Trendek Webáruház indítás

Webshop ötletek – Mivel érdemes kereskedni 2023-ban?

6 perc olvasási idő

Webáruházat nyitni ma már bárki könnyen tud, de ez csak a sokadik lépés a sikeres online üzlet létrehozásában. Mindezt biztosan megelőzi annak eldöntése, hogy mivel is érdemes kereskedni a webshopunkban.

Ez már önmagában is hosszas tervezést igényel, hiszen ezen áll vagy bukik a boltunk sorsa.

Lehet bármilyen jó a marketingünk vagy a webáruházunk, ha nem jó a termék és nincs rá kereslet, nem leszünk sikeresek.

De vajon mire van kereslet Magyarországon?

Ha a már meglévő termékünkkel szeretnénk webáruházat indítani, akkor előnyben vagyunk, ugyanakkor ha most próbáljuk kitalálni, hogy mit értékesítenénk szívesen, akkor már nehezebb a helyzet.

Fontos, hogy mielőtt belevágunk, alapos kutatást végezzünk és legyünk tisztában az aktuális trendekkel.

Cikkünkben összegyűjtöttük számodra azokat a legkeresettebb termékeket és termékkategóriákat, amelyek remek online vállalkozás ötletek 2023-ra, azaz webshop ötletként is szolgálhatnak.

Nagy Webáruház Felmérés

Nagy Webáruház Felmérés adatai szerint az utóbbi évben az alábbi területek teljesítettek a legjobban:

  1. Otthon, kert (24%)
    Barkács és kert
    – Lakberendezés
  2. Ruházat-sport és divat-kiegészítők (24%)
    – Ruházat, sportruházat
  3. Játék és kultúra (22%) 
    – Játék, ajándék
  4. Szépség és egészség (16%)
  5. Napi fogyasztási cikkek (FMCG) (10%)

Nagy Webáruház Felmérés 2022

Ahogy az elmúlt év statisztikáiból is látszódik, a divat-ruházat még mindig az egyik legdinamikusabban fejlődő e-kereskedelmi kategória.

Szívesen indítanál webáruházat ebben a termékkörben? A Shoprenternél erre is van lehetőséged, ahol termékkörökre szabott design témák segítségével és a legkorszerűbb funkciókkal értékesítheted termékeidet.

Divat webáruházat indítok

Mi a trendi a Google szerint?

Amellett, hogy a címben szereplő kérdésre rákereshetünk közvetlenül is a Google-ben (ezt érdemes angolul is megtenni), van egy biztosabb módja is annak kiderítésére, hogy mit érdemes egy online webshopban értékesítenünk 2023-ban.

Online vállalkozás ötletek 2023

A Google tudja talán az egyik legpontosabb választ adni a kérdésünkre. Hiszen mi másból tudnánk pontosabb adatot kapni arról, hogy mi érdekli a vásárlókat, mint hogy kutatás végzünk, mi iránt érdeklődnek a legjobban?

Google Trends nagy segítségünkre lehet, hogy az elmúlt egy évben milyen webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon.

Az ingyenes trendjelző eszköz használatával megvizsgálhatjuk:

  • új termékötleteket
  • új webshop ötleteket
  • adott kifejezéseket időszakos bontásban

Az elmúlt egy évben az alábbi webáruházzal kapcsolatos kifejezésekre kerestek a legtöbben Magyarországon:

  • cipő webáruház
  • bútor webáruház
  • játék webáruház
  • horgász webáruház
  • függöny webáruház
  • autóalkatrész webáruház
  • női cipő alkatrész

A közösségi média ereje

Érdemes azt is figyelembe vennünk, hogy milyen termékek felkapottak a közösségi médiumokban, mit népszerűsítenek az influencerek, illetve ezeket a termékeket pontosan melyik csatornán keresztül promotálják (TikTok, Instagram, Facebook, YouTube stb.).

A csatornának azért van jelentősége, mert a webáruház elindítása után nekünk is ezeken a felületeken érdemes elkezdenünk a termékeink hirdetését.

A Nagy Webáruház Felmérés adatai alapján érdemes továbbra is nagy fókuszt helyeznünk a közösségi média csatornákra, a megkérdezett e-kereskedők 89%-a részesíti továbbra is előnyben ezeket a csatornákat.

Ezen belül egyre nagyobb és nagyobb érdeklődés övezi a TikTok-ot, amely mostmár az e-kereskedők között is népszerűvé vált, így ezt a csatornát se hagyjuk ki, amikor ötleteket gyűjtünk.

Továbbá, a tavalyi amerikai trendeket is érdemes figyelni és abból inspirálódni, hiszen ezek népszerűvé válhatnak a magyar piacon is. Ebből kifolyólag az alábbi termékkategóriákat tudjuk ajánlani:

  1. Elektromos szerszámok kiegészítői
  2. Kutyajátékok
  3. Jelmez cipők
  4. Laptop akkumulátorok
  5. Feles poharak
  6. Védőhuzatok
  7. Fali lemezek és burkolatok
  8. Baba rugdalózók
  9. Függöny és drapéria gyűrűk
  10. Szekrény gombok és fogantyúk
  11. Óratartozékok
  12. Termosz poharak
  13. Modellvasút készletek
  14. Feliratozott dekorképek
  15. Esküvői ruhák
  16. Asztali futók
  17. Gépjármű alkatrészek

Nyereséges webáruház ötletek listája

A DropShipLifestyle.com összegyűjtött 10 olyan niche termékötletet, amelyek nyereségesek az online piacon:

Mivel érdemes kereskedni

  1. Óvodai szobabútor szett
  2. Kempingfelszerelés
  3. Autóalkatrészek
  4. Mosó szolgáltatások
  5. Alternatív energiaforrások értékesítése
  6. Otthoni növénytermesztés
  7. Pizzasütők
  8. Légvárak
  9. Teleszkópok
  10. Állítható ágyak

Ha nem elég meggyőző ez a lista számodra, vagy nem találod közte a hozzád leginkább passzoló termékkört, akkor kérd bátran a Targeter segítségét és végezd el a PRO kurzust, amelyben elsajátíthatod a webshop indításához szükséges alapokat.

 

Ha már megvan a termékötleted, akkor nincs más hátra, mint elindítanod online vállalkozásodat. A Shoprenternél maximálisan támogatunk téged, rendszerünket 14 napig ingyenesen kipróbálhatod!

Ingyenes webáruház indítása

Vállalkozási ötletek: Milyen vállalkozást érdemes indítani 2023-ban?

Ha már van elképzelésünk arról, hogy mit is szeretnénk árulni a neten, érdemes az alábbi 3 kérdést feltenni magunknak:

  1. Van rá vásárlói igény?
  2. Minimális költséggel és egyszerűen elindítható?
  3. Elég profitot tudunk termelni vele?

Ha mindegyik kérdésre „igen” a válasz, akkor nagyobb esélyünk van arra, hogy sikeres vállalkozást indítsunk. Fontos, hogy végezzünk piackutatást és készítsünk üzleti tervet, mielőtt befektetnénk a pénzünket és energiánkat bármilyen projektbe.

TACIT Project összegyűjtött néhány példát, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak. Ezeket végig olvasva, még több ötletet gyűjthetünk.

  1. Prémium mobiltelefon kiegészítők
  2. Active wear és athleisure ruházat
  3. Full funnel marketingkivitelező
  4. Detox tea
  5. Koreai kozmetikumok
  6. Unikornis bolt
  7. Fogfehérítő krémek
  8. Divatkiegészítők
  9. Jóga webshop
  10. Kávé webshop
  11. Karrier coaching
  12. Lokális marketing
  13. Superfood táplálékkiegészítők
  14. Napszemüveg és óra webshop
  15. Talpbetét magassarkúhoz
  16. Ajándékbolt
  17. Chatbot építés klienseknek
  18. Alakformáló ruházat
  19. Kreatív lakberendezési cikkek
  20. Slim pénztárca/táska
  21. Angol oktatás/személyi edzés
  22. Túra/biciklis webshop
  23. Kutyás webshop
  24. Sales coach
  25. Biotermékek/natúrkozmetikumok
  26. Baba-mama webshop
  27. Szoftver konzultáció
  28. Hajápolás
  29. Táplálkozási tanácsadó
  30. Férfi divatkiegészítők

Top termékkereső eszközök

Ha a fentiek egyike sem passzol az elképzelésünkhöz, akkor érdemes lesz saját magunknak utánajárnunk azoknak a termékeknek, amelyeket érdemes forgalmazni 2023-ban. Ehhez a következő eszközöket javasoljuk iránymutatónak:

1. Google

“A Google a barátunk!” – tartja a mondás, ami nem is lehetne igazabb napjainkban. Szinte mindent megtalálunk a keresőben, amit csak szeretnénk, legyen szó ókori történelmi adatokról, trendi vegán receptekről vagy akár üzleti tanácsokról.

Természetesen, a Google sem tudhatja 100%-osan a választ a “Mit érdemes árulni az interneten?” kérdésre, azonban, ha a megfelelő kulcsszavakkal keresünk rá a trendtermékekre, akkor olyan statisztikákra is bukkanhatunk, amelyek eldönthetik a jövőbeli vállalkozásunk sorsát.

Tipp 1: egy új böngészőben vagy inkognitó módban nyissuk meg a Google.com-ot és angolul keressünk rá arra, hogy “What to sell online in 2023” – a linkre kattintva ezt már meg is tettük helyetted. Ezt követően már nem csupán magyar nyelven írt ötletekből inspirálódhatunk, hanem a világ bármely tájáról gyűjthetünk össze ötleteket.

Tipp 2: Érdemes a reklámblokkolókat kikapcsolni, mert a hirdetések szintén hasznos információkkal szolgálhatnak, ha a megfelelő módon tekintünk rájuk.

Ahogy fentebb említettünk, a Google Trends eszköz kifejezetten nagy hasznodra lehet a keresésben.

2. Webshop figyelők

Ezeken az oldalakon megtudhatod, hogy melyek a legnépszerűbb webáruházak egyes kategóriákban és sok olyan értékes információt gyűjthetsz össze, amelyek segítségedre lehetnek a döntésben.

Az Xpareto vagy a Trendhunter olyan online webáruház gyűjtőoldalak, amelyek óriási adatbázissal rendelkeznek az amerikai piacot illetően.

Legyen szó trend termékekről vagy a látogatók számáról, minden szükséges információ elénk tárul ahhoz, hogy megbecsüljük az egyes webáruházakban rejlő potenciált.

Érdemes több iparágat is megvizsgálnunk és az adatok alapján összehasonlítanunk a webshopokat egy táblázatkezelő szoftverben. A piacvezető webáruházat megismerve így nemcsak termékötletekhez jutunk, hanem a webáruház megjelenésével kapcsolatban is inspirálódhatunk.

3. Online piacterek

Mindenkinek van legalább egy olyan ismerőse, aki rendszeresen rendel eBay-ről, AliExpress-ről vagy az Amazon-ról.

Ezeken az oldalakon C2C, azaz Customer-to-Customer típusú értékesítéseket is bonyolítanak. Óriási piacterüknek és termékkörüknek köszönhetően a világ legnagyobb e-kereskedelmi oldalairól beszélünk, amelyek piackutatási szempontból számunkra is hasznosak lehetnek.

A rendelések számát, a bestseller termékeket és a vásárlói visszajelzéseket is megtekinthetjük, amelyek egytől-egyig rendkívül hasznosak lehetnek számunkra egy új webáruház indítását megelőzően.

Mindemellett, ezek az oldalak nemcsak a C2C, hanem már a B2B értékesítést is lehetővé teszik, így akár vállalkozásként is vásárolhatunk értékesítési célra termékeket.

Előfizetéses modell

Külföldön már bejáratott üzleti modellről van szó, amely még csak elenyésző mennyiségben van jelen a magyar piacon.

Mi lényege az előfizetéses modellnek?

A webáruház egy előfizetés keretében kínálja a termékét 3, 6 hónapos vagy akár 1-2 éves periódusra. Kezdetben ez kizárólag szolgáltatásoknál működött, de egyre több lépnek be a piacra termékekkel is.

Ebben az értékesítési modellben a webshopok az előfizetésért cserébe termékekből összeállított csomagot vagy akár egy meglepetéscsomagot küldenek. A modell jellemzően olyan termékköröknél működik jól, mint pl. a kozmetikumok, vagy kisállat termékkör.

Az előfizetéses modellnek több előnye van, hiszen rendszeres bevételt jelent a webáruház tulajdonosnak, alacsonyabb marketing költséggel jár, hiszen a fókusz inkább az előfizetők megtartásán van, továbbá a szállítási feltételek is jobban paraméterezhetők a modell segítségével.

Hátránya viszont, hogy teljes mértékben termékfüggő. Az előfizetéses webshop egyszerűen nem alkalmazható minden terméktípusra, ráadásul sokkal több szervezési, logisztikai és ügyfélszolgálati munkával jár.

Milyen webshopot nyissak

Néhány hazai példa:

  1. MyFarm Harta
  2. YourPetBox
  3. Pixibox
  4. Pure Planet Box

Egyéb webshop ötletek

Ha teljes mértékben a statisztikákra bíznánk, hogy milyen boltot érdemes nyitni 2023-ban, akkor a Shopify egyik összesítő cikke alapján a következő szoftvereket és oldalakat tudjuk javasolni webáruház termékötletek kutatásához:

  1. Online vásárlói trendek – Trendwatching, PSFK
  2. Iparági vezetők – FollowerWonk, AllTop 
  3. Trend termékek – AHALife, GearMoose, Werd
  4. Közösségi oldalakon megjelenő termékek – Wanelo, Wishlistr
  5. B2B nagykereskedelmi webáruházak – Alibaba, Oberlo
  6. Marketplacek – eBay, Amazon, AliExpress, Webshippy
  7. Közösségi oldalak, csoportok – TikTok, Pinterest, Facebook, Instagram, Houzz, MapMyFitness

Összegzés: Milyen webshopot nyissak?

Összesítve a kutatásokat, bátran kijelenthetjük, hogy a különböző lakberendezéshez, barkácsoláshoz, fenntartható életmódhoz alternatív megoldásokat biztosító termékekkel (pl. energiatakarékos eszközök), valamint ruházati és kozmetikai termékekkel jó esélyeink lehetnek, tehát ezek a legjobb üzleti lehetőségek 2023-ra.

Divat webáruházat indítok

Már csak az a kérdés, hogyan vágjunk bele és építsünk fel egy sikeres, pénztermelő online vállalkozást?

Emiatt sem kell aggódnod! A Hogyan Indíts Webáruházat ingyenes online előadás alatt Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadója 1 órán keresztül részletesen bemutatja azokat a területeket, amelyre egy e-kereskedőnek szüksége van webáruház indításakor:

  • Mennyi munkával és pénzzel jár egy webáruház működtetése hosszú távon?
  • Milyen fizetési és szállítási módok működnek ma Magyarországon?
  • Milyen jogi kötelezettségeknek kell megfelelni?
  • Mennyibe kerül egy webáruház?

Emellett még számos fontos kérdésre megkaphatod a választ. Kattints ide a jelentkezéshez, a regisztráció után azonnal hozzáférsz az előadás anyagához!

Hogyan indíts webáruházat

A cikket folyamatosan frissítjük.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
[EREDMÉNYEK] Nagy Webáruház Felmérés 2022

A Shoprenter 2008 óta minden évben elvégzi a Nagy Webáruház Felmérést a hazai webáruház ...Elolvasom

Close