Mik azok a Google Ads Performance Max kampányok? Milyen hasznosítási lehetőségeket kínálnak az e-kereskedelemben, illetve célzottan egy webáruház szemszögéből? Mit érdemes tudni a működésükről, illetve a bennük rejlő potenciálról?
A cikkben ezeken a kérdéseken keresztül világítunk rá a Performance Max kampányok sajátosságaira, célzottan a webáruházak szemszögéből.
Pontosan mi is az a Google Ads Performance Max kampány?
A Performance Max a Google automatizálást és gépi tanulást egyaránt hasznosító relatíve új kampánytípusa, amely tudatosan alkalmazás mellett eredményesen szolgálhatja egy webáruház konverziós céljainak megvalósítását.
A kampánytípus használata célirányos hirdetéseket tesz lehetővé a Google-ökoszisztéma egészében. Tehát a magasabb konverziós arányok és a vásárlások érdekében akár
- a YouTube;
- a Display;
- a Keresés;
- a Discover;
- a Gmail;
- illetve a Google Térképhirdetések vásárlásának és optimalizálásának hatékony eszközeként egyaránt hasznosítható.
„Miben más a Google Ads Performance Max más kampányokhoz képest?” – merülhet fel a kérdés. Az elsődleges különbség abban rejlik, hogy a Google egyrészt a célzást, másrészt a célközönség elérését is automatizálja, mégpedig az általad hirdetőként megadott információkat alapul véve.
Hogy működnek a Performance Max kampányok?
A Performance Max automatizált, célalapú kampánytípusként működtethető. A webáruházad eredményességére fókuszálva azt érdemes tudni, hogy a kampányok a gépi tanulást hasznosításán keresztül jelenítenek meg a célközönséged számára releváns hirdetéseket.
Optimális licitálás mellett, ami szintén nem elhanyagolható szempont, valljuk be őszintén. A tudatos használat célja pedig nem is lehet más, mint a kampányaid maximális hatékonyságának elősegítése. A teljesség kedvéért érdemes ide citálni a Google állásfoglalását is a Performance Max lényegéről:
„A Performance Max kampányok az Ön üzleti céljait priorizálva teszik lehetővé, hogy automatizálásunk maximálisan az Ön üzleti céljait szolgálja. Kulcsfontosságú eszközként Google hirdetései teljesítményének maximalizálásához!”
Így történhet a kampányok hasznosítása a gyakorlatban
A webáruházad egyes termékeinek vagy termékcsoportjainak a hirdetése céljából meghatározol egy marketingcélt, majd pedig az ennek elérését szolgáló konverziós célokat is kiválasztod. Ahhoz, hogy a kampányaid optimalizálása a legkedvezőbb ROI elérése szerint történjen az automatizáláson keresztül, célszerű egynél több célt, illetve különböző konverziós értékeket rendelni egyazon kampányhoz.
A meghatározott célokra fókuszáló, automatizált licitálási és célzási technológiát alkalmazó Performance Max kampányok pedig praktikus segítségül szolgálnak a hirdetési büdzsé hatékony befektetéséhez.
Vagyis ott fognak költeni a látogatók és leadek célzott elérésére, ahol ehhez a legmagasabb ROI-szempontú lehetőségek kínálkoznak. Webáruházként egyébként a következő konverziós célok jöhetnek szóba a kampányok használata kapcsán:
- Online vásárlás;
- Alkalmazáson belüli vásárlás;
- Hűségrendszerbe történő feliratkozás;
- Előfizetés;
- Kosárba helyezés;
Miként monitorozható a Performance Max kampányok eredményessége?
Ahogy bármilyen más típusú kampány esetében, úgy a Performance Max használata kapcsán is értelemszerűen kulcskérdésnek számít az eredmények folyamatos nyomon követésének a lehetősége.
Ebből a szempontból a bevezetést követő időszakban volt mit javítani a hirdetők visszajelzései alapján. Ugyanakkor a Google figyelembe vette a riportok és jelentések átláthatóságával kapcsolatos aggályokat, és tett is lépéseket a javítás céljából.
Ami jelenleg elérhető a Performance Max kampányok teljesítményértékelését tekintve:
- Hirdetőként átfogó kép nyerhető a kampány teljesítményének számszerű értékeiről.
- A részletes teljesítmény monitoring is rendelkezésre áll számos platform esetében, de ezen a téren várhatók még további fejlesztések.
- Emellett pedig akár heti bontásban, illetve napokra vagy órákra bontva is elemezhetők az adatok.
Mikor lehet indokolt fontolóra venni a Performance Max kampányok alkalmazását?
Az alábbi szempontok segíthetnek annak a mérlegelésében, hogy webáruházként mikor számíthat racionális döntésnek úgymond kísérletezni a Performance Max kampánytípusok használatával:
- Megvannak házon belül a konkrét hirdetési és konverziós célok, akár az online értékesítés növelését vagy az érdeklődők generálását szorgalmazva?
- A kampánya teljesítményének maximalizálása céljából nem szempont annak a korlátozása, hogy a hirdetések melyik csatornákon jelenjenek meg?
- Hosszabb távon cél lehet egyetlen kampány segítségével elérni a potenciális vásárlókat a Google hirdetési csatornáin keresztül?
- A standard kulcsszó alapú keresőkampányok mellett megvan a motiváció a még inkább kedvező elérések és konverziós értékek megvalósításához?
A Performance Max kampányok miatt hagyjunk abba minden más kampányt?
Ez a lépés egyáltalán nem indokolt, úgyhogy mi sem szívesen buzdítanánk erre a lépésre senki. Annál is inkább, mivel tudatos webáruház üzemeltetőként és – remélhetőleg – tapasztalt hirdetőként nem feltétlenül teszünk fel ugyebár mindent egy lapra.
Vagyis a célravezető megközelítés az lehet, ha a Performance Max kampányok hasznosításának lehetőségeit tesztelve párhuzamosan az alapkampányok is tovább futnak majd. Tehát nyugodtan működhetnek tovább a jól bevált a kulcsszavas keresőkampányok, vagy az egyéb kedvező ROI-t hozó kampányok.
Közben persze nem árthat megnézni a magasabb hozzáadott értékkel kecsegtető Performance Max kampányok hasznosítási lehetőségeit. Leginkább a következő metódus szerint:
- a jelenlegi kampányok mellett futtatni az innovatív Performance Max kampányokat;
- megfigyelve, hogy a célalapon funkcionáló kampányok mekkora hatékonysággal képesek megtérülést hozni;
- szokássá formálva az eredmények tudatos nyomon követését, idővel akár skálázva is az új kampányokat a számok alakulását alapul véve.
Ezzel a megközelítéssel csak profitálni lehet webshopot üzemeltetve. Merthogy nem szükséges indokolatlanul megkockáztatni a bejáratott és remélhetőleg stabilan teljesítő kampánystruktúra elkaszálását, egyúttal teret engedve az újabbés fejlettebb kampányok kipróbálásának.
A Performance Max a kampányok működésének, lényegének és hasznosításának a részletezése után a gyakorlati alkalmazás kapcsán is rögvest mutatunk néhány tippet.
Első lépések és praktikus tippek a Performance Max kampányok használatával
Amennyiben sikerült elhatározásra jutni a Performance Max kampányok hasznosítását tekintve, az alábbi lépések és tippek mentén javasolt hozzálátni a kivitelezéshez:
- Célok meghatározása: Célszerű felmérni a webáruház érdekeit támogató célokat, majd pedig ehhez igazítani és optimalizálni a kampányokat. Az online értékesítés növelése, illetve a leadek generálása egyaránt reális cél lehet.
- Ajánlattételi stratégia beállítása: akár intelligens ajánlattétel formájában, vagyis az ajánlatok automatikus beállításával a célok alapján. További lehetőség a konverzió értékének maximalizálása adott költségkereten belül, vagy a konverziók számának maximalizálása.
- Végső URL-bővítés bekapcsolva tartása: A Végső URL-bővítés nevű új funkció segítségével olyan új, konvertáló keresési lekérdezések találhatók, amelyeket kulcsszóalapú keresési kampányai nem feltétlenül tudnak lefedni.
- Különféle kreatív elemek feltöltése: Érdemes minél több szöveget, képet és videót megadni, ugyanis az automatizáció jobban teljesít, ha nagyobb mennyiségű eszköz áll rendelkezésére a megfelelő kombinációk megtalálásához.
- Közönségjelek hozzáadása: Különösen az ügyfélegyezést és a webhelylátogatói listákat, valamint az egyéni szegmenseket javasolt hozzáadni.
Összegzés
Webáruházként működve a hosszútávon is eredményes működés egyik kulcsa költséghatékony és fenntartható módot találni a hirdetések menedzseléséhez. A jelek abba az irányba mutatnak, hogy a Performance Max kampányok kézenfekvő eszköznek bizonyulhatnak mindehhez.
Bár még nem feltétlenül kiforrott a kampányok minden részlete, a Performance Max hatásmechanizmusában rejlő extra potenciál miatt megéri foglalkozni a használat lehetőségeivel. Bízunk benne, hogy a cikk formájában sikerült motivációt ébresztenünk mindehhez.
Források:
Google Ads Súgó , Google Ads & Commerce Blog
https://www.adlucent.com/resources/blog/what-are-googles-automated-performance-max-campaigns/
https://www.searchenginejournal.com/google-performance-max/409736/#close