Webáruház indítás Webshop üzemeltetés

6+1 szempont az ideális szállítópartner kiválasztásához

4 perc olvasási idő

Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. Cikkünkben 7 pontban foglaltuk össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.

A koronavírus nagy lökést adott a webes vásárlásoknak. 2021-ben rekordot döntött itthon az online kiskereskedelem, a teljes forgalom 1203 milliárd forintot tett ki. Az ekerstat.hu adatai alapján ezzel a teljes kiskereskedelmi forgalomból már 10,4 %-os részesedést könyvelhet el az e-kereskedelem, és még 2021-ben is kétszer gyorsabban növekedett, mint a Covid előtti években. Nem csoda, hogy egyre több kereskedő lát fantáziát a szektorban: tavaly 12%-al, 37 ezer fölé nőtt a webáruházak száma az előző évhez képest. 

Az online vásárlások növekedésével 2021-ben a logisztikai szolgáltatások piaca is átalakulásnak indult. A futárszolgálatok és a kereskedők egyre nagyobb figyelmet szentelnek a fixpontos átvevőhelyeknek, ezen belül is a csomagautomatáknak. Tavaly több, mint 800 új automata került beüzemelésre hazánkban. Ezzel a dinamikus növekedéssel az év végére a hazánkban fellelhető automaták száma átlépte a 1250 darabszámot.

Kereskedőként a megfelelő szállítási módok megtalálása és a logisztikai partnerek kiválasztása igen fontos döntés. Van néhány szempont, amelyet minden induló online kereskedőnek érdemes szem előtt tartania.

1. Országos lefedettségű csomagautomata-hálózattal rendelkező szolgáltatót válasszunk!

Érdemes olyan futárcéggel szerződni, amely mindhárom kiszolgálási módot (házhoz szállítás, átvevőhely, csomagautomata) kínálja, és országos lefedettségű automatahálózattal is rendelkezik. Fontos szempont az is, hogy a szállító partner vállalja, hogy a termék automatába érkezéséről, illetve az onnan való átvételéről a címzett és a feladó számára is azonnali értesítést küldjön.

„Noha Magyarországon egyelőre kedveltebb a házhozszállítás, az automaták iránti érdeklődés is gyorsan növekszik. Az a webáruház, amelyik nem biztosítja ezt a szállítási módot, lemaradhat a versenyben. A napelemmel működő automaták használata környezeti és emberi erőforrás szempontból is fenntarthatóbb alternatívája a házhozszállításnak.”

– mondta el Fagyas Szabolcs, a Packeta Hungary Kft. értékesítési igazgatója, hozzátéve, hogy immár több mint 200, úgynevezett Z-BOX önkiszolgáló csomagautomatájuk működik, és az év végéig közel 1 000 db-ra növelnék a számukat, feltéve, hogy a gyártó továbbra sem ütközik problémákba az ellátási lánc területén.

2. A csomagküldő szolgáltatás legyen egyszerűen beépíthető a webáruházba!

Legyen szó saját fejlesztésű vagy bérelhető webshopról, alapvetés, hogy a csomagküldő szolgáltatást könnyen lehessen integrálni. A megfelelő alkalmazás kiválasztásakor vegyük figyelembe annak testreszabási lehetőségeit is – minél egyszerűbb a testreszabás, annál könnyebb a webshop tulajdonosának dolga.

3. Keressük a kereskedő- és vevőbarát szolgáltatásokat nyújtó futárcégeket!

A vásárlók elégedettsége nagyban múlik a futárszolgálat rugalmasságán. Alap elvárás például, hogy többféle fizetési lehetőséget biztosítson. A pandémia előtt a kártyás fizetések száma elmaradt a készpénzes fizetésektől, de 2020-ban megfordult a trend, és azóta is folyamatosan nő az elektronikus fizetést választók aránya, tavaly már elérte a 70%-ot – áll a GKI Digital kutatásában.

Nagyra becsülik a vevők a csomagvisszaküldés lehetőségét is. Érdemes olyan logisztikai partnerrel szerződni, aki lehetőséget biztosít rá, hogy a vásárló a cég bármelyik átvevőhelyén visszaküldhesse a nem megfelelő árut.

4. Tegyük mérlegre a futárszolgálatok praktikus megoldásait!

Nagyban megkönnyítheti a webáruházak dolgát, ha a kiválasztott futárszolgálat praktikus megoldásokkal segíti a munkáját. Ilyen lehet az egyszerűsített, automatikusan létrehozható csomagcímke: a kereskedőnek nincs más dolga, mint pár kattintással létrehozott, egyedileg generált címke kinyomtatása és a csomagra történő ragasztása.

Ha pedig az Európai Unión kívülre küldünk csomagot, a vámkezeléshez szükséges vámnyilatkozat kiállítása is olyan feladat, amelyben jó, ha segít a szállító partner. Ez utóbbi kapcsán könnyebbséget jelenthet, ha a nyilatkozat megfelelő kitöltéséhez segítőkész és hozzáértő ügyfélszolgálat áll rendelkezésre.

5. Elengedhetetlen a korszerű mobilapplikáció

Az ügyfelek egyre nagyobb része mobilon rendel és követi nyomon a rendelését. Ezért kiemelt fontosságú a szállító partner applikációja, az egyszerű navigáció, a logikus elrendezés, a gyors működés. A legtöbb ilyen alkalmazás lehetővé teszi a csomagok visszaküldését, a csomagautomaták kinyitását, a legközelebbi átvevőhely megtalálását, illetve áttekintést ad a beérkezett és elküldött csomagokról.

6. Érdemes odafigyelni a klímavédelem, fenntarthatóság szempontjaira is

A nemzetközi és hazai kutatások egyaránt azt mutatják, hogy egyre fontosabb a vásárlóknak a környezet védelme. Ezért érdemes megnézni, hogy a kiválasztott cég mennyire tartja fontosnak a fenntarthatóságot.

  • Napelemmel vagy hálózati árammal biztosítja a szabadtéri csomagautomaták energiaellátását?
  • Használ-e alternatív csomagolóanyagokat, például lebomló fóliát, az egyszer használatos kartondobozok helyett tartós megoldásokat?
  • Telepít-e napelemeket a raktárépületek tetejére, alkalmaz-e energiatakarékos megoldásokat, például LED-es világítást a raktáraiban?

Ha igen, az a webáruház fenntarthatósági céljainak eléréséhez is nagyban hozzájárulhat.

+1 Nagy könnyebbséget jelent a nemzetközi háttér

Ha külföldi vevőket is ki akarunk szolgálni webáruházunkkal, olyan szolgáltatóra lesz szükségünk, amely több országban van jelen és tapasztalattal bír a nemzetközi logisztikában, így megúszhatjuk, hogy szerződések tucatjait kelljen megkötni különböző cégekkel.

Shoprenteres webáruházak számára a nemzetközi logisztikai szolgáltatáshoz kiváló megoldás lehet a Packeta, amely kiemelt partner lévén kedvezőbb feltételekkel vehető igénybe.

A Packeta Group 6 országban van jelen és világszerte több mint 30, az e-kereskedelem szempontjából fontos országba juttatja el ügyfelei csomagjait, közel 80 szerződött szállítópartnerén keresztül. Ezzel kiváló platformot jelent a nemzetközi ambíciókat dédelgető online kereskedők számára.

Elmerülnél jobban a témában?

Nézd vissza élő adásunkat, ahol Fagyas Szabolcs a Packeta értékesítési igazgatója volt a vendégünk és az alábbi témákat boncolgattuk: 

  • Hogyan hatott a magyar e-kereskedelemre a járvány logisztikai szempontból?
  • Milyen változások állnak a fixpontos átvevőhelyek népszerűségének növekedésében?
  • Hogyan lehet a logisztika fenntarthatóbb? Hol van ebben az ökoszisztémában a Packeta helye?
  • Milyen tervekkel készül a logisztikai változásokra a Packeta?
  • Milyen lehetőséget látnak az olyan kísérleti stádiumban levő projektekről, mint a drónos kiszállítás vagy automatizált raktárak?
  • Hogyan egyeztethető össze a webáruházak számának folyamatos növekedése és a vásárlói tudatosság? 
  • Milyen lépéseket tesz a Packeta az induló webáruházak támogatásában?

A Packetáról

A Packeta Group egy 2010-ben, Csehországból indult, digitális, e-kereskedelmi platformon alapuló, logisztikai szolgáltatásokat kínáló, nemzetközi cégcsoport. Azóta az egyik legsikeresebb vállalattá nőtte ki magát Csehországban és biztosít komplex logisztikai szolgáltatásokat e-kereskedelmi partnereinek.

Átvevőhely hálózata mára meghaladja a tízezret, ezen kívül több mint 92 ezer partneri átvevőhellyel rendelkezik és 32 ezernél is több webáruházzal működik együtt. A 2021-es év árbevétele 195 millió EUR volt, ami mögött 73,2 millió kézbesített csomag áll. 

A Packeta Hungary Kft. 2019 óta szolgálja ki a magyarországi webáruházakat, és 2021 óta kínál dedikált szolgáltatást magánszemélyeknek. A Z-Pont átvevőhelyek és Z-BOX csomagautomaták száma 1 300 felett van, amit 7 regionális depón keresztül szolgálnak ki.

A szerzőről:

Fagyas Szabolcs
Fagyas Szabolcs
Értékesítési IgazgatóPacketa
A Packetánál az a víziónk, hogy ne csak egy egyszerű csomaglogisztikai szolgáltatást tegyünk elérhetővé az ügyfeleink számára, hanem egy komplex digitális logisztikai platformot. Személyes célomnak tekintem, hogy az ügyfélelégedettség figyelembevételével továbbra is folyamatosan fejlesszük szolgáltatásainkat.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hónap Webáruháza - Niyodo
2022. Június Hónap Webáruháza: Niyodo.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close