Design Konverzióoptimalizálás Webshop üzemeltetés

Törj ki a sablonosságból és növeld a hatékonyságod a Madrid témával

8 perc olvasási idő

A bérelhető webáruházak egyik legnagyobb előnyei között tartjuk számon, hogy a vállalkozónak nem szükséges fejlesztői tudás ahhoz, hogy egy jól kinéző, könnyedén működő webáruházat tudjon létrehozni. Elég csak “összekattintgatnia” és módosítania a beállításokat az admin felületen és rövid idő alatt a saját igényei szerint ki tudja alakítani a webáruházát. 

Shoprenteres webáruház esetében, köszönhetően a design témáknak (vagy ahogy régebben hívtuk őket: sablonoknak) könnyedén felruházhatjuk webáruházunkat az új trendekkel és megoldásokkal is, hiszen ezek fejlesztésénél arra törekedtünk, hogy lekövessék az aktuális trendeket, funkciókat és ügyféligényeket. 

A legújabb, Madrid téma fejlesztésénél az volt a fő szempont, hogy jól illeszkedjen a nagy termék kategóriával rendelkező, jellemzően FMCG szektorban működő webáruházak igényeihez, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy csak az FMCG szektor számára javasolt a használata. Sőt! A Madrid design témára épített különböző téma változatok (Lakberendezés, Barkács és Technológia) jól szemléltetik, hogy szinte bármilyen termékkategóriának jól állnak azok az újdonságok, amik a Madridban elérhetővé váltak.

Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy minden webáruház tulajdonos szeretne kicsit kitörni a sablonosságból és egyedivé tenni a webshopját, viszont nem tud (vagy nem szeretne) több millió forintot költeni egy egyedi megjelenésre. 

A jó hírünk az, hogy a Madrid téma rengeteg lehetőséget kínál arra, hogy még egyedibb webáruházat készíthessünk, mint eddig, mert a téma kialakításakor az egyedi designnal rendelkező webshopok gyakori igényeiből több is beépítésre került. Így olyan újdonságok lettek mindenki számára könnyen elérhetőek, melyekhez eddig komplex fejlesztésekre (és jó sok pénzre) volt szükség. 

Cikkünkben bemutatjuk, hogy:

  • Miként járulnak hozzá webáruházad eredményességéhez a Madrid téma újdonságai, azaz miként törhetsz ki vele a sablonosságból?
  • Milyen plusz fejlesztésekkel egészíthető ki, hogy még egyedibb megjelenést kapjon?

Egyedi kategória megjelenés

Amint már említettük is, a Madrid témával a fő célunk az volt, hogy a széles kínálattal rendelkező webáruházak kategória menüje átláthatóbb és felhasználói szempontból jobb legyen.

A témában választhatunk vízszintes vagy függőleges menü elrendezésből, emellett a főkategóriákhoz egyedi ikonokat társíthatunk, ezzel is megkönnyítve a látogatók tájékozódását.

Madrid téma menüváltozatok

A téma alapból nem tartalmaz ikonkészletet, amivel a cél szintén a sablonosság elkerülése volt. Mi mindig azt javasoljuk, hogy ezeket érdemes a márka arculatához igazítani és egyedileg elkészíteni vagy kiválasztani és személyre szabni. Szerencsére a interneten több oldal is van (pl.: flaticon.com, freepik.com), ahol tölthetünk le ikonokat, akár ingyen. Ami itt “költséges” lehet az nem más, mint az az idő, amit a megfelelő ikonok keresésére kell rászánni.

A webshop kinézet módosítás szolgáltatásunk keretén belül levesszük a válladról az ikonok keresésével járó terhet. Bízd design csapatunkra és ők megkeresik vagy elkészítik a webáruházadhoz legjobban illő ikonokat és feltöltik azokat webáruházadba. 

Dinamikus modulok, melyeket ne hagyj ki

A dinamikus modulok olyan modulok, amelyekben egyszerre tudjuk a kinézetet és a beállításokat a Shoprenter admin felületén kezelni. Nagy segítség a webáruház adminisztrátorainak, hogy az adott modult egy felhasználóbarát, könnyen kezelhető felületen tudják módosítani, kiváltva ezzel az egyedi HTML modult, melyhez HTML tudás is szükséges.

Mivel a webáruházak üzemeltetésénél az egyik legfontosabb tényező a hatékonyság növelése, a dinamikus modulok használatával ezt tovább tudod növelni. Az üzemeltetés hatékonysága mellett az extra funkcionalitás és egyediség is a dinamikus modulok nagy előnye.

Értékajánlatok nagyobb hangsúlyban a mozaik modullal

A könnyen szerkeszthető mozaik modulok segítségével az eddigieknél sokkal egyszerűbben és látványosabban lehet egyedi, képes értékajánlatokat megjeleníteni a webshopban, ráadásul ezeket személyre szabhatjuk külön asztali és mobil nézeten. 

Mozaik modul a lamianaturashop.com webáruházban

Egyedi kategória ajánló modul

Az egyedi kategória ajánló modul olyan eszközt kínál, amely lehetővé teszi a kategóriák könnyed testreszabását és egyedi képek hozzárendelését. Ezáltal színesítik a főoldalt, kreatív módon hangsúlyozzák a főbb kategóriákat, miközben javítják az ügyfélélményt.

Jelenítsd meg a videóidat a videós modul segítségével

A videós tartalmak térnyerése nem elhanyagolható a webáruházak életében sem, hiszen kiváló eszköz lehet egy-egy termék részletes bemutatására vagy a vásárlók edukálására, melyekkel könnyen elnyerhetjük a látogatók bizalmát is. Ügyfeleink gyakran kérték ennek a modulnak a fejlesztését, így nem volt kérdés, hogy a Madrid témában dedikált modulként kap helyet.

Videós modul a megyeriszabolcskerteszete.hu webáruházban

Növeld a vásárlók bizalmát a vélemények megjelenítésével

Az egyik legerősebb bizalomépítő eleme lehet a webáruházadnak a vélemények modul, melynek segítségével könnyedén feltöltheted a vásárlóktól kapott értékeléseket. Köszönhetően a dinamikus modulnak, nem szükséges hozzá további fejlesztői tudás sem, hogy ezek szépen jelenjenek meg a webáruház felületén. A feltöltött véleményeket a látogatók könnyedén lapozhatják, de akár automatikusan is mozoghatnak, ezzel is növelve az oldalad dinamikáját.

Konverziót támogató modulok, funkciók

A Madrid téma több olyan fejlesztést is kapott, amelyeknél a felhasználói élmény javítása és ezzel együtt a konverziós értékek növelése került fókuszba. A tervezésénél kiemelt figyelmet kaptak korábbi UX és UI kutatások eredményei is. Igyekeztünk a témába beépíteni olyan modulokat és elemeket, amelyek kimutathatóan növelték más webáruházak konverziós értékeit a design módosításokat követően.

Ide sorolhatjuk az alábbiakat:

  • Mikrointerakciók (animált hover állapotok, lenyíló mini-kosár, kifinomult effektek és még számos interakció) 
  • Rögzített navigációs sáv
  • Nap terméke modul
  • Rögzített kosárba rakás gomb a termékoldalon
  • Termékoldali értékajánlat modul

Mikrointerakciók

Az animált hover effektek vonzzák a figyelmet és interaktívabbá teszik az oldalt. Amikor egy felhasználó a gomb fölé viszi az egérmutatót, az animáció (szín változás) segít abban, hogy érezze, valóban kölcsönhatásba lépett az elemmel. Ez növeli az oldal iránti érdeklődést és a látogatók maradási idejét.

Az animált hover effektekkel a webáruház stílusát és brandjét lehet erősíteni. Az egyedi animációk és effektek segíthetnek abban, hogy az oldal azonosítható legyen és emlékezetesebbé váljon. Mobil eszközökön is jól működnek, így a webáruház mobilbarát felhasználói élményét javítják. 

Lenyíló mini-kosár

A lenyíló kosár lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy könnyen ellenőrizzék a kosaruk tartalmát anélkül, hogy elnavigálnának az oldalról. Ez javítja a felhasználói élményt, mivel nem szükséges a vásárlóknak oda-vissza kattintani. A vásárlók könnyen ellenőrizhetik a kosaruk tartalmát és módosíthatják azt a lenyíló kosárban.

Hiánypótló funkció, amelyet az előző témákból sokan hiányoltak, így a Madridban helyet kapott. Ez a funkció akkor aktiválódik, ha a látogatónak legalább egy termék már a kosarában van. 

Nap terméke modul

A Nap terméke modul egy olyan lehetőséget tár eléd, hogy minden nap más termék kerüljön a látogatók figyelmének középpontjába. Miért jó ez számodra?

Egyrészről növelheted a webáruházban eltöltött időt és a termékeid iránti érdeklődést. Másrészről fenntarthatod vele a látogatók érdeklődését, ezáltal hamar visszatérnek, hogy megnézzék a következő napi terméket, ami növeli az oldalad forgalmát.

Ez a modul egy remek marketing eszköz is lehet számodra. A naponta változó kiemelés lehetővé teszi az adatok gyűjtését arról, hogy mely termékek válnak be a legjobban. Ez alapján optimalizálhatod a kínálatodat és a marketing stratégiádat.

Rögzített kosárba rakás gomb a termékoldalon

Gyakran javasoljuk SEO és UX szempontból is az ügyfeleinknek, hogy igyekezzenek a termékoldalon minél részletesebb leírást adni a termékről, több képet, esetleg videót megadni annak érdekében, hogy a vásárló lehetőleg minden kérdésére megkapja a válaszát és ne legyen semmi, ami gátolja a vásárlási döntés meghozatalában. A hosszú termékoldalaknak azonban hátránya is volt, mégpedig, hogy a Kosárba rakás gombot hamar átgörgették a látogatók és a leírásokban pedig nem kapott külön helyet. 

A Madrid témával ez már a múlté, ugyanis a Kosárba rakás gombot átgörgetve, a képernyő alján a jobb sarokban állandó helyet kapott a termékkép és a Kosárba rakás gomb. 

Ez egy kikapcsolható funkció, de a tapasztalataink azt mutatják, hogy jelentősen támogatja a termék kosárba helyezését, hiszen ha a termékleírás egy adott mondata meggyőzi a látogatót, görgetés nélkül kosárba teheti azt, majd zavartalanul olvashatja tovább a termék részleteit.

Kiknek javasoljuk a Madrid témára való átállást?

  • Minden olyan webshop tulajdonosnak, aki valamelyik régi Shoprenter témát használja jelenleg, mint pl. Róma 2.0, Tokyo, Korfu, Los Angeles.
  • Azoknak az ügyfeleknek, akik valamelyik nem választható Shoprenter design témát használják, amelyeket már nem támogatunk: Róma, Elegant 2.0, Modern 2.0, Classic 2.0.
  • Azoknak, akiknek régi egyedi designja van. Az elmúlt 2-3 évben készült egyedi megjelenések esetén is már tud újdonságot hozni a Madrid témára váltás, a 4-6 éves designok esetében pedig jelentősen javíthatja a felhasználói élményt és az összképet.
  • Olyan webáruházaknak, amelyek széles termékkínálattal, azaz nagyobb számú kategóriával dolgoznak.
  • Mindenkinek, akinek tetszik a téma felépítése és szeretne hozzájutni a fentebb felsorolt előnyökhöz.

Szeretnéd kihasználni a Madrid téma nyújtotta előnyöket, de inkább szakértői kezekre bíznád a témaváltást, hogy minden fontos beállítás megtörténjen és megfelelően működjön? Kérd csapatunk segítségét és tudd le az átállást 1-3 napon belül. 

Egyedi fejlesztésekkel a kimagasló felhasználói élményért

Természetesen a Madrid témára váltással korántsem áll meg a testreszabhatóság. Ha az alap témától még egyedibb webáruházat szeretnél, nem feltétlenül kell milliókat elkölteni egy egyedi designra, kisebb összegekkel, apróbb lépésekben is csinosíthatod a webáruházadat plusz fejlesztésekkel.

A webshop kinézet módosítás szolgáltatásunk keretében a csapatunk olyan egyedi megoldásokkal tudja kiegészíteni a webáruházad, mint:

  • Egyedi lenyíló menü
  • Egyed GYIK (Gyakran Ismételt Kérdések) modul, szöveges oldal
  • Egyedi fejléc és lábléc
  • Egyedi grafikai elemek (bannerek, kategória képek)
  • Dedikált landoló oldalak

Egyedi lenyíló menü

A webshop gyári kategória lenyílóját lecseréljük egy egyedileg tervezett HTML tartalomra, asztali nézeten.

Előnyei:

  • Javítja a navigációs élményt az oldalon.
  • Jobban kiemelhetővé teszi az alkategóriákat.
  • Szabadon formázhatók benne az elemek.
  • Háttérképekkel, kiemelt termékekkel és plusz tartalommal tölthető fel.

Kifejezetten hasznos, ha egy webáruház nagy kategóriafával rendelkezik.

Egyedi GYIK oldal

A látogatók könnyű tájékozódása érdekében egy egyedi Gyakran Ismételt Kérdések oldal sokat segíthet. Kialakításnak köszönhetően a látogatók sokkal könnyebben megtalálják a választ gyakori kérdéseikre, így tehermentesíthető az ügyfélszolgálat.

Ügyfeleink visszajelzései alapján ez a szekció hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfélszolgálatra beérkező telefonhívások érezhetően csökkenjenek.

Egyedi fejléc és lábléc

Amikor egy webáruház egyedi tartalommal is rendelkezik, mint a blog vagy a magazin, amit szeretne elkülönítve megjeleníteni a többi tartalomtól, akkor jó megoldás az egyedi fejléc készítése. Ugyanakkor, ha csak azért szeretnénk egyedi fejlécet, mert az elrendezésével nem vagyunk megelégedve, arra is lehetőség van.

Az egyedi láblécre pedig akkor lehet szükség, amikor a webshop szeretné még egy felületen megjeleníteni a legfontosabb információit és linkelhető tartalmait és ezt esztétikusan szeretné megtenni.

Egyedi grafikai elemek

A webshop optimális működéséhez és esztétikumához szükség van olyan grafikai elemekre, mint például egyedi bannerek, új reklám képek, kategória ajánló képek. Grafikai szolgáltatásunk ebben tud segíteni, hiszen a több éves webshop fejlesztésben és látványtervezésben szerzett tapasztalatunk jó kiindulási alap a megfelelő elemek legyártásához.

Dedikált landoló oldalak

Tudtad, hogy egy tematikus landoló oldallal több konverzióra számíthatsz, mintha csak egy kategória oldalra vagy termék oldalra irányítanád webáruházad látogatóit? A legtöbb webáruház átlagosan 1% körüli konverziós arányról számolhat be, azonban landoló oldalakkal akár 3-5%-os konverziós arányt is el lehet érni. (Forrás: marketingamazing.hu)

Milyen alkalmakra javasolunk külön landoló oldalt?

  • Black Friday
  • Karácsony
  • Halloween
  • Húsvét
  • Valentin nap
  • Anyák napja
  • Egyéb, a webáruháztól függő, rövidebb, szezonális időszakok, amelyekre a marketing stratégiájában fókuszál

Amennyiben szeretnéd tovább optimalizálni Shoprenter webáruházad felhasználói élményét, keresd bátran csapatunkat, és érdeklődj a webshop kinézet módosítás szolgáltatásunk iránt.

A szerzőről:

Engi Laura
Engi Laura
Online marketer – Shoprenter
Laura a Shoprenter marketing csapatának tagja. Az online marketing és az e-kereskedelemi trendek már 2016 óta szerves részét képezik a mindennapjainak. Célja, hogy átadja az évek során megszerzett tudását és tapasztalatait a fejlődni és növekedni vágyó e-kereskedőknek.
 

A társszerzőről:

Boros Norbert
Boros Norbert
Design fejlesztési projekt menedzser – Shoprenter
Több éves webfejlesztői és projekt menedzsment tapasztalattal, rengeteg elkészített weboldallal és webes fejlesztéssel a háta mögött segíti a webáruházad egyedi kinézetnének elkészültét. Tudja, hogy milyen fontos számodra az igényeidnek megfelelő kinézetű és funkcionalitású webshop, ezért mindent meg is tesz a célod elérése érdekében.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
termekvalidacio webshop shoprenter
Hogyan értékesíthetsz webshop nélkül? Így mérd fel a keresletet a termékeidre!

Amikor felmerül a webáruház indítás, e-kereskedelem lehetősége, akkor beindul a fantázia: létrehozol egy webshopot, ...Elolvasom

Close