Webáruház indítás Webáruház menedzselés

Webáruház indítás checklist kezdőknek

7 perc olvasási idő webaruhaz-inditas-checklist

Egy webáruház indítása rendkívül izgalmas feladat. A kezdeti motiváció hatására és a friss ötletektől vezérelve óriási lendülettel kezdhetünk bele. Miután pedig létrehoztuk a működő webáruházunkat, akkor a szemmel látható eredményeknek köszönhetően jogosan dőlhetünk elégedetten hátra, hiszen valóban felépítettünk valamit.

De vajon mindenre figyeltünk? Semmit sem hagytunk ki? Biztos, hogy leellenőriztük a folyamatokat? 🤔

Rengeteg ezekhez hasonló apró kérdés merülhet fel bennünk. Természetes, hogy elbizonytalanodunk a “megnyitó” előtt olyan dolgokat illetően, amelyek elkerülhették a figyelmünket.

Ahelyett, hogy végigstresszelnénk a piacra lépést, álljunk meg egy pillanatra és szedjük össze a gondolatainkat. Gondoljuk át a teljes rendelési folyamatot, vizsgáljuk meg a webáruházunkat az első látogatók szemszögéből is.

Miután mindezzel megvagyunk, ellenőrizzük át folyamatainkat az alábbi lista segítségével.

Ha jobban szereted a videókat, mint a blogcikkek olvasását, akkor a bejegyzés végén megtalálod a tartalmat videós formában is.

Tovább a videóhoz

Miért fontos az ellenőrzés?

Könnyen gondolhatjuk, hogy a webáruházunk készen áll a látogatók és a vásárlók fogadására, azonban még könnyebben előfordulhat az, hogy elfelejtettünk valami apróságot.

Egy webáruház elkészítését követően rengeteg folyamaton megyünk keresztül, azok részfolyamataival együtt. Ezeket egyszerűen muszáj utólag is ellenőriznünk, nehogy egy látogató fedezze fel az esetleges hibákat.

“Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik…”

– tartja a mondás. Valóban így van, emberek vagyunk és elterelheti bármilyen apróság a figyelmünket: egy kollégánk megjelenése az asztalunknál, a kedvenc dalunk a Spotify-on vagy az, ha megérkezik a futár egy korábbi rendelésünkkel.

Nem is szaporítjuk tovább a szót, lássuk a listát!

Webáruház indítás checklist kezdőknek

  1. Töltsük fel a kötelező oldalakat
  2. Áfa beállítások, saját számlázási adatok megadása
  3. Szállítási információk beállítása
  4. Teszteljük az e-mail folyamatainkat
  5. Futtassunk helyesírás ellenőrzést
  6. Töröljünk minden “demo” adatot
  7. Telepítsük a legfontosabb szoftvereket és helyezzük el a követőkódokat
  8. Ellenőrizzük a checkout folyamatokat (duplán)
  9. Legyen egy startra kész bevezető kampányunk
  10. Álljunk készen a rendelések feldolgozására

1. Töltsük fel a kötelező aloldalakat

Általános Szerződési Feltételek, Gyakran Ismételt Kérdések, Rendelés menete, Szállítás és fizetés, Garanciális feltételek, Impresszum, Kapcsolat és Rólunk oldalak, hogy néhányat említsünk.

Ezeknek a tartalmak a nagy része kötelező egy webáruház számára, míg a többi csupán javasolt, viszont nem véletlenül soroltuk fel őket is ebben a pontban. Ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor egyik sem hiányozhat a webáruházunkból.

Természetesen az ÁSZF-ünk tartalmazza a szállítási, garanciális és egyéb aloldalak tartalmát is, de legyünk őszinték… Ugyan ki szeret ezen információk után kutatni egy hosszú jogi dokumentumban?

Tegyünk egy lépést az érdeklődők felé azzal, hogy minden információt biztosítunk számukra! Hozzunk létre minden egyes témakörre külön aloldalt, amely segíteni fogja a látogatóinkat az információszerzésben. Hálásak lesznek érte!

Curver - Kötelező oldalak feltöltése

Ha nem boldogulnál egyedül a jogi dokumentumok létrehozásával, akkor bátran ajánljuk a Webáruház Jogi Csomag oldalát, ahol a Virtuáljog szolgáltatás különböző csomagjait igényelheted meg.

A csomagokat Dr. Krausz Miklós, ügyvéd, adatvédelmi és internetjogi szakjogász, GDPR szakértő állította össze, amelyek lefednek és frissen tartanak minden olyan igényt, amire egy webáruház tulajdonosnak szüksége lehet.

Hab a tortán, hogy a Shoprenter rendszerében néhány kattintással telepítheted a Virtuáljog alkalmazást.

2. Áfa beállítások, saját számlázási adatok megadása

Előfordulhat, hogy a webáruház létrehozását követően felfokozott hangulatba kerülünk és minél hamarabb be szeretnénk lépni a termékünk piacára, amely miatt elkerüli néhány fontos apróság a figyelmünket.

Az adózási beállítások tipikusan ebbe a körbe esnek.

Ahány terméktípus és adózási forma, annyiféle ÁFA kulccsal kell számolnunk, amelyeket előre be kell állítanunk a webáruházunkban és szükség esetén külön hozzá is kell rendelni a termékeinkhez.

Számlázóprogram használata esetén erre külön figyeljünk oda, hiszen nem örülne egy könyvelő sem azoknak a sztornó számláknak, amelyeket a rossz adókulcs használata miatt kell kezelnie.

Szorosan ehhez kapcsolódik a saját számlázási adatok feltüntetése.

Ha a webáruházban lehetővé tesszük a banki átutalásos fizetési formát, akkor minden automatikus tranzakciós e-mailben tüntessük fel részletesen a számlázási adatainkat, hogy a vásárló tudja teljesíteni a rendelése ellenértékét.

Shoprenterben a számlázási adatokat a Beállítások > Webshop beállítások >Általános beállításokon belül tudjuk személyre szabni, az ár, pénznem és adó beállításokat pedig a Beállítások > Pénzügyi beállításokon belül tudjuk menedzselni.

3. Szállítási információk beállítása

Hazánkban már rengeteg szállítási mód közül választhatunk. Miután leszerződtünk a szolgáltatóval, mindenféleképpen állítsuk be, majd ellenőrizzük le a webáruházunkban annak működését.

Ne feledjük el a tranzakciós e-mailekbe is beleírni az egyes szállítási módokhoz tartozó, várható szállítási időt!

Legyen szó csomagpontról, posta pontról, házhozszállításról vagy személyes átvételről, mindegyik opció igényli a tesztelést főleg, ha a szállítási módhoz még külön ÁFA kulcsot is rendelünk.

Shoprenterben ezt a Beállítások > Rendelési beállítások > Szállítási módokon belül tudjuk beállítani.

Szeretnéd gyorsan és hatékonyan megtanulni a Shoprenter rendszer használatát? Akkor jelentkezz ingyenes, online oktatásunkra!

Shoprenter ingyenes rendszeroktatás

4. Teszteljük az e-mail folyamatainkat

Már a kezdetek kezdete óta működnek az e-mail üzenetek, amelyek folyamatosan formálódtak, de sosem tűntek el. Akadhatnak alternatív megoldások, amelyek időről-időre megkérdőjelezik a hatékonyságát, de azok szinte mindig alternatív megoldások maradnak.

Az e-mailek fontosak❗️ Legyen az marketing célú, visszaigazoló, üdvözlő e-mail vagy akár a leiratkozást követő üzenet, egytől-egyig létfontosságúak.

Egy e-mail megnyitását követően “szemben állunk” a vásárlónkkal, így a kommunikáció minősége végleg eldöntheti a kapcsolat jövőjét.

Nagyon kellemetlen tud lenni az, ha egy vásárló banki átutalást választott és a visszaigazoló e-mailben nem találja az utaláshoz szükséges adatokat. 

Szánjunk rá időt és ellenőrizzük le minden egyes üzenetünket, hogy azok egységesen, a tőlünk telhető legjobb minőségben kerüljenek kézbesítésre a vásárlóink számára.

Shoprenterben az automatikus e-maileket a Tartalom > Automatikus e-mailek menüponton belül érjük el.

5. Futtassunk helyesírás ellenőrzést

Gyakran előfordulhat, hogy a nagy sietségben ugyan minden feladatot teljesítünk, de telis-tele apró hibákkal. Erre a legjobb példa egy helyesírási hibákkal teletűzdelt aloldal, amely nemcsak kezdő hiba, de a megbízhatóság rovására is mehet. 

Jogosan merülhet fel az érdeklődőben, hogy ha erre nem adnak, akkor vajon mit felejtenek majd ki a megrendelésemből? 😕

Miután elkészültünk a weboldallal, akkor kérjük meg kollégáinkat, ismerőseinket, hogy fussanak át 1-1 oldalt elírásokat keresve. Jobb, ha egy ismeretlen szem futja át a sorokat, hiszen a saját szemünk hajlamos lehet átugrani egyes szövegrészleteket.

A feladatot szétosztva hamar meg is kaphatjuk annak eredményét. Mivel apró, könnyen javítható hibáról van szó, amely hatással lehet a konverzióra, így mindenféleképpen fektessünk rá hangsúlyt!

6. Töröljünk minden “demo” adatot

Nagyon kiábrándító tud lenni egy Demo Webáruház felirat vagy egy “Lorem ipsum dolor sit amet” szöveges tartalom. Egy ilyen leírást olvasva azt érezheti az érdeklődő, hogy egy gyorsan összecsapott webáruházban böngészik, amely nem túl bizalomgerjesztő.

Még rosszabb, ha a kapcsolatfelvételi oldalon vagy a láblécben jelenik meg a kiszolgálónak az e-mail címe a webáruház címe helyett. Ezzel megnehezítjük az érdeklődők dolgát a kapcsolatfelvétel során, ami már elegendő ok lehet ahhoz, hogy máshonnan vásároljanak.

Csupán néhány percet igényel ellenőrizni ezeket a beállításokat, amelyet okvetlenül tegyünk meg. 

Shoprenterben a következő helyről kell törölni ezeket a demo adatokat:

  • Beállítások > SEO/SEO és Analitika beállítások
  • Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások > Általános fül
  • Beállítások > Webshop beállítások > Általános beállítások > Logó fül
  • Tartalom > Automatikus e-mailek
  • Marketing > Hírlevélküldő > Beállítások

     

7. Telepítsük a legfontosabb szoftvereket és helyezzük el a követőkódokat

Az e-kereskedelemben évről-évre egyre nagyobb a verseny. Ahhoz, hogy kiemelkedjünk a versenytársak sűrűjéből, mindenféleképpen tennünk kell valamit, amivel közelebb kerülünk a vásárlóinkhoz.

Manapság egy “sima” webáruházzal már nem tudjuk meghódítani a célpiacunkat, hacsak nem használunk ennek érdekében analitikai, marketing célú és egyéb szoftvereket.

Érdemes végiggondolni, hogy milyen szoftverekre van – vagy lesz – szükségünk a következő hónapokban és regisztráljuk azokat, illetve azok követőkódjait is helyezzük el a megfelelő helyekre.

❗️ Fontos, hogy a Shoprenterben lehetőségünk nyílik Shoprenter Alkalmazásokat is telepíteni a webáruházunkba, amelyek néhány kattintást követően máris hatékonyabbá tudják tenni annak működését.

Ezeket az Alkalmazások menüpontban érhetjük el, érdemes végigböngészni, már egy induló webáruház számára is nagyon jól hasznosítható eszközöket találhatunk köztük, akár a jogszabályi dokumentáció egyszerűsítéséről, akár logisztikáról, vagy számlázásról, netán fejlett marketing támogató eszközökről legyen szó.

További szoftverek az induláshoz: Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console, Hotjar, OptiMonk.

Ahogy telepítettük a szoftvereket, regisztráljunk egy Google Ads és egy Facebook fiókot, még akkor is, ha nem használjuk őket hirdetésekre.

A regisztrációt követően helyezzük el a Google Ads globális webhelycímkét és a Facebook Pixel kódot is a webáruházunkban, hiszen ezek már az első perctől kezdve mérni fogják a forgalmat, méghozzá teljesen ingyen.

A Shoprenter rendszerében ezeket a Beállítások> SEO és analitikai beállítások menüpont alatt állíthatjuk be.

8. Ellenőrizzük a fizetési folyamatokat (duplán)

Mielőtt forgalmat terelnénk az oldalunkra, meg kell 100%-osan bizonyosodnunk arról, hogy a fizetési folyamatunk működik különböző platformokon, böngészőkben, felbontásokban is.

Minden esetben érdemes egy teszt rendelést leadnunk, hogy lássuk a folyamatot működés közben, az elejétől a végéig.

Ha a bankkártyás fizetést szeretnénk tesztelni, akkor érdemes egy olyan terméket is létrehoznunk, amelynek az árát egy nagyon alacsony összegre, mondjuk 10 Ft-ra állítjuk. Így megbizonyosodhatunk a tranzakció sikerességéről is.

9. Legyen egy startra kész bevezető kampányunk

Tennünk kell azért, hogy a webáruházunk ne csak egy legyen a Google találati listájának egyik oldalán.

Egy friss webáruház olyan, mint egy új üzlet az utcában. A különbség csupán az, hogy míg az utcában valószínűleg csak 1 új üzlet nyílt meg, addig online több 100, nem beszélve a meglévő versenytársakról.

Röviden: Szükségünk van egy marketing tervre, amely segítségével végigvezetjük a webáruházunkat a piacra lépés folyamatán.

Találjuk ki a bevezető ajánlatunkat, gyűjtsük össze a használni kívánt kommunikációs csatornákat továbbá, ha hirdetünk akkor különítsük el az erre szánt büdzsét.

A kampányhoz határozzunk meg olyan mérőszámokat, amelyek alapján objektíven tudjuk értékelni az eredményeket (oldallátogatások száma, oldalon töltött idő, visszafordulási arány, konverziós arány).

A kampány tervezéséhez segítségedre lehet az ingyenesen letölthető Kampány Tervező Naptár.

kampány tervező naptár

10. Álljunk készen a rendelések feldolgozására

És végül a legfontosabb: Legyen egy jól átgondolt folyamatunk a rendelés feldolgozására ❗️❗️

Gondoljuk végig, hogy mi fog történni akkor, amikor megérkezik az első rendelésünk. A visszaigazoló e-mailt kiküldi a rendszer, kiállítjuk a számlát, összeállítjuk a csomagot, megrendeljük a csomagfelvételt és néhány nap elteltével kiküldjük a véleménykérő e-mailt.

Nagyon leegyszerűsítve egy ehhez hasonló folyamatnak kell kialakulnia, amelyet határidőkhöz kötünk. A folyamat akkor válik komplikálttá, ha további lépcsők kerülnek bele, majd nem csupán 1 rendelés feldolgozását tervezzük meg, hanem 10 vagy akár 100 rendelését.

Mindenképpen gondoljuk végig a folyamatot, amelyet ajánlott felvezetni egy dokumentumba is, amíg rutinná nem válik.

A végeredmény pedig nem lesz más, mint egy összeszedett, kiegyensúlyozott webáruház, amely profi képben fog tetszelegni már az első vásárlók számára is.

Bízunk benne, hogy a bejegyzésben olvasottakat hasznodra fognak válni és sok kapkodástól, stressztől fog megkímélni a piacra lépés során. 🙂

Ha szeretnéd kinyomtatni és pontról pontra vezetni és pipálni a fenti lépéseket, akkor töltsd le az ingyenes Webáruház indítás checklist kezdőknek anyagot .pdf-ben.

Ha pedig szeretnéd videó formájában megtekinteni a fentieket, akkor indítsd el a lejátszást. 👇

Webáruház indítás checklist kezdőknek – videó

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Marathontime.hu
2021. Március Hónap Webáruháza: Marathontime.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close