Email marketing

Hírlevél vs. e-mail marketing

4 perc olvasási idő Hirlevél vs. e-mail marketing

Mire elég a hírlevél, és mennyivel több lehetőséget biztosít számodra webáruház üzemeltetőként az e-mail marketing? 

3 részes cikksorozatunk második etapjából megismerheted, mekkora potenciál is rejlik abban, ha nem elégszel meg a hírlevélküldéssel. Sőt, az e-mail marketing megvalósításával kapcsolatos félelmektől is megszabadulhatsz. Vágjunk is bele!

A hírlevél nem egyenlő az e-mail marketinggel

Ha velünk tartottál cikksorozatunk előző részében, akkor ez számodra már nem újdonság. Az e-mail marketing különböző feladatok és folyamatok összetett halmaza, ami a vevőszerzést, a vásárlók kiszolgálását, az elégedettségmérést, vagy többek között az újravásárlásokat is támogathatja.

A hírlevél ennek a komplex halmaznak csak egy kicsi része. A hasznosságát nem vitatjuk, de ahogy azt már az előző írásunkban is hangsúlyoztuk, önmagában kevés egy webáruház tartós eredményességéhez.

A hírlevélküldés korlátai

Továbbra sem lebeszélni akarunk arról, hogy rendszeresen kommunikálj az e-mail-feliratkozóiddal. Erre a hírlevél formátum kiválóan alkalmas, mert kiváló elérést biztosíthat a célközönségedhez főként akkor, ha a leveleid informatívak, érdekesek és sokan olvassák őket így, nemcsak a bizalmat és a kapcsolódást erősítheted, hanem bevételt is generálhatsz.

Egy webáruház sikeres működésének kulcsa abban is rejlik, hogy megfelelően optimalizálja a szabad humán erőforrás kapacitást. A hírlevelek kitalálásához és megírásához hosszú távon több erőforrásra van szükség, így nagyon sokat segíthet, ha inkább az e-mail marketingre fekteted a hangsúlyt.

Abban az esetben még fontosabb a hatékonyság növelés, ha alacsonyabb árrésű termékeid vannak, hiszen erőforrásokat takaríthatsz meg automatizálással.

A hírlevél küldéssel nehezebben fogsz tudni visszatérő vásárlókat szerezni, hiszen nem tudsz bekapcsolódni a vásárlási folyamatba olyan mértékben, ahogy egy e-mail küldő szoftver tud. Nem beszélve arról, hogy ennek az adminisztrációja egy idő után követhetetlenné válik. 

Ez az eszköz ugyan szerves része a marketing tevékenységednek, azonban nincs benne olyan automatizált folyamat, amivel az érdeklődőt vásárláshoz segíti, valamint nem alkalmas arra sem, hogy rendszeresen buzdítsa a már meglévő vásárlóidat arra, hogy újra és újra rendeljenek termékeidből.

Alapvetően tehát egy nagyon hasznos eszközről beszélünk, azonban az igazi hatékonyságot azzal tudod elérni, ha a halmazból nem csak erre fektetsz hangsúlyt, hanem kihasználod az e-mail marketing nyújtotta előnyöket is. Ez a hosszútávú siker kulcsa.

Nézzük is meg, hogyan járul hozzá ehhez az e-mail marketing!

Az e-mail marketingben rejlő lehetőségek

Szemben a hírlevéllel, az e-mail marketing sokkal összetettebb eszközarzenált tesz lehetővé a profit növeléséhez egy webáruház üzemeltető kezében. Amíg a hírlevélküldés a marketing kommunikációhoz biztosít lehetőséget, a tudatos e-mail marketingben nagyságrendekkel több nyereség aknázható ki:

  • az érdeklődőidet vásárlókká konvertálhatod;
  • a kosárelhagyókat visszahozhatod a webshopodba;
  • az egyszeri vevőket újbóli vásárlásra ösztönözheted;
  • vagy – többek között – feltérképezheted a vevőid elégedettségét.

És akkor az automatizált e-mail marketing folyamatok zsenialitását még meg sem említettük!

Csak egyszer kell őket beállítani, és onnantól svájci óra pontossággal dolgoznak! 

Nézzünk meg pár példát az automatizmusokra:

  • Összeállíthatsz egy üdvözlő automatikát, ami automatikusan kiküldésre kerül minden új feliratkozónak. Ebben a levélben köszöntheted őket, bemutathatod a webáruházad vagy akár egyedi kedvezményt is biztosíthatsz nekik.
  • Célzott lépéseket automatizálhatsz a kosárelhagyók követésére, így növelheted a vásárlóid számát.
  • A vásárlói visszajelzések gyűjtését is hasonló folyamattá alakíthatod, így folyamatosan kapsz olyan információkat, amivel fejlesztheted a termékeidet, a webáruházad folyamatait és a vásárlói élményt is.

Ugye, milyen jól hangzik?

Sok webáruház tulajdonos mégis ódzkodik a megvalósítástól. Miért? Tapasztalataink szerint olyan téves beidegződések miatt, amik béklyóként tartják vissza őket a hatékonyságnöveléstől. Cikkünk további részében ezeket a tévhiteket szeretnénk feloldani.

Tévhitek, amik visszatarthatnak az e-mail marketingtől

Az alábbiakban szeretnénk eloszlatni benned azokat a félelmeket és gátakat, amelyek eddig visszatartottak attól, hogy Te is kihasználd az e-mail marketing adta lehetőségeket. Reméljük, ez a bekezdés felszabadító hatással lesz Rád

Lássuk, melyek a leggyakoribb ellenérzések:

  • „Az e-mail marketing sokba kerül!”

Az e-mail marketing alapvetően nem kerül többe, mint bármilyen másik marketing eszköz. Sőt hosszú távon még spórolhatsz is vele, hiszen a feliratkozóid közül sokan nagy valószínűséggel már vásároltak tőled. Egy jó kiindulási alap lehet, ha az e-mail listád építését első körben a meglévő vásárlóiddal kezded, így akár létre tudsz hozni egy önfinanszírozó rendszert is.

Ráadásul sok e-mail marketing szoftver kínál ingyenes csomagot, praktikus lehetőséget biztosítva az induláshoz.

  • „Biztos bonyolult a használata, nincs megfelelő tudásom…”

Elsőre bonyolultnak tűnhet, viszont mint minden más ez is készség szintre fejleszthető. A korszerű e-mail marketing szoftverek már számos segédanyagot biztosítanak ahhoz, hogy Te is el tudd sajátítani a használatukat akár videós formában is.

  • „Én nem tudok rendszereket, folyamatokat kitalálni.”

Az e-mail marketing támogatja a webáruházad működését, így első lépésként érdemes megfigyelned, hogy egy vásárló milyen folyamatokon megy keresztül a webáruházadban. Minden eshetőségre érdemes figyelned, például vizsgáld meg mi történik, akkor amikor leadja a megrendelést, csoportosíthatod akár az általuk megvásárolt termékek szerint és a kosárelhagyókkal is tudsz kommunikálni.  Ha ezen túl vagy, akkor könnyedén be tudsz építeni automatikus e-maileket, amikkel kommunikálhatsz velük.

Erről részletesebben a következő cikkünkben olvashatsz!

  • „Még soha sem csináltam ilyet, biztosan nem sikerülne.”

Biztosak vagyunk benne, hogy Neked is menni fog! Gondolj arra, hogy webáruházad elindításakor is voltak olyan nehézségek, amiket ma már könnyedén veszel. Mi is szeretnénk neked segíteni, hogy fejlődj ezen a területen, így cikksorozatunk 3. részében a megvalósításhoz is adunk tippeket.

Ha pedig szeretnél profiktól tanulni, akkor nézd vissza a Hírlevélküldéstől a bevételt termelő e-mail automatizmusig című online előadást, ahol Csepregi Balázs, a SalesAutopilot társalapítója és Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója fog neked bemutatni olyan működő módszereket, amelyekkel többszörözheted az e-mail marketingből származó bevételed. Sőt hasznos, azonnal beépíthető tanácsokkal is ellátnak majd!

Konklúzió

  • Határozd el itt és most, hogy nem elégszel meg a hírlevél adta lehetőségekkel, hiszen mind bevételedben, mind profitod nagyságában jelentős emelkedést szeretnél elérni.
  • Amennyiben tartósan sikeres webáruházat akarsz építeni, akkor az e-mail marketingen keresztül vezet az utad. Mantrázd el ezt magadnak néhányszor, és soha többet ne hagyd magad (magadtól és valaki mástól sem) letéríteni a biztos fejlődés útjáról.  
  • Bontsd le magadban a tévhiteidet és mostantól fütyülj rájuk!

A szerzőről

Berta Gergő
Tulajdonos –  Maximum Business
Gergő a Maximum Business tulajdonosa, ügyvezetőként aktívan kiveszi a részét az online marketing kivitelezési teendőkből, legyen szó PPC hirdetésekről, e-mail marketingről vagy akár online marketing stratégia kialakításáról. Büszke az innovatív vezetési módszerére, illetve a partnerekkel elért közös eredményekre.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hírlevelek: Így használd őket!

Manapság minden vállalkozás életében kiemelkedő szerepet tölt be az online marketing. A webáruház tulajdonosok ...Elolvasom

Close