Bevételnövelés Design Esettanulmány

Közel 100 millió forintos forgalom növekedés 1 év alatt a PiszkeShop webáruházban

4 perc olvasási idő piszkeshop-sikersztori

Tavaly márciusban számoltunk be a PiszkeShop webáruház megújításáról egy esettanulmány keretében. Korábbi cikkünkben elmeséltük, hogy milyen kihívásokat tartogatott számunkra a cég által forgalmazott három különböző márka megjelenítése egy webshopban.

Akkor még nem gondoltuk, hogy ez a megújulás egy áttörő siker kezdetét jelenti majd a PiszkeShop számára. Az elmúlt hónapokban Deák Csaba, a Magyar Piszke Papír Kft. ügyvezető társtulajdonosa, több interjút is adott, melyekben még jobban megismerhettük sikertörténetüket.

Óriási büszkeséggel töltött el minket is ügyfelünk siekre, hiszen úgy érezzük, ehhez mi is hozzájárulhattunk. Elképesztő, hogy minden egy design megújulással kezdődött, melyet követően mindössze 1 év leforgása alatt, közel 100 millió forintos forgalom növekedést generált a webáruház.

Szívügyünk, hogy ügyfeleink sikereiről beszámoljunk, így ebben a cikkben összefoglaljuk milyen változásokon mentek át az elmúlt 2-3 évben és minek köszönhetik ezt az eredményt.

Egy régi cég megújulása

A Magyar Piszke Papír Kft. (korábban Forest Papír Kft.) közel 30 éve van jelen a hazai háztartáshigiéniai papírpiacon. Ez idő alatt jelentős elismerést vívott ki a papír-szakmában itthon és világszerte.

A COVID-19 járvány hatására megváltozott piaci igények a céget is változásokra sarkallták, így egyfajta paradigmaváltás történt náluk. Olyan hozzáadott értékek mentén módosították a termékkínálatunkat, mint a környezettudatosság, kisebb karbon lábnyom, kevesebb környezetszennyezés. Megszülettek az ökotudatos papírtermékek: fóliamentes, illatanyag-mentes, festékanyag-mentes papír zsebkendő, papírtörlő, szalvéta és WC papír.

deak-csaba

Amellett, hogy ezeket az új termékeket be kellett építeni a termékkítálatukba, azt is ki kellett találni, hogy az eddig főként bioélelmiszereket és öko tisztítószereket értékesítő webshopba, hogyan illesszék be a háztartáshigiéniai papírok kínálatát.

“2021 év végére jutottunk el addig, hogy az alapoktól gondoljuk újra a webshopos értékesítést. Úgy gondolkodtunk, az a legjobb, ha a céghez kötődő márkák, és a húzó termékkategóriák együttesen jelennek meg a főoldalon.”

– mesélte az új irányokról Deák Csaba

3 brand 1 webshopban

A PiszkeShop webáruház kb. 2017 óta működött már Shoprenter alapokon. A régi megjelenés felfrissítésére remek apropót nyújtott az új termékkör bevezetése, ugyanakkor nem csak ez volt az elsődleges indok.

„Két-három évente komolyabb energiát be kell fektetni dizájnba, mert a vásárlónak az első pillanatban látnia kell, hogy aktuálisak vagyunk, és haladunk a korral. Megnéztünk sok működő áruházat, az esztétikum, a formai és egyéb követelmények szempontjából, és azt is nézegettük, hogyan tudnánk ezt vagy azt a mi elképzeléseinkre szabni. Előre tudtuk, hogy maradunk a bérelt webáruházmotornál, és mivel a Shoprenterrel előzőleg is jó tapasztalatunk volt, a szerződéskötés kézenfekvőnek tűnt.”

Az PiszkeShop egyedi design projektje 2022 áprilisában zárult le csapatunk által. A végeredményt egy korábbi cikkben be is mutattunk.

piszke-shop-design

Az ötlet, hogy a három márkát egy webshopban prezentáljuk hatalmas fejtörést okozott a design csapatunknak, de be kell vallanunk, hogy telitalálat volt. 

Mivel a háztartás higiénia piac nagyon árérzékeny, könnyebb volt érvényesülni egy olyan célközönség előtt, akik már eleve kevesebb edukációt igényelnek. A meglévő webshop vásárlói pedig eleve egy tudatosabb célközönség, akik fontosnak tartják azokat az értékeket, amelyeket a megújult Piszke Papír képvisel.

“Azt azonban tényleg nem gondoltuk, hogy ennyire intenzíven fognak egymásra és a forgalomnövekedésre hatni. Előálltunk egy termékkel arra alapozva, hogy előbb-utóbb az emberek gondolkodni fognak. Hogy számolni fognak, és érdekli őket, hogy valójában mi éri meg nekik jobban.”

A siker kulcsa a jó marketing

“A pandémia és a tavalyi, energiaválság körül kialakult készletfelhalmozási reflex persze segítette a felfutást, de ma már az is látszik, hogy ennél jóval nagyobb részben annak köszönhető a drámai méretű forgalomnövekedésünk, hogy másként, professzionálisan, az online marketingben beváltható megoldásokat tudatosan használva mi magunk is megműveljük a saját piacunkat.”

A kidolgozott marketing stratégia meghozta az eredményét. Hamar kialakultak a slágertermékek, melyekre építeni tudtak, emellett a gazdasági változásokra is gyorsan és kedvezően tudtak reagálni. 

Az új koncepcióval és a megújult webáruházzal a 2023-as év olyan jól sikerült, hogy mindössze 1 év alatt közel 100 millió forint forgalom növekedést értek el. A tranzakciók számában ez 92% növekedést jelent, tehát 2023-ban a PiszkeShop webáruház majdnem 2x annyi tranzakciót bonyolított le, mint 2022-ben.

Csaba korábban megszokta, hogy mindig belelátott és szerves része volt a marketing folyamatoknak, így nehezen viselte, hogy ezen a téren változnia kellett. Végül belátta, hogy bizonyos mértékig szabad kezet kell adnia a csapatnak ahhoz, hogy tényleg jól tudják csinálni, amihez értenek.

deak-csaba-piszke-papir

“Miközben olyan embernek tartom magam, aki szereti látni, hogy mi, miért, hogyan történik, ezen a területen nekem is változtatom kellett. A fiataloknak köszönhetően a cégben egy olyan marketingcsapat alakult, amely ezt a terültet jól értve, nagyon jó érzékkel nyúlt ehhez a témához. Így éppenséggel a digitális marketing mindennapi bugyraiba mélyen belelátni, beletanulni nekem már nem kellett és nem is kell.”

Marketing eszközök, amik bizonyítottak

Csakúgy, mint a legtöbb online vállalkozásnál, a PiszkeShop marketing stratégiájában is fontos szerepet kaptak a fizetett hirdetések. Kezdetben óvatosak voltak, csak egy kisebb kerettel indultak, de nagyon hamar rájöttek, hogy ez az a csatorna, ami legjobban szállítja a vásárlókat. Így egyre többet és többet kezdtek el költeni hirdetéskre, hiszen azok jelentősen megtérültek. 

„Amíg nem láttam, hogy enélkül nem megy, ezzel viszont nagyon is jól, szkeptikus voltam. Aztán láttuk, hogy a havi néhány százezer forintos költést helyett érdemes ebbe a munkafázisba komolyabb összeget is befektetni.”

Szakértő segítséget kértek a keresőoptimalizálásban is, így ezzel együtt a legtöbb bevételt hozó marketing eszközök listáját kimaxolták. Ugyanakkor semmiképp nem állnak meg ezen a ponton, 2024-ben további, számukra új marketing eszközöket terveznek kipróbálni. Csaba és a vezetőség többi tagja is bízik a fiatal marketing csapat munkájában.

“Az új, számomra eddig nem ismert online kereskedelmi marketingeszközök használatát illetően nincsenek fenntartásaim. A fiatal, lendületes marketing csapat, naprakész tudásuk és sikeréhségük messzebb tolta a lehetőségeink határát, és komoly fejlődést hoztak a cég életébe. Tőlünk, a tulajdonosoktól ennek folytatásához a bizalmat és a lehető legtöbb támogatást a továbbiakban is biztosan megkapják.”

Mi innen is sok sikert kívánunk nekik jövőbeli terveik megvalósításához!

egyedi-design

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Közel tízszeresére nő a fogyasztóvédelmi bírság összege

Egy korszak ér véget a fogyasztóvédelemben, mivel már 2008. óta nem változtak a kiszabható ...Elolvasom

Close