Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás

10 konverziónövelő tipp ShopRenteres ügyfelektől

6 perc olvasási idő

Amikor kialakítjuk webáruházunkat, több olyan szempont is van, melyet szem előtt kell tartanunk, ha sikeresek szeretnénk lenni. Egy webshop ugyanis akkor fog kiemelkedni a többi közül, és lesz igazán hatékony, ha

  • a vásárlói igényekre összpontosít,
  • segítőkész,
  • ösztönöz az azonnali vásárlásra,
  • jól használható, könnyen kezelhető
  • és minőséget sugall.

Mindezeknek ráadásul egyszerre kell megvalósulniuk, ami miatt gyakran kompromisszumokat kell kötnünk. Ilyenkor sokat segíthet, ha megnézzük, hogyan csinálják mások.

Cikkünkben bemutatunk 10 ügyes megoldást arra, amikor is a fenti pontok nemcsak üres szavak maradtak. Ezek a példák ráadásul egytől egyig ShopRenteres áruházakból valók, tehát bárki számára elérhetőek.

10 tipp a hatékony webáruházért

Az itt említett webáruházak olyan megoldásokat használnak, amelyekkel vagy a vásárlási folyamatot teszik gördülékenyebbé vagy csak egyszerűen ösztönzik a vásárlásokat.

1. Menüsor alatti plusz sáv

A főoldal célja elindítani a látogatót a vásárlási folyamatban. Egy webáruházban általában ez a legnagyobb látogatottságú oldal, így minden egyes területét okosan kell kihasználnunk, hogy

  • egyfelől segítse a vásárlót az elindulásban,
  • másfelől tartalmazza a legfontosabb ajánlatainkat, egyedi értékesítési ajánlatunkat és azokat az előnyöket, amelyekért érdemes bennünket választani.

Ráadásul mindezt úgy, hogy még ne zsúfoljuk túl az oldalt.

Az Okosjáték.hu főoldala megfelel a fenti két elvárásnak. Ráadásul a menüsor alatt egy, hazai webáruházakban ritkábban látható sávot iktatott be, hogy további fontos információknak hangsúlyozzon látogatóinak. Ez egy remek példája az okos helykihasználásnak.

Menüsor alatti plusz sáv

2. Szállítási információk ablakban

Nagyon fontos, hogy ne tartsuk kétségek között a vásárlót a szállítási információkkal kapcsolatban, legyen az a szállítás költsége vagy várható ideje. Ezek az információk hatással vannak a vásárlási döntésre, így fontos kommunikálni azokat a termékoldalon is.

A MyBeautyTools.hu webáruház a szállítási idő kommunikálásához egy felugró ablakot használ, így miközben kevesebb helyet használ, sokkal több információt oszthat meg anélkül, hogy a látogatónak el kellene hagynia a termékoldalt.

Szállítási információk ablakban

3. Kosárba rakáskor felugró ablak

Amikor a látogató kosárba tesz egy terméket, azt sokféleképpen jelezhetjük, de talán a Fejhallgatoplaza.hu megoldása a legcélravezetőbb.

Kosárba rakáskor felugró ablak

A kosárba rakáskor felugró ablak nemcsak egyértelmű visszajelzést ad a termék kosárba helyezéséről, de felajánlja a vásárlónak, hogy egy gombnyomással a kosároldalra juthat, illetve további termékeket is ajánl, amelyeket akár egyből a kosárba tehetünk. Ez a funkció kiváló lehetőség arra, hogy megnöveljük webáruházunkban az átlagos tranzakciós értéket.

4. Vásárlói vélemények

A vásárlói vélemények pozitív hatással vannak a vásárlói döntésekre. Egy kutatásban a megkérdezettek 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb valószínűséggel vásárol egy webáruházban, ha lát pozitív értékeléseket.

Ezért mindenképp célszerű gyűjteni a vásárlói véleményeket. Sőt, ha vannak kiemelt vevőink vagy partnereink, kérjük meg őket külön erre, és névvel és fényképpel együtt tüntessük fel a véleményüket. Jó példa a LED LEET webáruház, ahol a főoldalon találjuk meg ezeket.

Vásárlói vélemények

5. A hét ajánlata

A nap / hét / hónap ajánlata nem újkeletű dolog, régóta használják az e-kereskedelemben ezt az eladásösztönző technikát. Azért annyira népszerű, mert többféle célt is elérhetünk vele. Például használhatjuk csalinak a hírlevél feliratkoztatáshoz vagy kiküldhetjük hírlevélben is az aktuális ajánlatot.

Az Értéksziget.hu nagyon stílusosan használja ezt a funkciót. A blog heti témáját köti össze a hét ajánlatával, így még egy cikk is támogatja a termék eladását. A modult a főoldalon helyezi el, így a visszatérő látogatók is egyből láthatják az adott hét ajánlatát.

A hét ajánlata

6. Gyakran Ismételt Kérdések a pénztárban

A kosár/pénztárelhagyás jelensége közismert az e-kereskedem világában. Ennek ellenére előfordul, hogy a webáruház figyelmen kívül hagyja azt a már talán közhelynek számító irányelvet, amely szerint a vevőnek a vásárlási folyamat során bármikor lehet hozzánk kérdése, és nekünk mindig készen kell állnunk megválaszolni azt.

Ez mindinkább igaz a pénztárban, ahol nem szeretnénk, hogy a látogató csak azért szakítsa félbe a folyamatot, mert valamit nem ért és szeretné megkeresni rá a választ.

Ezért megelőzésként érdemes ezekre a kérdésekre felkészülni, és a válaszokat elhelyezni úgy, hogy könnyen észrevehetők és végig láthatóak legyenek a pénztáfolyamat során. Itt azt az elvet kell szem előtt tartani, hogyha a vevőnek kérdése van, akkor arra úgy kapjon választ, hogy nem hagyja el a pénztár területét.

A Reflexshop webáruházban erre is egy szép példát látunk. A vásárlás során a látogatókban gyakran felmerülő kérdéseket a pénztár jobb oldalán helyezték el, és végig a képernyőn is marad ez a modul.

Gyakran Ismételt Kérdések a pénztárban

Ha rákattintunk az egyik kérdésre, egy felugró ablakban jelenik meg a válasz. Ez azért nagyon előnyös, mert így a vásárlónak nem kell elhagynia a pénztárat, de közben mégis választ kap a kérdésére.

Felugró ablakban válasz

A pénztár gyik funkció tehát remek lehetőség a kosárelhagyás mértékének csökkentésére. Ha esetleg kételyeink vannak, hogy nem tudunk milyen kérdést beírni, úgy érdemes átnézni pár ShopRenteres áruházat, hogy mások ezt hogyan oldották meg.

7. Blog

Az internet tele van a tartalommarketing hatékonyságáról szóló cikkekkel. A tartalom fogalmába minden általunk vagy más által gyártott tartalom beletartozik, amelyet valamelyik csatornánkon közzéteszünk, legyen az egy termék videó, vagy egy Facebook poszt. Ha így nézzük, azt is mondhatnánk, hogy a webáruházak többsége ma már folytat valamiféle tartalommarketinget.

Mégis még mindig sokan becsülik alá a tartalommarketing fontosságát. A legtöbb ezzel a témával foglalkozó cikk azzal kezdi, hogy csináljunk blogot, mert hosszútávon mindenképp az egyik leghatékonyabb eszköz. Ennek ellenére a legtöbben előbb szánják rá magukat az egyre drágább Facebookos hirdetésekre, vagy akár videók készítésére, mint, hogy egy blogot működtessenek.

Félreértés ne essék, nem azt akarjuk mondani, hogy töröljük magunkat Facebookról, és álljunk le a videó készítéssel. Ezekre mind nagy szükség van, és jó, ha belefér a költségkeretünkbe, hogy egy-két posztunkat kiemeljük. De sokkal sikeresebb lesz a Facebookos jelenlétünk is, ha olyan egyedi tartalmakat gyártunk és teszünk közé weboldalunkon, amit utána megoszthatunk a követőinkkel is.

Arról nem is beszélve, hogy a kulcsszavainkkal teli szöveges tartalmak nagyban segítik a weboldalunk keresőoptimalizációját. Továbbá egy blog segít abban is, hogy egy szorosabb kapcsolatot építsünk ki a potenciális és jelenlegi vevőinkkel.

A GEOTREK webáruház blogja példaértékű.

Blog

Ráadásul a cikkek végén nemcsak egy cselekvésre történő felhívást találunk (ami a blogolás egyik kötelező eleme), de termékajánlást is, ami kapcsolódik a cikk témájához. Ha a cipőápolás a téma, cipőápoló eszközöket ajánlanak, ha a túrabakancsokról szól a cikk, akkor túrabakancsokat találunk a bejegyzés végén.

Termékajánlás

8. Haladó termékszűrő

Fontos, hogy a felhasználók rá tudjanak szűrni egy terméklistára. Ezzel meggyorsítjuk a keresési folyamatot, így téve könnyebbé a vásárlás keresési fázisát.

A szűrési lehetőségeket hagyományosan a webáruház bal oldalán, függőlegesen helyezik el, de ma már egyre többször látunk példát a vízszintes elhelyezésre (kevés terméktulajdonság esetén érdemes), vagy a kettő kombinálására.

A GEOTREK szűrője két szempontból is említésre méltó. Egyrészt a kevésbé fontos szűrőparaméterek alapértelmezetten rejtve vannak. Így sokkal átláthatóbb lesz a szűrő.

Haladó termékszűrő

 

Másrészt gondoltak a megoldást kereső látogatókra is, és beletettek egy „Ajánlott használat” szűrőt.

9. Villámnézet

A navigációt megkönnyítő elem, mikor egy villámnézet funkciót építünk be a kategóriaoldalba. Ilyenkor gyakorlatilag egy kis „termékoldal” ugrik fel nekünk, ahonnan kosárba
tehetjük a terméket.

Az Enterieur.hu webáruházban a villámnézet lehetősége csak akkor jelenik meg, ha az egeret a termékkép fölé mozgatjuk. A felugró ablakban nemcsak kosárba tehetjük a terméket, de megnézhetjük a további képeket, a legfontosabb paramétereket, a várható szállítási időt, sőt adott esetben még egy kiegészítő terméket is választhatunk hozzá.

Villámnézet

10. Vágykeltő termékfotók

Ha termékoldalunk egy film lenne, úgy a termék képe lenne a főhős. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy egy termékképnek vonzónak, kellően nagynak, nagyíthatónak kell lennie. Más szóval képviseljen magas minőséget. Ez azért nagyon fontos, mert a termékképek nagyon fontos részei a vásárlói döntésnek.

De ez persze függ a terméktől is: egy könyv esetében kisebb a jelentősége, mert inkább fogunk a leírásra koncentrálni, viszont például egy cipő esetén szinte bizonyosan a termékképet fogja először megnézni a látogató. Márpedig az első benyomás mindig sokat számít.

Képeinkből legyen több, lehetőleg minden szögből mutassák be a terméket, és legyen minél vágykeltőbb. Nézzük meg a következő képeket két nagyon hasonló TV komódról, mi melyiket választanánk?

Vivre.hu:

Egyszerű termékfotó

Enterieur.hu:

Vágykeltő termékfotó

Az Enterieur.hu termékoldalán egy normál fehér hátteres képet is találunk a további képek között, de alapértelmezett képként szinte bizonyos, hogy az utóbbi lesz a nyerő vágykeltésből.

A fenti 10 webáruházas megoldás bemutatásával azt szeretnénk érzékeltetni, hogy kis odafigyeléssel mennyivel többet hozhatunk ki webáruházunkból, hogy az a vevői igényekre koncentrálva segítse, és ne akadályozza a látogatót a vásárlási folyamatban.

Reméljük tetszett a cikk!

Ha kérdése vagy véleménye van, esetleg szeretne még plusz pontokat javasolni, úgy kérjük írja meg azt a hozzászólások között!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hogyan alakíthatjuk át meglévő weboldalunkat webáruházzá?

Könnyen előfordulhat, hogy van egy-két olyan termékünk vagy szolgáltatásunk, amit szeretnénk az interneten árulni, ...Elolvasom

Close