Webáruház indítás Webáruház menedzselés

Dropshipping webáruház lépésről-lépésre (Teljes útmutató)

5 perc olvasási idő Dropshipping webáruház raktár

Minden információ, amit a dropshipping webáruházról tudni érdemes: jelentése, adózás, lehetőségek, dropshipping partnerek Magyarországon.

Bármilyen vállalkozót kérdezünk Magyarországon, legtöbbjük a webshop indítást a legjobb üzleti lehetőségek közé fogja sorolni.

Pár év alatt akkora változás történt a piacon, hogy csak kapkodjuk a fejünket.

Kezdődött az online webáruházak nyitásával. Majd jöttek a különböző logisztikai cégek, amelyek fulfillment szolgáltatásokkal átvették a logisztika, csomagolás, szállítás feladatát a kereskedőtől. Most pedig ott tartunk, hogy még a termékkel sem kell érintkeznünk, elég, ha eladjuk – minden mást megoldanak helyettünk.

Egy olyan hatalmas lehetőséget fogunk bemutatni, ami a webáruház nyitását az egyik legkényelmesebb vállalkozási formává tette.

De mi is az a dropshipping?

Dropshipping jelentése

Üzleti modell, amelynek köszönhetően a webáruházból vásárolt termék úgy jut el a vásárlóhoz, hogy a webáruháznak nem kell érintkeznie a termékkel.

Ez azt jelenti, hogy a dropshipping ellátóhoz fog befutni a termék megrendelése, ő raktározza a termékeket, majd a vásárlás után ő csomagolja, szállítja.

A webáruház profitja abból a különbségből származik, amennyivel többért adja, mint amennyiért a dropshipping ellátó cég adja a terméket.

Gyakorlatilag így elég egy webáruházat üzemeltetni, és csupán az eladásokkal foglalkozni – nincs szükség embereket foglalkoztatni a logisztikai oldalon.

Ez nagyon jól hangzik, de érdemes megvizsgálni az előnyöket és legfőképpen a hátrányokat is.

Dropshipping üzleti modell előnyei/hátrányai

Kezdjük a hátrányokkal, mert itt hamar ki fog derülni, hogy nekünk való-e a dropshipping webáruház, vagy sem.

Hátrányok

  1. Sokszor a termékek összehangolása szükséges

Megeshet, hogy a vásárlónk több terméket rendel meg a webáruházunkból, de mi azt különböző dropshipping ellátóktól szerezzük be, így más-más időpontban érkeznek meg a megrendelőhöz.

  1. A haszon nagy része gyakran nem nálunk landol

Ez az ára annak, hogy nem kell foglalkoznunk a termékkel és a logisztikával: viszonylag kicsi árréssel kell dolgoznunk, mert ha túl nagy árat teszünk rá az ellátó által adott árra, akkor a vásárlók inkább máshonnan szerzik be a terméket.

  1. Nincs kontroll a termékek felett

A dropshipping egy hatalmas bizalmi játék. Olyan problémák is előfordulhatnak, amelyek sosem fordulnának elő, ha mi küldenénk ki a saját termékeinket a saját csomagolásunkkal.

Például elnyomtathatják a márkánk nevét a csomagoláson, vagy más nyelvű használati utasítást csomagolnak hozzá. Ezenkívül a termékkel is lehetnek problémák, és ha a vásárlónk panaszkodni kezd, nagyon nehezen tudjuk bizonyítani, kinek is van igaza, hiszen nem láttuk a terméket.

  1. Hosszú szállítási idő

Amennyiben külföldről szerezzük be a terméket, viszonylag magas szállítási idővel kell kalkulálnunk. Ezt több kutatás megmutatta, hogy nagyon fontos szempont, amikor a vásárló egy termék megvásárlása előtt áll. Ma már mindenki 1-2 napon belül szeretné megkapni a megrendelt terméket – de például Kínából akár heteket is várni kell a csomag megérkezéséig.

  1. Nincs rálátásunk a raktározásra

Előfordulhat, hogy egy kampánnyal hatalmas mennyiséget sikerül eladnunk egy adott termékből – aztán beüt a krach, és kiderül, hogy elfogyott a termék a partnernél. Ilyenkor vakarhatjuk a fejünket, hogyan is vágjuk ki magunkat úgy, hogy ne veszítsük el a vevőink többségét örökre.

  1. Hatalmas verseny

Mivel a dropshipping jelentősen megkönnyítette a webáruházak dolgát, ezért egyre nagyobb a verseny, amely megint csak a profitunk csökkenését fogja eredményezni.

Előnyök

  1. Nem kell saját logisztikai központot, raktárt fenntartanunk

Sokkal kevesebb létszámú emberrel kell dolgoznunk, ami megkönnyíti az egész cég működését.

  1. Gyakorlatilag zéró kezdőtőke szükséges

Egyre alacsonyabb a belépési korlát emiatt, tehát szinte bárki hozzákezdhet egy dropshipping webáruház felhúzásához. A bérelhető webáruházak már a webshop készítés terhét is levették a vállalkozók hátáról.

A zéró kezdőtőke akkor különösen fontos, ha nagy méretű termékekről van szó, amelyeket nem tudnánk otthon tárolni a kezdeti időszakban. Így megspóroljuk például a raktár hatalmas bérleti díját.

Dropshipping Magyarországon

  1. Automatizálható, nem igényel fizikai megkötöttséget

Ma már egyre szabadabban tudnak dolgozni a munkavállalók, egyre gyakoribb a home office. Vállalkozások esetében azonban még mindig eléggé helyhez kötött a legtöbb – viszont a dropshipping egy olyan rugalmas lehetőséget ad, amit akár a tengerpart mellől is könnyen vezényelhetünk.

  1. Kisebb kockázat

Ez egy induló vállalkozás esetében az egyik legfontosabb szempont. Összefügg a 2-es ponttal, minél kisebb kezdőtőkét igényel, annál kisebb a kockázat is.

  1. Könnyen fejleszthető

Mivel a fejlesztések nem vonatkoznak a logisztikai rendszerekre, raktárakra, ezért sokkal könnyebben fejleszthető üzleti lehetőségről van szó, mint egy normál webshop esetében.

  1. Jóval szélesebb termékkínálatunk lehet, mint egy normál webshop esetében

Mivel nem kell semmit tárolnunk, ezért a termékkínálatunk csak azon múlik, mennyi terméket szeretnénk kínálni a webshopunkban. Persze ez kockázattal jár, mert minél több dropshipping partnert vonunk be, annál bonyolultabb lesz a rendszerünk – de cserébe a termékpalettánk is annál szélesebb lesz.

Dropshipping Magyarországon

Mint minden újítás, ez is az Egyesült Államokból származik, ami a világ gazdaságának körülbelül a felét teszi ki.

Az USA mellett Kína a másik nagy szereplő, hiszen az egész ország az olcsó kereskedésre rendezkedett be.

Így nem is csoda, hogy 5-7 évvel korábban megjelent ezekben az országokban a dropshipping, mint Magyarországon.

Ennek azonban már több éve, így ma már Magyarországon is olyan dropshipping ellátó hálozatok épültek ki, amelyek rendelkezésünkre bocsájtják a dropshipping lehetőség minden előnyét.

Azonban, ha a nagykereskedésekről van szó, fontos megjegyezni, hogy a legjobb termékminőség érdekében érdemes nem csak magyar, de külföldi nagykereskedőket is felkutatni.

Milyen szempontokat keressünk egy dropshipping ellátónál?

Érdemes megnézni az

  • Értékeléseiket
  • Áraikat
  • Termékpalettájukat
  • Raktározási kapacitásukat
  • Az integrációs és szinkronizációs megoldásaikat
  • Használt nyelveiket (pl.: termékkatalógusok esetében)
  • Kiküldési időt

A legjobb Kína és az USA lehet, de ma már szinte minden nagyobb országban találhatók nagyon versenyképes cégek.

Az egyik leghíresebb és legnagyobb résztvevő az Aliexpress, illetve az Alibaba.

Ezekről azt érdemes tudni, hogy tulajdonképpen ugyanazok a gyártók vannak fent rajta, de az Aliexpress inkább egyedi vásárlókra specializálódott kis mennyiségek eladásával, míg az Alibaba nagyobb mennyiségeket ad el cégeknek.

Ezenkívül érdemes megnéznünk a dropshipping gyűjtő oldalakat, ilyen például:

Gyakorlati tippek a saját dropshipping webáruházhoz

  1. lépés: Piackutatás

Alaposan fel kell derítenünk a konkurenciát, a termékpiacot, a dropshipping nagykereskedéseket (itthon és külföldön is), az árazást, a keresletet – szinte mindent tudnunk kell az egész dropshipping piacról, mielőtt belekezdünk.

  1. lépés: Dropshipping adózás és egyéb költségek

A piackutatás során látni fogjuk az árakat, de ezek még csak számok, nem fogjuk tudni, miből jöttek ki. Fontos, hogy felkeressünk egy könyvelőt, illetve kiderítsük, milyen adókat kell majd fizetnünk minden egyes termék után (például ÁFA). Lesznek rejtett költségek is, amelyekre elsőre nem biztos, hogy gondolnánk. Például, ha nem EU-s országból importálunk, akkor azt a terméket jó eséllyel vámolni fogják.

  1. lépés: Gondoskodni a jogi dolgokról

Az új vállalkozások két legjobb barátja a könyvelő, illetve az ügyvéd. Ma már vannak direkt internetre szakosodott ügyvédek, akik képben vannak a webshopok és dropshipping webáruházak jogi hátterével kapcsolatban, így 1-2 óra alatt kitisztítják a fejünket, hogy mire is kell figyelnünk.

  1. lépés: Webshop elindítása

Célszerű eleinte minimalizálni a költségeket, ezzel csökkentve a kockázatot, és felmérni a keresletet a termékeink iránt.

Erre a legjobb megoldás a webshop bérlés, amit tőlünk, a ShopRenter-től is igénybe lehet venni, percek alatt, mindenfajta kötöttség nélkül.

  1. lépés: Automatizálás, optimalizálás, fejlesztés

Az elsődleges cél mindig a minél gyorsabb elindulás. Amikor ez sikerült, eleinte biztosan nem lesz a legjobb a webáruházunk, a marketingünk, a kommunikációnk és a termékajánlataink.

Ekkor kezdődhet az optimalizálás, az indulás után szerzett adatokból kiolvassuk, hol tudnánk minőségi előrelépést produkálni, min kellene változtatni – és ez alapján kell fejleszteni.

Közben igyekszünk minél jobban automatizálni a folyamatainkat, számlázó programot kötünk be, automatikus e-mail rendszert építünk ki, közösségi média posztokat időzítünk be. Teljesen önműködő szinte sohasem lesz a dropshipping webáruház, de törekedni kell arra, hogy minél automatább legyen az eladási rendszer.

Összefoglalás

A dropshipping egy még gyerekcipőben járó iparág, telis-tele lehetőségekkel.

Ez az aranykorszak viszont nemsokára véget ér, hiszen a működés könnyedsége miatt egyre telítettebb a piac, és egyre nehezebbé válik a piacra lépés, mígnem el fog jutni oda, hogy jövedelmezőbb lehet normál webáruházat létrehozni, mert jobban jövünk ki vele.

Amíg viszont az aranykorszak le nem cseng, érdemes megragadni a lehetőséget, és elkezdeni felépíteni a saját dropshipping webáruházunkat!

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
ilyen volt 2019
[ÉVÉRTÉKELÉS] – Ilyen volt 2019

Az év vége felé közeledve az embernek jól esik kicsit visszatekinteni és számba venni, ...Elolvasom

Close