Trendek Újdonság

TikTok: lehetőség vagy csak időpazarlás a webshopoknak?

4 perc olvasási idő TikTok: lehetőség vagy csak időpazarlás a webshopoknak?

Ma már mindenki a TikTokról beszél, ez az új, feltörekvő platform, ezen van jelen a fiatalabb generáció, mintha ettől várnák sokan azokat az eredményeket, amiket évekkel ezelőtt más csatornából kaptak meg.

Mindemellett van egy értetlenség is a TikTokkal szemben, hiszen mit kezdjen egy vállalkozás, aki sikereket szeretne elérni egy olyan közösségi hálózattal, amelyeken különböző challenge-k, vicces tartalmak elérhetőek. Főleg hogyan profitálhat ebből egy webáruház?

A TikTok valóban szokatlan csatornának számít még a piacon, hiszen ez az a platform, amelyen már szinte csak videós tartalmakkal lehet érvényesülni, és ahol egyértelműen szórakoztatni kell a célközönséget.

Itt kevésbé vagy egyáltalán nem működnek azok a típusú szöveges, linkes, képes tartalmak, amelyeket Facebookon, Instagramon, Pinteresten, vagy esetleg e-mailben használunk.

Akkor mire, és hogyan tudja használni egy webáruház ezt a csatornát?

Egyáltalán kell-e mindenkinek jelen lennie a TikTokon?

A jó hír az, hogy nem feltétlen. Ugyanakkor azok a vállalkozások, amelyek célcsoportja kifejezetten a fiatal korosztály (értsd: 25 alatt), már nem sokáig húzhatja ezt a döntést.

Azonban a TikTok annyira erős szereplővé nőtte ki magát pár év alatt, hogy a felületen jól működő videós formátumokat és algoritmusokat más szoftverek is elkezdték másolni, így hamarosan Instagramon és Facebookon is a TikTokhoz hasonló videós megoldások lesznek a legnépszerűbb contentek.

Érdemes-e TikTokozni a webáruházamnak?

Első körben gondolkodjunk el rajta, miben segítheti a vállalkozásunkat, mit nyerhetünk azáltal, ha belevágunk ennek a csatornának a felépítésébe. Mindenképp érdemes megterveznünk egy stratégia segítségével, hogy hogyan használjuk ki ezt az új platformot.

Szerencsére ezt kisebb elköteleződéssel is megtehetjük, nem kell azonnal 100%-os jelenléttel fejest ugranunk a tennivalókba.

Teszteljük, hogy milyen típusú tartalommal tudjuk megtalálni az érdeklődőinket.

Lássuk, milyen kérdéseket kell körbejárnunk.

Vizsgáljuk meg a célcsoportot

Ha nem tudjuk, a vevőink mekkora része használja a TikTokot, segít, ha első lépésként a webáruházunk vásárlóit elemezzük.

Ehhez egyrészt érdemes megkérdezni a vevőket, de gondolkodhatunk adat alapon is.

Ehhez a legcélszerűbb feltelepítenünk a TikTok Pixelt a webshopunkba, valamint a Shoprenter legújabb fejlesztése, a TikTok Events API segítségével nemcsak az adatátadást könnyítjük meg webshopunk és a platform között, de különböző egyéni célközönségeket is létrehozhatunk, amelyeket összehasonlíthatunk webshopunk látogatóinak adataival.

Telepítem

Így gyorsan kaphatunk részletes képet arról, a látogatóink mekkora része van jelen TikTokon, amely segít bennünket a döntéshozásban.

Figyeljük meg a konkurenciát

A TikTokban még rengeteg lehetőség van termék és szolgáltatás értékesítését illetően, ugyanakkor érdemes rászánni az időt, és megkeresni a hazai és a nemzetközi konkurenseket, és elemezni, milyen tartalmakkal milyen eredményeket érnek el.

Persze nem csak a közvetlen konkurensek az érdekesek, minden olyan kapcsolódó terméket és szolgáltatást kínáló márka profilját érdemes kielemezni, akik a célcsoportunk számára kommunikálnak TikTokon.

Ezen felül esettanulmányokat is kereshetünk és ezekből ötleteket gyűjthetünk. Ha magyar nyelven nem is, de nemzetközi esettanulmányokat szinte biztos, hogy fogunk találni az iparágunkban.

A/B teszteljük a hirdetéseket

Bár a puding próbája az evés, de nem kell rögtön a teljes menüt megrendelni!

Mielőtt publikusan megjelenünk a platformon, érdemes néhány hirdetéssel kitapogatni, hogyan reagál a célcsoportunk az üzeneteinkre.

Ehhez nem kell feltétlenül saját videót készíteni. A TikTok hirdetési sablonjaival néhány kép segítségével már tudunk olyan videókat összeállítani, amit teszthez bátran használhatunk.

Persze nem árt, ha a TikTok hirdetésekkel is kicsit közelebbről megismerkedünk, ebben segít a Liftup Social Media Hub alapozó TikTok hirdetési videótréningje.

Tervezzük meg a jelenlétet

Gyűjtsünk ötleteket, készítsünk el előre videókat és ütemezzük be, hogyan fogunk tudni rendszeresen újabb tartalmakat készíteni. Foglaljunk be a naptárunkban tömbösítve időblokkokat és gyártsuk le előre a tervezett anyagokat.

Milyen tartalmakat használjon egy webáruház TikTokon?

A tartalmak alapját tekintve nagy különbség nincs a többi kommunikációs felülethez képest.

Hiszen többek között szükségünk van olyan posztokra, mint:

  • edukációs tartalmak
  • márkaépítő tartalmak
  • kollégák bemutatása
  • referenciák bemutatása
  • közösségépítésre fókuszáló tartalmak
  • követőgyűjtést segítő tartalmak
  • alapértékeket bemutató tartalmak
  • termékbemutató tartalmak
  • konkrét, értékesítő tartalmak

Pont ugyanolyan változatos tartalmakból válogathatunk, mint minden más platform esetén.

Viszont van pár fontos különbség, amelynek eleget kell tennünk:

1. Legyen szórakoztató vagy inspiráló a tartalmunk.

2. Az első másodperctől legyen elég érdekes, hiszen a fogyasztó egyetlen oldalra lapozással már tovább is halad.

3. Ezen a platformon nyugodtan használhatunk közvetlenebb stílust, hangnemet.

Ha rövid videókról beszélünk, akkor látni fogjuk, hogy ezeknek a követelményeknek nem is olyan egyszerű eleget tennünk.

Nézzünk három konkrét példát

1. Ne bonyolítsuk túl

Az egyszerű TikTok videók készítésére egy nagyon jó példa a beststuff.hu profilja, ahol a videók nagy része az ügyfelek csomagjainak összeállítását mutatja be. A dolog annyira bejött, hogy a felhasználók tömegesen kérik, hogy az ő rendelésüket is mutassák be videóban.

2. Mutassuk be szórakoztató módon a terméket

Ha megnézed a Reflexshop TikTok profilját, sok jó példát láthatsz arra, hogyan lehet akár egyes termékeket, akár termékcsoportot szórakoztatóan bemutatni.

3. Kommunikáljunk változatosan a célcsoportunk érdeklődésének megfelelően

A Meglioshop profilja jó példa arra, hogyan lehet a termék értékesítést szórakoztató, érdekes és hasznos tartalmak között megoldani.

Ez csak három példa, ennél sokkal több webáruház használja ügyesen online értékesítésben a TikTokot.

Összegzés

Mindent összegezve ebben a csatornában még rendkívül sok potenciál van, amelyet mi is kamatoztathatunk online vállalkozásunkkal, ugyanakkor, azt is tudnunk kell, hogy önmagában ez nem elég. Akkor lehetünk sikeresek ezen a platformon, ha egy jól működő elemként funkcionál a jól felépített marketing folyamatunkban.

A szerzőről:

Lévai Richárd
Lévai Richárd
Képzés vezető – Liftup Akadémia
Az üzleti eredményeket szállító közösségi marketing specialistája, aki abban támogatja a cégeket, hogy a Facebook, a TikTok, az Instagram, a LinkedIn és a többi közösségi platformban rejlő erőt ki tudják használni és valódi üzleti eredménnyé tudják alakítani. Több mint 20 éves online vállalkozói és több, mint 10 éves oktatói tapasztalata mellett volt már a Facebook hivatalos Marketing Partner programjának is a tagja, több Facebook és Google minősítést szerzett. Abban segít, hogy megtaláld a cégedhez igazodó, bevételt termelő közösségi marketing módszereket.

 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webáruház költöztetés imake.hu esettanulmány
Egyedi fejlesztésről bérelhető webáruház rendszerre

Ha webshop üzemeltetésről van szó, akkor sok múlik azon, hogy milyen webáruház rendszert választunk ...Elolvasom

Close