Mi az a továbbfejlesztett e-kereskedelem, és milyen adatokat tudhatunk meg belőle?

Mi az a továbbfejlesztett e-kereskedelem, és milyen adatokat tudhatunk meg belőle?

A ShopRenterben ma már két egyszerű kattintással, pár perc alatt beállíthatjuk a továbbfejlesztett e-kereskedelmi modult, amelynek köszönhetően új e-kereskedelmi jelentések válnak elérhetővé számunkra Google Analyitics-ben.

Ehhez az adminisztrációs felületen kattintsunk a Beállítások> SEO & analitika beállítások menüpontra, majd a Google Analytics fülön állítsuk a Továbbfejlesztett e-kereskedelem opciót Igen-re.

Ezt követően lépjünk be az Analytics fiókunkba, válasszuk ki az Adminisztrálás menüponton belül a Nézet oszlopot, majd kattintsunk az E-kereskedelmi beállítások menüpontra. Itt pedig a Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentések engedélyezését állítsuk bekapcsolt állapotúra, majd adjuk meg a csatornalépéseket (kosár, adatok, szállítási módok, fizetési módok, véglegesítés), végül mentsük el a beállításokat. További részleteket olvashatunk a beállításokról ide kattintva.

Bejegyzésünk a továbbfejlesztett e-kereskedelem által nyújtott lehetőségekről szól, amelyet Ön is kihasználhat a saját webáruházában, így nem is húzom tovább a szót, csapjunk is bele!

Továbbfejlesztett e-kereskedelem

A továbbfejlesztett e-kereskedelem (Enhanced Ecommerce) egy új szintre emeli a látogatóink és vásárlóink megértésének lehetőségét. Itt elsősorban az oldalon belüli viselkedés elemzésére kaptunk egy kiváló eszközt.

Korábban is volt lehetőségünk arra, hogy nyomon követhessük a vásárló viselkedését és megtaláljuk a „fájó pontokat”. Ezzel az eszközzel az utak rengetegféle dimenzióban (forrás, termék stb.) váltak vizsgálhatóvá és vizuálisan jobban értelmezhetővé.

A legfontosabb hozadéka a továbbfejlesztett e-kereskedelmi modulnak, hogy a belső hirdetéseink, terméklistáink eredményességét is mérhetjük, amire eddig nem volt mód.

Mérhetjük különböző bannerek megjelenését, kattintási számát, átkattintási arányát, ami természetesen kiegészül a szokásos tranzakció, konverziós ráta és bevételi mutatókkal is.

A bannereken kívül elemezhetővé váltak a különböző termékajánlataink, például a legnépszerűbb és „Neked ajánljuk” termékek dobozok. Ezt dobozonként és termékenként is elemezhetjük, ami segíthet nekünk eldönteni, hogy milyen funkciókat használjunk az áruházunkban és azok milyen logika alapján működjenek.

Nézzük is meg, hogy milyen jelentésekkel találkozhatunk az új modulban!

Vásárlói viselkedés

Ez az egyik legnépszerűbb új funkció. Öt lépésre bontja a vásárlói utat:

  1. Minden munkamenet
  2. Munkamenetek termékmegtekintéssel
  3. Kosárhoz történő hozzáadás
  4. Munkamenetek fizetéssel
  5. Munkamenetek tranzakcióval

Ezeket a lépéseket „tölcsérszerűen” elemezhetjük, aszerint, hogy hol van lehetőségünk optimalizálásra a vásárlási folyamatunkban.

Továbbfejlesztett e-kereskedelem - Viselkedés

Ebben a jelentésben különböző szegmensekre bontva vizsgálhatjuk a lemorzsolódást, amelyeket összehasonlítva még könnyebb a fájó pontok felfedezése.

Fizetési viselkedés

Ez a jelentés annyiban különbözik a „Vásárlói viselkedés” jelentéstől, hogy a kosárba rakást követő periódust, azaz a pénztárfolyamatot vizsgálja alaposabban.

Fontos megjegyezni, hogy ez a kimutatás csak az új ShopRenter pénztár használata esetén érhető el, és külön be kell majd állítania a pénztárfolyamat egyes lépéseit az Analytics adminisztrációs felületén.

Továbbfejlesztett e-kereskedelem - Fizetés

Termék teljesítménye

Ez a jelentés a korábbi verzióban is jelen volt, de kiegészült néhány nagyon hasznos mutatóval, amelyek a következők:

  • A termék megtekintései listán belül
  • Termék – részletes nézetek (termékoldal megtekintések)
  • A termék kosárhoz adásainak száma
  • A termék kosárból történő eltávolításainak száma
  • Termékkifizetések (az adott termék kosárba rakás után hányszor jutott tovább a pénztár folyamatba)
  • Kosár-részlet arány (a termékoldal megtekintők hány százaléka teszi kosárba a terméket)
  • Vásárlás-részlet arány (a termékoldal megtekintők hány százaléka vásárolja meg a terméket)

Ráadásul, ami itt kiváltképp hasznos lehet egy e-kereskedő számára, hogy ezeket az adatokat terméknév, termék cikkszám, kategória és márkanév alapján is csoportosíthatja.

Tehát adott időszakra vonatkozóan nagyon egyszerű lesz azt megvizsgálni, hogy mely kategória vagy gyártó termékei fogytak a leginkább és termelték ezáltal a legtöbb bevételt.

Értékesítési teljesítmény

Ez szinte teljesen megegyezik a korábbi „Tranzakciók” jelentéssel. A változás csupán annyi, hogy a tranzakció ID mellett a dátum is kiválasztható dimenzió, valamint a tranzakcióknál a „Visszatérítés összege” jelenik meg új mutatóként.

Továbbfejlesztett e-kereskedelem - Értékesítés

Terméklista teljesítménye

A terméklisták megjelenésével ezek mérésére, összehasonlítására is szükség van. Különböző terméklistáink lehetnek, mint például a főkategória oldali terméklista, a legnépszerűbb termékek modul vagy a kereső oldali találatok listája. Sőt, még akár azt is megvizsgálhatjuk, hogy a modulokon belül az egyes modulpozíciók hogyan teljesítettek. (Megj.: a terméklista oldalakról a ShopRenter jelenleg nem küld adatot, ezért a jelentés üres lesz.)

Belső promóció

Az oldalon belül megjelenő bannereink megjelenését, kattintását, átkattintási arányát, konverziós rátáját hasonlíthatjuk össze.

A promóció mellett másodlagos dimenzióként kiválaszthatjuk a promóció pozícióját, így egyszerűen optimalizálhatjuk a bannereink elrendezését, sorrendjét azok teljesítménye alapján.

Rendelési- és termékkupon

Ezeknél a jelentéseknél az egyes kupon jellegű akciók teljesítményét elemezhetjük ki, ezáltal dönthetünk az akció folytatásáról, erősítéséről vagy megszüntetéséről.

Továbbfejlesztett e-kereskedelem - Kupon

Társult vállalkozás kódja

Itt az affiliate partnerek teljesítményeit követhetjük nyomon bevétel és tranzakciószám alapján. (Megj.: a társult vállalkozásokról a ShopRenter jelenleg nem küld adatot, ezért a jelentés üres lesz.)

Összefoglalás

Webáruház analitikai szempontból az Analytics egy aranybánya, mégis azt tapasztalom, hogy a legtöbb webáruház tulajdonos nem csak a továbbfejlesztett funkciókat nem használja ki, hanem a Google Analytics alap funkcionalitását sem.

Ezután a cikk után furcsának tűnhet az, hogy én vagyok a legboldogabb azért, mert a ShopRenter lefejlesztette és mindenki számára elérhetővé tette a kibővített analitikát, hiszen a Conversific marketing vezetőjeként konkurensként kéne tekintenem a Google Analytics-re.

De nem így van.

A Google a barátunk és egyik legfőbb adatforrásunk. Ennek a fejlesztésnek hála még több adatot tud majd a Conversific rendszere felhasználni és még több átlátható és kézzel fogható tanácsot tudunk majd Önöknek szolgáltatni és elérhető közelségbe helyezni.

Mi nem csak letöltjük ezeket az adatokat, hanem aggregáljuk, szűrjük és átalakítjuk, hogy Önnek már csak az Analytics-ben rejlő tudás krémjével, a következtetésekkel kelljen foglalkoznia.

Ha kíváncsi a részletekre, ide kattintva megismerheti a Conversific képességeit.