Alkalmazások Bevételnövelés

Növekvő forgalom, csökkenő terhek? Webáruház optimalizálása a Tharanis ERP-vel

5 perc olvasási idő Tharanis ERP

Az e-kereskedelem fejlődésével és térnyerésével egyre egyszerűbbé válik egy webáruház létrehozása, ám az indulás után rengeteg, nem várt akadályt is gördülhet a kezdő webáruház-tulajdonosok és vállalkozások elé.

Egy webáruház menedzselése sokkal naprakészebb attitűdöt igényel, mint egy hagyományos üzleté, de mielőtt megijednénk, fontos tisztázni, hogy ez nem állandó, szünet nélküli jelenlétet kell, hogy jelentsen, mivel szerencsére egyre több olyan megoldás áll a rendelkezésünkre, ami leveszi a terheket a vállunkról.

Miután útnak indítottuk a webshopunkat, a munka oroszlánrésze még hátravan: nem csupán a forgalom növekedését kell elérnünk a különféle marketing tevékenységeinkkel, de többek között biztosítanunk kell:

  • a rendelések gördülékeny feldolgozását és kiszolgálását,
  • a megfelelő raktárkészletet,
  • a hatékony belső folyamatokat
  • és a mindezekkel együtt járó adminisztratív feladatokról sem feledkezhetünk meg.

Ahhoz, hogy ezeket a feladatokat a lehető leghatékonyabban és minél kisebb energiabefektetéssel tudjuk ellátni, feltétlenül szükségünk lesz bizonyos külső szoftverek használatára.

Minél összetettebbek és szerteágazóbbak feladatköreink, valamint nagyobbá válik a forgalmunk, annál szükségesebbé válik egy, a cégünk tevékenységéhez és igényeihez illeszkedő vállalatirányítási rendszer bevezetése.

Amennyiben Shoprenter webáruház motort használunk, akkor már előnyös helyzetből indulunk, mivel rengeteg, könnyedén integrálható, külsős szoftver közül választhatunk.

Tharanis ERP

Az egyik ilyen, rendelkezésünkre álló lehetőség a Tharanis vállalatirányítási- és számlázórendszer, melynek nagy előnye, hogy a kezdetektől fogva kifejezetten a webáruházakat (is) működtető vállalkozások igényei alapján lett fejlesztve.

Miért érdemes bevezetni egy vállalatirányítási rendszert?

Webáruház-üzemeltetőként valószínűleg mindannyian arra vágyunk, hogy emelkedjen a beérkező rendelések száma, egyre szélesebb körben tudjuk kiszolgálni a vásárlói igényeket, és ennek megfelelően tudjuk bővíteni a tevékenységünket.

A feladatok sokasága könnye a figyelem elaprózódásához vezethet, az idő- és energiaigényes feladatok pedig aránytalan költségek kialakulásához.

Épp ezért már aránylag kisméretű webáruházak esetében is felmerül egy megfelelő vállalatirányítási rendszer bevezetése, amivel optimalizálhatjuk a költségek és az egyéb erőforrások felhasználását.

De mégis hogyan?

Ha a cégünk méretéhez és tevékenységéhez illeszkedő ERP rendszert választunk, akkor az automatizációnak köszönhetően:

  • felgyorsul az információk áramlása,
  • egyszerűbbé és átláthatóbbá válnak az adminisztratív feladatok,
  • minimalizálódik a hibalehetőségek száma a készletkezelésben és valamennyi munkafolyamat során.

A kevesebb hiba és a megnövekedett hatékonyság pedig egyértelműen a jobb ár-érték arányú munkavégzéshez vezet.

Egy körültekintően kiválasztott ügyviteli rendszer egymagában testesíti meg a számlázóprogramunkat és készletkezelő szoftverünket.

Emellett számos egyéb olyan funkcióval is rendelkezik, melyek napi szinten könnyítik meg a webáruházunk működtetését, kollégáink munkáját, így közvetve a pozitív munkahelyi légkör kialakításában is segít.

Az, hogy milyen extra funkciók és kényelmi megoldások szükségesek, cégenként eltérő lehet, ezért érdemes mindig előre letisztázni magunkban, hogy melyek a legfontosabb elvárásaink.

A Tharanis ERP rendszerével a legtöbb Shoprenter felhasználó könnyedén és hatékonyan tud működni.

A Tharanis ERP előnyei – egy Shoprenteres felhasználó szemével

Egyszerű és gyors integráció

Mivel a Shoprenter fix kiindulási pont az ERP rendszerünk kiválasztásakor, az egyik legfontosabb szempont az integrálhatóság.

A Tharanis lényegében valamennyi webáruház motorhoz hozzákapcsolható, ráadásul különösebb informatikai képzettség nélkül.

A Shoprenter esetében kétféle integrációs lehetőség létezik, attól függően, hogy milyen Shoprenter csomaggal rendelkezünk:

  • Bronze és Silver csomagok esetében egy alap integrációval élhetünk, amiben a rendelésátvétel korlátozott számú futárszolgálattal működik, de a készlet- és árfrissítés teljeskörűen.
  • A Shoprenter Gold csomaghoz teljeskörű Tharanis-integráció jár API kapcsolaton keresztül. Ez a gyakorlatban többek között az összes futárszolgálattal való rendelésátvételt, az előre fizetési lehetőséget, a maximális személyre szabhatóságot jelenti, de egy olyan funkciót is, ami sok webáruház tulajdonosnak kiemelten fontos.

Több (web)áruház – egy rendszer

Ez pedig nem más, minthogy a Tharanis ERP előfizetéssel korlátlan számú webáruház szinkronizálható, sőt a fizikai boltunkban is használhatjuk a rendszert.

Sok olyan vállalkozás létezik, ahol bár egy kézben összpontosulnak a webáruházak, a munkatársak között nem teljes az átfedés.

Ilyen esetben különösen előnyös, ha a Tharanis rendszerén belül felhasználói szinten állíthatjuk be, hogy melyik felhasználó melyik céghez és milyen jogosultsággal férhessen hozzá.

Ennek köszönhetően egyetlen előfizetéssel több webáruházat vagy akár több céget is lefedhetünk.

Egyetlen rendszeren belül kezelhetjük az akár ugyanabból a raktárkészletből gazdálkodó, de elkülönülve működő cégeinket, miközben nem kell tartanunk a jogosulatlan hozzáférésektől és a bizalmas információk kikerülésétől.

Automatikus és megbízható adatszinkronizáció

Amikor nem egyetlen értékesítési csatornával, ám egy és azonos raktárkészlettel dolgozunk, akkor kiemelten fontos a pontos, gyors és megbízható adatátvitel, információáramlás.

A Tharanis lehetővé teszi, hogy bármennyi értékesítési felületről beérkező rendelést egy helyen kezeljünk, tehát ha több különböző Shoprenteres webáruházunk van, akkor sem szükséges több Tharanis előfizetéssel rendelkeznünk, a rendszer ugyanis egyetlen, központi adatbázist fog megbízhatóan kezelni.

A beérkező rendelések automatikusan kerülnek be a Tharanis rendszerébe, ráadásul a szinkronizáció általunk előre meghatározott időközönként történik.

Amennyiben alternatív, offline úton érkezik be egy rendelés, azt is könnyedén felvihetjük ebben a rendszerben és a változások pillanatokon belül visszakerülnek a Shoprenter rendszerébe is.

Integrált futárszolgálatok

A Tharanis ERP nem csupán a webáruház motorunkkal integrálható, hanem szinte valamennyi futárszolgálattal is, amellyel a hazai Shoprenter webáruházak együttműködnek.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy miután a vásárlónk kiválasztotta a számára ideális futárszolgálatot és leadta a rendelését a webáruházunkban, a Tharanis felületén elvégezhető minden egyes csomagolással és szállítással kapcsolatos teendőnk.

A megrendelésekből egy kattintással készíthetünk szállítólevelet és/vagy számlát, akár tömegesen is.

A rendszeren belül továbbíthatjuk szükség esetén a futárszolgálatok felé azoknak a csomagoknak az adatait, amiket már aznap feladásra szánunk.

A Tharanis-szal gondoskodhatunk az átvételt igazoló dokumentumok kiállításáról, valamint a vásárlóknak szóló értesítők kiküldéséről is. 

Külön figyelmet érdemel a rendelésteljesítéssel kapcsolatos funkciók közül a csomagolásellenőrzés funkció, ami lényegében kizárja a hibás csomagolást.

Ez pedig sok bosszúságtól kímél meg minket, hiszen többé nem kell az ilyen jellegű panaszok kezelésével bajlódnunk, de a felesleges csomagolási hulladék is jelentősen lecsökken.

Árazás az igényeink szerint

A Tharanis rendelkezik minden olyan alapvető funkcióval, amit egy komplex vállalatirányítási rendszertől elvárhatunk – minden folyamatot automatizálhatunk a beszerzéstől kezdve a kiszállításig – ezen felül még számos olyan előnnyel bír, ami Shoprenteres webáruház tulajdonosok számára hasznosnak bizonyul.

Különösen hatékony rendszer abban az esetben, ha nagy vagy épp növekvőben lévő megrendelésszámmal kell dolgoznunk, de ehhez szeretnénk megfizethető szoftveres megoldást találni, valamint kordában tartani az ehhez szükséges egyéb erőforrások költségeit.

A költséghatékonysághoz hozzájárul magának a Tharanis előfizetésnek a rendszere is, hiszen az előfizetési opciók meglehetősen rugalmasak.

A díjat ugyanis nem a webshopunk forgalma, de még csak nem is az igénybe vett funkciók alapján állapítják meg – ezt illetően mindkét szempontból korlátlanok a lehetőségeink – hanem az előfizetett userek száma határozza meg.

Az előfizetésünk az egyszerre, párhuzamosan bejelentkező felhasználók számát korlátozza. Tehát akár tíz kollégánknak is lehet hozzáférése a Tharanis előfizetésünkhöz, az egyetlen limitáció arra vonatkozik, hogy hányan lehetünk ugyanabban az időpontban bejelentkezve. Cserébe viszont minden egyes, a Tharanis által elérhető funkcióhoz maximális hozzáférést kapunk.

Az 1 hónapos próbaverzióval már a rendszer tényleges bevezetése előtt felmérhetjük a valós igényeinket, de a későbbiekben akár havi szintű módosításokat is végezhetünk.

Példának okán, tudjuk, hogy a karácsonyi csúcsidőszakban több userre lenne szükségünk a megnövekedett forgalom miatt, akkor ennek megfelelően kibővíthetjük ideiglenesen a csomagunkat.

Végszó

Összegezve webáruház tulajdonosként érdemes minél több folyamatunkat automatizálni, így hosszú, manuálisan elvégzett munkaórákat spórolunk meg magunknak.

A Tharanis vállalatirányítási- és számlázórendszer segítségével teljeskörűen kiválthatod ezeket a folyamatokat és gördülékenyebbé teheted online vállalkozásod menedzselését.

Pörzse Norbert
Pörzse Norbert
Ügyvezető igazgató – Tharanis Ügyvitel Kft
Norbert állandó és meghatározó szereplője a hazai online kereskedelemnek. Magyarország legnagyobb erotikus webáruháza, a Vágyaim.hu alapítójaként és tulajdonosaként régóta első kézből tapasztalja meg a hazai trendek alakulását. A saját vállalkozásában tapasztalt kihívások által motiválva hozta létre a Tharanis ERP-t, Magyarország első, kifejezetten webáruházak számára készített ügyviteli rendszerét és számlázóját. A Tharanis ERP ügyvezetőjeként folyamatos rálátása van a webáruházüzemeltetés új kihívásaira.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Shoprenter SEO beállítások
12+1 SEO beállítás, amit ne felejtsünk el elvégezni

A Shoprentert folyamatosan fejlesztjük a Google által közzétett elvárások alapján, hogy ügyfeleink webáruházai minél ...Elolvasom

Close