akár klasszikus levelet) egy speciális egyedi kuponkóddal, amely kedvezményre jogosítja fel őket.

9. Gyűjts adatokat

Az uborkaszezon kiváló időszak arra, hogy jobban megismerd a célközönségedet, ezt pedig hogyan másképpen tehetnéd, mint az adatgyűjtés. Nem feltétlen a száraz statisztikai adatokra gondolunk, hanem a fogyasztói magatartás megváltozásának felmérésére.
Az ebben a szezonban összegyűjtött adatok nemcsak rövid távon válnak hasznossá, hanem nagy részük a későbbiekben is felhasználható majd. 

A látogató e-mail címének elkérésére mindig találhatsz jó alkalmat. Például amennyiben értesítést szeretne kapni arról, ha újra elérhető az általa megvásárolni kívánt termék a webshopban.

Ez a hatékony módszer Shoprenteres webáruházak számára egyszerűen beállítható az alábbi képen látható módon, így a látogató értesítést kap majd, ha a kívánt termék újból raktáron lesz.

Beállítások > Rendelési beállítások > Kosár és pénztár beállítások

értesítés kérés

Ezáltal hasznos tájékoztatást is végzel, így mélyítve a vásárlói elkötelezettséget szolgáltatásod iránt.

A potenciális vevő e-mail címét elkérheted egy intelligens popup segítségével is, ahogyan a Babyberry.hu webáruház is csinálta, miközben valamilyen kedvezmény elnyerésére van lehetősége, mindezt szórakoztató és interaktív módon:

babyberry.hu

10. Csökkentsd a kosárelhagyást

Annak ellenére, hogy az utóbbi időszakban az e-kereskedelem virágzásnak indult és rengeteg új webáruház nőtt ki a földből, akadnak nehézségek, melyekkel számolnunk kell. Ilyen probléma lehet, hogy a fogyasztók jelentős része továbbra is előnyben részesíti az offline vásárlást, vagy ha a látogatók még a vásárlás befejezése előtt elhagyják a kosarat. Ne veszítsük el őket! 

A kosárelhagyás csökkentése a legalapvetőbb feladat az e-kereskedelemben. Tudtad, hogy az átlagos kosárelhagyási ráta közel 70%? És azt, hogy ebből a vásárlók 10%-a visszafordítható? Akkor miért ne tennéd ennek érdekében?

  1. Shoprenteres webáruházként a kosárelhagyást csökkentheted az elhagyott kosár értesítő automatizmus beállításával (Ez a funkció a Gold csomagban lévő ügyfeleink számára elérhető): 

elhagyott kosár értesítő

További segítség: Automatizmusok/Automatikus események

  1. A kosárelhagyás csökkentésére alkalmazhatod az OptiMonk intelligens popupjait is, ahogyan a Szépségcenter webáruház is teszi:

Szépségcenter

Amellett, hogy visszafordíthatod a potenciális vásárlókat, nézd meg, mit tehetsz azért, hogy megakadályozd a kosárelhagyást:

  • Vásárlói visszajelzések feltüntetése  – A vásárlói vélemények feltüntetése megkönnyíti a vásárlási utat. A látogatókban gyorsabban kelthetsz bizalmat, ha látják a termék népszerűségét. Ebben segíthet neked a Trustindex nevű szoftver, amely használatával akár több száz véleményt gyűjthetsz nagyobb erőfeszítés nélkül:

Holika.hu

  • Visszaszámláló használata a sürgősség érzet fokozásához– A visszaszámláló az egyik leghatékonyabb eszköz a látogató vásárlóvá konvertálása során, hiszen a vásárlás befejezésére ösztönöz. A fogyasztók jobban összpontosítanak a vásárlás befejezésére, így kevésbé valószínű, hogy idő előtt elhagyják a kosarat. Ahhoz, hogy az üzeneted hatékony legyen, figyelned kell arra, hogy a megfelelő látogatót a megfelelő helyen és időben célozd meg. Ne ess túlzásba a sürgető üzenetek használatával, hiszen ezzel ellenkező hatást érhetsz el a fogyasztónál.A Fetis.hu jól pozícionált ajánlata:

Metabo

  • Folyamatjelző használata a fizetési oldalaknál – Sajnos számolnod kell azzal a ténnyel, hogy egy hosszú fizetési folyamat fokozott kosárelhagyást eredményezhet. Egy folyamatjelző elhelyezése a pénztár oldalon megoldást kínál erre a problémára, hiszen a fizetési folyamat összes szakasza látható a vásárló számára. (Ez a funkció külön beállítást nem igényel.) A Pauza.hu webáruház pénztár oldala:

Pauza

11. Tervezz előre

Készíts tartalomnaptárat, tervezd meg előre a közösségi média tartalmaidat, blogbejegyzéseidet, kampányaidat és hirdetéseidet az év hátralevő részére, valamint amennyiben időd engedi, készítsd elő ezekhez a kreatív anyagokat.

Ez az időszak megfelelő arra, hogy felmérd mind az anyagi, mind az emberi erőforrásaidat, valamint meghatározd a kijelölt célokat.

Cikkünk végére érve bízunk benne, hogy adtunk jó pár olyan ötletet, amelyet az uborkaszezon alatt megvalósíthatsz.

El kell fogadnod, hogy ez az időszak sajnos nem arról szól, hogy a csúcsra járatod az értékesítést, ez a tervezés és optimalizálás időszaka, amit ha ügyesen kihasználsz, akkor megkönnyítheted saját magadnak az év végi dömpingidőszakot.

Sikeres felkészülést kívánunk!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
6+1 szempont az ideális szállítópartner kiválasztásához

Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az ...Elolvasom

Close