Új sorozatot olvashattál tőlünk, amelyben a Cápák között című RTL Klubon futó üzleti showműsor aktuális epizódját elemeztük. Ez a bejegyzés a műsorban szereplő cégek összesítésével, statisztikákról, számokról, leg-leg sztorikról szól.
Shoprenter 💚 Cápák között
A Shoprenter célja, hogy segítse az e-kereskedőket az álmaik megvalósításában. A Cápák közé is azért úsznak be a kishalak, mert van egy álmuk, amihez tőkét és társat keresnek. Mi az ökoszisztémánkkal segítünk elindulni, növekedni és piacvezetővé válni.
Így a negyedik évadra a Shoprenter beállt támogatónak a műsor mögé, és ezekkel a tartalmakkal, valamint egyéb csemegékkel is támogattunk Titeket. Még következik egy izgalmas ajánlat, amihez érdemes az Üzleti akvárium oldalunkon feliratkoznotok!
Ez a 10., azaz az évadzáró epizód elemzése. A korábbi elemzéseinket itt találod:
1. műsorelemzés
2. műsorelemzés
3. műsorelemzés
4. műsorelemzés
5. műsorelemzés
6. műsorelemzés
7. műsorelemzés
8. műsorelemzés
9. műsorelemzés
10. műsorelemzés
Plusz készítünk interjúkat korábbi szereplőkkel is: Chiliyard interjú, Biozoo interjú, Primadonna Chocolate interjú, 827market.hu interjú.
Ezen felül pedig Kulcsár Robi és Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatási vezetője tart közös Facebook live elemzést minden műsorról. Mivel mindketten stratégiai partnerei vagyunk a műsornak, így ez egy jó apropó. A nagyon jó hangulatú beszélgetéseiket itt nézheted vissza:

#shoprenter #cápákközött #rtlklub #rtlmost
42, a válasz az életre, a világmindenségre és úgy mindenre
Kereken 42 vállalkozó mutatkozott be a Cápák között 4. évadában.
Műsoronként 4-5 vállalkozó vonult a Cápák elé, egyedül a második részben volt mindösszesen 3 vállalkozó – ámbár ott mutatkozott be a Mars terraformáló Genesis, aki elvitte a fele műsoridőt.
17 női vállalkozó szerepelt az RTL főműsoridőben futó sorozatában, ami az összes résztvevő 40%-a! Családi vállalkozásként 13-an mutatkoztak be, azaz minden harmadik.
Számunkra külön érdekesség volt, hogy mely vállalkozóknak van már webshopja. Ez a szám mindössze 15 volt, tehát 36%-uk értékesít online.
Így kijelenthető, hogy valószínűbb volt 2022-ben, hogy egy befektetési műsorban előbb találkozol női vállalkozóval, mint egy webáruházzal rendelkező céggel.
Úgy látszik bőven van még tér itthon a webshopok térnyerésének, az út elején járunk még.
1.633 millió Ft-ért jöttek
Csak bízunk benne, hogy jól sikerült figyelni minden induló ajánlatra, nekünk több mint 1,6 milliárd Ft jött össze az Excelben, amiben összesítettük a vállalkozók kéréseit. Ebből pedig 825 MFt került befektetésre, azaz 51%. Ez nagyon szépen hangzik, de tenni kell egy gyors kitérőt a műsor rekord méretű befektetésére.
A Genesis-sztori volt az egyik legemlékezetesebb a 4. évadban, amikor is Mátyás Bence alapító vázolta, hogy a Marsot szeretné terraformálni, azaz növényekkel benépesíteni.
Ehhez egy soklépcsős tervet mutatott be, amiben az emberiség minden izgalmas határterülete érintve volt: űrutazás, mezőgazdaság egy új bolygón, napelemfarm, kriptobányászat, egy csepp vérből vett diagnosztika. Mindegyik iparág magában is innovatív és megváltoztatja a világot, a Genesis ezt mind együtt használja a céljaira.
Ő kért és kapott 2M EUR-t, amit a műsor alatti árfolyamon 740M Ft-ra váltottam át. Ez az összeg nemcsak a 4. évadban, de a műsor teljes történelme alatt rekord lett. 4 részletben a 4 férfi Cápa “fektetett be”. És itt fontos az idézőjeles “befektetés” használata: kimondták, hogy a Genesist a következő 1 évben figyelni fogják közelről, és ha az ígéretek szerint halad előre a projekt, akkor 1 év múlva fognak befektetni ekkora összeget.
Tehát ez a magyar népmesékből ismert Okos lány történetre hasonlított, azaz kapott is befektetést, meg nem is. Így mi a következőkben beleszámolhatjuk a műsorba, meg nem is.
A Genesis projekttel együtt összesen 1.633M Ft-ot kértek a Cápáktól, akik 825M Ft-ot fektettek be, ez 51%. A Genesis 740 MFt-os projektje nélkül a teljes kért összeg 893 MFt volt, amiből 85 MFt valósult meg, azaz ez sokkal szerényebb, 10%-os sikerességi arány.
Összesen 8 projekt kapott befektetést. Adásonként maximum egy, tehát volt 2 olyan epizód is a 10 részes évadban, ahol senki nem kapott befektetést.
Ez a 8 projekt egy 19%-os sikerességnek felel meg, azaz minden ötödik vállalkozó távozott igazán boldogan. Ha csak a női vállalkozókat nézzük, akkor közülük 4-en is kaptak befektetést, tehát körükben 24% volt a sikerességi arány, kb. minden negyedik.
Így azt mondhatjuk, hogy nagyobb eséllyel lehetett nőként befektetést szerezni, mint férfiként. Ha behozzuk az elemzésbe a webshopokat is, akkor közülük 5 kapott befektetést, ami 33%-os sikerességnek felel meg.
Tehát webshoppal érkezve közel 2x akkora esélyed volt befektetést kapni, mint átlagosan. A befektetést kapott 8 vállalkozó kétharmadának már van webáruháza.
Cápák befektetéseinek elemzése
A műsorban mind az 5 Cápa befektetett. Itt is külön számolom a Genesis projektet, mivel azt nem lehet teljesértékű befektetésnek számítani, hiszen ott majd egy év múlva, ha minden optimális, teszik be a pénzt. Így az elemzés a Genesis projekt összege nélkül számítódik.
Cápa befektetések toplistája:
- Balogh Levente: 26,5M Ft (+Genesis €500k), összesen 5 projektbe szállt be: VegiPont, Quantum, Remi Wedding Dress, Cremediq, Genesis
- Balogh Petya: 20M Ft (+Genesis €500k), 4 projektbe szállt be: Quantum, UrilCard, Love Little Box, Genesis
- Lakatos István: 16M Ft (+Genesis €500k), 4 projektbe szállt be: WeR Mamba, Love Little Box, Rami Wedding Dress, Genesis
- Tomán Szabina: 17,5M Ft-ot tett be mindössze 2 projektbe: VegiPont, UrilCard
- Moldován András: 5M Ft (+Genesis €500k), 2 projektbe: WeR Mamba, Genesis
Így összenézve az adatokat, nem olyan hatalmas vagyonok cseréltek gazdát. Egy projektbe egy Cápa 10 MFt-nál nagyobb összeget nem tett be. Viszont azonnal tegyük hozzá, hogy amikor befektetnek a Cápák, akkor a pénzen nem vitatkoznak!
A Cápák elfogadják, hogy a vállalkozó meg tudja határozni pontosan, hogy mekkora összegre van szüksége. Pont ezért ők a cégértéken vitatkoznak!
Ebből adódóan átlagosan 2,5x nagyobb cégértéken fektettek be, mint amit prezentáltak nekik. És egyetlen projektnél se lett elfogadva az induló ajánlat.
Szintén érdekesség, hogy csak a Cremetiq projekt kapott egy Cápát, a többi 7 befektetés mindig párosával (vagy a Genesisnél négyesben) történt.
Leg-ek: a 4. évad rekordjai
Tekintsük át az összes LEG-et, rekordot, ami ebben az évadban született:
- Legnagyobb befektetés: Genesis, EUR 2M-t kért és kapott is 4 Cápától
- Legnagyobb cégértéket feladók: az UrilCard és a VegiPont értékelte legjobban át a saját cégértékét. Mindketten 5-5%-ot ajánlottak fel, és mindkettejükbe 30-30%-ért cserébe fektettek be. Rajtuk kívül még ide sorolható az évadzáró epizódból a Cremetiq, aki egy kvázi értékesítési jutalékot ajánlott fel, majd úgy távozott – örömmel! – hogy a saját brandjéből 51%-ot adott át.
- Legtöbbet befektető Cápa: Balogh Levente
- Legkevesebbet befektető Cápa: Moldován András az 5M Ft-jával. Ha figyelembe vesszük a Genesis ígéretet is, akkor pedig Tomán Szabina, aki kimaradt abból a projektből.
- Legnagyobb meglepetés: a WeR Mamba az egyetlen projekt, ami dupla akkora pénzt kapott, mint amennyiért jött (persze közel dupla annyi tulajdonrészért is).
Elindult a jelentkezés a Cápák között 5. évadába!
Ha üzleti ötleted megvalósításához, vagy vállalkozásod fellendítéséhez befektetőt keresel, jelentkezz az RTL Klub üzleti showműsorába az rtl.hu/capakkozott/jelentkezz oldalon!
Megjött a kedved a saját vállalkozáshoz?
Akkor várunk szeretettel az Üzleti Akváriumban! A Shoprenter nemcsak beszél arról, hogy segítünk az ötleteid megvalósítani, de egy ingyenes tudáscsomagot is összeállítottunk hozzá!
A videós anyagok tartalma üzletfejlesztés, marketing, értékesítés, és a képzés videói már megtalálhatók a képre kattintva:
