Webáruház készítés lépései (árak, feltételek lépésről-lépésre)

Webáruház készítés lépései (árak, feltételek lépésről-lépésre)

Minden e-kereskedelemben tevékenykedő – vagy még csak abban gondolkodó – embernek eljön az életében az a pillanat, amikor megfogalmazódik benne a webáruház készítés gondolata.

Nem csoda, hiszen az e-kereskedelem évről-évre fejlődik, a statisztikák alapján pedig bárki jogosan érezheti azt, hogy ha nem lép időben, akkor kimarad mindebből.

Webáruház készítés lépései (árak, feltételek lépésről-lépésre)

Mielőtt azonban teljes gőzzel belevágnánk egy webáruház létrehozásába, érdemes átgondolni, hogy ez pontosan milyen feladatokkal is jár.

A bejegyzésben most ennek járunk utána és lépésről-lépésre végigvesszük, hogy melyek a legfontosabb teendők webáruház készítés során.

Webáruház készítés lépései

A webáruház készítésének lépéseit 3 fő kérdésköre oszthatjuk. Ez a “Mit?”, “Kinek?”, “Hogyan?” “Mennyiért?” négyszöge. Ha minden kérdést meg tudunk érdemben válaszolni, akkor készen állunk arra, hogy webshopot üzemeltessünk.

Webáruház készítés - Mit?

Mit áruljunk a webáruházban?

A legegyértelműbb kérdésnek tűnik elsőre, azonban minél mélyebben foglalkozunk vele, annál komplexebb kérdéssé válhat.

A legtöbb webáruház tulajdonos már konkrét termékkel lép a piacra, azonban sokan vannak olyanok is, akikkel “nem jön szembe” a termék és inkább statisztikák, adatok alapján határozzák meg a forgalmazott termékek körét.

Ezért fontos, hogy ebben a fejezetben elkülönítsük azokat, akiknek még nincs termékük azoktól, akik már rendelkeznek a termékkel.

Mindkét csoport számára személyre szabott tippeket adunk a következő bekezdésekben.

Akiknek még nincs termékük:

Akik még nem rendelkeznek termékkel, de burjánzik bennük a vállalkozói kedv, gyakran sikeresebbek azoktól, akik úgy gondolják, hogy az offline üzletükben lévő termék megállná a helyét az online piactéren is.

Tény: egy webáruház nem alkalmas minden termékkör értékesítéséhez. Olyan termékeket kell felfedeznünk, amelyeknek van piaca, könnyen és jól eladhatóak.

A webáruház indítása előtt a termék megtalálásához validációs kutatások válhatnak a segítségünkre. Az ilyen kutatások néhány órát, maximum néhány napot igényelnek, viszont extrém hatékonyak.

Már a kutatások elején elbukhatnak olyan termékek, amelyek marketingjére akár milliókat is költöttünk volna látatlanban. Nagyon sok pénzt megspórolhat nekünk, hogy ha tudjuk, hogy mely szempontok alapján értékeljük a jövőbeli termékeinket egy ilyen validáció során:

Ezek a szempontok a következők:

  1. Jól prezentálható: fontos, hogy a termékünk könnyen és megnyerő módon legyen bemutatható a webáruházunkban. A minőségi termékfotó mára már természetes kell, hogy legyen, hiszen a vizuális ingerküszöbünk is magasabban van, mint ezelőtt 5-10 évvel.

    Egy ruházati termék, esetleg egy bútordarab nem tűnik elsőre tipikusan jól prezentálható terméknek, azonban ha minőségi, stílusos fotókat készítünk róluk használat közben, akkor szinte garantált a siker.

    Ha a termékünket nagyon nehéz eladhatóan bemutatni, akkor sem kell feltétlenül elvetnünk az ötletet, csak annál kreatívabbnak kell lennünk a termék prezentálása során.
  2. Alacsony kockázatú: ezt a szempontot kétféle szemszögből is megvizsgálhatjuk. A vállalkozás és a vásárló számára mást-mást jelent az, hogy egy termék kockázatos. Arra kell törekednünk, hogy mindkét fél számára a lehető legalacsonyabb legyen a kockázati faktor.

    A vállalkozás számára akkor alacsony kockázatú egy termék, hogy ha nem romlandó, nem kell túlságosan nagy készletet tartani belőle raktáron, nem sérülékeny és könnyen szállítható. Ha némely feltétel nem teljesül akkor sincs feltétlenül probléma, hiszen a manapság a dropshipping webshopok világát érjük, így könnyen találhatunk megoldást a rizikó csökkentésére.

    A vásárló számára akkor számít alacsony kockázatúnak egy termék, amennyiben annak ára nem haladja a termék típusához viszonyított lélektani határt. Az interneten általában a néhány ezer, maximum pár százezer forintos termékek mennek jól, a több millió forintos termékek értékesítése rendszerint személyesen történik. Továbbá, a hazai online kiskereskedelem átlagos kosárértéke 21.273 Ft volt idén a Nagy Webáruház Felmérés alapján, amit érdemes megjegyeznünk az árazási stratégia szempontjából is.
  3. Nehezen beszerezhető: Minél nehezebb beszerezni az adott terméket hagyományos üzletből, annál jobb. Itt nem feltétlenül a termék általános jelenlétét kell alapul venni, gondolkodhatunk lokálisan is.

    Kereshetünk olyan termékeket is, amelyek Magyarországon még nincsenek, esetleg a fővároson kívül vidéken még nem elérhetőek. A hirdetések során már gyerekjáték lesz kizárni azokat a helyszíneket, ahol megvásárolható a termék és megcélozni azt, ahol még nincs jelen. Nyilván, ha olyan terméket találunk, amely sehol máshol nem kapható, az a legjobb.
  4. Niche termék: Az e-kereskedelemben az a csodálatos, hogy szinte bármit értékesíthetünk, amit csak szeretnénk és amit a jogszabályok engednek. Az elmúlt években több “online hipermarket” létrejött a hazai piacon, ahol mindent kapni a kenyérpirítótól egészen az autó akkumulátorokig. Ha nem rendelkezünk 8-9 számjegyes marketingbüdzsével, akkor felesleges velük felvenni a harcot, helyette érdemes inkább felfedezni a saját niche termékünket és a hozzá tartozó piacunkat.

    A niche szó jelentése “piaci rés”, amely az utóbbi időszak egyik legfelkapottabb fogalma. A niche piac alatt azt a szűk piaci réteget értjük, akik nem általános, hanem speciális igényekkel rendelkeznek, sokkal jobban körülhatárolhatóak, így marketing szempontból is sokkal pontosabban megszólíthatóak.

    A niche termékre lehet példa azok az extra magas emberek, akik cipőt keresnek vagy azok a kismamák, akiknek koraszülött gyerekeik vannak, esetleg a némafilmek rajongói. A webáruház készítése előtt egy niche termék és piac felkutatása nagyban megkönnyítheti és meggyorsíthatja a további folyamatokat.
  5. Kedvező árú: A közhiedelem szerint online minden sokkal olcsóbb, mint a klasszikus üzletekben, azonban ez nem minden esetben igaz. Az offline boltok számára általában csak a helyi üzletek jelentik a konkurenciát, míg egy webáruháznak az összes piaci versenytársa csupán pár kattintásra van.

    Fontos a kedvező ár, azonban nem minden áron, hiszen egy kiélezett árverseny kétélű fegyver, amelynek a győztese, nem feltétlenül profitál. Igyekezzünk inkább egyéb megoldásokkal ösztönözni a látogatókat, hogy vásárlókká váljanak. Ilyen például a szolgáltatás minőségének, gyorsaságának növelése vagy az egyéb hűségprogram rendszer kialakítása.

Akiknek már van termékük:

Azok, akik már a webáruház elkészítése előtt, minden piackutatás nélkül pontosan tudják, hogy mit szeretnének értékesíteni online, jellemzően olyan üzletvezetők, akik már egy ideje értékesítik offline módon a szóban forgó terméket.

Ebben a szituációban egyrészt könnyebb, másrészt nehezebb dolgunk van.

Könnyebb azért, mert a vállalkozó teljes mértékben ismeri a terméket, annak piacát és célközönségét sőt, aktív vásárlói közösséggel rendelkezik. Mindemellett, az offline tapasztalatoknak köszönhetően az illető tisztában van azzal, hogy mivel jár egy üzlet vezetése értékesítési, logisztikai, marketing és jogi szempontból. Továbbá nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, hogy a meglévő tapasztalatokkal könnyebben fog boldogulni az online üzletvezetés világában, mint az, aki most ismerkedik mindennel.

Nehezebb dolgunk pedig azért van, amit az előző fejezetben is említettünk kiemelt tényként, miszerint nem minden termékkör alkalmas online értékesítéshez. Ha pedig ez az eset áll fenn, akkor egy olyan vállalkozó, aki rendelkezik működő termékkörrel, felhasználható tőkével és szentül meg van győződve arról, hogy a terméke online is népszerű lesz, csak nagyon nehezen – és sok ráfordítást követően – fogja belátni azt, hogy a terméke online nem működik.

Érdemes ezért végigolvasni az előző fejezet pontjait, hogy tudjuk alapszinten validálni, megfeleltetni a meglévő termékünket az alapvető e-kereskedelmi feltételek alapján. 

Webáruház készítés - Kinek?

A Mit? és a Kinek? kérdések párban járnak, hiszen amint megvan a termékünk, akkor meg tudjuk határozni a hozzá tartozó célpiacot is a legtöbb esetben. Értelemszerűen, egy búvárruha webáruház nem túl népszerű az kismamák körében, ahogy egy protézis ragasztóra sincs sok tinédzsernek szüksége.

Akadnak azonban olyan termékek, amelyekről nem lehet ránézésre megállapítani a célközönségüket, így mélyebb kutatást kell végeznünk, amelyet követően felmerül majd a kérdés, hogy…

Kik lehetnek a potenciális vásárlóink?

A webáruház készítést megelőzően mindenképpen fel kell kutatnunk a potenciális vásárlóinkat, hogy kialakítsuk a profiljukat, amit a szakzsargon csak “buyer persona”-ként emleget. A fogalom szerint, a buyer persona azt az illetőt testesíti meg, akit potenciális vásárlónak szánunk, akinek a terméket állítjuk elő, akinek a terméket értékesítjük vagy akinek a szolgáltatást ajánljuk.

Határozzuk meg azt a 2-3 maximum 4 személyt, akik tipikus vásárlóink. Ha esetleg még nincsenek tipikus vásárlóink akkor fordítsuk meg az elméletet és határozzuk meg azokat a vásárlói típusokat, akiket ügyfeleinknek szeretnénk tudni.

Képzeljük el magunk előtt és írjuk le a demográfiai, viselkedési és egyéb jellemzőit, hogy egy teljes képet kapjunk a profiljáról. Ezt követően már csak egy lépés meghatározni a fájdalom pontjait, a kommunikáció, illetve az ajánlat stílusát és tartalmát.

A buyer persona meghatározásához napjainkban már szoftverek (Hubspot) és előre létrehozott sablon dokumentumok állnak rendelkezésünkre, de az is tökéletesen működik, hogy ha előveszünk egy papírt és egy ceruzát.

Csatorna

Ha azon gondolkodunk, hogy kinek szeretnénk értékesíteni, akkor a buyer persona létrehozása mellett fontos feljegyezni azokat a csatornákat is, ahol a potenciális vásárlóinkat elérjük.

A fenti példát visszaidézve; a kismamák rendszerint a Facebookon és e-maileken keresztül érhetőek el, míg a tinédzserek körében a YouTube, Instagram és egyéb streaming platformok működnek a leghatékonyabban.

Egy biztos: Ha nem a megfelelő stílusban és csatornán kommunikálunk a célközönségünkkel, akkor sem az értékesítés, sem a marketing nem lesz hatékony.

Webáruház készítés - Hogyan?

Hogyan értékesítsünk online?

A fentiek ismeretében a “Hogyan értékesítsünk online?” kérdésre a nyilvánvaló válasz a következő: webáruházzal. 🙂

Igen ám, azonban a webáruház készítés módjainak óriási a piaca és a választás a legtöbb esetben sokkal nagyobb fejfájást okoz, mint azt először gondolnánk. Éppen ezért, ebben a fejezetben bemutatjuk röviden ezt a piacot, hogy minden információ a rendelkezésére álljon a döntéshez.

Webáruház készítés előtt:

Ha webáruházat szeretnénk készíteni, akkor hasonlóképpen kell eljárnunk, mint az előzőekben, azaz előzetes kutatásokkal alátámasztva, piaci felméréssel kell, hogy kezdjünk.

Természetesen, a “hasunkra csapva” vagy akár szimpátia alapján is meghozhatunk üzleti döntéseket, de értelemszerűen, az ilyen szintű alaposság nem kifizetődő hosszú távon.

Ha rákeresünk a Google-ben a “webáruház” kulcsszavakra, akkor hamar ki fog derülni, hogy többféle webáruház megoldás létezik és áll a rendelkezésünkre, amelyek a következők:

1. Egyedi fejlesztésű webáruházak

Ebben az esetben egy fejlesztő cég többnyire az alapoktól egy teljesen egyedi szoftvert fejleszt számunkra.

A cég vezetősége vagy egyszemélyes vállalkozás esetén a vállalkozó átgondolja, hogy milyen funkcionalitású és megjelenésű webáruházat szeretne, és a büdzsé figyelembevételével választ egy számára szimpatikus árfekvésű weboldalt, ahonnan árajánlatot kér.

Néhány nap elteltével válasz érkezik az árajánlatra, amelyben legtöbbször egy személyes találkozót kér a fejlesztő cég a vállalkozótól.

Az e-mailen vagy telefonon keresztül történő időpontegyeztetést követően, a néhány órás meeting során a fejlesztő cég képviselői az általuk legfontosabb kérdések alapján felmérik, hogy mire van szüksége a megbízónak.

Ezeket megismerve közösen meghatározzák az adott feladathoz tartozó határidőket. Például, hogy mikorra küldik el a látványtervet, vagy mikor adnak jogosultságokat a webáruházhoz.

Az egyedi fejlesztésű webáruházak segítségével valóban, szinte minden megvalósítható – amit képes vállalni a fejlesztő cég -, azonban ez sokkal több időt és pénzt igényel. Továbbá, rendszerint a fejlesztő cég munkája sem szűnik meg a webáruház átadásával, hiszen minden további fejlesztést ők fognak tudni a legzökkenőmentesebben elvégezni a cég óradíja alapján.

2. Előfizetéses (bérlős) webáruházak

Az előfizetéses webáruház rendszerek lényegében havidíjas szolgáltatások, amelyek már teljes mértékben le vannak fejlesztve, csupán személyre kell szabni azok beállításait, illetve tartalmait.

Rendszerint a szolgáltató saját fejlesztő csapata dolgozik az új funkciók bevezetésén, illetve a saját support csapat felelős a problémák elhárításáért. Legyen szó 30 vagy akár 3000 webáruházról, a szolgáltató menedzseli a technikai háttérfolyamatokat.

A vállalkozónak annyi a feladata, hogy megrendelje a szolgáltatást, személyre szabja a beállításait és feltöltse a termékeit.

Próbálja ki most 14 napig ingyen a ShopRentert!

Az ilyen rendszerek megléte miatt a webáruház készítés költsége jóval alacsonyabb a tervezettnél, illetve rendkívül gyorsan, néhány perc alatt elvégezhetőek. Igaz, az előre lefejlesztett rendszer miatt funkcióbeli és grafikai korlátjai vannak, azonban tapasztalatok szerint még így is kielégítik a webáruház indítók igényeinek 95%-át.

Hátránya pedig eltörpül figyelembe véve, hogy saját technikai támogató személyzetének hála soha nem kell számolnunk plusz költségekkel, illetve lassú, akadozó fejlesztésekkel.

Egy induló online vállalkozás esetében az előfizetéses rendszerek jelentik a lehető legjobb megoldást, hiszen az 5-10.000 Ft-os havidíj (szolgáltató és csomagfüggő) kifizetése nem megterhelő, gyorsan elvégezhető, illetve további kiegészítő szolgáltatásokat is tartalmazhat, amelyek megkönnyítik a vállalkozó életét.

Az előző pontokban említettük, hogy az egyedi fejlesztésű webáruházak költségesebbek, míg az előfizetéses (bérlős) webáruházak jóval pénztárcabarátabbak. Ahhoz azonban, hogy számszerűsíteni tudjuk a költségeket és meghozzuk a döntésünket, meg kell ismerni a webáruház üzemeltetés költségeit is.

Webáruház készítés költsége

Webáruház készítés árak

A webáruház készítéssel kapcsolatos költségeket két nagy csoportba tudjuk osztani.

1. Kezdeti költségek

Azokat a költségeket nevezzük kezdeti költségeknek, amelyeket csupán egyszer, jellemzően a webáruház indítása során kell kifizetni. Ilyen például a licenszdíj, a testreszabással- és a fejlesztéssel járó költségek, továbbá ide vehetjük a feltöltéssel kapcsolatos költségeket is.

A kezdeti költségek az egyedi fejlesztések esetében magasabb, így ha ilyen webáruházat szeretnénk, akkor magasabb induló büdzsével kell számolnunk. A szoftverek licenszdíja elérheti a 50.000-100.000 Ft-os értéket, a testreszabási költségek és a fejlesztési költségek pedig akár ennek többszörösét is.

Előfizetéses (bérlős) webáruházak esetén a kezdeti költségek elhanyagolhatóak. Ez az egyik legnagyobb előnyük az ilyen webáruházaknak, hiszen az előfizetést követően nekünk már semmi háttérmunkálattal nem kell foglalkoznunk, mindent kulcsra készen kapunk.

Az egyetlen, ami mindkét választás esetén is állandó kezdeti költség, az az alkalmazott bére, aki az adatok, tartalmak és a termékek feltöltését végzi.

2. Folyamatos, üzemeltetési költségek

A folyamatos, üzemeltetési költségek olyan költségek, amelyeket rendszeresen, meghatározott időközönként fizetnünk kell. Ilyen a domain, a tárhely/szerver, havidíjak, az informatikai valamint a tartalmi karbantartás díja.

Az egyedi fejlesztésű webáruházak esetén fizetnünk kell a tárhelyért éves szinten 3.000-20.000 Ft közötti összeget, az informatikai karbantartásért szintén évente kifizethetünk akár 60.000-560.000 Ft-ot is, illetve a plusz fejlesztésekért is fizetnünk kell, ami alkalmanként, a fejlesztés méretétől függően 20.000-800.000 Ft-ig is terjedhet.

Előfizetéses webáruházak esetén ezeknek a költségeknek az éves díja 0 Ft. A tárhelyért, az informatikai karbantartásért és a fejlesztési költségekért sem kell külön fizetnünk, hiszen ezt a szolgáltató végzi el a háttérben. Amit viszont fizetnünk kell, az a választott csomag alapján meghatározott havidíj, ami 5-40.000 Ft közötti összeg lehet havonta – ez a költség az egyedi fejlesztési webáruházak esetén 0 Ft.

Mindkét opciónál vannak olyan üzemeltetési költségek, amelyek viszont egyenlőek és fixek. Ez jellemzően a domain éves költsége, illetve a tartalmi karbantartásért felelős alkalmazott bére. Ezekkel a költségekkel mindkét választás esetén számolnunk kell.

A kezdeti és a folyamatos, üzemeltetési költségeket egy táblázatban összeszedtük az egyedi fejlesztésű és az előfizetéses webáruházakra vonatkozóan, ahol összevetve láthatja az árakat.

Webáruház készítés árak

(kattintson a nagyobb mérethez)

Webáruház készítés lépései, feltétele

Ha már tudjuk, hogy mit, kinek, hogyan és mennyiért fogunk online értékesíteni, akkor már csak a kötelező feltételeket és az egyéb tennivalók választanak el attól, hogy webáruház tulajdonosokká váljunk.

Webáruház készítés feltételei

A webáruház nyitásának alapvető feltétele a számlaképesség, tehát egyéni vállalkozó, Bt., Kft., Rt., stb. egyaránt alkalmas forma ehhez a tevékenységhez.

Engedélyek

2008. március 31. óta a csomagküldő kereskedés üzlethelyiség nélkül is folytatható, nem szükséges tehát vevőszolgálati helyiséget fenntartani, így nem kell beszerezni az üzlethelyiséghez/vevőszolgálati helyiséghez szükséges működési engedélyt sem.

Amennyiben a vásárló személyesen is átveheti a terméket a kereskedőnél, akkor már szükséges a működési engedély is. Ezen túl egyes termékek árusításához az illetékes szakhatóság engedélyére is szükség lehet, pl.: ÁNTSZ, építésügyi hatóság, közlekedésügyi felügyelet stb.

Az internetes kereskedelem tehát már nem engedélyköteles, viszont bejelentés köteles: tehát be kell jelenteni a helyi önkormányzatnál, hogy internetes csomagküldő szolgáltatást is végzünk.

Környezetvédelmi kötelezettségek

 Az internetes kiskereskedőknek számítaniuk kell környezetvédelmi kötelezettségekre is, hiszen a szállítás során csomagolnak.

Tájékoztatási kötelezettségek

Az e-kereskedőkre különféle tájékoztatási kötelezettségek vonatkoznak. Törvény szabja meg, hogy mely adatokat köteles a szolgáltató a webáruházban egyértelműen hozzáférhetővé tenni.

Ilyenek a szolgáltató neve, lakcíme, székhelye, telephelye, elérhetőségei, cégjegyzékszáma, adószáma, és amennyiben rendelkezik nyilvántartásba vételi számmal, akkor a nyilvántartásba vételi hatóság megnevezésén túl ezt is fel kell tüntetnie.

A webáruháznak rendelkeznie kell adatvédelmi tájékoztatóval, továbbá, mivel a működése során személyes adatokat kezel, köteles az általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) megfelelni.

Az áruházban forgalmazott termékeket is el kell látni a megfelelő tájékoztatóval, ezért fel kell tüntetni rajtuk a termék nevét, a gyártó vagy forgalmazó nevét, címét, amennyiben pedig Európai Közösségen kívüli országból származó termékről van szó, úgy a származási ország nevét is – magyar nyelven.

Nem szabad elfelejteni az ugyancsak magyar nyelvű, a termék működésével és tulajdonságaival kapcsolatos tájékoztató feltüntetését sem. Ha a gyártó vagy az importáló ezeket nem teljesítette, akkor az e-kereskedőnek kell ezeket pótolnia.

Elállási jog gyakorolhatósága

Szinte minden hazai vásárló tisztában van vele, hogyha a vásárolt árura mégsem tart igényt, akkor azt 14 munkanapon belül visszaküldheti, azaz elállhat a szerződéstől.

A 14 munkanapot az áru átvételétől kell számítani. Természetesen vannak speciális esetek, amikor az elállási joggal nem lehet élni, például gyorsan romló árucikkek, hang, kép, szoftver esetén.

További tennivalók:

  • Domain név választás: elsőre talán egyszerűnek tűnhet, de érdemes rászánni egy kis időt, hiszen a domain név választás hosszú távra szól. Egy jó domain név szerepet játszhat későbbi sikerünkben. Kezdő vállalkozásként érdemes olyan domaint választani, amely az általunk értékesített termékkört tartalmazza. Ez komoly segítséget nyújthat az indulás során, mert könnyebb lesz a webáruházunkat hirdetni, illetve a keresőkben is sokkal jobb helyen fog majd szerepelni a webáruházunk.
  • Cégalapítás – 4791-es (csomagküldő, internetes kiskereskedelem) TEÁOR kód felvétele a tevékenységi körbe.
  • Kereskedelmi tevékenység bejelentése jegyzőnél vagy engedélyeztetés, amennyiben szükséges.
  • Webes dokumentumok létrehozása, feltöltése (ÁSZF, adatvédelmi tájékoztató, elállási nyilatkozat stb.).
  • Jogi háttér ellenőrzése (külföldi értékesítés adószabályai, környezetvédelmi termékdíj stb.).
  • Szükség esetén konzultáljunk szakjogásszal.

A fentiekben ismertettük az alapvető feltételeket, de a jogi kötelezettségek teljes listájához javasoljuk, látogassa meg a Webáruház Jogi Csomag oldalt.

E-kereskedelmi körkép

A webáruház készítés feltételei ma már teljesen más, mint amilyen 10-15 évvel ezelőtt volt. Mint tudjuk, webáruházat indítani szinte bárki tud, akinek a tevékenységi körébe fel van véve a “4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem” TEÁOR kód és rendelkezik némi rálátással.

Tovább növelte a webshop nyitás trendjét az is, hogy 2018-ban már szinte mindenki elérhető online valamilyen csatornán keresztül, így a feladat “csupán” annyi, hogy megtaláljuk a célközönségünket a szolgáltatásunkkal vagy termékünkkel.

A webáruház indítás népszerűségének másik oka az, hogy az elmúlt években soha nem látott növekedés volt tapasztalható az online kiskereskedelemben. Az  eNET felmérése szerint a tavalyi évben 545 milliárd forint volt a magyar online kiskereskedelem hazai nettó forgalma, ami több mint 27%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

Ha hozzávesszük a hazai internetezők külföldi online kiskereskedelmi vásárlásainak forgalmát is, akkor összesen közel 1.000 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalomról beszélhetünk.

Webáruház készítés - Hazai online kiskereskedelmi forgalom statisztika
Forrás: eNet éves e-kereskedelmi kínálat oldali kutatások 2001-2018

Nem véletlen tehát, hogy az e-kereskedelem ennyire felkapott terület. Folyamatosan, egyre több szereplő lép be erre a megállíthatatlanul bővülő piacra, mégis a résztvevőknek csupán egy kis százaléka lesz sikeres.

Mi lehet a probléma? Hol buknak el, ha ennyire egyszerű és kifizetődő biznisz webáruházat indítani?

A tiszavirág életű webáruházak legnagyobb problémája és egyben megszűnésüknek egyik leggyakoribb  oka, hogy a vezetők – vagy az egy személyes webáruházak esetében a “mindenes” vezetők – csak az indulásra készülnek fel, minden másra ad-hoc alapon, menet közben készítik el a forgatókönyvet. Ez pedig egy végzetes hiba a webáruház készítés lépései során.

A jó hír viszont az, hogy ez könnyen orvosolható, ha már a felkészülési, tervezési fázisban foglalkozzunk stratégiai, marketing, értékesítési és jogi kérdésekkel is.

Hogyan tovább?

Ha még többet szeretne hallani a webáruház készítés lépéseiről, akkor a Hogyan indítsunk webáruházat? – ingyenes szemináriumunkat javasoljuk Önnek.

Kattintson és jelentkezzen a szemináriumra, majd tanulja meg a 4 órás átfogó, minden részletre kiterjedő képzés alatt mindazt, amit mások évek próbálkozásai és kudarcai során tanulnak meg!

Hogyan indítsunk webáruházat? szeminárium jelentkezés

A fenti információk birtokában már csupán egyetlen kérdés maradt hátra: Ön MIKOR nyitja meg a webáruházát?

Bízunk benne, hogy a bejegyzésünk elnyerte tetszését és hasznos információkkal gazdagodott. Amennyiben kérdése lenne a témában, akkor tegye fel azt hozzászólás formájában a bejegyzés alatt vagy a közösségi oldalainkon és mi igyekszünk minél hamarabb megválaszolni!

A szerzőről:

Mezei Zsanett ShopRenter.hu
Mezei Zsanett
Webáruház indítási szakértő – ShopRenter.hu
Zsani az elmúlt 5 évben több mint 1000 webshop útját egyengette konzultációival. Ismeri a terméktrendeket és pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell keresztülmennie a névválasztástól egészen az első vevők megszerzéséig.