Bevételnövelés PPC

Hogyan hirdessünk sikeresen Google Ads-ben webshopot? – Haladó szint

6 perc olvasási idő google ads hirdetes tippek webshopoknak

Ebben a blogcikkben bemutatjuk a legújabb és leghatékonyabb Google Ads kampánytípusokat, amiket minden webshop tulajdonosnak ismernie és használnia kellene a gyakorlatban.

Google Shopping kampányok

Webáruházként mielőtt bármihez hozzákezdenél elsőnek legyen meg az E-kereskedelmi követés beállítása. Tehát legyenek a Google Analitika fiókodban jól beállított e-kereskedelmi méréseid.

Mi is az a Google Shopping? Biztos te is találkoztál már a Google keresőben megjelenő kisméretű termékképet és árakat tartalmazó termékszintű hirdetésekkel. Ezeket a kampányokat nevezzük Google Shopping kampányoknak.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy ha valaki vásárol a webshopdban, akkor a vásárláskor a kosárban található termék cikkszámok, árak, tranzakciós azonosító, pénznem, gyártók, kategóriák bekerülnek az Google Analitika fiókodba.

google-ads-hirdetes-webshop-shopping

Az alapszintű Google Shopping kampányokat nem nehéz elkészíteni és elindítani. Az optimalizálásuk már egy nehezebb feladat, de egy kis tanulással, utánajárással ez is megtanulható.

Ha haladóbb szintű tudással rendelkezel, akkor nagyobb kampányköltés mellett már érdemes komplexebb kampánystruktúrában is gondolkodnod. 

Azt javasoljuk, hogy rendezd külön kampányokba a különböző márkákat és kategóriákat, a kiemelt termékeket vagy akár az akciós termékeket. Amennyiben te már komolyabb hozzáértéssel rendelkezel, akkor ezeket érdemes beállítanod, ha nem is rögtön a legelején.

Ha jobban teljesítő Google Shopping kampányokat szeretnél, akkor érdemes kipróbálnod az intelligens Shopping, vagy másnéven Smart Shopping kampányokat is, mert ezekkel jelentősen magasabb elérést érhetsz el. 

Arra készülj fel, hogy ekkor már szinte teljesen automatikus lesz a kampány, ezért alig lesz lehetőséged már az optimalizálására!

DSA: Termékszintű dinamikus keresési hirdetések

Ezt a kampánytípust bárki könnyedén és gyorsan össze tudja rakni, hiszen ez egy olyan alapvető termékszintű kampány, amellyel remek eredményeket lehet elérni.

Ehhez azonban egy jól keresőoptimalizált weboldal szükséges, amely jól indexált termékoldalakkal rendelkezik. Csak egy megfelelően formázott és állandóan frissített terméklista – üzleti adatokba történő feltöltését követően tudsz hatékonyan – ilyen típusú keresési hirdetést futtatni.

google-ads-hirdetes-webshop-dsa

Ha nem elég gyakran, tehát naponta frissül termékszinten a listád, akkor nem lesz friss a raktárkészlet infód, ami miatt csak az aktuális Google indexed alapján tud a rendszer hirdetéseket futtatni. 

Remekül keresőoptimalizált a weblapod? Akkor próbáld ki ezt a dinamikus keresési kampányt!

Google Display dinamikus remarketing hirdetések

Sok előnnyel jár, ha használod a dinamikus remarketing kampányokat.

A Google Ads-ben a beállításához szükséged van egy folyamatosan elérhető aktualizált terméklistára, amit fel tudsz tölteni az üzleti adatokba.

Első lépésben válaszd az automatikus napi frissítést beállítást, hiszen csak akkor lesz hatékony és eredményes ez a kampánytípus, ha a friss terméklistával és árakkal rendelkezel. 

google-ads-hirdetes-webshop-dinamikus

A második lépésben helyezd el az oldalaidon az Google Ads remarketing mérőkódokat a dinamikus paraméterekkel együtt.

Javasoljuk, hogy a dinamikus paramétereket csak a termékoldalakra, kosároldalra és a pénztár folyamat (köszönő oldal is ide tartozik) oldalaira implementáld.

Amikor ezekkel megvagy, akkor hozd létre a megfelelő termékoldali megtekintéseket tartalmazó remarketing listákat, amelyeket majd a dinamikus remarketing kampány célzására fogsz használni.

Érdemes jól szegmentált hirdetéscsoportokat létrehoznod és ezekben elkészíteni a dinamikus remarketing hirdetéseket. Jó eredménnyel használható a rendszerben elérhető responsive dinamikus hirdetési sablon is.

Te alkalmazod webshopod hirdetésére a dinamikus remarketing kampányt?

RLSA: Kategóriaszintű keresési remarketing hirdetések

Az RLSA tulajdonképpen egy kategóriaszintű keresési kampány, amellyel meg tudod célozni azokat a látogatókat, akik már rákerestek a termékedre, jártak is a webáruházadban.

Ehhez a remarketing listádat kell használnod, melyet a ‘Közönségek’ fül alatt találsz. Ha kevesen vannak a remarketing listádon, akkor azoknak a méretét hatékonyan tudod növelni a célközönség számára értékes tartalmat kiemelő közösségi hirdetésekkel.

google-ads-hirdetes-rlsa

Azt javasoljuk, hogy ha még nem elégséges számodra a megtérülés, de azért látod értelmét ezeknek a kategória kulcsszavas kampányoknak, akkor bontsd szét a kulcsszavaidat további hirdetéscsoportokra. Érdemes ilyenkor sok hirdetéscsoporttal dolgoznod. 

Amikor már az emberek aktívan keresnek az adott témakörben, akkor már lesz értelme – még ha drágábban is – de számukra legfelül megjelenni a keresőben.

Te alkalmazod ezt a remarketing stratégiát a saját területeden? 

A Google minden hirdetővel megosztja a Performance Max kampányok optimalizálásának bevált módszereit a kiterjesztett közzétételt követően.

google-ads-hirdetes-webshop-perfromance-max

A Google Ads Performance Max kampányai mostantól mindenki számára elérhetőek. Íme, amit tudnia kell arról, hogyan érhet el több konverziót ezzel az új kampánytípussal.

A Performance Max kampányok új módot jelentenek a hirdetők számára a hirdetések megvásárlására és optimalizálására a YouTube, a Display, a Keresés, a Discover, a Gmail és a Google Térkép szolgáltatásban.

Ez a kampánytípus tavaly indult bétaverzióban a kulcsszóalapú Google keresési kampányok kiegészítéseként.

A béta sikerét követően a Google Performance Max kampányokat vezet be minden hirdető számára világszerte.

Mi az a Google Ads Perfomance Max kampány?

A Performance Max kampány lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hirdetéseket vásároljanak és optimalizáljanak a YouTube, a Display, a Keresés, a Discover, a Gmail és a Google Térkép szolgáltatásban.

Az ezt a kampánytípust használó vállalkozások az összes Google Ads-készletben reklámozhatják magukat, ami több ügyfelet és konverziót eredményez.

A Performance Max négy fő módon segít elérni céljait:

  • A konverziók és az érték növelése : Használja ki a konverziós lehetőségeket valós időben az automatikus ajánlatkorrekciókkal.
  • Új ügyfelek keresése : A Google valós idejű ismerete a felhasználói szándékról, viselkedésről és kontextusról segíthet új közönségszegmensek célzásában relevánsabb hirdetésekkel.
  • Gazdagabb információk megszerzése : Az Insights oldal mostantól adatokat tartalmaz a Maximális teljesítményű kampányokról.
  • Együttműködés az automatizálással : Érjen el jobb eredményeket az automatizálással azáltal, hogy kiváló minőségű kreatív elemeket és információkat biztosít arról, hogy mely közönségek valószínűleg konvertálnak.

A Google szerint a fiókjukban Performance Max kampányokat használó hirdetők átlagosan 13%-os növekményes konverziónövekedést tapasztalnak hasonló műveletenkénti költség mellett.

A Performance Max egyedülálló előnyt kínál a kiskereskedők és a helyi vállalkozások számára, mivel lehetőségük van hozzáférni az intelligens vásárláshoz és a helyi kampányokhoz nem elérhető hirdetéskészlethez és formátumokhoz.

A vállalkozások mostantól helyi kampányokat futtathatnak olyan csatornákon, mint a YouTube, a Keresés és a Discover, amire korábban nem volt lehetőségük.

A Performance Max olyan kiváló lehetőség a kiskereskedők és a helyi vállalkozások számára, hogy a Google jövőre megszünteti az intelligens vásárlást és a helyi kampányokat.

Performance Max tippek

Íme néhány tipp a Google-tól a Performance Max kampányok megkezdéséhez:

Vigye előre vállalkozását a tartalommarketinggel

Növelje online láthatóságát, érjen el új ügyfeleket, és növelje az eladásokat ezzel az átfogó tartalommarketing-eszközkészlettel.

  • Célok meghatározása: Döntse el, mely célok számítanak vállalkozása számára, és optimalizálja kampányát azok eléréséhez. A célok között szerepelhet az online értékesítés növelése, a leadek generálása vagy az offline eladások növelése.
  • Állítsa be a megfelelő ajánlattételi stratégiát a következő lehetőségek közül:
    • Intelligens ajánlattétel : Az ajánlatok automatikus beállítása a célok alapján.
    • A konverziós érték maximalizálása : A lehető legtöbb konverziós érték elérése a költségkereten belül.
    • A konverziók számának maximalizálása : Érje el a lehető legtöbb konverziót.
  • A Végső URL-bővítés bekapcsolva tartása : A Végső URL-bővítés nevű új funkció segítségével olyan új, konvertáló keresési lekérdezéseket találhat, amelyeket esetleg még nem fednek le kulcsszóalapú keresési kampányai.
  • Különféle kreatív elemek feltöltése : Adjon meg annyi szöveget, képet és videót, amennyit csak tud. Az automatizálás jobban teljesít, ha számos eszközzel kell dolgoznia a megfelelő kombinációk megtalálásához.
  • Közönségjelek hozzáadása : A leghasznosabb közönségjelek az Ön adatai, amelyek magukban foglalják az Ügyfélegyezést és a webhelylátogatói listákat, valamint az egyéni szegmenseket.

Közelgő funkciók munkában

A következő hónapokban a Google új funkciókat vezet be a Performance Max-ban, kifejezetten a kiskereskedők és az üzlettel rendelkező vállalkozások számára.

A közelgő funkciók lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy kampányaikat kizárólag új ügyfelek megszerzésére optimalizálják.

A helyi készlettáblázattal rendelkező kereskedők új Keresési és Térkép-hirdetésformátumokat fognak látni termékeiken, hogy nagyobb forgalmat irányítsanak az üzletekbe.

A Google azt tervezi, hogy továbbra is befektet a Performance Max-ba, és fejleszti automatizálási technológiáját, hogy segítse a vállalkozásokat nagyobb eredmények elérésében.

ForrásokGoogle Ads Súgó , Google Ads & Commerce Blog

Összefoglalás

Az a tapasztalatunk, hogy ezekkel a Google Ads kampánytípusokkal jelentős bevételekre tehetsz szert a keresőből, ha megfelelően vannak beállítva, minőségi termékeid vannak, illetve remek ár/érték arányt képviselnek a vertikumodban. 

Neked melyik kampánytípus vált be eddig a legeredményesebben? 

Írd meg a kommentben!

A szerzőről:

Berta Gergő
Berta Gergő
Tulajdonos –  Maximum Business
Gergő a Maximum Business tulajdonos, ügyvezetőjeként aktívan kiveszi a részét az online marketing kivitelezési teendőkből, legyen szó PPC hirdetésekről, e-mail marketingről vagy akár online marketing stratégia kialakításáról. Büszke az innovatív vezetési módszerére, illetve a partnerekkel elért közös eredményekre.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Cápák között 4x03 műsorelemzés - Shoprenter
Nem kell semmit feltalálnod, hogy egy Cápát szerezz magad mellé

Új sorozatot olvashattok tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon futó befektető műsor ...Elolvasom

Close