Alkalmazások Konverzióoptimalizálás

5+1 ingyenes tipp: Hogyan turbózzuk fel webshopunk konverzióját?

4 perc olvasási idő

A webáruházon belüli keresés talán az egyik legelhanyagoltabb területe a webes értékesítésnek, így aki foglalkozik vele könnyen versenyelőnyt szerezhet a konkurenciával szemben.

Egy 21 webáruházon elvégzett vizsgálat alapján azon webshopoknak, amelyek odafigyeltek a belső keresőjük fejlesztésére:

  • Nőtt a bevételük: a hatékony kereső csökkenti a visszafordulási arányt és segít az átlagos kosárérték növelésében. Átlagosan a bevételek 13.8%-át hozták a keresést használó felhasználók, de néhol ez az arány a 40%-ot is megközelítette.
  • Magasabb konverziós rátát tapasztaltak, főleg mobil eszközökön. A keresést végző látogatók átlagosan 1.8-szor jobban konvertáltak azokhoz képest, akik nem használtak keresőt.
  • Előrébb kerültek a Google-ben (az alacsonyabb visszafordulási arány miatt). Átlagosan 21% volt a visszafordulási arány a keresőoldalakról.

Összegyűjtöttünk 5+1 ingyenes gyakorlati tippet, amik segítségével könnyen fel tudjuk turbózni webshopunk keresőjét, melynek köszönhetően a konverziónk is látványosan nőni fog.

1. Tipp – Csökkentsük a sikertelen keresések arányát

Statisztikák szerint átlagban a keresések 30%-a találat nélkül végződik. Ezen látogatók általában el is hagyják a webáruházat. A legjobb webáruházak akár 10% alá is tudják csökkenteni a találat nélküli oldalakat, így jelentősen megnövelve a bevételt.

Rendszeresen, hetente/havonta érdemes megvizsgálnunk, hogy mely keresési szavakra nem lett találat. Leggyakrabban ezek az esetek fordulnak elő:

  • Termék szinonimák (pl. notebook helyett laptop)
  • Szó egybeírások (pl. 1000db-os puzzle)
  • Betű elírások, felcserélések, (pl.: ihpone)

Utóbbi esetében két betű felcserélése pénzben mérhető veszteséget okozhat, ezeket érdemes rendszeresen vizsgálni.

Tehát nézzük meg webáruházunk admin felületén a sikertelen kereséseket és adjunk meg alternatív kifejezéseket, hogy az elírásokat (ihpone -> iphone) vagy a szinonimákat (notebook – laptop) is kezelni tudjuk.

Csökkentsük a sikertelen keresések arányát

 

Sikertelen keresések, alternatív kifejezések

 

Tipp: Amennyiben ShopRenteres áruházunk van, adminon a Jelentések> Keresések menüpontban tudjuk megnézni a találat nélküli keresőszavakat és felvenni hozzájuk az alternatív kifejezést.

PRO tipp: a Rapid Search gyorskereső automatikusan kezeli az elírásokat, így egy vásárlót sem veszítünk emiatt és nincs vele munkánk.

2. Tipp – Optimalizáljuk a “Nincs találat” oldalt

Az 1-es tipp ellenére is mindig lesznek találat nélküli keresések. Nem mindegy azonban, hogy mit látnak ilyenkor a látogatók. Rosszabb esetben semmit, csak annyit, hogy “Nincs találat”, és nem kínálunk alternatívát a keresésre. Ilyenkor a látogatót nagy valószínűséggel el fogjuk veszíteni.

Ennél sokkal jobb, ha elismerjük, hogy nincs találat, de azonnal alternatívákat kínálunk a látogatónak például egy Legújabb termékek vagy Top  termékek modullal, így a látogató tovább tudja folytatni a böngészést.

 A látogatókat könnyű elveszíteni egy-egy elgépelt keresésnél, ha nem kínálunk alternatívát.

A sikertelen keresés ellenére ajánljunk TOP termékeket

Tipp: Amennyiben ShopRenteres áruházunk van, adminon a Beállítások> Megjelenés> Modulok> Keresés menüpontban tudjuk beállítani, hogy melyik termékajánló modul szerepeljen nulla találat esetén.

PRO tipp:Rapid Search gyorskereső már a kulcsszó kiegészítésnél javasol kiemelt termékeket, ha nincs találat.

3. Tipp – Használjunk szűrő modult a keresési találat oldalon

Segítsük vásárlóinkat a keresési találat oldalon szűrő modul bekapcsolásával, hogy minél könnyebben megtalálják a kívánt terméket. Leggyakrabban ezen 5 szempont alapján szoktak a látogatók keresni:

  • Termék kategória
  • Ár
  • Márka
  • Szín
  • Méret

Az eMag nagyon jól csinálja, ahogy a keresési találatokat tovább lehet szűkíteni kategória (felül) illetve ár, gyártó és termékparaméterek (bal oldalt) alapján.

Keresési találatokat szűkítésére megoldás az eMagon

Tipp: ShopRenterben Gold csomagtól elérhető a szűrési rendszer funkció, ahol a Termék szűrő modul kategória oldalak mellett keresési oldalakon is megjelenik.

4. Tipp – Emeljük ki a kereső dobozunkat

Mivel a keresést használó látogatók majdnem 2x jobban konvertálnak, mint akik nem, így érdemes a keresőnket minél figyelemfelkeltőbb helyen és módon megjeleníteni, hogy a látogatók könnyen megtalálják. A keresőmezőben megjelenő szöveget is érdemes testreszabni, hogy motiváljuk a látogatókat a használatára.

Ezen a webshop példán a fejléc közepén tisztán elkülönül a keresődoboz és a kereső ikon.

 

A fejléc közepén tisztán elkülönül a keresődoboz és a kereső ikon

Sőt mobil nézetben is látható a teljes keresődoboz.

Mobil nézetben a teljes keresődoboz

Tipp: ShopRenter admin felületen a Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése menüpontban módosítsuk a keresőmezőben lévő alapértelmezett szöveget (Keresés…) valami egyedire, pl.: “Keress terméknévre, cikkszámra vagy kategóriára”

5. Tipp – Segítsük a mobilos felhasználókat a kategória kereséssel

Egy kutatás szerint okostelefonokon a látogatók a keresőt preferálták a kategória menü helyett az egyszerűsége miatt. Főleg mobilon keresnek sokan általános kulcsszavakra, például egy termékkategóriára (notebook) vagy márkára (Huawei).

Okostelefonokon még egy mobilra optimalizált kategória menüben sem egyszerű navigálni. Segítsük mi is a látogatókat webáruházunkban azzal, hogy meggyőződünk arról, hogy a fő kategória nevekre lehet keresni. Még felhasználóbarátabb, ha átirányítjuk ezen kereséseket a konkrét kategória oldalakra.

Okostelefonokon egy mobilra optimalizált kategória menüben sem egyszerű navigálni.

 Az Árukeresőnél ügyesen megoldották, hogy ha bizonyos fő kategória nevekre (pl. notebook) keresünk, akkor azonnal átirányít a kategória oldalra.

Árukereső példája kategória oldal átirányításra

Tipp: ShopRenter adminon a Beállítások> 301 Átirányítás menüpontban lehet megadni, hogy a kategória nevekre való keresésnél átirányítson a kategória oldalakra.

PRO tipp: a Rapid Search gyorskereső kategória ajánlásokat is mutat a termék- és kulcsszó ajánlások mellett.

+ Bónusz tipp – Használjuk a keresőt termékkínálatunk bővítésére

Látogatóink olyan termékeket is fognak keresni, amelyek nincsenek még kínálatunkban. Nemcsak az új trendeket tudjuk így követni, de ha beleillik a termékkínálatunkba és elegen keresnek rá, akkor érdemes lehet nekünk is árulnunk. Ezt a ShopRenter admin felületen a Jelentések> Keresések menüpontban láthatjuk.

Számoljunk a sokat keresett, de nem talált termékekkel is.

A fenti tippeket megfogadva érdemes ezekre az apróságokra odafigyelni, hiszen néhány beállítással az e-kereskedelemben újabb sikereket érhetünk el.

Ha ShopRenteres webáruházunk van, érdemes kipróbálnunk a Rapid Search intelligens gyorskeresőt az admin felület Alkalmazások menüpontjában. A ShopRenter Alkalmazásokról bővebben itt olvashatunk.

 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Ev_webshopja_2020
Shoprenteres webshop sikerek az Év Webshopja versenyen

Idén már a negyedik alkalommal került megrendezésre az Év Webshopja verseny, a hazai webáruházak ...Elolvasom

Close