Trendek Webáruház indítás

Webshop ötletek – Mivel érdemes kereskedni 2024-ben?

8 perc olvasási idő

Webáruházat nyitni ma már bárki könnyen tud, de ez csak a sokadik lépés a sikeres online üzlet létrehozásában. Mindezt biztosan megelőzi annak eldöntése, hogy mivel is érdemes kereskedni a webshopunkban.

Ez már önmagában is hosszas tervezést igényel, hiszen ezen áll vagy bukik a boltunk sorsa.

Lehet bármilyen jó a marketingünk vagy a webáruházunk, ha nem jó a termék és nincs rá kereslet, nem leszünk sikeresek.

De vajon mire van kereslet Magyarországon?

Ha a már meglévő termékünkkel szeretnénk webáruházat indítani, akkor előnyben vagyunk, ugyanakkor ha most próbáljuk kitalálni, hogy mit értékesítenénk szívesen, akkor már nehezebb a helyzet.

Fontos, hogy mielőtt belevágunk, alapos kutatást végezzünk és legyünk tisztában az aktuális trendekkel.

Cikkünkben összegyűjtöttük számodra azokat a legkeresettebb termékeket és termékkategóriákat, amelyek remek online vállalkozás ötletek 2024-re, azaz webshop ötletként is szolgálhatnak.

Nagy Webáruház Felmérés

Nagy Webáruház Felmérés adatai szerint 2022. évben az alábbi területek teljesítettek a legjobban:

  1. Otthon, kert (24%)
    Barkács és kert
    – Lakberendezés
  2. Ruházat-sport és divat-kiegészítők (24%)
    – Ruházat, sportruházat
  3. Játék és kultúra (22%) 
    – Játék, ajándék
  4. Szépség és egészség (16%)
  5. Napi fogyasztási cikkek (FMCG) (10%)

Nagy Webáruház Felmérés 2022

Ahogy az elmúlt év statisztikáiból is látszódik, a divat-ruházat még mindig az egyik legdinamikusabban fejlődő e-kereskedelmi kategória.

Szívesen indítanál webáruházat ebben a termékkörben? A Shoprenternél  lehetőséged van reszponzív design témák segítségével és a legkorszerűbb funkciókkal értékesíteni termékeidet. Tekintsd meg a design témáink bemutató oldalait és demo webáruházait, majd válaszd ki az online webáruházad termékköréhez leginkább illő megjelenést!

Webáruház design témák

Mi a trendi a Google szerint?

Amellett, hogy a címben szereplő kérdésre rákereshetünk közvetlenül is a Google-ben (ezt érdemes angolul is megtenni), van egy biztosabb módja is annak kiderítésére, hogy mit érdemes egy online webshopban értékesítenünk 2024-ben.

Online vállalkozás ötletek 2023

A Google tudja talán az egyik legpontosabb választ adni a kérdésünkre. Hiszen mi másból tudnánk pontosabb adatot kapni arról, hogy mi érdekli a vásárlókat, mint hogy kutatás végzünk, mi iránt érdeklődnek a legjobban?

Google Trends nagy segítségünkre lehet, hogy az elmúlt egy évben milyen webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon.

Az ingyenes trendjelző eszköz használatával megvizsgálhatjuk:

  • új termékötleteket
  • új webshop ötleteket
  • adott kifejezéseket időszakos bontásban

Az elmúlt egy évben az alábbi webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon:

  • Kézimunka: kötés, horgolás, hímzés webáruház
  • Elektronikai eszközök webáruház
  • Ruházat webáruház
  • Vegyes kütyük webáruház
  • Kutyatáp webáruház

A közösségi média ereje

Érdemes azt is figyelembe vennünk, hogy milyen termékek felkapottak a közösségi médiumokban, mit népszerűsítenek az influencerek, illetve ezeket a termékeket pontosan melyik csatornán keresztül promotálják (TikTok, Instagram, Facebook, YouTube stb.).

A csatornának azért van jelentősége, mert a webáruház elindítása után nekünk is ezeken a felületeken érdemes elkezdenünk a termékeink hirdetését.

A Nagy Webáruház Felmérés adatai alapján érdemes továbbra is nagy fókuszt helyeznünk a közösségi média csatornákra, a megkérdezett e-kereskedők 89%-a részesíti továbbra is előnyben ezeket a csatornákat.

Ezen belül egyre nagyobb és nagyobb érdeklődés övezi a TikTok-ot, amely mostmár az e-kereskedők között is népszerűvé vált, így ezt a csatornát se hagyjuk ki, amikor ötleteket gyűjtünk.

Továbbá, az amerikai trendeket is érdemes figyelni és abból inspirálódni, hiszen ezek népszerűvé válhatnak a magyar piacon is. Ebből kifolyólag az alábbi termékkategóriákat tudjuk ajánlani:

  1. Elektromos szerszámok kiegészítői
  2. Kutyajátékok
  3. Jelmez cipők
  4. Laptop akkumulátorok
  5. Feles poharak
  6. Védőhuzatok
  7. Fali lemezek és burkolatok
  8. Baba rugdalózók
  9. Függöny és drapéria gyűrűk
  10. Szekrény gombok és fogantyúk
  11. Óratartozékok
  12. Termosz poharak
  13. Modellvasút készletek
  14. Feliratozott dekorképek
  15. Esküvői ruhák
  16. Asztali futók
  17. Gépjármű alkatrészek

Nyereséges webáruház ötletek listája

A DropShipLifestyle.com összegyűjtött 10 olyan niche termékötletet, amelyek nyereségesek az online piacon:

Mivel érdemes kereskedni

  1. Pedikűr székek
  2. Manikűr asztalok
  3. Jégfürdő medence
  4. Fejlesztő, szenzoros asztal gyerekeknek
  5. Vadászati kellékek: optikák, távcsövek
  6. Gőz asztal, ami melegen tartja az ételt
  7. Szekrényágy, a praktikusság jegyében
  8. Pódium asztal
  9. Gőzzuhany, a szauna szerelmeseinek
  10. Kocsibeálló

Ha nem elég meggyőző ez a lista számodra, vagy nem találod közte a hozzád leginkább passzoló termékkört, akkor kérd bátran a Webshop suli segítségét és végezd el a kurzust, amelyben elsajátíthatod a webshop indításához szükséges alapokat.

Ha már megvan a termékötleted, akkor nincs más hátra, mint elindítanod online vállalkozásodat. A Shoprenternél maximálisan támogatunk téged, rendszerünket 14 napig ingyenesen kipróbálhatod!

Ingyenes webáruház indítása

Vállalkozási ötletek: Milyen vállalkozást érdemes indítani 2024-ben?

Ha már van elképzelésünk arról, hogy mit is szeretnénk árulni a neten, érdemes az alábbi 3 kérdést feltenni magunknak:

  1. Van rá vásárlói igény?
  2. Minimális költséggel és egyszerűen elindítható?
  3. Elég profitot tudunk termelni vele?

Ha mindegyik kérdésre „igen” a válasz, akkor nagyobb esélyünk van arra, hogy sikeres vállalkozást indítsunk. Fontos, hogy végezzünk piackutatást és készítsünk üzleti tervet, mielőtt befektetnénk a pénzünket és energiánkat bármilyen projektbe.

TACIT Project összegyűjtött néhány példát, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak. Ezeket végig olvasva, még több ötletet gyűjthetünk.

  1. Prémium mobiltelefon kiegészítők
  2. Active wear és athleisure ruházat
  3. Full funnel marketingkivitelező
  4. Detox tea
  5. Koreai kozmetikumok
  6. Unikornis bolt
  7. Fogfehérítő krémek
  8. Divatkiegészítők
  9. Jóga webshop
  10. Kávé webshop
  11. Karrier coaching
  12. Lokális marketing
  13. Superfood táplálékkiegészítők
  14. Napszemüveg és óra webshop
  15. Talpbetét magassarkúhoz
  16. Ajándékbolt
  17. Chatbot építés klienseknek
  18. Alakformáló ruházat
  19. Kreatív lakberendezési cikkek
  20. Slim pénztárca/táska
  21. Angol oktatás/személyi edzés
  22. Túra/biciklis webshop
  23. Kutyás webshop
  24. Sales coach
  25. Biotermékek/natúrkozmetikumok
  26. Baba-mama webshop
  27. Szoftver konzultáció
  28. Hajápolás
  29. Táplálkozási tanácsadó
  30. Férfi divatkiegészítők

Top termékkereső eszközök

Ha a fentiek egyike sem passzol az elképzelésünkhöz, akkor érdemes lesz saját magunknak utánajárnunk azoknak a termékeknek, amelyeket érdemes forgalmazni 2024-ben. Ehhez a következő eszközöket javasoljuk iránymutatónak:

1. Google

“A Google a barátunk!” – tartja a mondás, ami nem is lehetne igazabb napjainkban. Szinte mindent megtalálunk a keresőben, amit csak szeretnénk, legyen szó ókori történelmi adatokról, trendi vegán receptekről vagy akár üzleti tanácsokról.

Természetesen, a Google sem tudhatja 100%-osan a választ a “Mit érdemes árulni az interneten?” kérdésre, azonban, ha a megfelelő kulcsszavakkal keresünk rá a trendtermékekre, akkor olyan statisztikákra is bukkanhatunk, amelyek eldönthetik a jövőbeli vállalkozásunk sorsát.

Tipp 1: egy új böngészőben vagy inkognitó módban nyissuk meg a Google.com-ot és angolul keressünk rá arra, hogy “What to sell online in 2024” – a linkre kattintva ezt már meg is tettük helyetted. Ezt követően már nem csupán magyar nyelven írt ötletekből inspirálódhatunk, hanem a világ bármely tájáról gyűjthetünk össze ötleteket.

Tipp 2: Érdemes a reklámblokkolókat kikapcsolni, mert a hirdetések szintén hasznos információkkal szolgálhatnak, ha a megfelelő módon tekintünk rájuk.

Ahogy fentebb említettünk, a Google Trends eszköz kifejezetten nagy hasznodra lehet a keresésben.

2. Webshop figyelők

Ezeken az oldalakon megtudhatod, hogy melyek a legnépszerűbb webáruházak egyes kategóriákban és sok olyan értékes információt gyűjthetsz össze, amelyek segítségedre lehetnek a döntésben.

Az Xpareto vagy a Trendhunter olyan online webáruház gyűjtőoldalak, amelyek óriási adatbázissal rendelkeznek az amerikai piacot illetően.

Legyen szó trend termékekről vagy a látogatók számáról, minden szükséges információ elénk tárul ahhoz, hogy megbecsüljük az egyes webáruházakban rejlő potenciált.

Érdemes több iparágat is megvizsgálnunk és az adatok alapján összehasonlítanunk a webshopokat egy táblázatkezelő szoftverben. A piacvezető webáruházat megismerve így nemcsak termékötletekhez jutunk, hanem a webáruház megjelenésével kapcsolatban is inspirálódhatunk.

3. Online piacterek

Mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki rendszeresen rendel eBay-ről, AliExpress-ről vagy az Amazon-ról.

Ezeken az oldalakon C2C, azaz Customer-to-Customer típusú értékesítéseket is bonyolítanak. Óriási piacterüknek és termékkörüknek köszönhetően a világ legnagyobb e-kereskedelmi oldalairól beszélünk, amelyek piackutatási szempontból számunkra is hasznosak lehetnek.

A rendelések számát, a bestseller termékeket és a vásárlói visszajelzéseket is megtekinthetjük, amelyek egytől-egyig rendkívül hasznosak lehetnek számunkra egy új webáruház indítását megelőzően.

Mindemellett, ezek az oldalak nemcsak a C2C, hanem már a B2B értékesítést is lehetővé teszik, így akár vállalkozásként is vásárolhatunk értékesítési célra termékeket.

Előfizetéses modell

Külföldön már bejáratott üzleti modellről van szó, amely még csak elenyésző mennyiségben van jelen a magyar piacon.

Mi lényege az előfizetéses modellnek?

A webáruház egy előfizetés keretében kínálja a termékét 3, 6 hónapos vagy akár 1-2 éves periódusra. Kezdetben ez kizárólag szolgáltatásoknál működött, de egyre több lépnek be a piacra termékekkel is.

Ebben az értékesítési modellben a webshopok az előfizetésért cserébe termékekből összeállított csomagot vagy akár egy meglepetéscsomagot küldenek. A modell jellemzően olyan termékköröknél működik jól, mint pl. a kozmetikumok, vagy kisállat termékkör.

Az előfizetéses modellnek több előnye van, hiszen rendszeres bevételt jelent a webáruház tulajdonosnak, alacsonyabb marketing költséggel jár, hiszen a fókusz inkább az előfizetők megtartásán van, továbbá a szállítási feltételek is jobban paraméterezhetők a modell segítségével.

Hátránya viszont, hogy teljes mértékben termékfüggő. Az előfizetéses webshop egyszerűen nem alkalmazható minden terméktípusra, ráadásul sokkal több szervezési, logisztikai és ügyfélszolgálati munkával jár.

Milyen webshopot nyissak

Néhány hazai példa:

  1. MyFarm Harta
  2. YourPetBox
  3. Pixibox
  4. Pure Planet Box

Nem tudsz választani a termékötletek közül?

Furán hangozhat elsőre, de napjainkban már nem kell feltétlenül saját termékkel rendelkezned, ahhoz, hogy elindíts egy webáruházat. Viszonylag gyorsan, gyártás nélkül elindulhatsz a webáruházaddal, ha ismered ezeket az alternatív értékesítési lehetőségeket.

2 alternatív értékesítési modell a webáruházad elindításához, amelyet bárki kihasználhat az e-kereskedelmi álmainak megvalósításához.

Dropshipping

A dropshipping fogalma kicsit elhasznált már napjainkban, de továbbra is működik, nem kétség. Ebben az üzleti modellben nem kell készletet tartanod a termékekből, hanem egy dropshipping szolgáltató vagy partner raktárkészletéből árulod a saját platformodon azt a terméket, amit szeretnél.

Amikor megérkezik egy megrendelés, akkor a vásárló a Te webáruházadban vásárolta meg a terméket, azonban a rendelés automatikusan átkerül a dropshipping szolgáltató rendszerébe. Innentől kezdve már ők végzik a csomagolást, szállítást és készletezést. A számlázás szolgáltató függő, a legnagyobb feladatod a marketing és az ügyfélkapcsolat kezelése lesz.

Külföldi és hazai piacon is találsz több olyan dropshipping szolgáltatót, aki saját raktárkészletet kínál továbbértékesítésre is, de akár online jelenléttel nem rendelkező nagykerekkel is leszerződhetsz. Az utóbbi esetén nem árt egy jó fejlesztő, vagy egy jó pár Shoprenter fejlesztői nap

Dropshipping előnyei:

  • Kezdeti költségek: Nem kell egy vagyonért termékeket beszerezned és raktároznod.
  • Készletkezelés: Nem kell foglalkoznod az áruk készletezésével vagy szállításával.
  • Gyors és egyszerű: Néhány kattintással bővítheted vagy változtathatod a termékkínálatodat.

Dropshipping hátrányai:

  • Kisebb profit: Általában kisebb haszonkulccsal dolgozhatsz, mint saját gyártás esetén. Ezért fontos a marketing költségek megfelelő kontrollálása, ugyanis ha túl magasak, az a profit csökkenését okozhatja.
  • Kisebb kontroll: Ha a beszállítód hibázik, az a Te hírnevedet is csorbítja.
  • Nagy a verseny: Sokan ugyanazt a modellt követik, ugyanazt a terméket árusítják, sokszor hasonló áron, így ki kell tudnod emelkedni a tömegből (marketinggel, szolgáltatással vagy vásárlói élménnyel).

     

     

Affiliate modell

Az affiliate üzleti modell lényege, hogy jutalékot vagy ajánlási díjat kapsz, ha vásárlókat irányítasz a partner felé. A partner lehet bárki, akinek már van meglévő webáruháza vagy szolgáltatása – egy jól működő affiliate rendszerrel.

Jutalékot kapsz minden olyan vásárlás után, amihez a te ajánlásod vezetett. Gyakorlatilag egy közvetítőként működsz a vásárló és az eladó között.

Ebben az egyenletben Te az affiliate tevékenységet végző fél leszel, szóval a feladatot, hogy felkutass olyan vállalkozókat és vállalkozásokat, akik fizetnének azért neked, hogy vásárlókat terelsz feléjük. Nem könnyű feladat, nem árt hozzá néhány 1.000 követő, vagy egy jó minőségű kommunikációs csatorna feliratkozókkal vagy e-mail címekkel.

Affiliate modell előnyei:

  • Széleskörű lehetőségek: Rengeteg márka és webshop kínál partnerprogramot – nem csak a Shoprenter webáruházak, hanem maga a Shoprenter, mint szolgáltató is – így válogathatsz, melyik terméket vagy szolgáltatást szeretnél ajánlani.
  • Nincs raktár, nincs logisztika: Nem kell vele foglalkoznod.
  • Nincs induló költség: Ez egyértelmű. Néhány regisztrációt követően bele is vághatsz az értékesítésbe, azonban a jogi feltételek és fizikai termékek esetén egy induló termékkészlet pénzbe kerülhet. 

Affiliate modell hátrányai:

  • Alacsony jutalékok: Sok esetben az ajánlások után csak kis százalékot kapsz, ezért nagyon sok ajánlásra van szükség ahhoz, hogy komolyabb összeget keress.
  • Nagy konkurencia: Az affiliate marketing esetén a sikered azon áll vagy bukik, hogy milyen terméket ajánlasz, milyen piacon. Van, ahol erős a verseny, van ahol még csupán most éledezik.
  • Korlátozott lehetőségek: Teljes mértékben az adott partnerprogramra vagy szolgáltatásra leszel utalva. Ha változtat a partner a feltételeken, az hatással lesz a jövedelmedre is.
  • Nem a legjobb a megítélése: Sokan az MLM-re asszociálnak az affiliate marketing hallatán. Valahol pont ez az előnye is, mert emiatt kevesen vágnak bele az ajánlási rendszerbe. ?

Példa webáruház az affiliate modellre:

Jó hír, hogy a Shoprenter rendszerében kiváló Affiliate rendszer alakítható ki, amelynek a leírását itt találod.

https://kamutetko.hu/ webáruház influencerekkel és affiliate partnerekkel szerzi a vásárlói egy részét, amelyért cserébe %-os alapon elszámol az affiliate partnereivel. 

Egyéb webshop ötletek

Ha teljes mértékben a statisztikákra bíznánk, hogy milyen boltot érdemes nyitni 2024-ben, akkor a Shopify egyik összesítő cikke alapján a következő szoftvereket és oldalakat tudjuk javasolni webáruház termékötletek kutatásához:

  1. Online vásárlói trendek – Trendwatching, PSFK
  2. Iparági vezetők – FollowerWonk, AllTop 
  3. Trend termékek – AHALife, GearMoose, Werd
  4. Közösségi oldalakon megjelenő termékek – Wanelo, Wishlistr
  5. B2B nagykereskedelmi webáruházak – Alibaba, Oberlo
  6. Marketplacek – eBay, Amazon, AliExpress, Webshippy
  7. Közösségi oldalak, csoportok – TikTok, Pinterest, Facebook, Instagram, Houzz, MapMyFitness

Összegzés: Milyen webshopot nyissak?

Összesítve a kutatásokat, bátran kijelenthetjük, hogy a különböző lakberendezéshez, barkácsoláshoz, fenntartható életmódhoz alternatív megoldásokat biztosító termékekkel (pl. energiatakarékos eszközök), valamint ruházati és kozmetikai termékekkel jó esélyeink lehetnek, tehát ezek a legjobb üzleti lehetőségek 2024-re.

Webáruházat indítok

Már csak az a kérdés, hogyan vágjunk bele és építsünk fel egy sikeres, pénztermelő online vállalkozást?

Emiatt sem kell aggódnod! A Hogyan Indíts Webáruházat ingyenes online előadás alatt Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója 1 órán keresztül részletesen bemutatja azokat a területeket, amelyre egy e-kereskedőnek szüksége van webáruház indításakor:

  • Mennyi munkával és pénzzel jár egy webáruház működtetése hosszú távon?
  • Milyen fizetési és szállítási módok működnek ma Magyarországon?
  • Milyen jogi kötelezettségeknek kell megfelelni?
  • Mennyibe kerül egy webáruház?

Emellett még számos fontos kérdésre megkaphatod a választ. Kattints ide a jelentkezéshez, a regisztráció után azonnal hozzáférsz az előadás anyagához!

Hogyan indíts webáruházat

A cikket folyamatosan frissítjük.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
soe-esettanulmany-2023-komfortszerelveny
60% Google Organic – Egy webáruház 5 éves keresőoptimalizációjának sikere

Egy webáruház sikeréhez kulcsfontosságú az online jelenlét és az online marketing. Az egyik legfontosabb ...Elolvasom

Close