Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás PPC

A Performance Max kampányok hasznosítási lehetőségei webáruházként

5 perc olvasási idő Performance Max

Mik azok a Google Ads Performance Max kampányok? Milyen hasznosítási lehetőségeket kínálnak az e-kereskedelemben, illetve célzottan egy webáruház szemszögéből? Mit érdemes tudni a működésükről, illetve a bennük rejlő potenciálról?

A cikkben ezeken a kérdéseken keresztül világítunk rá a Performance Max kampányok sajátosságaira, célzottan a webáruházak szemszögéből.

Pontosan mi is az a Google Ads Performance Max kampány?

A Performance Max a Google automatizálást és gépi tanulást egyaránt hasznosító relatíve új kampánytípusa, amely tudatosan alkalmazás mellett eredményesen szolgálhatja egy webáruház konverziós céljainak megvalósítását.

A kampánytípus használata célirányos hirdetéseket tesz lehetővé a Google-ökoszisztéma egészében. Tehát a magasabb konverziós arányok és a vásárlások érdekében akár

  • a YouTube;
  • a Display;
  • a Keresés;
  • a Discover;
  • a Gmail;
  • illetve a Google Térképhirdetések vásárlásának és optimalizálásának hatékony eszközeként egyaránt hasznosítható.

Miben más a Google Ads Performance Max más kampányokhoz képest?” – merülhet fel a kérdés. Az elsődleges különbség abban rejlik, hogy a Google egyrészt a célzást, másrészt a célközönség elérését is automatizálja, mégpedig az általad hirdetőként megadott információkat alapul véve.

Hogy működnek a Performance Max kampányok?

A Performance Max automatizált, célalapú kampánytípusként működtethető. A webáruházad eredményességére fókuszálva azt érdemes tudni, hogy a kampányok a gépi tanulást hasznosításán keresztül jelenítenek meg a célközönséged számára releváns hirdetéseket.

Optimális licitálás mellett, ami szintén nem elhanyagolható szempont, valljuk be őszintén. A tudatos használat célja pedig nem is lehet más, mint a kampányaid maximális hatékonyságának elősegítése. A teljesség kedvéért érdemes ide citálni a Google állásfoglalását is a Performance Max lényegéről:

„A Performance Max kampányok az Ön üzleti céljait priorizálva teszik lehetővé, hogy automatizálásunk maximálisan az Ön üzleti céljait szolgálja. Kulcsfontosságú eszközként Google hirdetései teljesítményének maximalizálásához!”

Így történhet a kampányok hasznosítása a gyakorlatban

A webáruházad egyes termékeinek vagy termékcsoportjainak a hirdetése céljából meghatározol egy marketingcélt, majd pedig az ennek elérését szolgáló konverziós célokat is kiválasztod. Ahhoz, hogy a kampányaid optimalizálása a legkedvezőbb ROI elérése szerint történjen az automatizáláson keresztül,  célszerű egynél több célt, illetve különböző konverziós értékeket rendelni egyazon kampányhoz. 

A meghatározott célokra fókuszáló, automatizált licitálási és célzási technológiát alkalmazó Performance Max kampányok pedig praktikus segítségül szolgálnak a hirdetési büdzsé hatékony befektetéséhez.  

Vagyis ott fognak költeni a látogatók és leadek célzott elérésére, ahol ehhez a legmagasabb ROI-szempontú lehetőségek kínálkoznak. Webáruházként egyébként a következő konverziós célok jöhetnek szóba a kampányok használata kapcsán:

  • Online vásárlás;
  • Alkalmazáson belüli vásárlás;
  • Hűségrendszerbe történő feliratkozás;
  • Előfizetés;
  • Kosárba helyezés;

Miként monitorozható a Performance Max kampányok eredményessége?

Ahogy bármilyen más típusú kampány esetében, úgy a Performance Max használata kapcsán is értelemszerűen kulcskérdésnek számít az eredmények folyamatos nyomon követésének a lehetősége. 

Ebből a szempontból a bevezetést követő időszakban volt mit javítani a hirdetők visszajelzései alapján. Ugyanakkor a Google figyelembe vette a riportok és jelentések átláthatóságával kapcsolatos aggályokat, és tett is lépéseket a javítás céljából.

Ami jelenleg elérhető a Performance Max kampányok teljesítményértékelését tekintve:

  • Hirdetőként átfogó kép nyerhető a kampány teljesítményének számszerű értékeiről.
  • A részletes teljesítmény monitoring is rendelkezésre áll számos platform esetében, de ezen a téren várhatók még további fejlesztések.
  • Emellett pedig akár heti bontásban, illetve napokra vagy órákra bontva is elemezhetők az adatok.

Mikor lehet indokolt fontolóra venni a Performance Max kampányok alkalmazását?

Az alábbi szempontok segíthetnek annak a mérlegelésében, hogy webáruházként mikor számíthat racionális döntésnek úgymond kísérletezni a Performance Max kampánytípusok használatával:

  • Megvannak házon belül a konkrét hirdetési és konverziós célok, akár az online értékesítés növelését vagy az érdeklődők generálását szorgalmazva?
  • A kampánya teljesítményének maximalizálása céljából nem szempont annak a korlátozása, hogy a hirdetések melyik csatornákon jelenjenek meg?
  • Hosszabb távon cél lehet egyetlen kampány segítségével elérni a potenciális vásárlókat a Google hirdetési csatornáin keresztül?
  • A standard kulcsszó alapú keresőkampányok mellett megvan a motiváció a még inkább kedvező elérések és konverziós értékek megvalósításához?

A Performance Max kampányok miatt hagyjunk abba minden más kampányt?

Ez a lépés egyáltalán nem indokolt, úgyhogy mi sem szívesen buzdítanánk erre a lépésre senki. Annál is inkább, mivel tudatos webáruház üzemeltetőként és – remélhetőleg – tapasztalt hirdetőként nem feltétlenül teszünk fel ugyebár mindent egy lapra.

Vagyis a célravezető megközelítés az lehet, ha a Performance Max kampányok hasznosításának lehetőségeit tesztelve párhuzamosan az alapkampányok is tovább futnak majd. Tehát nyugodtan működhetnek tovább a jól bevált a kulcsszavas keresőkampányok, vagy az egyéb kedvező ROI-t hozó kampányok.

Közben persze nem árthat megnézni a magasabb hozzáadott értékkel kecsegtető Performance Max kampányok hasznosítási lehetőségeit. Leginkább a következő metódus szerint:

  • a jelenlegi kampányok mellett futtatni az innovatív Performance Max kampányokat;
  • megfigyelve, hogy a célalapon funkcionáló kampányok mekkora hatékonysággal képesek megtérülést hozni;
  • szokássá formálva az eredmények tudatos nyomon követését, idővel akár skálázva is az új kampányokat a számok alakulását alapul véve.

Ezzel a megközelítéssel csak profitálni lehet webshopot üzemeltetve. Merthogy nem szükséges indokolatlanul megkockáztatni a bejáratott és remélhetőleg stabilan teljesítő kampánystruktúra elkaszálását, egyúttal teret engedve az újabbés fejlettebb kampányok kipróbálásának.

A Performance Max a kampányok működésének, lényegének és hasznosításának a részletezése után a gyakorlati alkalmazás kapcsán is rögvest mutatunk néhány tippet.

Első lépések és praktikus tippek a Performance Max kampányok használatával

Amennyiben sikerült elhatározásra jutni a Performance Max kampányok hasznosítását tekintve, az alábbi lépések és tippek mentén javasolt hozzálátni a kivitelezéshez:

  • Célok meghatározása: Célszerű felmérni a webáruház érdekeit támogató célokat, majd pedig ehhez igazítani és optimalizálni a kampányokat. Az online értékesítés növelése, illetve a leadek generálása egyaránt reális cél lehet.
  • Ajánlattételi stratégia beállítása: akár intelligens ajánlattétel formájában, vagyis az ajánlatok automatikus beállításával a célok alapján. További lehetőség a konverzió értékének maximalizálása adott költségkereten belül, vagy a konverziók számának maximalizálása.
  • Végső URL-bővítés bekapcsolva tartása: A Végső URL-bővítés nevű új funkció segítségével olyan új, konvertáló keresési lekérdezések találhatók, amelyeket kulcsszóalapú keresési kampányai nem feltétlenül tudnak lefedni.
  • Különféle kreatív elemek feltöltése: Érdemes minél több szöveget, képet és videót megadni, ugyanis az automatizáció jobban teljesít, ha nagyobb mennyiségű eszköz áll rendelkezésére a megfelelő kombinációk megtalálásához.
  • Közönségjelek hozzáadása: Különösen az ügyfélegyezést és a webhelylátogatói listákat, valamint az egyéni szegmenseket javasolt hozzáadni.

Összegzés

Webáruházként működve a hosszútávon is eredményes működés egyik kulcsa költséghatékony és fenntartható módot találni a hirdetések menedzseléséhez. A jelek abba az irányba mutatnak, hogy a Performance Max kampányok kézenfekvő eszköznek bizonyulhatnak mindehhez.

Bár még nem feltétlenül kiforrott a kampányok minden részlete, a Performance Max hatásmechanizmusában rejlő extra potenciál miatt megéri foglalkozni a használat lehetőségeivel. Bízunk benne, hogy a cikk formájában sikerült motivációt ébresztenünk mindehhez.

Források:

Google Ads Súgó , Google Ads & Commerce Blog

https://www.adlucent.com/resources/blog/what-are-googles-automated-performance-max-campaigns/

https://www.searchenginejournal.com/google-performance-max/409736/#close

A szerzőről

Berta Gergő
Tulajdonos –  Maximum Business
Gergő a Maximum Business tulajdonosa, ügyvezetőként aktívan kiveszi a részét az online marketing kivitelezési teendőkből, legyen szó PPC hirdetésekről, e-mail marketingről vagy akár online marketing stratégia kialakításáról. Büszke az innovatív vezetési módszerére, illetve a partnerekkel elért közös eredményekre.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
fenntarthato-otthonom.hu
2022. Március Hónap Webáruháza: Fenntarthato-otthonom.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close