Ma már mindenki a TikTokról beszél, ez az új, feltörekvő platform, ezen van jelen a fiatalabb generáció, mintha ettől várnák sokan azokat az eredményeket, amiket évekkel ezelőtt más csatornából kaptak meg.
Mindemellett van egy értetlenség is a TikTokkal szemben, hiszen mit kezdjen egy vállalkozás, aki sikereket szeretne elérni egy olyan közösségi hálózattal, amelyeken különböző challenge-k, vicces tartalmak elérhetőek. Főleg hogyan profitálhat ebből egy webáruház?
A TikTok valóban szokatlan csatornának számít még a piacon, hiszen ez az a platform, amelyen már szinte csak videós tartalmakkal lehet érvényesülni, és ahol egyértelműen szórakoztatni kell a célközönséget.
Itt kevésbé vagy egyáltalán nem működnek azok a típusú szöveges, linkes, képes tartalmak, amelyeket Facebookon, Instagramon, Pinteresten, vagy esetleg e-mailben használunk.
Akkor mire, és hogyan tudja használni egy webáruház ezt a csatornát?
Egyáltalán kell-e mindenkinek jelen lennie a TikTokon?
A jó hír az, hogy nem feltétlen. Ugyanakkor azok a vállalkozások, amelyek célcsoportja kifejezetten a fiatal korosztály (értsd: 25 alatt), már nem sokáig húzhatja ezt a döntést.
Azonban a TikTok annyira erős szereplővé nőtte ki magát pár év alatt, hogy a felületen jól működő videós formátumokat és algoritmusokat más szoftverek is elkezdték másolni, így hamarosan Instagramon és Facebookon is a TikTokhoz hasonló videós megoldások lesznek a legnépszerűbb contentek.
Érdemes-e TikTokozni a webáruházamnak?
Első körben gondolkodjunk el rajta, miben segítheti a vállalkozásunkat, mit nyerhetünk azáltal, ha belevágunk ennek a csatornának a felépítésébe. Mindenképp érdemes megterveznünk egy stratégia segítségével, hogy hogyan használjuk ki ezt az új platformot.
Szerencsére ezt kisebb elköteleződéssel is megtehetjük, nem kell azonnal 100%-os jelenléttel fejest ugranunk a tennivalókba.
Teszteljük, hogy milyen típusú tartalommal tudjuk megtalálni az érdeklődőinket.
Lássuk, milyen kérdéseket kell körbejárnunk.
Vizsgáljuk meg a célcsoportot
Ha nem tudjuk, a vevőink mekkora része használja a TikTokot, segít, ha első lépésként a webáruházunk vásárlóit elemezzük.
Ehhez egyrészt érdemes megkérdezni a vevőket, de gondolkodhatunk adat alapon is.
Ehhez a legcélszerűbb feltelepítenünk a TikTok Pixelt a webshopunkba, valamint a Shoprenter legújabb fejlesztése, a TikTok Events API segítségével nemcsak az adatátadást könnyítjük meg webshopunk és a platform között, de különböző egyéni célközönségeket is létrehozhatunk, amelyeket összehasonlíthatunk webshopunk látogatóinak adataival.
Így gyorsan kaphatunk részletes képet arról, a látogatóink mekkora része van jelen TikTokon, amely segít bennünket a döntéshozásban.
Figyeljük meg a konkurenciát
A TikTokban még rengeteg lehetőség van termék és szolgáltatás értékesítését illetően, ugyanakkor érdemes rászánni az időt, és megkeresni a hazai és a nemzetközi konkurenseket, és elemezni, milyen tartalmakkal milyen eredményeket érnek el.
Persze nem csak a közvetlen konkurensek az érdekesek, minden olyan kapcsolódó terméket és szolgáltatást kínáló márka profilját érdemes kielemezni, akik a célcsoportunk számára kommunikálnak TikTokon.
Ezen felül esettanulmányokat is kereshetünk és ezekből ötleteket gyűjthetünk. Ha magyar nyelven nem is, de nemzetközi esettanulmányokat szinte biztos, hogy fogunk találni az iparágunkban.
A/B teszteljük a hirdetéseket
Bár a puding próbája az evés, de nem kell rögtön a teljes menüt megrendelni!
Mielőtt publikusan megjelenünk a platformon, érdemes néhány hirdetéssel kitapogatni, hogyan reagál a célcsoportunk az üzeneteinkre.
Ehhez nem kell feltétlenül saját videót készíteni. A TikTok hirdetési sablonjaival néhány kép segítségével már tudunk olyan videókat összeállítani, amit teszthez bátran használhatunk.
Persze nem árt, ha a TikTok hirdetésekkel is kicsit közelebbről megismerkedünk, ebben segít a Liftup Social Media Hub alapozó TikTok hirdetési videótréningje.
Tervezzük meg a jelenlétet
Gyűjtsünk ötleteket, készítsünk el előre videókat és ütemezzük be, hogyan fogunk tudni rendszeresen újabb tartalmakat készíteni. Foglaljunk be a naptárunkban tömbösítve időblokkokat és gyártsuk le előre a tervezett anyagokat.
Milyen tartalmakat használjon egy webáruház TikTokon?
A tartalmak alapját tekintve nagy különbség nincs a többi kommunikációs felülethez képest.
Hiszen többek között szükségünk van olyan posztokra, mint:
- edukációs tartalmak
- márkaépítő tartalmak
- kollégák bemutatása
- referenciák bemutatása
- közösségépítésre fókuszáló tartalmak
- követőgyűjtést segítő tartalmak
- alapértékeket bemutató tartalmak
- termékbemutató tartalmak
- konkrét, értékesítő tartalmak
Pont ugyanolyan változatos tartalmakból válogathatunk, mint minden más platform esetén.
Viszont van pár fontos különbség, amelynek eleget kell tennünk:
1. Legyen szórakoztató vagy inspiráló a tartalmunk.
2. Az első másodperctől legyen elég érdekes, hiszen a fogyasztó egyetlen oldalra lapozással már tovább is halad.
3. Ezen a platformon nyugodtan használhatunk közvetlenebb stílust, hangnemet.
Ha rövid videókról beszélünk, akkor látni fogjuk, hogy ezeknek a követelményeknek nem is olyan egyszerű eleget tennünk.
Nézzünk három konkrét példát
1. Ne bonyolítsuk túl
Az egyszerű TikTok videók készítésére egy nagyon jó példa a beststuff.hu profilja, ahol a videók nagy része az ügyfelek csomagjainak összeállítását mutatja be. A dolog annyira bejött, hogy a felhasználók tömegesen kérik, hogy az ő rendelésüket is mutassák be videóban.
2. Mutassuk be szórakoztató módon a terméket
Ha megnézed a Reflexshop TikTok profilját, sok jó példát láthatsz arra, hogyan lehet akár egyes termékeket, akár termékcsoportot szórakoztatóan bemutatni.
3. Kommunikáljunk változatosan a célcsoportunk érdeklődésének megfelelően
A Meglioshop profilja jó példa arra, hogyan lehet a termék értékesítést szórakoztató, érdekes és hasznos tartalmak között megoldani.
Ez csak három példa, ennél sokkal több webáruház használja ügyesen online értékesítésben a TikTokot.
Összegzés
Mindent összegezve ebben a csatornában még rendkívül sok potenciál van, amelyet mi is kamatoztathatunk online vállalkozásunkkal, ugyanakkor, azt is tudnunk kell, hogy önmagában ez nem elég. Akkor lehetünk sikeresek ezen a platformon, ha egy jól működő elemként funkcionál a jól felépített marketing folyamatunkban.