Esettanulmány

Új értékesítési csatorna, digitalizációra átállás – a Warnex.hu sikertörténete

6 perc olvasási idő warnex-sikertortenet-shoprenter

Németh Dániel Lóránd, a Warnex Kft. ügyvezető igazgatója, egy remek példája annak, hogyan lehet a hagyományokat ötvözni a modern technológiával az e-kereskedelem területén. 

Édesapja nyomdokaiba lépve, Dániel agilis hozzáállásával és innovatív gondolkodásmódjával átalakította a vállalkozást, és a nagykereskedelmi szektorból egy sikeres e-kereskedelmi vállalkozássá formálta át.

A Warnex.hu nem csupán egy webáruház, hanem egy olyan platform, ahol az ügyfelek számára értéket teremtenek és inspirációt nyújtanak. Dániel kitartó munkájának köszönhetően a cég folyamatosan fejlődik és bővül, és a digitális világ kihívásainak megfelelve sikeresen versenyez a piacon.

Az ilyen típusú vállalkozók példaképek lehetnek számunkra, akik megmutatják, hogyan lehet a hagyományos üzleti modellt átalakítani és a digitális világban is sikeresen működni.

Ismerjük meg jobban az ő történetét. 

# A cég 

A Warnex Zrt. Magyarország egyik vezető kandallók, kályhák és sparheltek forgalmazásával foglalkozó vállalata. A cég több mint 30 gyártó kizárólagos képviselője Magyarországon, emellett széles fűtés- és hűtéstechnikai termékpalettát kínál. 

Az elmúlt években komoly átalakuláson mentek keresztül, beleértve a digitalizáció felé történő elmozdulást, termékválasztékuk átalakítását és a növekvő kereslet kezelését. 

A COVID-19 járvány és a megnövekedett kereslet kihívások elé állította a céget, de folyamatos fejlődésüknek köszönhetően sikerrel lépnek a változások elé. 

A webáruház fontos szerepet tölt be a terveik megvalósításában, jelentős növekedést értek el az online értékesítés területén. A vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy hatékonyabbá váljon, és tervezik a vállalatirányítási rendszer bevezetését is a digitalizáció előmozdítása érdekében.

# Gazdasági nehézségekre reagálás

Az elmúlt három évben igen turbulens gazdasági környezetben kellett működniük. Az ellátási láncok akadoztak, a nyersanyagárak elszabadultak, a gyártók egyre nehezebben tudtak gyártani, egyre nagyobb kihívást jelentett teljesíteni a megrendeléseket, a beszállítások bizonytalanná váltak. Ezért át kellett állniuk egy olyan működésre, amiben sokkal nagyobb készletekkel kellett dolgozniuk és jó előre kellett tervezni a beszerzést is. 

A COVID által okozott nehézségekre még rárakott egy lapáttal a háború, megnövekedett a kereslet a fatüzelésű termékekre, amiket forgalmaznak. Óriási készleteket adtak el, és még sokkal többet el tudtak volna adni. 

Készletügyileg nagyjából fel voltak készülve erre a nagy rohamra, de például a logisztika, a pénzügy, a vevőszolgálat, az egész raktározás, futárszolgálat nem feltétlen tudta lekövetni ilyen hirtelen ezt a nagy keresletnövekedést. 

Mindenképpen szintet kellett lépniük, hogy a jövőben ezt a rendelésszámot, ezt a hirtelen  megnövekedett forgalmat még hatékonyabban le tudják kezelni.

Az offline és online fejlődésük érdekében folyamatosan újítanak. Offline területen vásárlók számára láthatatlan, de hatékony változtatásokat hajtottak végre, mint például a mintatermük felújítása, az új állványrendszer bevezetése a raktárban és egy 150 négyzetméteres iroda felújítása. 

Ami pedig az online részét illeti, a weboldalukat folyamatosan fejlesztik, javítják, új alkalmazásokat telepítenek, finomhangolják a marketing stratégiájukat. Minden lépésüket mérik és az eredmények alapján finomítják a folyamatokat.

# Webáruház indítás – mint építészet, majd lakberendezés

A webáruház egy eszköz volt ahhoz, hogy a terveiket megvalósítsák, vagyis a problémáikat orvosolják. Már 2020 elején nyilvánvaló volt számukra, hogy a bérelhető webáruházak elértek egy olyan szintet, hogy nem érdemes külön fejleszteni webáruházat. 

Egy olyan webshopot szerettek volna, ami felhasználóbarát, ami dizájnjában inkább modern, a kornak megfelelő, tud alapvető funkciókat. Elvárás volt, hogy alapvető integrációkra fel legyen készítve a webshop, mint például a vállalatirányítási rendszerre való összekötésre, különböző hírlevélküldőkre. Az árösszehasonlító oldalakkal jól tudjon kommunikálni. Illetve nagyon fontos volt számukra, hogy az ügyfélszolgálat jó legyen annak a webshop motornak, akivel együtt fognak dolgozni. 

Shoprenter.hu Warnex.hu bizalomépítés a kezdetektől

Dániel így emlékszik vissza a kezdetekre:

Amikor eldöntöttük, hogy a Shoprenterrel fogunk együtt dolgozni, akkor azt gondoltuk, hogy néhány kattintással már a kezdetektől, az elejétől nagyon jól fog teljesíteni a webáruház. Ez valójában nem teljesen így történt. 

Ha egy épülettel szimbolizálnánk egy webshopot, akkor azt mondanám, hogy a webshop motor, ami a Shoprenter, az nagyjából az utcafronti kirakatot jelenti, illetve azt a stabil bázist, ami az épület alapja. Amit gyakorlatilag nem is lát szinte senki, de annak nagyon stabil alapokon kellene működnie. 

Viszont azt vettük észre, hogy hiába raktunk össze viszonylag rövid idő alatt egy jól kinéző webáruházat és egyedi termékválasztékot, még hozzá kellett raknunk a marketinget is.

Hiszen ha senki nem tud a weboldalunkról, senki nem tudja, hogy mivel foglalkozunk, akkor nem is fog vásárolni senki, úgyhogy nulláról fel kellett építenünk egy teljes marketing stratégiát.

Ki kellett választanunk azokat a futárszolgálatokat, akikkel hatékonyan tudunk együtt dolgozni. Nagyon fontosak a raktári folyamatok, nekünk ugye saját raktárunk van, 5000 nm. Ezeket a termékeket azért nem mindenki tudja kezelni. 

Itt el kell dönteni tényleg termékcsoporttól függően, hogy saját raktárt alkalmazunk vagy  kiszervezzük a logisztikát. Ki kellett számolni, hogy kinek melyik éri meg. Illetve ezt az egészet egy vállalatirányítási rendszerbe kell foglalni, és ugye komoly pénzügyi tervet kell az egész működéshez készíteni. 

Ezen kívül mi folyamatosan dolgozunk együtt Shoprenter szakértőkkel is, akik csinosítják ezt az épületet. 

Tehát önmagában az, hogy van egy webshopod, azzal neked még nagyon komoly feladataid vannak, és neked, mint webshop tulajdonosnak muszáj végigmenni ezeken a folyamatokon, hogy optimalizálva legyen a termékbeszerzés, a marketing, a futárszolgálatok, a vevőszolgálat, a raktározás, logisztika, pénzügy, és ezt az egészet karban kell tartani és folyamatosan továbbfejleszteni. “

# Webshop tuning  

A Stockholm dizájnnal indultak el, ami akkor és ma is egy elég modern dizájn, és viszonylag hamar tényleg össze tudtak rakni egy jó megjelenésű webáruházat, de az évek során a termékszám növekedésével újabb igények születtek.

A cél egy olyan modern és egyedi dizájn volt, amely kiemeli a warnex.hu-t a többi weboldal közül. A felhasználóbarát navigáció mellett a fő szempont az volt, hogy a dizájnnak konverzió növelő hatása is legyen.

2022-ben az egyedi dizájnra esett a választás, amit a Shoprenter szolgáltatásával valósítottak meg. 

Shoprenter.hu Warnex.hu sikertörténet design váltás

# Marketing csatornák

A marketingeszközökkel való kísérletezés és az ingyenes lehetőségek kihasználása mindig fontos szerepet játszik a vállalkozások sikerében.

Ők is használunk fizetős és ingyenes eszközöket használnak, mint például a Facebook, Instagram, YouTube, és LinkedIn platformokat.

Szakcikkeket is írnak, amiket különböző online és offline médiumoknak juttatnak el. Tapasztalataik szerint a megjelenéseik általában pozitív, megerősítő visszajelzéseket kapnak. 

Tavaly mintegy 50 ilyen megjelenésük volt, viszonylag magas látogatottságú weboldalakon.

A SEO is részben egy ingyenes lehetőség, ami fontos szerepet játszik a tartalmaik elérhetőségében. A fizetős csatornák közül a Facebook és Google hirdetéseket preferálják.

Jelenleg még nincsenek jelen piactereken, mert fontosnak tartják, hogy termékeik exkluzívak legyenek és csak náluk elérhető. Azonban lehet, hogy eljön az a pont, amikor becsatlakoznak a marketplace-ekbe is.

Az influenszerkampányok és az affiliate kampányok is részei a marketingstratégiánknak, bár vannak meglepő eredmények is, amikből tanulnak és fejlődnek.  Pl. nem azokból a termékekből lesznek nagy eladások, amiket konkrétan hirdettek. Azáltal, hogy sokan hallottak róluk, meglepetésükre egészen más termékek kezdtek el fogyni. 

Összességében elmondható, hogy nyitottak az új lehetőségekre, de mindig alaposan mérlegelik a döntéseinket, és csak azokban az irányokban haladnak, amik valóban működnek számunkra. Náluk is  kísérletezés és a rugalmasság kulcsfontosságúak a sikeres marketingstratégia kialakításában.

# Forgalomnövekedés számokban 

Amikor elkezdték a warnex.hu-t, a kisker oldalukat, elsőként a saját importú termékeket töltöttek fel, és már az első évben 80 millió forintos forgalmat tudtak csinálni csak a webshopon keresztül.

Egy évre rá, 2021-ben elkezdték bekötni különböző nagykereket, ezért 2021-ben már közel 10 ezer termékük volt és közel 400 millió forintos forgalmat tudtak generálni a webáruházon keresztül

2022-ben 4,3 milliárd forint volt a forgalmuk, melynek nagyjából a fele a barkácsáruházakból és a hipermarketektől jött. Körülbelül a forgalmuk 25 százaléka, tehát valamivel több mint 1 milliárd forint az a nagyker partnerektől és a szervizes partnerektől érkezett. A tavalyi évben a kisker forgalmuk a warnex.hu-n keresztül átlépte az egymilliárd forintot. 

warnex.hu forgalom növekedése
Forrás: saját közlés

# Az Év Webshopja Különdíj

A Warnex.hu alapítása óta törekedtek arra, hogy kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleiknek, és hogy magas színvonalú vásárlási élményt biztosítsanak számukra.

Bebizonyosodott, hogy jó úton járnak. Az elmúlt időszakban számtalan jó döntést hoztak a cégük életében, melyeknek köszönhetően számos fejlesztést sikerült elérniük. Ennek eredményeként Warnex.hu elnyerte Az Év Webshopja Különdíját a 300 Millió Forint Feletti Kategóriában. 

A warnex.hu sikerének kulcsa a csapatuk elhivatottságában és a folyamatos fejlődés iránti vágyukban rejlik. Több tízezer elégedett vásárlónak köszönhetően folyamatosan dolgoznak azon, hogy továbbra is kiváló termékeket és szolgáltatásokat nyújtsanak, miközben fejlesztik webshopjukat és a vásárlói élményt.

shoprenter warnex.hu sikertörténet az év webshopja 2023

Gratulálunk webáruházunk sikerének és továbbra is azon leszünk, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsunk és még több sikert érjünk el a jövőben közösen. Köszönjük a bizalmat  Németh Dánielnek és a Warnexnek!

A szerzőről:

Simonné Galaczi Nelli
Simonné Galaczi Nelli
Online marketer – Shoprenter
Több éves online marketing tapasztalattal, rengeteg webáruház marketing stratégiájának kidolgozásában részt vett. Célja az online jelenlét erősítése, a célcsoportok elérésének maximalizálása és a konverziók növelése. Growth hacking, adat-központú online marketing szemlélettel, nagy hangsúlyt fektet a tesztelésre-optimalizálásra, a nem szokványos csatornákra és a komplex, több lépcsős, pszichológiailag és UX szempontból aprólékosan és gondosan megtervezett eseményláncokra. Főbb erőssége a tartalom marketing. Tudásával támogatja a webáruház tulajdonosokat abban, hogy sikeres e-kereskedővé váljanak.

 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Vegital sikertörténet
Shopifyból Shoprenterbe – A Vegital sikertörténete

A Vegital egy magyar márka, amely növényi italokat készítő gépeket forgalmaz. Ildikó és Imre ...Elolvasom

Close