Bevételnövelés Nemzetközi terjeszkedés Trendek

Nyiss a nemzetközi piac felé! – Kulcsfontosságú lépések a sikeres külföldi terjeszkedéshez

5 perc olvasási idő Nemzetközi terjeszkedés webáruházak számára

Miután vállalkozásunk sikeresen működik a hazai piacon, gyakran előfordul, hogy eljátszunk a külföldre történő terjeszkedés gondolatával. Az e-kereskedelem határtalan fejlődésével és a hozzáférhető szakmai tudásnak köszönhetően ma már könnyen megvalósíthatjuk ez irányú terveinket.

Ha a terjeszkedés által több lábon állunk, akkor nemcsak a kockázatainkat csökkenthetjük, hanem jelentősen megnövelhetjük a bevételeinket is. Sok múlhat azonban rajta, hogyan szólítjuk meg a külföldi célcsoportokat.

Cikkünkben elmondjuk, hogy mire figyeljünk, hogyan kezdjünk bele és kihez tudunk segítségért fordulni, ha nemzetközi piacra lépéssel szeretnénk megnövelni cégünk bevételeit.

Miért ne féljünk nemzetközivé válni? 

A tapasztalatok azt mutatják, ha egy termék sikeresen hódította meg a hazai piacot, akkor nagy valószínűséggel más országokban is lesz rá kereslet. 

Természetesen ehhez az kell, hogy szükség esetén alakítsuk termékeinket és marketing tevékenységünket a célpiac sajátosságainak megfelelően. Figyelembe kell vennünk az adott ország fogyasztói szokásait, és ennek megfelelően megszervezni a folyamatokat.

Nem is kell messzire mennünk, hogy sikeres nemzetközi példákat találjunk. A cseh és szlovák vállalkozókra kifejezetten jellemző, hogy bátran és agilisen állnak hozzá a más országokban történő kereskedelemhez. Jó példa erre a magyar piacon is jelen lévő Alza és Notino. 

Webáruházunk nemzetközi piacra lépése mellett szól, hogy a hazai piacon kívül több millió potenciális vásárló várja, hogy termékeinket megismerje, szolgáltatásainkat igénybe vegye, még akkor is, ha még sosem hallott rólunk.

Különösen igaz ez akkor, ha a környező, szomszédos országokra gondolunk, ahol a fogyasztói szokásoknak, bár megvannak a sajátosságaik, a történelmi és nyelvi hagyományainkból adódó közös pontok miatt, igen jó esélyekkel indulunk. Egy jól teljesítő webáruházzal, valamint az online lehetőségek bővülésével ma már nem nulláról indulunk, ha más országokban is értékesítenénk.

Ha külföldi terjeszkedés mellett döntünk, akkor egy dolog máris közös lesz bennünk és a világ nagynevű, híres és sikeres nemzetközi vállalatainak megálmodói és tulajdonosai között: mi is merünk lépni, mi is merünk elindulni, mi is ki merünk lépni a komfortzónánkból, ahogyan ők is tették. 

Külföldi terjeszkedés határok nélkül

Számos előnye van annak, ha webáruházunkat nemzetközi vizekre tereljük. Ilyen előnynek tekinthetjük az új növekedési és értékesítési lehetőségeket, versenyképesebbé válhatunk az iparágunkban, továbbá csökkenthetjük függőségünket a hazai piactól. Ennek köszönhetően – például egy válsághelyzet esetén -, más országok vásárlóira is támaszkodhatunk.

Akármerre is induljunk, egy biztos: alapos felkészülést és átfogó piaci ismereteket kell, hogy szerezzünk, ha sikeresen helyt akarunk állni ott, ahol még nem jártunk.

Az ismeretlen piacok feltérképezése, a kulturális, gazdasági, szociális és jogi sajátosságok megismerése alapvető feladat. Meg kell, hogy találjuk azokat a pontokat, amelyeket mindenképp erősítenünk kell a sikeres terjeszkedéshez.

Kommunikáljunk a vásárlóink nyelvén

A sikeres külföldi terjeszkedés elengedhetetlen eleme, hogy webáruházunk a célpiac nyelvén legyen elérhető. Készítsünk lokalizált fordításokat, termékleírásokat, főbb kapcsolódó információkat, úgymint a szállításról, fizetési lehetőségekről szóló aloldalak, továbbá az adatvédelmi irányelvek és felhasználói feltételek is legyenek elérhetőek a helyi nyelven. 

Igyekezzünk azt az érzést kelteni, hogy helyi webáruház vagyunk, ezzel növelhetjük a bizalmat.

Ugyanez igaz akkor is, ha ügyfélszolgálatot üzemeltetünk. Az ügyfélszolgálat minden kétséget kizáróan elengedhetetlen tényező a sikeres webes jelenlét és értékesítés érdekében. A vásárlóink webáruházunkban nem tudják kézbe venni a termékünket, így annak érdekében, hogy információkat szerezzenek a vásárlási döntés meghozatalához, az ügyfélszolgálathoz fordulnak majd, ahol hatékonyan terelhetjük őket a vásárlás felé.

Az adott nyelven elérhető ügyfélszolgálattal nemcsak sokkal hatékonyabbá tehetjük az üzletmenet, hanem növelhetjük a vásárlói lojalitást is.

Nemzetközi terjeszkedés esetén többnyelvűsítsük az oldalt

Adminisztráció és könyvelés

Terjeszkedésünk során számos olyan kapcsolódó tevékenység elvégzésében szorulhatunk segítségre, ami a működésünk alapvető velejárója. Ilyen lehet a bankszámlanyitás, jogi- és adótanácsadás, könyvelés.  Az ilyen jellegű feladatokra célszerű a helyi viszonyokat és szabályokat jól ismerők segítségét kérni. Rengeteg esetlegesen felmerülő problémától kímélhetjük meg magunkat, időt, energiát és pénzt spórolhatunk.

Gyakran felmerül a kérdés, hogy szükséges-e saját céget alapítani, bejegyeztetni külföldön, ha export tevékenységbe szeretnénk kezdeni? A válasz: Nem. Az EU tagságnak köszönhetően szabadon kereskedhetünk a környező országokban is. Viszont a későbbi fázisban már érdemes lehet fontolóra venni a helyi cég alapítását.

Logisztika

Webáruházunk külföldi piacra lépésekor kritikus pont a termék eljuttatása a vásárlók számára, és az ehhez kapcsolódó logisztikai teendők megszervezése. Ilyen esetben ajánlatos a logisztikai feladatokat kiszervezni egy szolgáltatónak, aki leveszi a vállunkról a szállítással, raktározással, csomagolással vagy épp a visszáru kezelésével járó terheket, így nem szükséges komplett logisztikai csapatot fenntartanunk. Például a Webshippy ezen a téren már felkészült: a mennyiségi kedvezmények miatt ügyfeleik a megszokottnál jóval alacsonyabb árakon férnek hozzá a szomszédos országok piacaihoz.

Webshippy árak
A Webshippy szállítási költségei
Forrás

Országspecifikus marketing tevékenységet végezzünk

Az online jelenlétet, a webáruházat, a Google Ads hirdetéseket és a közösségi média kampányokat a helyi sajátosságok figyelembevételével kell felépíteni. Érdemes megvizsgálnunk, hogy az adott közegben mi motiválja igazán a potenciális vásárlóinkat, kikből állhat össze a célcsoportunk, és hogyan tudnánk a leghatásosabban megszólítani őket?

  • Románia

Ilyen sajátosságokra jó példa, hogy a románoknál csak nem olyan régóta kezd növekedni a webes megrendelések iránti bizalom. Népességét tekintve közel 20 milliós ország, mégis kevesebb webáruház működik náluk, mint amennyi Magyarországon. Előnyben részesítik a telefonos kommunikációt, ha pedig a fizetésre kerül sor, akkor túlnyomó részt az utánvétet választják. 

A vásárlók leggyakoribb elvárásai közé tartozik például az ingyenes szállítás, pénzvisszafizetési garancia, gyors kézbesítés. Egy ember átlagban évente 8 megrendelést ad le, átlagosan közel 60 000 Ft értékben.

  • Szlovákia és Csehország

A szlovák és cseh fogyasztók kifejezetten aktívak az online térben és a különböző közösségi oldalakon. Egyre nagyobb a kereslet olyan fogyasztási cikkek iránt, mint például ruházat, textil és kiegészítők, ételek és italok. Csehország például közel 11 milliós piac, ráadásul Európában élen jár a webáruházak népszerűségét tekintve: összesen közel 45 ezer működik belőlük az országban. A cseh internetes kereskedelem forgalma 2020-ban október végéig meghaladta a 176 milliárd cseh koronát (körülbelül 2397 milliárd forintot) is.

  • Lengyelország

Lengyelországban az ország méretének köszönhetően biztosan megtalálod a célcsoportodat. A közel 40 milliós lakosságra sokkal kevesebb webáruház jut, mint a szomszédos országokban, ami körülbelül 30 000 webáruházat jelent. A kevés webáruház ellenére, Lengyelország e-kereskedelmi bevétele 2019-ben több mint 11 milliárd euró (körülbelül 3609 milliárd forint) volt. Ez 15%-os növekedést jelentett, így a lengyel e-kereskedelmi piac nagyban hozzájárult a globális 16% -os növekedési ütemhez 2019-ben.

Webáruház fellendítése nemzetközi terjeszkedéssel

Szakértői segítség a nemzetközi piacra lépéshez

Ha mostanáig azt gondoltuk volna, hogy ez a folyamat csak nehézségekkel jár, tegyük újra mérlegre, hogy érdemes-e nekirugaszkodni a nemzetközi piacnak?

Ma már létezik olyan segítség, amivel hatékonyan a helyi piacokra szabhatjuk tevékenységünket. Mi lenne, ha nem egyedül kellene belefogni a külföldi piac meghódításába, hanem valaki olyan fogná a kezünket, aki ismeri a számunkra új környezetet, a nyelvet, az üzleti és marketing lehetőségeket?

Pontosan ilyen társunk lehet az Everigo. Szolgáltatásaikkal céltudatos vállalkozóknak segítenek, hogy nemzetközi szinten is sikert sikerre halmozzanak:

  • Piackutatás az adott országban
  • Webáruház fordítása (Lokalizáció és SEO szempontok figyelembevételével)
  • Ügyfélszolgálat a helyi nyelven
  • Marketing kampányok
  • Logisztika
  • Jogi és adótanácsadás 
  • Ingyenes konzultáció a külföldi terjeszkedés szakértőivel

Amennyiben már felmerült benned a nemzetközi piacra lépés gondolata, de még mindig számtalan kérdésed maradt, akkor itt az ideje megtenni az első lépést. Keresd bátran az Everigo külföldi terjeszkedés szakértőit, akik egy konzultáció keretén belül minden kérdésedre választ adnak. 

A külföldi terjeszkedés ma már egyáltalán nem elérhetetlen, nem mérettől és iparágtól függ, hanem pusztán döntés kérdése! A megvalósítás adott hozzá.

A szerzőről:

Everigo.eu
Everigo.eu

Az Everigo.eu csapata a külföldi terjeszkedés szakértője. A nemzetközi kapcsolataiknak köszönhetően, a webáruházak valós kulturális és üzleti információkat, tapasztalatokat, és teljes körű szolgáltatást kaphatnak a külföldi piacon.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Marketing funkciók a Shoprenterben - kezdőknek és haladóknak
Marketing funkciók a Shoprenterben – kezdőknek és haladóknak

Az online marketing létjogosultsága az e-commerce iparágbanMarketing funkciók kezdőknekMarketing funkciók haladóknak “Az én termékem ...Elolvasom

Close