Webáruházat nyitni ma már bárki könnyen tud, de ez csak a sokadik lépés a sikeres online üzlet létrehozásában. Mindezt biztosan megelőzi annak eldöntése, hogy mivel is érdemes kereskedni a webshopunkban.
Ez már önmagában is hosszas tervezést igényel, hiszen ezen áll vagy bukik a boltunk sorsa.
Lehet bármilyen jó a marketingünk vagy a webáruházunk, ha nem jó a termék és nincs rá kereslet, nem leszünk sikeresek.
De vajon mire van kereslet Magyarországon?
Ha a már meglévő termékünkkel szeretnénk webáruházat indítani, akkor előnyben vagyunk, ugyanakkor ha most próbáljuk kitalálni, hogy mit értékesítenénk szívesen, akkor már nehezebb a helyzet.
Fontos, hogy mielőtt belevágunk, alapos kutatást végezzünk és legyünk tisztában az aktuális trendekkel.
Cikkünkben összegyűjtöttük számodra azokat a legkeresettebb termékeket és termékkategóriákat, amelyek remek online vállalkozás ötletek 2023-ra, azaz webshop ötletként is szolgálhatnak.
Nagy Webáruház Felmérés
A Nagy Webáruház Felmérés adatai szerint az utóbbi évben az alábbi területek teljesítettek a legjobban:
- Otthon, kert (24%)
– Barkács és kert
– Lakberendezés - Ruházat-sport és divat-kiegészítők (24%)
– Ruházat, sportruházat - Játék és kultúra (22%)
– Játék, ajándék - Szépség és egészség (16%)
- Napi fogyasztási cikkek (FMCG) (10%)
Ahogy az elmúlt év statisztikáiból is látszódik, a divat-ruházat még mindig az egyik legdinamikusabban fejlődő e-kereskedelmi kategória.
Szívesen indítanál webáruházat ebben a termékkörben? A Shoprenternél erre is van lehetőséged, ahol termékkörökre szabott design témák segítségével és a legkorszerűbb funkciókkal értékesítheted termékeidet.
Divat webáruházat indítokMi a trendi a Google szerint?
Amellett, hogy a címben szereplő kérdésre rákereshetünk közvetlenül is a Google-ben (ezt érdemes angolul is megtenni), van egy biztosabb módja is annak kiderítésére, hogy mit érdemes egy online webshopban értékesítenünk 2023-ban.
A Google tudja talán az egyik legpontosabb választ adni a kérdésünkre. Hiszen mi másból tudnánk pontosabb adatot kapni arról, hogy mi érdekli a vásárlókat, mint hogy kutatás végzünk, mi iránt érdeklődnek a legjobban?
A Google Trends nagy segítségünkre lehet, hogy az elmúlt egy évben milyen webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon.
Az ingyenes trendjelző eszköz használatával megvizsgálhatjuk:
- új termékötleteket
- új webshop ötleteket
- adott kifejezéseket időszakos bontásban
Az elmúlt egy évben az alábbi webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon:
- cipő webáruház
- bútor webáruház
- játék webáruház
- horgász webáruház
- függöny webáruház
- autóalkatrész webáruház
- női cipő alkatrész
A közösségi média ereje
Érdemes azt is figyelembe vennünk, hogy milyen termékek felkapottak a közösségi médiumokban, mit népszerűsítenek az influencerek, illetve ezeket a termékeket pontosan melyik csatornán keresztül promotálják (TikTok, Instagram, Facebook, YouTube stb.).
A csatornának azért van jelentősége, mert a webáruház elindítása után nekünk is ezeken a felületeken érdemes elkezdenünk a termékeink hirdetését.
A Nagy Webáruház Felmérés adatai alapján érdemes továbbra is nagy fókuszt helyeznünk a közösségi média csatornákra, a megkérdezett e-kereskedők 89%-a részesíti továbbra is előnyben ezeket a csatornákat.
Ezen belül egyre nagyobb és nagyobb érdeklődés övezi a TikTok-ot, amely mostmár az e-kereskedők között is népszerűvé vált, így ezt a csatornát se hagyjuk ki, amikor ötleteket gyűjtünk.
Továbbá, a tavalyi amerikai trendeket is érdemes figyelni és abból inspirálódni, hiszen ezek népszerűvé válhatnak a magyar piacon is. Ebből kifolyólag az alábbi termékkategóriákat tudjuk ajánlani:
- Elektromos szerszámok kiegészítői
- Kutyajátékok
- Jelmez cipők
- Laptop akkumulátorok
- Feles poharak
- Védőhuzatok
- Fali lemezek és burkolatok
- Baba rugdalózók
- Függöny és drapéria gyűrűk
- Szekrény gombok és fogantyúk
- Óratartozékok
- Termosz poharak
- Modellvasút készletek
- Feliratozott dekorképek
- Esküvői ruhák
- Asztali futók
- Gépjármű alkatrészek
Nyereséges webáruház ötletek listája
A DropShipLifestyle.com összegyűjtött 10 olyan niche termékötletet, amelyek nyereségesek az online piacon:
- Óvodai szobabútor szett
- Kempingfelszerelés
- Autóalkatrészek
- Mosó szolgáltatások
- Alternatív energiaforrások értékesítése
- Otthoni növénytermesztés
- Pizzasütők
- Légvárak
- Teleszkópok
- Állítható ágyak
Ha nem elég meggyőző ez a lista számodra, vagy nem találod közte a hozzád leginkább passzoló termékkört, akkor kérd bátran a Targeter segítségét és végezd el a PRO kurzust, amelyben elsajátíthatod a webshop indításához szükséges alapokat.
Ha már megvan a termékötleted, akkor nincs más hátra, mint elindítanod online vállalkozásodat. A Shoprenternél maximálisan támogatunk téged, rendszerünket 14 napig ingyenesen kipróbálhatod!
Vállalkozási ötletek: Milyen vállalkozást érdemes indítani 2023-ban?
Ha már van elképzelésünk arról, hogy mit is szeretnénk árulni a neten, érdemes az alábbi 3 kérdést feltenni magunknak:
- Van rá vásárlói igény?
- Minimális költséggel és egyszerűen elindítható?
- Elég profitot tudunk termelni vele?
Ha mindegyik kérdésre „igen” a válasz, akkor nagyobb esélyünk van arra, hogy sikeres vállalkozást indítsunk. Fontos, hogy végezzünk piackutatást és készítsünk üzleti tervet, mielőtt befektetnénk a pénzünket és energiánkat bármilyen projektbe.
A TACIT Project összegyűjtött néhány példát, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak. Ezeket végig olvasva, még több ötletet gyűjthetünk.
- Prémium mobiltelefon kiegészítők
- Active wear és athleisure ruházat
- Full funnel marketingkivitelező
- Detox tea
- Koreai kozmetikumok
- Unikornis bolt
- Fogfehérítő krémek
- Divatkiegészítők
- Jóga webshop
- Kávé webshop
- Karrier coaching
- Lokális marketing
- Superfood táplálékkiegészítők
- Napszemüveg és óra webshop
- Talpbetét magassarkúhoz
- Ajándékbolt
- Chatbot építés klienseknek
- Alakformáló ruházat
- Kreatív lakberendezési cikkek
- Slim pénztárca/táska
- Angol oktatás/személyi edzés
- Túra/biciklis webshop
- Kutyás webshop
- Sales coach
- Biotermékek/natúrkozmetikumok
- Baba-mama webshop
- Szoftver konzultáció
- Hajápolás
- Táplálkozási tanácsadó
- Férfi divatkiegészítők
Top termékkereső eszközök
Ha a fentiek egyike sem passzol az elképzelésünkhöz, akkor érdemes lesz saját magunknak utánajárnunk azoknak a termékeknek, amelyeket érdemes forgalmazni 2023-ban. Ehhez a következő eszközöket javasoljuk iránymutatónak:
1. Google
“A Google a barátunk!” – tartja a mondás, ami nem is lehetne igazabb napjainkban. Szinte mindent megtalálunk a keresőben, amit csak szeretnénk, legyen szó ókori történelmi adatokról, trendi vegán receptekről vagy akár üzleti tanácsokról.
Természetesen, a Google sem tudhatja 100%-osan a választ a “Mit érdemes árulni az interneten?” kérdésre, azonban, ha a megfelelő kulcsszavakkal keresünk rá a trendtermékekre, akkor olyan statisztikákra is bukkanhatunk, amelyek eldönthetik a jövőbeli vállalkozásunk sorsát.
Tipp 1: egy új böngészőben vagy inkognitó módban nyissuk meg a Google.com-ot és angolul keressünk rá arra, hogy “What to sell online in 2023” – a linkre kattintva ezt már meg is tettük helyetted. Ezt követően már nem csupán magyar nyelven írt ötletekből inspirálódhatunk, hanem a világ bármely tájáról gyűjthetünk össze ötleteket.
Tipp 2: Érdemes a reklámblokkolókat kikapcsolni, mert a hirdetések szintén hasznos információkkal szolgálhatnak, ha a megfelelő módon tekintünk rájuk.
Ahogy fentebb említettünk, a Google Trends eszköz kifejezetten nagy hasznodra lehet a keresésben.
2. Webshop figyelők
Ezeken az oldalakon megtudhatod, hogy melyek a legnépszerűbb webáruházak egyes kategóriákban és sok olyan értékes információt gyűjthetsz össze, amelyek segítségedre lehetnek a döntésben.
Az Xpareto vagy a Trendhunter olyan online webáruház gyűjtőoldalak, amelyek óriási adatbázissal rendelkeznek az amerikai piacot illetően.
Legyen szó trend termékekről vagy a látogatók számáról, minden szükséges információ elénk tárul ahhoz, hogy megbecsüljük az egyes webáruházakban rejlő potenciált.
Érdemes több iparágat is megvizsgálnunk és az adatok alapján összehasonlítanunk a webshopokat egy táblázatkezelő szoftverben. A piacvezető webáruházat megismerve így nemcsak termékötletekhez jutunk, hanem a webáruház megjelenésével kapcsolatban is inspirálódhatunk.
3. Online piacterek
Mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki rendszeresen rendel eBay-ről, AliExpress-ről vagy az Amazon-ról.
Ezeken az oldalakon C2C, azaz Customer-to-Customer típusú értékesítéseket is bonyolítanak. Óriási piacterüknek és termékkörüknek köszönhetően a világ legnagyobb e-kereskedelmi oldalairól beszélünk, amelyek piackutatási szempontból számunkra is hasznosak lehetnek.
A rendelések számát, a bestseller termékeket és a vásárlói visszajelzéseket is megtekinthetjük, amelyek egytől-egyig rendkívül hasznosak lehetnek számunkra egy új webáruház indítását megelőzően.
Mindemellett, ezek az oldalak nemcsak a C2C, hanem már a B2B értékesítést is lehetővé teszik, így akár vállalkozásként is vásárolhatunk értékesítési célra termékeket.
Előfizetéses modell
Külföldön már bejáratott üzleti modellről van szó, amely még csak elenyésző mennyiségben van jelen a magyar piacon.
Mi lényege az előfizetéses modellnek?
A webáruház egy előfizetés keretében kínálja a termékét 3, 6 hónapos vagy akár 1-2 éves periódusra. Kezdetben ez kizárólag szolgáltatásoknál működött, de egyre több lépnek be a piacra termékekkel is.
Ebben az értékesítési modellben a webshopok az előfizetésért cserébe termékekből összeállított csomagot vagy akár egy meglepetéscsomagot küldenek. A modell jellemzően olyan termékköröknél működik jól, mint pl. a kozmetikumok, vagy kisállat termékkör.
Az előfizetéses modellnek több előnye van, hiszen rendszeres bevételt jelent a webáruház tulajdonosnak, alacsonyabb marketing költséggel jár, hiszen a fókusz inkább az előfizetők megtartásán van, továbbá a szállítási feltételek is jobban paraméterezhetők a modell segítségével.
Hátránya viszont, hogy teljes mértékben termékfüggő. Az előfizetéses webshop egyszerűen nem alkalmazható minden terméktípusra, ráadásul sokkal több szervezési, logisztikai és ügyfélszolgálati munkával jár.
Néhány hazai példa:
Egyéb webshop ötletek
Ha teljes mértékben a statisztikákra bíznánk, hogy milyen boltot érdemes nyitni 2023-ban, akkor a Shopify egyik összesítő cikke alapján a következő szoftvereket és oldalakat tudjuk javasolni webáruház termékötletek kutatásához:
- Online vásárlói trendek – Trendwatching, PSFK
- Iparági vezetők – FollowerWonk, AllTop
- Trend termékek – AHALife, GearMoose, Werd
- Közösségi oldalakon megjelenő termékek – Wanelo, Wishlistr
- B2B nagykereskedelmi webáruházak – Alibaba, Oberlo
- Marketplacek – eBay, Amazon, AliExpress, Webshippy
- Közösségi oldalak, csoportok – TikTok, Pinterest, Facebook, Instagram, Houzz, MapMyFitness
Összegzés: Milyen webshopot nyissak?
Összesítve a kutatásokat, bátran kijelenthetjük, hogy a különböző lakberendezéshez, barkácsoláshoz, fenntartható életmódhoz alternatív megoldásokat biztosító termékekkel (pl. energiatakarékos eszközök), valamint ruházati és kozmetikai termékekkel jó esélyeink lehetnek, tehát ezek a legjobb üzleti lehetőségek 2023-ra.
Divat webáruházat indítokMár csak az a kérdés, hogyan vágjunk bele és építsünk fel egy sikeres, pénztermelő online vállalkozást?
Emiatt sem kell aggódnod! A Hogyan Indíts Webáruházat ingyenes online előadás alatt Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója 1 órán keresztül részletesen bemutatja azokat a területeket, amelyre egy e-kereskedőnek szüksége van webáruház indításakor:
- Mennyi munkával és pénzzel jár egy webáruház működtetése hosszú távon?
- Milyen fizetési és szállítási módok működnek ma Magyarországon?
- Milyen jogi kötelezettségeknek kell megfelelni?
- Mennyibe kerül egy webáruház?
Emellett még számos fontos kérdésre megkaphatod a választ. Kattints ide a jelentkezéshez, a regisztráció után azonnal hozzáférsz az előadás anyagához!
A cikket folyamatosan frissítjük.