Webáruház indítás

Hogyan értékesíthetsz webshop nélkül? Így mérd fel a keresletet a termékeidre!

6 perc olvasási idő termekvalidacio webshop shoprenter

Amikor felmerül a webáruház indítás, e-kereskedelem lehetősége, akkor beindul a fantázia: létrehozol egy webshopot, feltöltöd a termékeket, körbemutogatod az ismerősöknek és szép lassan már ismeretlen látogatók is, potenciális vásárlók érkeznek a webáruházadba. Megérkeznek az első vásárlók, majd egyre nagyobb lesz a rendelési azonosítók száma, pörögnek az automatikus számlák, állandósul a kiszállítás, a futárt már névről ismered, folyamatosan növekszik a forgalom és érkeznek az értesítések az újabb rendelésekről… ?

Ez mind rengeteg motivációval önthet el, ami teljesen rendben van, mert igen, ez valóban ilyen. Egy idő után.

Ebben az állapotban érdemes behúzni a féket két kézzel és megálljt parancsolni magadnak. 

Miért? 

Azért, mert mielőtt webáruházat indítasz és beleraksz sok-sok munkaórát, pénzt a webshopodba, marketingbe, folyamatok optimalizálásába, tegyél fel magadnak egy fontos kérdést:

Vajon fogják vásárolni a termékemet? ?

Ebben a bejegyzésben bemutatom, hogy milyen ingyenes, vagy low-cost megoldások állnak rendelkezésedre ahhoz, hogy felmérd a piac igényét a termékedre. Akár webshop nélkül. 

Termékvalidáció

-IÓ. -CIÓ. -ÁCIÓ. TERMÉKVALIDÁCIÓ. Nagyon sok dolgot kitüntettek már “A legfontosabb dolognak egy webáruház elindítása előtt” címmel, de az igazán fontos az, hogy felmérd a termék iránti keresletet. Igen, akár úgy is, hogy még nem vagy számlaképes vállalkozó.

Szóval, mit is jelent az, hogy termékvalidáció

Maga a validáció üzleti kontextusban annyit tesz, hogy: üzleti terv, koncepció, prototípus, vagy termékötlet tesztelése, felmérése.

E-commerce szemszögből ez lényegében azt jelenti, hogy felméred azt, hogy van-e kereslet a termékedre vagy sem. Azaz eladod a terméket, mielőtt az üzletszerűen árulhatnád.

Hogy lehet ezt megtenni? Lássuk! ?

Hogyan értékesíthetsz webshop nélkül?

Több lehetőséged is van. Ezek a következők:

Facebook Marketplace

Biztos vagyok benne, hogy van Facebook fiókod, már csak a Messenger miatt is. Akármennyire “haldokló” platformnak tartják, Magyarország népességének közel 78%-ának van Facebook fiókja, a legnagyobb csoport pedig 1,6 millió fővel a 25-34 év közöttiek. Akiknél a pénz van.

Még mindig működik és továbbra is működni fog ez a platform, úgyhogy miért ne raknál ki egy posztot az erre kitalált Marketplace funkcióra a termékedről?

A legjobb az egészben, hogy lokáció alapján és érdeklődési kör alapján rotálja ezeket az ingyenes posztokat is a Facebook a felhasználók számára, ráadásul még alap statisztikákat is láthatsz a megjelenésekről.

Csak győzz válaszolni az “Ez megvan még?” típusú kérdésekre. ?

Facebook csoportok

Az érveim ugyanazok, mint az előző pontban, annyi különbséggel, hogy választhatsz tematikus csoportokat is a tesztelés alatt álló termékkörödhöz illően. 

Nem lenne sok értelme egy Extrém sport csoportba megfuttatni egy babáknak szánt rágókát és fordítva.

Ha a csoport szabályzata nem tiltja, akkor egészen nyugodtan posztolhatsz. 

Ha nem, akkor nézd meg és keresd fel az oldal adminjait. Beszéld meg velük, hogy mit értékesítenél, mert könnyen lehet, hogy így akár [ADMIN ENGEDÉLLYEL] is posztolhatsz. 

Sőt, ha jó viszony alakul ki az adminokkal, akkor akár később alternatív értékesítési csatornaként is fenntarthatod a kapcsolatot, speciális kedvezményekkel kedveskedve a csoport tagjainak.

Meska

A Meska egy speciális piactér kézművesek számára. Különleges, egyedi termékeket vásárolhatsz közvetlen az eladótól a Meskán keresztül. Már több mint 15 éve működik, több ezer eladóval, jól kialakított rendszerrel, ami eladónak és vevőnek is teljesen biztonságos.

Ott vagyok köztük én is, a kamutetko.hu -val.

Nem mondom azt, hogy ebből tartom fent a vállalkozásomat, mert nem. De kezdetben, egy alternatív értékesítési csatornának, webshop nélkül tökéletes, ráadásul még Google Shopping hirdetésbe is bekerülnek a termékeim, úgy, hogy nem is én fizetek értük. 

Vinted

“Ez valami Z-generációs dolog lesz, erről beszélnek a fiatalok” – hát nem éppen. 

Alapvetően a Vinted arra van kitalálva, hogy megunt, használt, de még teljesen jó állapotban lévő ruháidtól megválj és még pénzt is keress rajta, egy ellenőrzött platformon keresztül, ahol a vevő és a vásárló virtuálisan “találkozik”.

Nem egy rocket science, valljuk be, ilyen korábban is volt már, csak ennek jobb vagy éppen fiatalosabb a marketingje.

Ha én valamilyen ruhabizniszbe vágnék bele, akkor biztos, hogy megfuttatnám a terméket a Vinted-en is, ahol rengeteg ember érhető el, akik jó áron akarnak ruhát vásárolni.

Ja, hogy közben…

  • pont egy egyedi póló webshopot fogok létrehozni 
  • Print on Demand modellben
  • amit vlog formátumban dokumentálók
  • a Webshop Workshop YouTube sorozatomban

úgyhogy pont kapóra jön a Vinted.

Ha kíváncsi vagyok a videókra, akkor kövesd végig a webshopok fejlődését YouTube-on.

Social csatornák (ha már van 5-10E követőd)

Ha van nagy követőtáborod, az jó mert kétféleképpen is pénzt kereshetsz. 

Egyrészt a posztokat, sztorikat, megjelenéseket értékesíted cégeknek, vállalkozásoknak, ami egy teljesen jó és piacképes működés, kivéve, ha nem kétlábon járó reklámtábla vagy, mert akkor a tücskök fognak ciripelni a bejegyzésed alatt.

Másrészt pedig, hogy ha már van követőtáborod, akkor őket egy idő után monetizálhatod is, azaz pénzt is kereshetsz belőlük/rajtuk/velük (hozzáállás kérdése). Ha van valami szimpatikus termékötlet, amire létrehoznál egy webshopot, akkor futtasd meg azt először a követőid között, hogy lásd mekkora rá a kereslet.

Fontos, hogy csak akkor működik, hogy ha van már legalább 5-10E követőd, azt azonban elérni idő és meló, pláne, hogy ne random indiai, profilkép nélküli felhasználókból álljon a követőbázisod. Ők biztos, hogy nem fognak tőled vásárolni semmit sem.

Aukciós és apróhirdetést gyűjtő oldalak

Jófogás, Vatera, Teszvesz, HardverApro és még sorolhatnám az aukciós és a klasszikus apróhirdetéseket gyűjtő oldalakat, amelyek már több 10 éve működnek az interneten

A “sima” felhasználói profilon kívül RENGETEG üzleti profil is megjelenik ezeken a fórumokon, amelyek arra engednek következtetni, hogy a bevételük egy bizonyos százaléka is ezekről az oldalakról érkezik. 

Miért ne tölthetnél fel Te is egy terméket, hogy lásd rá a keresletet? Minden lehetőséged adott hozzá.

Még az is lehet, hogy egy idő után neked is szükséged lesz egy üzleti profilra.

FIGYELEM: Az utóbbi időben elég sok csaló jelent meg a fenti platformokon is. Általában a netbankod felületéhez hasonló oldalra terelnek és megpróbálják ellopni a belépési azonosítóidat. Tapasztalt internet user-ként is bele lehet esni a csapdájukba, úgyhogy csak óvatosan. Pont ilyen csalásokat mutattam be a “Csalók a neten” YouTube sorozatomban, amit itt nézhetsz meg.

Veszik a terméket, mint a cukrot! ? Hogyan tovább?

Vannak persze további megoldások, mint reseller leszel wholesaler oldalakon (gondolj csak az Aliexpress-en található sok csillagos Store-okra) vagy Amazon FBA programba vágsz bele (lényegében ez már fulfillment, de tény, hogy nem kell hozzá saját webshop), de ezekhez azért már jó, hogy ha van legalább egy ev. adószámod, míg a fentiekhez nem szükséges. Egy ideig. (Forrás itt)

Egy idő után ebben az esetben is legalább adószámos magánszeméllyé, vagy ev-vé kell válnod, amivel kapcsolatban feltétlen egyeztess egy könyvelővel, hogy megfelelő tájékoztatást kapj. Ezt követően nincs is más hátra, minthogy elindítsd a saját webáruházadat.

Ha tetszett a tartalom, akkor kövess be a Fluid Digital YouTube csatornáján vagy az Instagram-on, ha pedig kérdésed lenne, akkor tedd fel azt kommentben és igyekszek megválaszolni azt.

Amennyiben pedig webáruház indításon gondolkodsz, kattints ide!

A szerzőről:

Kukoly Dávid
Kukoly Dávid
Alapító, online marketing specialista – Fluid Digital
Kukoly Dávid, a Fluid Digital alapítója és a Kamutetko.hu webáruház tulajdonosa, Shoprenter szakértő és az online marketing területének oktatója, előadója. Az online marketing tudásának és az e-kereskedelmi tapasztalatának köszönhetően átlátja az iparág különböző részeit és azok kapcsolódási pontjait. Célja, hogy a szakma iránti lelkesedésével és elköteleződésével segítsen azoknak, akik szeretnének még többet kihozni a webáruházukból és sikeres e-kereskedővé válni.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Legyél egy lépéssel a versenytársak előtt a Shoprenter marketing automatizmusaival!

Az e-kereskedelem dinamikus világában a sikeres vállalkozásoknak mindig egy lépéssel a versenytársak előtt kell ...Elolvasom

Close