Webshop üzemeltetés

Hogyan használd a kuponokat webáruházadban?

7 perc olvasási idő Hogyan használd a kuponokat webáruházadban?

Az online kiskereskedés versenye egyre feszültebb és webáruház tulajdonosként folyamatosan új módokat kell találni arra, hogy vonzóbbá tedd vevőid számára az online vásárlást. Az egyik hatékony eszköz, amit használhatsz, a kuponok.

A cél a kuponok használatával boltonként eltérő lehet, de ha kategorizálni szeretnénk az alábbiak biztosan szóba jönnek:

  1. Szeretnénk gyorsan beindítani boltunk forgalmát.
  2. Kedveskednénk a meglévő vevőinknek egy speciális kedvezménnyel.
  3. Ösztönözni szeretnénk az újravásárlást.

Ez az olcsó és egyszerű marketing eszköz, kifejezetten hatékony lehet bármelyik fenti célt szeretnénk is elérni. Juttasuk el potenciális és meglévő vevőinkhez a kedvezményre jogosító kuponokat, figyelmességünk pedig nem marad jutalom nélkül!

Állíts fel a kuponok használatára egy stratégiát!

Érdemes a kuponok használatát jól megtervezni, hisz nem mindegy kinek, milyen kedvezményeket kínálunk és persze fontos, hogy ez számunkra is jövedelmező legyen a kampány végén. Ezért érdemes tervezni és az alábbi szempontokat figyelembe venni a használat előtt.

Milyen kupontípusokat használj az egyes célcsoportoknak?

Az első lépés a webáruház kuponstratégiájának kidolgozásában az, hogy meghatározzuk, milyen típusú kuponokat kínálunk, és kinek szánjuk őket. Fontos megérteni a célközönség igényeit és preferenciáit. Tehát ahogy fentebb is kiemeltem, mi is a cél a kuponok alkalmazásával?

  1. Új vásárlók vonzása: Nyújtsunk kedvezményt az első vásárlás során, hogy új ügyfeleket vonzzunk be.
  2. Visszatérő vásárlók ösztönzése: Készítsünk promóciós kódot vagy rendszeres vásárlói kedvezményeket a visszatérő vásárlók számára.
  3. Kosárelhagyás csökkentése: Küldjünk emlékeztető e-maileket, melyben kuponkedvezméyt is megosztunk azokkal, akik nem fejezték be a vásárlást.
  4. Szezonális vagy ünnepi kuponok: Kínáljunk speciális ajánlatokat ünnepek alkalmával vagy szezonális akciókban.

Bármelyik típust is alkalmazod, vagy akármelyik célt is szeretnéd elérni, a Shoprenter Kuponok funkcióját remekül tudod használni erre, melyet az adminisztrációs felület Marketing > Kuponok menüpontban találsz. 

A Kupon beállításokról itt találsz egy rövid videót, ahol általánosan bemutatjuk a menüpontot:

Határozd meg jól a kupon értékét és felhasználási feltételeit!

Ennél a pontnál álljunk meg egy kicsit és alaposan gondoljuk át a tényezőket. Legyenek vonzók és versenyképesek, ugyanakkor legyenek jól meghatározott feltételek az alkalmazásukra vonatkozóan, melyet a vásárlóid is ismernek. Döntsd el hogy:

  1. Százalékos vagy fix összegű kedvezményt adnál és határozd meg, milyen mértékű legyen az adott kedvezmény (pl. 10% vagy 1000 Ft).
  2. Elvárhatsz minimum vásárlási értéket, azaz hogy a kedvezmény igénybevételéhez milyen összegű vásárlás szükséges. Ezzel biztosítható, hogy számodra is megtérüljön a kuponos vásárlás.
  3. Korlátozhatod a kuponok érvényességét, így ösztönözve a gyorsabb rendelésleadást.
  4. Belépéshez is kötheted a kupon felhasználását, így a vásárlókat regisztrált felhasználókká konvertálhatod.
  5. Megadhatod, hogy az adott kupon felhasználható legyen-e olyan termékekre, amelyekre már más kedvezmény érvényes. Ez segít megelőzni a kedvezmények halmozását és megőrizni az üzleted nyereségességét.
  6. Lehetőséged van beállítani, hogy ingyenes szállítást biztosítson-e az adott kupon. Ha 1-2 ezer Ft vagy annál magasabb szállítási díjjal dolgozol ez akár jelentős kedvezmény is lehet a vásárlók számára.
  7. Meghatározhatod, hogy az adott kupont konkrét termékek, kategóriák vagy gyártók esetén felhasználhatja-e a vásárlód. Ezzel továbbadhatod a beszállítói kedvezményed egy részét, de ki is zárhatod azokat, amik esetén a kupon érvényesítése nem jövedelmező számodra.
  8. Beállíthatod, hogy mely vevőcsoportok használhatják fel az adott kupont. Ez lehetőséget kínál arra, hogy célzott kampányokat hozz létre és személyre szabott ajánlatokat tegyél elérhetővé különböző vevői csoportok számára.

Ezek a feltételek gondosan átgondolva segítenek abban, hogy a kuponok ne csak vonzóak legyenek vásárlóid számára, de számodra is megtérülőek maradjanak. A Shoprenter kupon funkciói segítségével könnyedén beállíthatod ezeket a feltételeket, így rugalmasan alkalmazkodhatsz üzleted igényeihez és céljaidhoz, de egyúttal vásárlóid elégedettségét is növelheted.

Ne feledd, hogy a kuponok erős eszközök a vásárlóid megtartásában és az új ügyfelek vonzásában. A megfelelő stratégia és feltételek beállítása segít növelni az értékesítést és hosszú távon sikeres üzletet építeni. 

Juttasd el a kuponjaid a célcsoportodnak

A kuponok csak akkor hatékonyak, ha eljutnak a potenciális vásárlókhoz. Nem meglepő hát, hogy a kuponstratégiának fontos része a promóció és a kuponok elosztása. Íme néhány általunk is ajánlott hatékony módja a kuponok terjesztésének:

  1. E-mail marketing

Több ízben is értekeztünk már arról, hogy az e-mail marketing milyen hatékony és talán az egyik legolcsóbb marketing eszköz, amivel a célcsoportod elérheted. Használd hát a marketing kommunikációban a kuponok terjesztésére is a meglévő ügyfeleknek és az e-mail listára feliratkozottaknak. 

  • Hozz létre kampányokat, amelyekben a kuponokat különböző ajánlatokkal kombinálod, például ingyenes szállítás vagy ajándékok hozzáadásával.
  • Küldj emlékeztető e-maileket azoknak, akik elhagyták a kosarukat, és csatolj egy kuponkódot, hogy ösztönözze őket a vásárlás befejezésére.

Használd a kuponjaid terjesztéséhez a Shoprenter által ajánlott két kedvenc alkalmazás egyikét:

  • A SalesAutopilotot, ha automatizált e-mail folyamatokat szeretnél létrehozni a kuponok átadására, majd pedig a végletekig optimalizálnád az automatizmusok kiküldését a szoftverben.
  • A Webáruházra Köthető M.I. alkalmazást, ha az AI-ra bíznád a kuponjaid terjesztésének teljes folyamatát.
  1. Közösségi média és partnerkapcsolatok

Itt sem lesz nagy meglepetés, hisz ha bármely közösségi média platformot mint felhasználó vagy mint vállalkozás aktívan látogatjuk és használjuk, akkor nem nehéz belebotlani egy kuponos nyereményjátékba, vagy posztba, melyet a véleményvezérek, influencerek vagy maga a vállalkozás terjeszt. Ezek a kampányok szintén hatékonyak lehetnek, ha aktív közösségünk vagy követőink vannak ezeken a felületeken. Oszd hát meg egy-egy kuponodat a közösségi média platformokon a kampány részeként és ösztönözd az oldal követőit a vásárlásra, továbbosztásra. Fontos, hogy a kupon-kampány kreatív és vonzó posztokkal támogasd és a visszakövetés céljából használj különleges kampányhastageket.

A saját oldalak mellett más vállalkozások és/vagy influencerek bevonása is jó ötlet lehet. Itt figyeljünk arra, hogy a célcsoportunkat elérje a partner, így közös vagy akár keresztpromócióra is remekül használhatóak ezek az együttműködések.

  1. Kilépési popupok a webáruházadban

Ha már egyszer megszerezted a látogatót ne engedd el üres kézzel! Gyűjts a webáruházad látogatói közül hírlevél feliratkozókat különleges kuponokkal és ajánlatokkal, melyet egy kilépésre felugró popuppal el is érhetsz. A Shoprenterben elérhető Optimonkkal nem csak ezt, de játékokat, kihívásokat is tudsz kommunikálni, melyben a kuponjaidat osztod ki a látogatók, vásárlók közt, valamint a kosárelhagyók egy részét is meg tudod menteni a segítségével. Ismerd meg az Optimonkkal elérhető lehetőségeidet a Kiss My Keto webshop példáján keresztül.

Kiss My Keto webshop popup és kuponok alkalmazásának példája.

+1. Mobil alkalmazások

Rendelkezel már mobilalkalmazással? Tudtad, hogy a Shoprenter boltodhoz a Leapp Creator alkalmazás segítségével tudsz készíteni webáruházad számára kb. 2 hét alatt? A webáruház mobil alkalmazása segítségével pedig, küldhetsz az app használói számára  push-értesítéseket, benne pedig a kuponkód, mellyel vásárlásra buzdíthatod őket. 
Érdekel a Leapp Creators alkalmazás? Innen tudsz tájékozódni.

Ezzel a palettával már összeállíthatsz egy vagy akár több remek marketing kampány tervet, mely a kuponstratégiád része lehet. Fontos azonban, hogy a korábban említett pontokat, azaz hogy mi a célja a kuponkedvezménynek, kiknek szól és milyen feltételekkel használhatják azt, az itt említett eszközök kiválasztásakor mindenképp tartsd szem előtt! 

Kuponok nyomon követése és optimalizálása

És hát persze nincs stratégia statisztika nélkül! Hisz a kuponok hatékonyságának nyomon követése fontos a stratégia folyamatos fejlesztése érdekében. Használj analitikai eszközöket és kövesd nyomon a kuponok és a hozzájuk kapcsolódó kampányok teljesítését.

Mi az, amit mindenképp mérj?
Az alábbiakat, szintén a teljesség igénye nélkül:

  1. Mennyi kibocsátott kupon lett valóban beváltva? 
  2. Milyen bevételt generáltak ezek a kuponok? 
  3. Mennyivel nőtt a vásárlások átlagos összege a kuponok bevezetése óta? 
  4. Milyen a kuponos és nem kuponos vásárlások aránya 1-1 időszakban?
  5. Milyen mértékben csökken a kosárelhagyások száma ha kuponokat alkalmazol a vásárló megnyerésére?
  6. Milyen mértékben javul a visszatérő vásárlások száma? 
  7. Mely marketing csatornákon keresztül jut hatékonyan el a célcsoportnak szánt kupon?
  8. Kérj visszajelzéseket a vásárlóktól a kuponokkal kapcsolatban és mérd az ügyfélelégedettséget.

A Shoprenterben lehetőséged van a kuponok teljesítményének nyomon követésére. A  Jelentések > Kuponok menüpontban láthatod, hogy az adott kuponból mennyit váltottak be és mennyi bevételt generált. Megnézheted azt is, hogy az adott kupont, mely rendelésekben használták fel. Mindamellett pedig ezeket az információkat dátum szerint is szűrheted, így például a karácsonyi kupon kampányod eredményességét egyszerűen vissza tudod majd mérni.

Az eredmények alapján finomítsd a kuponstratégiát és bátran próbálj ki új ötleteket.

Milyen aktivitásokban használhatjuk a kuponokat?

Itt talán csak a marketing költségvetésünk és a képzeletünk szabhat határt. Hisz számtalan klasszikus és úttörő megoldás közül választhatunk. A teljesség igénye nélkül most csak néhány ötlet tőlünk, amiket akár az ünnepi szezonban is bevethetsz:

Kuponok szezonális promóciókra 

Klasszikus alkalmazási módja a kuponoknak az, ha a különböző kommunikációs csatornákon (pl. közösségi média felületek, hírlevél, popupok stb.) szezonálisan használható kedvezménykódot nyújtunk a célcsoportunknak. Ugye nem kell bemutatni sem webáruház tulajdonosként, sem pedig fogyasztóként, hisz mindenki találkozott már ilyennel!? Most pedig itt az apropó hisz az ünnepi időszak vészesen közeleg! 

Hozz létre szezonális kuponokat, amelyek csak adott ünnepek vagy évszakok alatt használhatók fel, például karácsonyi ajándékok vásárlásakor. Ehhez a Shoprenter Kuponok funkcióját remekül tudod használni, melyet az adminisztrációs felület Marketing > Kuponok menüpontban találsz.

Hozz létre egy új kupont és adj egy speciális nevet vagy kódot a kuponnak, amely kapcsolódik az évszakhoz, egy eseményhez vagy egy tematikus promócióhoz. Például “Karácsony2023” vagy “BlackFriday15”. Ez a Shoprenterben külön kuponkódként adható meg, de emellett a kupon nevét és leírását is meg kell adni a későbbi könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

Egyszerű, de nagyszerű példa a dietas-termekek-webshop.hu megoldása, melyet tavaly karácsony előtt vetett be:

Versenyek és játékok kuponokkal

Szervezz kreatív versenyeket vagy sorsolásokat, ahol a kuponkódot lehet nyerni egy hosszabb marketingaktivitás részeként. Ez ösztönözheti a vásárlókat a részvételre és az interakcióra a webáruházzal. Íme néhány ötlet:

  1. Rejtett kincsvadászat: Hozz létre egy játékot vagy promóciót, ahol a vásárlóknak meg kell keresniük a kuponokat a webáruház honlapján. Például rejts el kódokat különböző termékoldalakon vagy blogbejegyzéseken, és a megtalálók kapjanak kedvezményt vagy ajándékot.
  2. Kihívások és versenyek: Szervezz kihívásokat vagy versenyeket a vásárlók számára, ahol kuponkódokat lehet nyerni például a legjobb vélemények írásával, fotók feltöltésével vagy a termékek megosztásával a közösségi médiában.
  3. Social Media Challenge: Hozz létre kihívást kifejezetten a közösségi média csatornáidon, amelyekben a vásárlók kreatív módon megoszthatják a termékeid használatát vagy bemutathatják saját stílusukat a vásárlás során. Ezt jutalmazd aztán kuponnal.
  4. Instagram promóciók: Hozz létre olyan promóciót, amelyet a vásárlók szívesen megosztanak az Instagramon vagy más közösségi média platformokon. Például kérj meg a vásárlókat, vagy influenszereket, hogy készítsenek egy fotót a termékről, amit vásároltak, és osszák meg az adott kuponkódot is mellé, amit kaptak.

Jó példa az R.M ékszer 2023. november eleji aktivitása a saját Facebook oldalán:

Többlépcsős kedvezmények kuponokkal

Kínáljon olyan kuponokat, amelyek többféle lépcsőben érhetők el. Ennek kialakítása kicsit több időt vesz igénybe azonban hosszabb távon jobban meg is térülhet és nyövelheti az ügyfélélményt is a webáruházaddal kapcsolatban. Mire gondolhatunk ilyenkor?

  1. Első vásárlás ösztönzése: Adj különleges kedvezményeket azoknak a vásárlóknak, akik először vásárolnak a webáruházban. Ez növelheti az első vásárlások arányát és a visszatérőkét is.
  2. Hozz létre olyan hűségprogramot, ahol a vásárlók gyűjthetnek pontokat vagy pecséteket minden vásárlás után, majd azokat később kuponkódokra válthatják be.
  3. Adj VIP vagy prémium ügyfelek számára szóló kuponokat, akik rendszeresen vásárolnak a webáruházban vagy magas értékben rendelnek.
  4. Küldj kuponkódot 1-1 jeles alkalomra például születésnapi vagy névnapi ajándékként, vagy hosszabb ideje visszatérő vásárlóidnak, vagy a bolt indulása óta hűséges vásárlóidnak amelyeket csak a jeles napon (pl. szülinap, vagy regisztráció dátuma) használhatnak fel.
  5. Kínálj olyan kuponokat, amelyek esetén egy bizonyos összegű vásárlásból származó bevétel egy része jótékonysági szervezetnek megy. Ezzel a vásárlók nemcsak maguknak jutalmazzák, hanem segítenek is a közösségnek.

A VIP ügyfeleinek szóló kuponkedvezményt a Sebasiano Shoprenteres webáruház például így oldotta meg a Sebastiano Október kampánya keretében:

A Shoprenter Kupon funkciói lehetővé teszik számodra mindezt, amit a cikkben részletesen kifejtettünk számodra. Használd bátran ezt a hatékony marketing eszközt kreatív és stratégiai kampányokhoz, és kövesd nyomon a kuponok teljesítményét a Jelentések segítségével. Az okos kuponkezelés segít abban, hogy versenyképes maradj a online kereskedelemben, növeld az eladásaidat és az ügyfélélményt.

Sok sikert a kuponstratégiád kialakításához és az eredményes használatához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
google-ads-esettanulmany-ceklima-banner
Több, mint 30x-os megtérülés 6 hónap alatt, Google Ads hirdetésekkel

Egy webáruház fennmaradásához és sikeréhez kulcsfontosságú az online marketing, hiszen valahogyan látogatókat kell terelni ...Elolvasom

Close