Trendek Webáruház indítás

Webshop ötletek – Mivel érdemes kereskedni 2020-ban?

5 perc olvasási idő Webshop ötletek

Webáruházat nyitni ma már bárki könnyen tud, de ez csak a sokadik lépés a sikeres online üzlet létrehozásában. Mindezt biztosan megelőzi annak eldöntése, hogy mivel is érdemes kereskedni a webshopunkban.

Ez már önmagában is hosszas tervezést igényel, hiszen ezen áll vagy bukik a boltunk sorsa.

Lehet bármilyen jó a marketingünk vagy a webáruházunk, ha nem jó a termék és nincs rá kereslet, nem leszünk sikeresek.

De vajon mire van kereslet Magyarországon?

Ha a már meglévő termékünkkel szeretnénk webáruházat indítani, akkor szerencsésebb helyzetben vagyunk. Ha most próbáljuk kitalálni, akkor már nehezebb a helyzet.

Fontos, hogy alapos kutatást végezzünk és legyünk tisztában az aktuális trendekkel.

Most meg szeretnénk könnyíteni ezt a feladatot, kicsit kutakodtunk és összegyűjtöttük azokat a legkeresettebb termékeket és termékkategóriákat, amelyek remek online vállalkozás ötletek 2020-ra, azaz webshop ötletként is szolgálhatnak.

Webshop ötletek

 

Nagy Webáruház Felmérés

Nagy Webáruház Felmérés adatai szerint az utóbbi évben az alábbi területek teljesítettek a legjobban:

  1. Szolgáltatás
  2. Webpláza
  3. Irodatechnika
  4. Könyv
  5. Autó, motor
  6. Mobiltelefon és tartozékai

A forgalom növekedéséből pedig egyértelműen következtethetünk arra, hogy ezek a termékkategóriák egyre népszerűbbek a neten vásárlók körében.

Ha pedig még tovább megyünk, akkor megállapíthatjuk azt is, hogy feltörekvőben van a napi fogyasztási cikkek, vagy más néven FMCG (Fast Moving Consumer Goods) piaca, amelyek folyamatos újrarendelést igényelnek a mennyiség vagy egyéb szavatossági tényezők miatt.

Mi a trendi a Google szerint?

Amellett, hogy a címben szereplő kérdésre rákereshetünk közvetlenül is a Google-ben (ezt érdemes angolul is megtenni), van egy biztosabb módja is annak kiderítésére, hogy mit érdemes árulnunk 2020-ban.

Online vállalkozás ötletek 2019

A Google tudja talán az egyik legpontosabb választ adni a kérdésünkre. Hiszen mi másból tudnánk pontosabb adatot kapni arra, hogy mi érdekli a vásárlókat, mint hogy megnézzük, mi érdekli őket?

Google Trends szerint az elmúlt egy évben az alábbi webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon:

  1. ruha webáruház
  2. játék webáruház
  3. táska webáruház
  4. bútor webáruház
  5. horgász webáruház
  6. óra webáruház

A közösségi média ereje

Érdemes azt is figyelembe venni, hogy milyen termékek felkapottak a közösségi médiában, mit népszerűsítenek a „celebek”, illetve ezeket a termékeket pontosan melyik csatornán keresztül promotálják (Facebook, Instagram, YouTube stb.).

A csatornának azért van jelentősége, mert a webáruház elindítása után nekünk is ezen a felületen érdemes elkezdenünk a termékeink hirdetését.

Továbbá, a tavalyi amerikai trendeket is érdemes figyelni, ugyanis ezek a termékek már kezdik megvetni a lábukat a hazai piacon. Ebből kifolyólag az alábbi termékkategóriákat tudjuk ajánlani:

  1. Fitnesz ruházat
  2. Minimalista ékszerek
  3. Túraeszközök
  4. Kismama ruhák
  5. Hordozható LED projektorok
  6. Éjszakai maszkok
  7. Sminkecset tisztítók

Nyereséges webáruház ötletek listája

A DropShipLifestyle.com összegyűjtött több mint 237 ötletet, kategorizálva, amelyekről kimutatták, hogy nyereségesek az online piacon.

Mivel érdemes kereskedni

Ebből összegyűjtöttünk egy párat, a teljes lista megismeréséhez viszont meg kell tekintenie egy webináriumot.

Sport:

  1. Lépésszámláló
  2. Trambulin
  3. Hegymászó felszerelés

Konyha:

  1. Borhűtő
  2. Gyümölcsprés
  3. Grillsütő

Iroda:

  1. Konferenciahíváshoz készülék
  2. Testtartást támogató székek
  3. Whiteboard-ok és üvegtáblák

Egészség & Fitnesz:

  1. Boxzsák
  2. Szobabicikli
  3. Otthoni edzőteremhez felszerelés

Vállalkozási ötletek: Milyen vállalkozást érdemes indítani 2020-ban?

Ha már van elképzelésünk arról, hogy mit is szeretnénk árulni a neten, érdemes az alábbi 3 kérdést feltenni magunknak:

  1. Van rá vásárlói igény?
  2. Minimális költséggel és egyszerűen elindítható?
  3. Elég profitot tudunk termelni vele?

Ha mindegyik kérdésre „igen” a válasz, akkor nagyobb esélyünk van arra, hogy sikeres vállalkozást indítsunk. Fontos, hogy végezzünk piackutatást és készítsünk üzleti tervet, mielőtt befektetnénk a pénzünket és energiánkat bármilyen projektbe.

TACIT Project összegyűjtött néhány példát, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak. Ezeket végig olvasva, még több ötletet gyűjthetünk.

  1. Prémium mobiltelefon kiegészítők
  2. Active wear és athleisure ruházat
  3. Gyógyteák
  4. Sminktermékek, kozmetikumok
  5. “Unikornis” bolt (egyetlen témában létrehozott webshop, a termék összes fellelhető típusával)
  6. Fogfehérítő
  7. Táplálékkiegészítők
  8. Kutyaeledel és kiegészítők
  9. Egyedi pólók
  10. Divatkiegészítők (órák, napszemüvegek, karkötők)
  11. Túra és egyéb utazási kiegészítők
  12. Stresszlevezető termékek
  13. Horgász felszerelés
  14. Iszapmaszk és póthaj
  15. Gamer kiegészítők

Top termékkereső eszközök

Ha a fentiek egyike sem passzol az elképzelésünkhöz, akkor érdemes lesz saját magunknak utánajárnunk azoknak a termékeknek, amelyeket érdemes forgalmazni 2020-ban. Ehhez a következő eszközöket javasoljuk iránymutatónak:

1. Google

“A Google a barátunk!” – tartja a mondás, ami nem is lehetne igazabb napjainkban. Szinte mindent megtalálunk a keresőben, amit csak szeretnénk, legyen szó ókori történelmi adatokról, trendi vegán receptekről vagy akár üzleti tanácsokról.

Természetesen, a Google sem egy kristálygömb, amely megválaszolja személyre szólóan a “Mit érdemes árulni az interneten?” kérdést, azonban, ha a megfelelő kulcsszavakkal keresünk rá a trendtermékekre, akkor olyan statisztikákra is bukkanhatunk, amelyek eldöntheti a jövőbeli vállalkozásunk sorsát.

Tipp 1: egy új böngészőben vagy inkognitó módban nyissuk meg a Google.com-ot és angolul keressünk rá arra, hogy “What to sell online in 2020” – a linkre kattintva ezt már meg is tettük Ön helyett. Ezt követően már nem csupán magyar nyelven írt ötletekből inspirálódhatunk, hanem a világ bármely tájáról gyűjthetünk össze ötleteket.

Tipp 2: Érdemes a reklámblokkolókat kikapcsolni, mert a hirdetések szintén hasznos információkkal szolgálhatnak, ha a megfelelő módon tekintünk rájuk.

2. Xpareto

Az Xpareto egy online webáruház gyűjtőoldal, amely óriási adatbázissal rendelkezik az amerikai piacot illetően.

Legyen szó trend termékekről vagy a látogatók számáról, minden szükséges információ elénk tárul ahhoz, hogy megbecsüljük az egyes webáruházakban rejlő potenciálit.

Ha rá tudjuk szánni a megfelelő időt, akkor érdemes több iparágat is megvizsgálni és az adatok alapján összehasonlítani a webshopokat egy táblázatkezelő szoftverben. A piacvezető webáruházat megismerve így nemcsak termékötletekhez jutunk, hanem a webáruház megjelenésével kapcsolatban is inspirálódhatunk.

3. C2C online kereskedelmi oldalak

Mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki rendszeresen rendel Ebay-ről, AliExpress-ről vagy az Amazon-ról.

Ezeken az oldalakon C2C, azaz Customer-to-Customer típusú értékesítéseket is bonyolítanak. Óriási piacterüknek és termékkörüknek köszönhetően a világ legnagyobb e-kereskedelmi oldalairól beszélünk, amelyek piackutatási szempontból számunkra is hasznosak lehetnek.

A rendelések számát, a best seller termékeket és a vásárlói visszajelzéseket is megtekinthetjük, amelyek egytől-egyig rendkívül hasznosak lehetnek számunkra egy új webáruház indítását megelőzően.

Mindemellett, némelyik oldal még B2B értékesítést is lehetővé tesz, így akár vállalkozásként is vásárolhatunk értékesítési célra termékeket.

Előfizetéses modell

Külföldön már bejáratott üzleti modellről van szó, amely még csak elenyésző mennyiségben van jelen a magyar piacon. A lényege, hogy a webáruház egy előfizetés keretében kínálja a termékét 3, 6 hónapos vagy akár 1-2 éves periódusra.

Az előfizetéses modellnek több előnye van, hiszen rendszeres bevételt jelent a webáruház tulajdonosnak, alacsonyabb marketing költséggel jár, hiszen a fókusz inkább az előfizetők megtartásán van, továbbá a szállítási feltételek is jobban paraméterezhetőek a modell segítségével.

Hátránya viszont, hogy teljes mértékben termékfüggő. Az előfizetéses webshop egyszerűen nem alkalmazható minden terméktípusra, ráadásul sokkal több szervezési, logisztikai és ügyfélszolgálati munkával jár.

Milyen webshopot nyissak

Néhány hazai példa:

  1. Neon Ninja Box
  2. Bubble Book
  3. YourPetBox
  4. Pixibox

Egyéb webshop ötletek

Ha viszont teljes mértékben a statisztikákra és az online megjelenésekre bíznánk az értékesített termékeink körét, akkor a Shopify egyik összesítő cikke alapján a következő szoftvereket és oldalakat tudjuk javasolni webáruház termékötletek kutatásához:

  1. Online vásárlói trendek – Trendwatching, Trendhunter, PSFK
  2. Iparági vezetők – FollowerWonk, AllTop 
  3. Trend termékek – AHALife, GearMoose, Werd
  4. Közösségi oldalakon megjelenő termékek – Wishlistr
  5. B2B nagykereskedelmi webáruházak – Alibaba, Oberlo
  6. Közösségi oldalak, csoportok – Facebook, Instagram, Houzz, MapMyFitness

Összegzés: Milyen webshopot nyissak?

Összesítve a kutatásokat, bátran kijelenthetjük, hogy a ruházati termékekkel, elektronikai cikkekkel, kozmetikai termékekkel jó esélyeink lehetnek, tehát ezek a legjobb üzleti lehetőségek 2020-ra.

Már csak az a kérdés, hogyan kezdjünk neki és hogyan fogunk pénzt termelni webáruházunkkal, igaz? 🙂

Hogyan Indítsunk Webáruházat? - webinárium

Emiatt sem kell aggódnia! A Hogyan Indítsunk Webáruházat ingyenes webinárium alatt Kulcsár István Róbert, a ShopRenter vezető tanácsadója 1 órán keresztül részletesen bemutatja azokat a területeket, amelyre egy e-kereskedőnek csak szüksége lehet egy webáruház indításához:

  • Mennyi munkával és pénzzel jár egy webáruház működtetése hosszú távon?
  • Milyen fizetési és szállítási módok működnek ma Magyarországon?
  • Milyen jogi kötelezettségeknek kell megfelelni?
  • Mennyibe kerül egy webáruház?

És még sok más kérdésre is választ fog kapni. Jelentkezzen most!

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
Szervezzük ki a logisztikát egyszerűen! Itt a Webshippy Alkalmazás

A ‘fulfillment’, azaz a kiszervezett webshop-logisztika egy fantasztikus lehetőség minden webáruházzal rendelkező vállalkozás számára. ...Elolvasom

Close