SEO Tartalommarketing Webshop üzemeltetés

Hogyan segít az AI a webáruházad SEO-jának optimalizálásában?

8 perc olvasási idő ai-seo-banner

Az online kereskedelem világának versenyfutásban a webáruházak számára elengedhetetlenül fontos a keresőmotorokban való jó pozíció elérése és fenntartása. 

Az SEO játékszabályainak megértése és alkalmazása folyamatos kihívást jelent a vállalkozók számára. Az egyik legnagyobb dilemma az, hogyan készítsenek megfelelő, figyelemfelkeltő, értékes valamint keresőmotor-barát tartalmat a webáruházukhoz, miközben a kulcsszavakra is odafigyelnek. 

Tapasztalataink azt mutatják, hogy a legnagyobb SEO hibák, amit a webáruházak elkövetnek, hogy:

  • a meta adatok nincsenek vagy nem megfelelően vannak kitöltve
  • a termékleírások szóról-szóra ugyanazok, mint a gyártó oldalán (és száz másik webshopban)
  • nem készülnek folyamatosan frissülő tartalmak (cikkek, leírások)

Az AI (mesterséges intelligencia) megjelenése ebben a folyamatban új lehetőségeket nyit, segítve a vállalkozásokat az olyan egyedi és értékes tartalmak létrehozásában, mint a kulcsszavakra optimalizált termék- és termékkategória leírások, blog bejegyzések, meta leírások.

Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük, hogyan segíthet az AI a webáruházak SEO-jában és miért érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

Hogyan kezeli a Google a mesterséges intelligencia által generált tartalmat?

A Google és más keresőmotorok valószínűleg képesek azonosítani az olyan tartalmakat, amelyek teljes egészében mesterséges intelligencia által generáltak. Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy a Google mindenképp spam tartalomnak minősítse az olyan tartalmakat, amelyek ennek segítségével íródtak.

Sokan tartanak attól, hogy a Google hátrébb sorolja majd ezeket a tartalmakat, de a Google hivatalosan is bejelentette, hogy ugyanúgy tekint az AI által készített tartalmakra, mint a manuálisan írt cikkekre, ha azok megfelelnek a SEO szempontoknak és az irányelveknek.

Tehát, olyan tartalom generálására, amelynek elsődleges célja a keresési eredményekben elfoglalt rangsorolás manipulálása, továbbra is megsérti a Google spamre vonatkozó irányelveit, így fontos, hogy ezeket figyelembe vegyük és úgy használjuk fel a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket, hogy a generált tartalmakat ellenőrizzük és kiegészítjük a saját tudásunkkal szakértelmünkkel.

Ez azért fontos, mert a Google szemében az egyik és talán legfontosabb szempont a szakértelem, hitelesség és megbízhatóság kérdése, hiszen olyan oldalakat szeretne listázni a felhasználók kereséseire, amik biztonságosak és tényleg valós, értékes információt tartalmaznak. 

Erre a Google az E-E-A-T (Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness) rövidítést használja, ami magyarul tapasztalatot, szakértelmet, hitelességet és megbízhatóságot jelent.

google-eeat

Hogyan felelhetsz meg az E-E-A-T irányoknak?

Törekedj arra, hogy minél szakmaibb, relevánsabb információt adj, oszd meg a saját tapasztalataidat, jelöld meg bátran a szerzőket, használj a piacodra jellemző szakszavakat (ugyanakkor maradj érthető) és hivatkozz nyugodtan szakmai forrásokra! Ezzel könnyedén elérheted, hogy a Google szemében is értékes tartalmakat készíts.

SEO területek, melyben kérheted a mesterséges intelligencia segítségét

Az elmúlt években több mesterséges intelligencia alapú SEO eszközt hoztak létre a vállalkozások segítésére, melyeket szerintünk is érdemes kipróbálni.

Egy webáruház esetén az alábbi területeken tud segíteni az AI a SEO-ban:

  • Kulcsszókutatás
  • Meta leírások készítése
  • Termék és kategória leírások generálása
  • Blog tartalmak írása
  • GYIK

A következőkben részletesen áttekintjük, hogy hogyan használhatod a ChatGPT-t Shoprenteres webáruházad keresőoptimalizálásában.

Mielőtt azonban belevágnál a szövegek gyártásába az AI segítségével, fontos kiemelni azt, hogy először rendbe kell tenned a webshopod SEO szempontból!

Erre a legjobb eszköz az, ha egy SEO elemzéssel feltárod az esetleges hibákat, majd kijavítod azokat. Ennek az elemzésnek a kulcsszó kutatás is az eleme kell, hogy legyen, hiszen fontos, hogy meghatározd a számodra legfontosabb kulcsszavakat, majd ezekre odafigyelve készíts tartalmakat.

Kulcsszókutatás

Az AI számos módon tud segíteni a kulcsszókutatásban:

  1. Segíthet olyan kulcsszavak megtalálásában, amelyek relevánsak lehetnek az adott témához vagy iparághoz. Mivel képes az internetes trendeket figyelni és azonosítani, segíthet az aktuális és felkapott kulcsszavak megtalálásában, amire te magadtól nem is gondolnál. Ezáltal összehangolhatod a tartalmakat az aktuális trendekkel.
  2. Az AI képes csoportosítani a kulcsszavakat különböző témakörök szerint, amely segíthet a tartalom strukturálásában és az organikus keresési eredmények javításában. 
  3. Méréseket és adatelemzést végezhet a kulcsszavak teljesítményéről, azaz, hogy az egyes kulcsszavak milyen arányban hoznak látogatókat az adott weboldalra. Ezáltal Te megtudod, hogy melyekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a szövegírás, linképítés során.

Az AI által támogatott kulcsszókutatás lehetőséget teremt arra, hogy a vállalkozások hatékonyabban és pontosabban válogassák meg kulcsszavaikat, ezáltal növelve az organikus forgalmat és javítva a weboldalak keresési eredményeit. Ennek ellenére a Google Search Console használata nagyon fontos, sőt, elengedhetetlen a keresőoptimalizálásban.

Metaleírások generálása

A metaadatok (metacím, metaleírás) azért fontosak, mert jelentős szerepet játszanak a keresőmotorokban való rangsorolásban és a felhasználók számára nyújtott információban. Sajnos azonban mégis nagyon sok webáruháznál tapasztaljuk, hogy ezek nincsenek vagy rosszul vannak kitöltve.

Miért fontos, hogy megadjuk a metaadatokat?

Amikor a keresőmotorok értékelik és indexelik az oldalakat, ezeket az adatokat jelenítik majd meg az eredmények között a keresési eredmények oldalán. 

A felhasználók számára ezek a metaadatok határozzák meg az első benyomást, amit az oldalról kapnak a keresési eredmények között. Az itt feltüntetett információk ösztönzik majd őt a kattintásra. Nagyon fontos, hogy releváns legyen, ne ígérjünk benne olyat, amivel kattintás után nem találkozik a látogató az oldalon, mert ezzel csak ártunk webáruházunk megítélésének.

Keresőoptimalizáció és Analitika bejegyzésünkben megtalálhatod a metaadatok legfontosabb kritériumait, amelyek segítséget nyújtanak számodra ezek beállításában. Fontos, hogy minden oldalnál vedd ezeket figyelembe, kezdve a webáruház főoldalától egészen a termékoldalakig, szöveges tartalmakig.

Ha pedig segítségedre van szükséged, hogy hogyan érdemes ezeket a leírásokat megfogalmazni, kérd bátran a ChatGPT segítségét! Az AI segíthet a megfelelő kulcsszóhasználatban a metaleírásokban, ami javíthatja a webáruház SEO eredményét.

Hogy a metaadatok megfelelően vannak-e beállítva a webáruházadban, azt szintén kiderítheted egy átfogó SEO elemzéssel.

Szövegírás AI segítségével a Shoprenterben

Mi is hiszünk a mesterséges intelligencia erejében, ezért a ChatGPT megjelenését követően – a bérelhető webáruház rendszerek közül elsőként – integráltuk is a Shoprenter rendszerébe.

A Shoprenterben az AI funkciókat a “gpt-3.5-turbo” modell szolgáltatja, aminek segítségével automatikusan generálhatsz leírásokat a webáruházad több pontján is. Segítségükkel gyorsíthatod termékfeltöltési és marketing folyamataidat időt és pénzt spórolva.

Kategória leírások generálása

A webshopok életében az egyik legfontosabb oldal SEO szempontból a kategória oldal, ahol az adott kategóriába tartozó termékek listája látható. 

Mivel ez egy lista oldal, a Google számára is nehezen értelmezhető az oldal célja. Viszont segíthetünk neki az értelmezésben úgy, hogy a terméklista fölé és alá kategória leírásokat készítünk. 

Nagyon fontos, hogy ezek a leírások is SEO szempontok szerint íródjanak, tehát:

  • az adott kategória oldalhoz tartozó legfontosabb kulcsszavakat tartalmazzák (legalább 1-2%-ban)
  • kategória oldalon a lista felett 500-600 karakter, a lista alatt 1500-2000 karakter terjedelemben íródjanak
  • egybefüggő mondatok legyenek, értékes információt adjanak a látogatónak

Köszönhetően az integrációnak, már közvetlenül a Shoprenter admin felületén a Kategória beállításaiban pár kattintással lehetőséged van kategória leírásokat előállítani:

A generálás előtt megadhatjuk a kulcsszavakat, amelyeket szeretnénk használni a leírásban és további instrukciókat (prompt) adhatunk a megfogalmazást illetően. Ezek az információk segítenek az AI-nak, hogy minél inkább nekünk tetsző leírás születhessen.

Prompt javaslatok:

  • Készíts egy maximum 1500 karakteres leírást az [XLMOTO motoros táskák] kategóriához. A leírás SEO szempontok figyelembevételével, tegező hangnemben íródjon.
  • Kiegészíthetjük a parancsot azzal is, hogy milyen hangulatú megfogalmazást szeretnénk.
    Pl: Készíts egy maximum 1500 karakteres leírást az [XLMOTO motoros táskák] kategóriához. A leírás SEO szempontok figyelembevételével, tegező hangnemben íródjon és életérzést adjon át.
    Sőt, akár tippeket is adhatunk neki, hogy szerepeljenek benne az adott kulcsszavak, márkák, érvek és pozitív tulajdonságok, stb.

Nekünk az a tapasztalatunk, hogy magyar nyelven nem mindig kapunk 100%-os eredményeket, ezért érdemes a generált tartalmakat átolvasni és szükség esetén javítani, kiegészíteni a saját ismeretekkel.

Termék leírások generálása

Ha van olyan terméked, amihez nincs leírásod vagy szeretnél eltérni a konkurens webáruházak, esetleg a gyártók előírásaitól egyedibb, hasznosabb szövegekkel, szintén segítségül hívhatod a ChatGPT-t. Az integráció a Shoprenter termék szerkesztő menüjében is helyet kapott, így rövid és hosszú ismertetőt is generálhatsz termékeidhez az AI segítségével.

“Egyszerűen fantasztikus, hogy bekerült a ChatGPT és kulcsszavak! El sem tudom mondani mennyire megkönnyíti a termékleírást rengeteg időt spórolva meg! Nagyon Köszönöm Szuper! Imádooom!”

Rádó Szilvia, heelselit.hu

A termék leírások generálásánál is is figyelj a SEO szempontokra:

  • Használd a megfelelő kulcsszavakat 1-2%-ban a leírásokban.
  • Rövid leírás esetén 50-500 karakterszámú szöveget, míg hosszú leírás esetén kb. 1500-2000 karakter hosszú szöveget használj.
    Ez nem aranyszabály, érdemes figyelembe venni azt, hogyan jelenik meg az adott szöveg a termékoldalon. Ha a rövid leírást túl hosszúnak ítéljük, rövidíthetünk azon.
  • Egybefüggő, értelmes mondatok legyenek, melyek értékes információt adnak a látogatónak, segítve a vásárlási döntés meghozatalát.

Prompt javaslatok:

  • Készíts egy maximum 500 karakteres leírást az [XLMOTO 150 literes nagy motoros utazótáska] termékhez. A leírás SEO szempontok figyelembevételével, tegező hangnemben íródjon.
  • Készíts egy maximum 1500 karakteres leírást az [XLMOTO 150 literes nagy motoros utazótáska] termékhez. A leírás SEO szempontok figyelembevételével, tegező hangnemben íródjon és térjen ki a termék előnyeire.
    Itt is érvényes, hogy adhatunk további tippeket neki, hogy szerepeljenek benne az adott kulcsszavak, márkák, érvek és pozitív tulajdonságok, stb.

Ellenőrizd a leírásokat, javítsd az esetleges hibákat, hiszen az AI hibázhat!

Blog tartalmak készítése

Azt már eddig is biztosan tudtad, hogy SEO szempontból a szövegek nagyon fontos részei egy webáruháznak. Hogy folyamatosan bővítsd a webáruházad releváns, megbízható és értékes tartalmakkal, tele a legfontosabb kulcsszavaiddal, akkor a kategória- és termékoldalak szövegezésén felül, a SEO szempontok szerint megírt blogszövegek segíthetnek.

Miért előnyös egy webáruházban a blog?

  • alátámasztja a szakértelmed a témában
  • segít a vásárlóidnak döntést hozni
  • csökkenti az esetleges kérdések feltevését (ügyfélszolgálat dolgát könnyíti)
  • megalapozza a bizalmat
  • több lesz az oldalon töltött idő
  • a Google és a vásárlóid szemében is egyértelművé válik, miről szól az oldalad, a vállalkozásod
  • ezzel tudod a leginkább erősíteni 1-1 kulcsszóra a pozíciód
  • el tudsz helyezni benne belső linkeket, amik akár termékekre vagy másik blogcikkre mutatnak

Sajnos nagyon sok webáruház nem használja ki a blog nyújtotta előnyöket. Ha Te is ebbe a csoportba tartozol, érdemes lenne időt fektetni a blogolásra. Hogy ez kevesebb energiát és időt vegyen el a vállalkozás működtetésére szánt értékes idődből, két megoldást is javaslunk a számodra:

  1. Próbáld ki a Shoprenter ChatGPT integrációt a Szöveges tartalmak menüpontban és generálj percek alatt egy kulcsszóra optimalizált bejegyzést, melyet már csak ellenőrizni, javítani és esetlegesen kiegészíteni kell. Hidd el, sok időt spórolhatsz, ha segítségül hívod a mesterséges intelligenciát a “tartalom gyártásban”.
  2. Azonban, ha az idődet mégsem szeretnéd tartalom gyártásra áldozni, szervezd ki a szövegírást! Ebben csapatunk is segíteni tud Neked a SEO szolgáltatásunk keretében.

A blogcikkeket is érdemes egy előre összeállított stratégia mentén készíteni. Javaslataink szerint a blogcikkek mindig a legfontosabb kulcsszavaidra készüljenek és kb. 2000 – 5000 karakter terjedelemben íródjanak.

Prompt javaslat: Írj egy kb. 2000 karakteres cikket a [motoros kesztyűkről és azok előnyeiről]. A cikk SEO szempontok figyelembevételével íródjon, tegező hangnemben.

Kiváltja-e az AI a SEO szakemberek munkáját?

Bár az AI nagyon erős eszköz a SEO területén, a szaktudás és emberi tapasztalat nélkülözhetetlen az AI által generált adatok megfelelő értelmezéséhez, a stratégia kialakításához és a folyamatos optimalizáláshoz a legjobb eredmények elérése érdekében. 

Az AI adatokat generál és elemzéseket végez, de ezeknek az adatoknak az értelmezése és a stratégia kialakítása továbbra is az emberi tapasztalat és szakértelem területe.

Szakember mellett pedig Te, mint a webáruház tulajdonosa is fontos szerepet töltesz be a SEO eredményességében, hiszen a forgalmazott termékeket és a vásárlóid igényeit Te ismered a legjobban, tehát mindenképp szükség lesz a tapasztalataidra és a szakértelmedre, hogy a tartalmaid egyedülállók és hasznosak legyenek.

Bízunk abban, hogy cikkünk segít majd webáruházad SEO-jának javításában az AI eszközeivel karöltve. Ne feledd el azonban, hogy mielőtt belevágsz a tartalomgyártásba, tárd fel webáruházad SEO hibáit, hogy ki tudd azokat javítani és erős alapokra építsd a tartalmakat! Kérj szakértőinktől egy ingyenes helyzetfelmérést és javítsunk együtt webshopod keresőoptimalizációján!

A szerzőről:

Engi Laura
Engi Laura
Online marketer – Shoprenter
Laura a Shoprenter marketing csapatának tagja. Az online marketing és az e-kereskedelemi trendek már 2016 óta szerves részét képezik a mindennapjainak. Célja, hogy átadja az évek során megszerzett tudását és tapasztalatait a fejlődni és növekedni vágyó e-kereskedőknek.
 

A társszerzőről:

Nagy Szabina
Nagy Szabina
Traffic Business Manager – Shoprenter
Szabina a Shoprenter SEO csapatának vezetője. Célja, hogy a webáruházad minél több minőségi organikus látogatót szerezzen a keresőkből, így téve hatékonyabbá az online kommunikációd. Mindez ma már elengedhetetlen egy webáruház életében, így szívből reméli, hogy hamarosan téged is sikeres ügyfeleink között köszönthet.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Jövedelmező vállalkozás ötletek Magyarországon (2024)

Vállalkozni szeretnél, de még nem tudod eldönteni, hogy mibe is vágj bele? Cikkünkben megmutatjuk, ...Elolvasom

Close