SEO

12+1 SEO beállítás, amit ne felejtsünk el elvégezni

7 perc olvasási idő Shoprenter SEO beállítások

A Shoprentert folyamatosan fejlesztjük a Google által közzétett elvárások alapján, hogy ügyfeleink webáruházai minél jobb esélyekkel rajtoljanak a helyezésekért folytatott versenyben. Ennek köszönhetően ma már rengeteg SEO beállítás elérhető a rendszerben, amelyek a rangsorolási faktoroknak való megfelelést igyekeznek segíteni.

Nézzük meg azt a 12 elemet, amiknek mindenképp szükséges megfelelnünk, és lehetőleg állítsuk is be ezeket a boltunkban minél hamarabb.

A webáruházunk megfelel a technikai SEO faktoroknak?

Egy webáruház felépítése vagy egy már működő webáruház vizsgálata kapcsán fontos ellenőriznünk azt, hogy a keresőrobotok zökkenőmentesen elérik-e a tartalmainkat, nem gördítettünk-e esetleg mi magunk akadályokat az útjukba, ami miatt saját esélyeinket rontjuk a találati listákon.

1. Globális Robots meta tag beállítása

Engedélyeztük-e a tartalmaink feltérképezését és indexelését?

A Shoprenter admin felületén belül meghatározhatjuk azt, hogy megjelenhessünk-e az aloldalainkkal a keresőkben vagy sem. 

Egy új webáruház felépítése során vagy egy meglévő webáruház átalakítása miatt viszont előfordul, hogy a Beállítások> SEO és Analitika beállítások menüben a Globális robots meta tag beállítást az alapértelmezett „index, follow” állapotról, „noindex, nofollow” állapotra állítjuk és ezt a későbbiekben sem módosítjuk.

Amennyiben átalakítást végzünk a boltunkban és nem szeretnénk, hogy a látogatók bármilyen formában is elérjék azt, egyszerűen állítsunk be karbantartás oldalt a Beállítások> Webshop beállítások>Általános beállítások> Karbantartás fülön, ahelyett, hogy módosítanánk az alapértelmezett „index,follow” beállítást.

Ezzel a beállítással a Google-nek is jelezhetjük, hogy átalakítást végzünk és emiatt ideiglenesen nem elérhető a webáruházunk, így a későbbiekben visszatérhetnek a keresőrobotok, hogy újra megpróbálják tartalmaink feltérképezését.

Karbantartás oldal beállítása

2. Robots.txt tesztelése

A Robots.txt módosításaival nem tiltottunk-e le fontos tartalmakat?

A Shoprenterben a Robots.txt a webáruház tulajdonosok számára nem hozzáférhető, mivel nagy károkat lehet okozni, ha hibát ejtünk ennek a fájlnak a szerkesztésével. Így ezzel a SEO beállítással további teendőnk tulajdonképpen nincsen. 

Amennyiben arra gyanakszunk, hogy a Robots.txt-ben megadott adat miatt tiltotta le valamelyik tartalmunkat a Google, úgy érdemes használni a Search Console erre a célra kifejlesztett ellenőrző eszközét, amely segít eloszlatni a kételyeket.

Ezt az eszközt jelenleg a régi Search Console egy külön felületén találjuk.

A robots.txt tesztelése segíti a SEO beállításokat

A lap alján adjuk meg a vizsgálandó URL-t, majd nyomjunk a teszt gombra. Az ellenőrző eszköz egyértelműen jelezni fogja, ha problémát talált a fájlban a beküldött URL tekintetében.

3. Webhelytérkép (sitemap) beküldése Search Console-ba

Beküldtük-e a webhelytérképeinket Search Console-on keresztül?

A sitemap vagy webhelytérkép segít a keresőrobotoknak a feltérképezésben. Azt azonban fontos megjegyezni, hogy a Google nem csupán a webhelytérképek alapján juthat el egy aloldalra. Feltérképezhet, indexelhet és listázhat számos tartalmat enélkül is.

A webhelytérkép csak egy plusz segítség erre a célra, azonban enélkül is megjelenhetnek és meg is fognak jelenni a felhasználóbarát és értéket képező tartalmaink a találati listákon.

Ettől függetlenül érdemes beküldeni a webhelytérképeket a Search Console felületén.

A Shoprenter minden webáruháznak automatikusan generálja ki és frissíti a sitemapjeit. Az ezekhez tartozó linkeket a Beállítások> SEO és Analitika beállítások> Google Search Console menüben érhetjük el.

A sitemapek segítségével könnyebb a feltérképezés

Az itt található linkeket szükséges felvenni külön-külön a Search Console Webhelytérképek menüjében.

Szeretnél még több Google Search Console praktikát megismerni? Ebből a cikkünkből megtudhatod, hogyan kovácsolj előnyt a teljesítmény jelentés adataiból.

4. Linkstruktúra kialakítása

Támogatjuk-e belső linkekkel is a stratégiailag fontos aloldalainkat?

Egy weboldal/webáruház felépítése során rendkívül fontos, hogy igyekezzünk elkerülni az értéktelen, árva oldalak létrehozását és megfelelően alakítsuk ki az oldalunk linkstruktúráját.

Az árva oldalak olyan oldalak, amelyekre kevésszer, vagy egyáltalán nem hivatkoznak más oldalak a webáruházon belül és mivel nem csatlakoznak be a linkstruktúrába, a keresőrobotoknak nehezebb ezeknek a feltérképezése, nem tudják megfelelően meghatározni, hogy a webáruház hierarchiájában hol szerepel ez az oldal, mennyire fontos felhasználói szemmel nézve.

Shoprenterben kódszinten megoldott az összetartozó oldalak közötti linkkapcsolat kialakítása, amit tovább segít például a Pathway modulunk használata is.

Amennyiben szeretnénk jelezni a keresőrobotok számára, hogy egy aloldalunk nagyobb jelentőséggel bír, érdemes további belső linkeket adni neki, például releváns blogcikkek írásával és a cikkekben történő kategória oldalra vagy termékoldalra (kapcsolódó termékek beállítása a cikkek aljára) való hivatkozással.

Ezáltal a keresőrobotok jobban megértik a webáruházunk felépítését és azt, hogy melyek azok a tartalmak, amelyek a felhasználóinkat leginkább segíteni tudják a felmerült kérdéseik, problémáik megoldásában.

5. Elsődleges domain beállítása

Beállítottuk-e az elsődleges domainünket?

Semmiképp se felejtsük el beállítani az elsődleges domaint a boltunkban. Amennyiben ez a lépés kimarad, a keresőrobotok két külön webes tartalomként fogják kezelni a www.boltnev.hu és a boltnev.hu címünket. 

Mivel ez a két oldal teljes mértékben megegyezik, így duplikációt keletkeztetünk, ami SEO szempontból nem szerencsés.

Ahhoz, hogy ezt a beállítást el tudjuk végezni, a domainünk mind a két változatát külön rögzíteni kell a Beállítások > Webshop beállítások > Domain átirányítás menüpontban. Tehát külön sorba kerüljön a www.boltnev.hu illetve a boltnev.hu domain és az egyiket jelöljük meg “Nincs, ez egy elsődleges domain” beállítással, a másikhoz pedig rendeljük hozzá az imént kiválasztott elsődleges domainünk címét.

A domain átirányítás az egyik első SEO beállítás, amit el kell végeznünk

6. SSL tanúsítvány

Engedélyeztük-e az SSL/HTTPS tanúsítvány generálását? 

2017 óta a Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, amik rendelkeznek SSL tanúsítvánnyal. Emiatt a Shoprenter ingyenesen biztosítja ezt a beállítási lehetőséget minden elérhető csomagjában. 

Ellenőrizzük, hogy engedélyezve van-e az SSL tanúsítvány a boltunkban és amennyiben nem, állítsuk azt be.

A webáruházunk felhasználóbarát?

Rendkívül fontos a helyezések szempontjából, hogy webáruházunk minden téren maximálisan ki tudja szolgálni a felhasználói igényeket. Amennyiben ezt a boltunk teljesíti, úgy látogatóink több időt fognak eltölteni nálunk, több aloldalt tekintenek meg, csökkenhet a visszapattanási arány és nőhet a konverziós rátánk. 

Ha a webáruházunk maximálisan kiszolgálja a keresés mögött rejlő szándékot, azt bizony a helyezések javulásával honorálja nekünk a Google.

7. Mobil reszponzivitás

Tartalmaink mobilon is megfelelően jelennek meg?

A 2018-as Mobile first indexing alapján a Google úgy döntött, hogy elsőként a mobilos tartalom alapján indexeli és rangsorolja az aloldalakat, vagyis dönt egy tartalom relevanciájáról. Emiatt rendkívül fontos, hogy webáruházunk megfelelően jelenjen meg mobileszközökön is. 2021-ben egyébként már az összes webes tevékenység 54%-át mobileszközökön keresztül végezték.

Shoprenterben a legújabb sabloncsaládok (Párizs, Las Vegas, Helsinki) teljes mértékben megfelelnek a legújabb trendeknek, ezért induláskor érdemes ezek közül válogatni.

Amit még megtehetünk a tartalmak ilyen jellegű optimalizálását illetően, hogy hivatkozott képeink vagy táblázataink méretét nem pixelben adjuk meg, hanem százalékos formában. Így ezek mindig az adott felbontásnak megfelelően méreteződnek át.

Százalékos formában adjuk meg a képeink méreteit

A szélesség értéknél adjunk meg százalékos értéket, a magasság mezőt pedig hagyjuk üresen.

Amennyiben pixelben adjuk meg a méreteket, a kép vagy táblázat kisebb felbontásban ki fog lógni a képernyőről és ezt jelezni fogja nekünk a Search Console fiókunk Mobilos használhatóság nézete is.

Amennyiben kíváncsi vagy a Search Console további jelentéseire és a jelzett hibák javításának folyamatára, olvasd el kapcsolódó cikkünket!

8. Elvárt interakció

Egyértelmű, hogy milyen interakciót várunk el a látogatónktól?

Minden aloldalunknak megvan a maga célja? Használunk cselekvésre ösztönző felhívásokat (CTA – Call to Action)? Egyértelmű a látogatók számára, hogy mi az elvárt interakció az adott aloldalon és vezeti az oldal a látogatókat?

Átlátható tartalommal, egyértelmű kattintható elemekkel és gördülékeny vásárlási folyamattal segíthetjük a látogatóinkat a kérdéseik és problémáik gyorsabb megoldásában.

Egyértelmű kattintható elemek a festekarena.hu-n

Pontosan azt nyújtsa az oldalunk, ami a keresési szándékot is lefedi, mert ez nagyon fontos a keresőmotorok szemében is.

9. Képoptimalizálás

Optimalizáljuk a képeinket a gyorsabb betöltődés érdekében?

Természetesen szeretnénk tűéles képeket megjeleníteni a látogatóinknak, emiatt pedig azt gondolhatjuk, hogy feltétlenül muszáj ezeket a képeket nagy felbontásban, több MB-os méretben feltölteni a boltunkba.

Azonban a túl nagy méretű képek tömeges feltöltése lassítja az oldal betöltődési sebességét, ez pedig rontja a felhasználói élményt is.

Képeinket minőségromlás nélkül tömöríthetjük több program segítségével is, erre a célra szolgál például a tinypng.com vagy a shortpixel.com is.

Ne felejtsük el segíteni a keresőrobotok munkáját is, adjunk meg alt tageket a képeinknek és igyekezzünk úgy elnevezni ezeket a fájlokat, hogy egyértelműen visszaadják azt, hogy mi szerepel rajtuk.

A rendszerben a termékképek, kategória képek, blogcikkek borítóképei automatikusan az adott tartalom elnevezése alapján kapnak alt tageket (például termékkép esetében a termék neve lesz az), ugyanakkor egy blogcikkbe, termékleírásba, vagy szöveges tartalomba egyedileg behivatkozott kép esetében nincs hivatkozási alapja a rendszernek, hogy tartalmat húzzon be a képhez alt tagként.

Ezért ebben az esetben a kép hozzáadásánál az „alternatív kifejezés” rubrikát kitöltve tudjuk ezt megadni.

Az alt tag lehet egy rövid mondat is akár, amely tökéletesen leírja azt, hogy mi szerepel a hivatkozott képen, és tartalmazza az aloldalhoz kapcsolódó kulcskifejezésünket is.

Nyugodtan használhatunk ékezetes karaktereket. Tekintsünk erre a beállításra úgy, mintha csak egy szimpla beszélgetés során szeretnénk elmagyarázni valakinek, hogy mit is láthat a képen.

Minőségi tartalmakat biztosítunk, ami hozzásegíti a látogatókat a keresési céljuk eléréséhez?

10. Egyedi termékleírások és tartalmak

Egyedi, releváns és érdekes tartalmakkal látjuk el az aloldalainkat?

A keresőmotoroknak nem érdekük, hogy ugyanazokat a termékleírásokat vagy blogcikkeket jelenítsék meg a találati oldalakon újra és újra. Ez igaz a külső oldalakról átvett tartalmakra, de a saját webáruházunkban szereplő duplikációkra is.

Amennyiben számos termékünk, kategóriánk leírása csupán pár szóban tér el egymástól, a Google a hasonló oldalak közül ki fog választani egyet, amit indexel és listáz, a többit pedig kizárja az indexelésből. Ezzel az a probléma, hogy nincs mindig befolyásunk arra, hogy a hasonló tartalmak közül melyiket választja majd ki a Google. 

Igyekezzünk tehát egyedi tartalmakat készíteni és helyezzük előtérbe a felhasználói igényeket, próbáljuk részletekbe menően megmagyarázni a termékeink használati módjait, előnyeit és hátrányait, a vásárlási folyamatainkat.

11. Meta tag és meta leírás

A meta tag neveink és meta leírásaink eléggé átkattintásra ösztönzők?

Ez egy fontos faktor, hiszen ezek az adatok a találati listákon is megjelennek. Ezek alapján döntik el a keresők, hogy a mi találatunkra kattintanak vagy a konkurenciát választják.

Amennyiben a meta adataink megfelelően kerültek megadásra, úgy növelhetjük az átkattintási arányunkat is, ami közvetetten befolyásolhatja a helyezéseinket.

A meta adatok kitöltéséhez segítséget adunk az alábbi Shoprenter Akadémia cikkünkben.

12. Friss információ

Naprakész információkat nyújtunk?

Időről időre érdemes átfutnunk a tartalmainkat és friss információkkal kiegészíteni őket, akárcsak ennél a cikknél.

A folyamatosan frissülő és naprakész tartalmak azt engedik sejtetni, hogy a webáruház megfelelően karban van tartva és releváns információkat tud majd adni a keresőt használóknak.

12.+1 Átfogó SEO elemzés

A keresőoptimalizálási eredményeinket természetesen rengeteg beállítás és tényező befolyásolhatja. 

Amennyiben nem foglalkoztál még korábban keresőoptimalizálással, vagy csak szeretnél biztosra menni és egy még konkrétabb, teljesen a Te webáruházadra szabott teendő lista alapján elindulni a boltod SEO hibáinak javításában, úgy érdemes igénybe venned SEO Audit – Átfogó SEO elemzés szolgáltatásunkat, ahol egy dedikált SEO projektmenedzser segítségével teheted még hatékonyabbá webáruházadat.

SEO Audit

A cikket folyamatosan frissítjük.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
facebook-dinamikus-remarketing-hirdetesek-beallitasa
Dinamikus termékhirdetések beállítása a Facebookon

Egyre több webáruház használja a dinamikus termékhirdetéseket, vagy ha úgy tetszik a "lapozós termékhirdetéseket". ...Elolvasom

Close