Webáruház indítás

Nincs termékötleted? 4 alternatív értékesítési modell a webáruházad elindításához

6 perc olvasási idő termékötletek_cikk

Furán hangozhat elsőre, de napjainkban már nem kell feltétlenül saját termékkel rendelkezned, ahhoz, hogy elindíts egy webáruházat. Viszonylag gyorsan, gyártás nélkül elindulhatsz a webáruházaddal, ha ismered ezeket az alternatív értékesítési lehetőségeket.

Ebben a bejegyzésben bemutatok 4 lehetőséget, amelyet bárki kihasználhat az e-kereskedelmi álmainak megvalósításához – és amelyek közül már én is alkalmazok 2-t.

1. Print-on-Demand

A print-on-demand (POD) egy olyan e-kereskedelmi modell, ahol lényegében egy grafikát árusítasz különböző termékeken. A mintákat textíliákra, poszterekre, bögrékre és egyéb reklámhordozókra is elhelyezheted.

A modell hatalmas előnye, hogy kereskedőként csak akkor kell legyártatatnod a terméket POD szolgáltatóval, ha a vásárló megrendeli azt a webáruházadban. Ezt nevezzük igény szerinti nyomtatásnak.
Magyarán az e-kereskedelmi színtered a webáruházad, a vásárlói igény szerinti gyártást és logisztikát pedig kiszervezheted.

Másik fontos tényező, hogy így termék nélkül tudsz indítani webáruházat, sokkal költséghatékonyabb megoldás, nem kell milliós értékű raktárkészlettel rendelkezned, ezáltal nagyobb hangsúlyt fektethetsz a marketingre és a webshopod fejlesztésére, így vásárlószerzésre, kosárértéknövelésre. Hogy működik ez a gyakorlatban?

Egyedi grafika készítése

Válasszuk külön, hogy az egyedi grafikát, amit nyomtatsz az árusítandó termékekre, azt te vagy a vásárlód (magán ember vagy cég) fogja készíteni.

Saját kreatívitásodat belevéve, te készíted el azokat a kreatív anyagokat, amelyeket a vásárlók különböző termékekre tudnak kérni nyomtatásként. 

De akár megegyezhetsz egy művésszel, grafikussal, aki gyárt neked mintát – vagy esetleg generálhatsz is mintákat AI segítségével. Ha Császár Elődnek bejött a “cicás festmény biznisz”, akkor neked miért ne jönne be valami hasonló? ?

Ilyenkor lehetséges akár egy téma köré építeni a megvásárolható mintákat, felülhetsz valamilyen aktuális trendre is, de ide sorolható a különböző márkák merchandise termékei is.

Ha azt szeretnéd, hogy a vásárlók tölthessék fel a saját grafikájukat vagy tervezzék meg a termékeiket a webshopodban, akkor erre is van lehetőség. Egy ilyen webáruház esetében a látogatónak nagyobb szabadsága van a termékek kinézetének módosításában és sokkal személyre szabottabb eredményt kapnak. Ilyen lehet például az, amikor egyedi gravírozott tollakat, saját szövegezésű pólókat vagy bögréket kínálsz webáruházadban.

Az egyedi céges ajándékokról sem szabad megfeledkezni, hiszen ez a szegmens is kiválóan kiszolgálható ezzel az üzleti modellel. Egyedi logókkal vagy grafikákkal ellátott céges ajándéktárgyak, például pólók, bögrék vagy noteszek könnyen elkészíthetők és vállalkozásra szabhatók print on demand megoldással.

Gyártás és logisztika

A legjobb módja, ha olyan print on demand (POD) szolgáltatókkal szerződsz le, akik vállalják a teljes rendelésfeldolgozást. Ilyenkor neked nem kell a szállítással és raktározással foglakoznod, ezt mind a POD szolgáltató végzi el helyetted.

A Shoprenternél erre kész megoldást találsz. Amikor a vásárló megtervezi a termékét a webáruházadban és leadja a megrendelését, az adatokat automatikusan megkapja a szolgáltató, amely össze van kötve a webáruházaddal, így neked ezzel nem kell időt töltened. A gyártást és a szállítást a szolgáltató végzi.

Print-on-Demand előnyei:

  • Nincs készlet: Nem kell nagy mennyiségben termékeket előállítanod és tárolnod.
  • Egyedi termék: A saját – vagy más – ötleteidet láthatod viszont a terméken. 
  • Alacsony kockázat: Csak akkor kell gyártanod terméket, ha már van rá vevő.

Print-on-Demand hátrányai:

  • Magasabb egységár: Az egyedi termék gyártása többe kerülhet.
  • Hosszabb szállítási Idő: A termék előállítását követően történik a szállítás, ami POD szolgáltatótól függ.
  • Minőségi aggályok: Nagyon sok múlik azon, hogy milyen az alapanyag. Ne felejts el próba terméket rendelni!

Példa webáruház a Print-on-Demand modellre:

A legtöbb hazai POD-vállalkozó külföldi webshopokat üzemeltet. A hazai piac még gyerekcipőben jár, ami nagy előny is lehet egyben. Egyelőre póló nyomtatással foglalkozó cégek foglalkoznak POD szolgáltatás nyújtásával:

https://ilovepolo.hu/print-on-demand
https://lospolo.hu/print-on-demand
(nem csak pólókat gyártanak)

Úgyhogy print-on-demand terén hatalmas potenciál a hazai piacon, akár termék nélkül elindul az e-kereskedelemben.

2. Affiliate modell

Az affiliate üzleti modell lényege, hogy jutalékot vagy ajánlási díjat kapsz, ha vásárlókat irányítasz a partner felé. A partner lehet bárki, akinek már van meglévő webáruháza vagy szolgáltatása – egy jól működő affiliate rendszerrel.

Jutalékot kapsz minden olyan vásárlás után, amihez a te ajánlásod vezetett. Gyakorlatilag egy közvetítőként működsz a vásárló és az eladó között.

Ha ezt a cikket olvasod, akkor ebben az egyenletben Te az affiliate tevékenységet végző fél leszel, szóval a feladatot, hogy felkutass olyan vállalkozókat és vállalkozásokat, akik fizetnének azért neked, hogy vásárlókat terelsz feléjük. Nem könnyű feladat, nem árt hozzá néhány 1.000 követő, vagy egy jó minőségű kommunikációs csatorna feliratkozókkal vagy e-mail címekkel.

Affiliate modell előnyei:

  • Széleskörű lehetőségek: Rengeteg márka és webshop kínál partnerprogramot – nem csak a Shoprenter webáruházak, hanem maga a Shoprenter, mint szolgáltató is – így válogathatsz, melyik terméket vagy szolgáltatást szeretnél ajánlani.
  • Nincs raktár, nincs logisztika: Nem kell vele foglalkoznod.
  • Nincs induló költség: Ez egyértelmű. Néhány regisztrációt követően bele is vághatsz az értékesítésbe, azonban a jogi feltételek és fizikai termékek esetén egy induló termékkészlet pénzbe kerülhet. 

Affiliate modell hátrányai:

  • Alacsony jutalékok: Sok esetben az ajánlások után csak kis százalékot kapsz, ezért nagyon sok ajánlásra van szükség ahhoz, hogy komolyabb összeget keress.
  • Nagy konkurencia: Az affiliate marketing esetén a sikered azon áll vagy bukik, hogy milyen terméket ajánlasz, milyen piacon. Van, ahol erős a verseny, van ahol még csupán most éledezik.
  • Korlátozott lehetőségek: Teljes mértékben az adott partnerprogramra vagy szolgáltatásra leszel utalva. Ha változtat a partner a feltételeken, az hatással lesz a jövedelmedre is.
  • Nem a legjobb a megítélése: Sokan az MLM-re asszociálnak az affiliate marketing hallatán. Valahol pont ez az előnye is, mert emiatt kevesen vágnak bele az ajánlási rendszerbe. ?

Példa webáruház az affiliate modellre:

Jó hír, hogy a Shoprenter rendszerében kiváló Affiliate rendszer alakítható ki, amelynek a leírását itt találod.

A https://kamutetko.hu/ webáruház influencerekkel és affiliate partnerekkel szerzi a vásárlói egy részét, amelyért cserébe %-os alapon elszámol az affiliate partnereivel. 

3. Dropshipping

A dropshipping fogalma kicsit elhasznált már napjainkban, de továbbra is működik, nem kétség. Ebben az üzleti modellben nem kell készletet tartanod a termékekből, hanem egy dropshipping szolgáltató vagy partner raktárkészletéből árulod a saját platformodon azt a terméket, amit szeretnél.

Amikor megérkezik egy megrendelés, akkor a vásárló a Te webáruházadban vásárolta meg a terméket, azonban a rendelés automatikusan átkerül a dropshipping szolgáltató rendszerébe. Innentől kezdve már ők végzik a csomagolást, szállítást és készletezést. A számlázás szolgáltató függő, a legnagyobb feladatod a marketing és az ügyfélkapcsolat kezelése lesz.

Külföldi és hazai piacon is találsz több olyan dropshipping szolgáltatót, aki saját raktárkészletet kínál továbbértékesítésre is, de akár online jelenléttel nem rendelkező nagykerekkel is leszerződhetsz. Az utóbbi esetén nem árt egy jó fejlesztő, vagy egy jó pár Shoprenter fejlesztői nap. ?

Dropshipping előnyei:

  • Kezdeti költségek: Nem kell egy vagyonért termékeket beszerezned és raktároznod.
  • Készletkezelés: Nem kell foglalkoznod az áruk készletezésével vagy szállításával.
  • Gyors és egyszerű: Néhány kattintással bővítheted vagy változtathatod a termékkínálatodat.

Dropshipping hátrányai:

Kisebb profit: Általában kisebb haszonkulccsal dolgozhatsz, mint saját gyártás esetén. Ezért fontos a marketing költségek megfelelő kontrollálása, ugyanis ha túl magasak, az a profit csökkenését okozhatja.

Kisebb kontroll: Ha a beszállítód hibázik, az a Te hírnevedet is csorbítja.

Nagy a verseny: Sokan ugyanazt a modellt követik, ugyanazt a terméket árusítják, sokszor hasonló áron, így ki kell tudnod emelkedni a tömegből (marketinggel, szolgáltatással vagy vásárlói élménnyel).

4. Digitális termékek

Néha a legértékesebb termékek nem is kézzel foghatóak. A digitális termékek olyan elektronikus formában elérhető anyagok, amelyek letölthetők, hozzáférhetők vagy e-mailen keresztül továbbíthatók. Ilyenek például az e-könyvek, online kurzusok, szoftverek, zenék vagy stock fotók.

Ennél a modellnél a legnagyobb feladatod az, hogy a képességed, tudásod “dobozosítsd” és megvásárolható formába konvertáld. Az én esetemben ez az online marketing tapasztalatom és technikai tudásom volt, amit videós formában rögzítettem és egy webáruházban digitális termékként elérhetővé tettem.

Digitális termék előnyei:

  • Nincsenek raktározási költségek: Mivel nem fizikai termékről van szó, nincs szükség tárolásra vagy logisztikára.
  • Korlátlan készlet: Egyszer létrehozod a terméket, és annyiszor eladhatod, ahányszor csak szeretnéd.
  • Automatizált értékesítés: A vásárlás és a termék kézbesítése automatizálható, így nem igényel részedről extra munkát.

Digitális termék hátrányai:

Másolás: Szomorú, de igaz, hogy a digitális termékeket könnyebb másolni és illegálisan terjeszteni.

Verseny: Rengeteg ingyenes tartalom elérhető az interneten, így nehezebb meggyőzni a vásárlókat a fizetős tartalom értékéről. Nem árt kiépíteni egy szakértői státuszt, hogy hiteles legyen a szellemi terméked.

Tartalmi frissítés: Időről-időre a tudás “elavulttá” válhat. Ez több piacon előfordulhat, kiváltképp az online marketing területén, így érdemes legalább évente frissíteni a terméked tartalmát – vagy annak bizonyos részeit.

Egyszeri gyártási költségek: Az igényes és minőségi tartalom előállítása pénzbe kerül. Egy stúdió bérlési és vágási költséggel érdemes kalkulálni minden esetben.

Példa webáruház:

A https://webaruhazmarketingutmutato.hu/ oldalán egy átfogó, másfél órás online marketing tudásanyagot értékesítek, amely szintén Shoprenter motort használ. Jó példa arra a webáruház, hogy egy kis kreativitással milyen lehetőségek rejlenek a rendszerben. 

A fentiekről még többet tudhatsz meg az alábbi videóban:

Ha tetszett a tartalom, akkor oszd meg azzal, aki számára szerinted hasznos lehet. Ha kérdésed merülne fel, akkor pedig írd meg azt komment-ben és igyekszik a Shoprenter válaszolni rá.

Ha szeretnél értesülni Dávid további tartalmairól, akkor kövesd be őt a YouTube csatornáján, ahol rövidebb és hosszabb videókat, podcast-eket hallgathatsz meg a marketing témájában, sőt, akár végig is követheted 2 webáruház elindítását a Webshop Workshop sorozatában.

A szerzőről:

Kukoly Dávid
Kukoly Dávid
Alapító, online marketing specialista – Fluid Digital
Kukoly Dávid, a Fluid Digital alapítója és a Kamutetko.hu webáruház tulajdonosa, Shoprenter szakértő és az online marketing területének oktatója, előadója. Az online marketing tudásának és az e-kereskedelmi tapasztalatának köszönhetően átlátja az iparág különböző részeit és azok kapcsolódási pontjait. Célja, hogy a szakma iránti lelkesedésével és elköteleződésével segítsen azoknak, akik szeretnének még többet kihozni a webáruházukból és sikeres e-kereskedővé válni.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
miert-fontos-a-linkepites-a-seo-ban
Miért fontos a linképítés a SEO-ban?

A SEO kezdeti időszakában, még a Google létezése előtt, a webes rangsorolás nagymértékben az ...Elolvasom

Close